Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Teekonstruktsioonid konspekt (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Vasakule Paremale
Teekonstruktsioonid konspekt #1 Teekonstruktsioonid konspekt #2 Teekonstruktsioonid konspekt #3 Teekonstruktsioonid konspekt #4 Teekonstruktsioonid konspekt #5
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-02-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 23 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor missL Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
16
docx

Tehnilise infrastruktuuri alused: Teede osa kordamisküsimused

· Välja vedada ja laotada nõlvadele kasvumuld, täita, tihendada ja viimistleda teepeenrad · Kindlustada nõlvad 18) Külmakerked 19) Katendi valikule esitatavad nõuded · Teekatend võtab vastu transpordivahendite koormuse ja jaotab selle mulde pinnasele. Tuleb lähtuda: · maantee klassist, · ennustuslikust koormussagedusest, · liikluskooseisust ja hüdrogeoloogilistest tingimustest · arvestades teeehituse ja ­ hoiu majanduslikkust ning keskkonnahoidu. 20) Katendi konstruktsioon · Katend koosneb kattest, alusest, dreenikihist ja vajadusel lisakihtidest (külmakaitse-, hüdroisolatsiooni- ja kapilaartõusu katkestsvad kihid). Kate ja alus võivad koosneda mitmest kihist. · Kate - ühest või mitmest kihist koosnev katendi ülaosa, mis puutub vahetult kokku liiklusvahendite ratastega. · Dreenkiht võib puududa, kui mõni teine kiht seda funktsiooni täidab või on muldkeha ehitatud liivast või jäme kergest saviliivast

Tehnilise infrastruktuuri alused
thumbnail
11
docx

Tehnilise infrastruktuuri alused - kordamisküsimused

· Kate - uhest voi mitmest kihist koosnev katendi ulaosa, mis puutub vahetult kokku liiklusvahendite ratastega. · Dreenkiht võib puududa, kui mõni teine kiht seda funktsiooni täidab või on muldkeha ehitatud liivast või jäme kergest saviliivast. Neil juhtudel on tegemist fiktiivse dreenkihiga ­ ta on olemas, kuid pole võimalik tõmmata joont, kus ta algab või lõpeb. · Katendi iga põhikiht võib omakorda koosneda mitmest kihist. Näiteks katte ülakiht, katte alakiht. 20) Katendi konstruktsioon 21) Katete liigitus Pusikatend · Suurima tookindlusega katendituup, mida kasutatakse I, II ja III klassi teedel a) 2- kihiline asfaltbetoonkate sideainega toodeldud ulakihiga alusel b) Katend, mille katteks voi aluseks on jaigast materjalist kiht c) Tsementbetoonalusele laotatud parkettkivi või mosaiikkate Kergkatend · Kergkatend: kasutatakse peamiselt III-IV klassi teedel. - kergasfaltbetoonist, - -pinnatud mustsegust, - munakivisillutis. · Siirdekatend - peamiselt kruus- voi

Tehnilise infrastruktuuri alused
thumbnail
38
doc

Teedeehitus TÖ-le

keelustamisega öötundidel, kiiruspiirangu rakendamisega, akende ja välisseinte müratakistuse suurendamisega, ristmiku liikluskorralduse parandamisega. 139. Millega tuleb arvestada müratõkke kavandamisel Mõju liiklusohutusele, tee korrashoiule, tuleohutusele, heitgaaside kontsentratsioonile, lumetõrjele. Müratõkkematerjal ja konstruktsioon peab olema esteetiline, vstama konkreetsetele tingimustele. Vältida müra peegeldavaid materjale, paigutust, mis tõstab mürataset. 140. Mida kasutatakse müratõkkeseina materjalina Immutatud puit, betoon, kergbetoon, klaas 141. Mis on ristmik Teede lõikumiskoht, kus ühelt lõikuvalt teelt on võimalik siirduda teisele teele. 142. Mis on ristee 143. Mis on ristmiku harud Kui ühelt lõikuvalt teelt teisele ei ole võimalik siirduda 144

Ökoloogia ja keskkonnakaitse
thumbnail
27
doc

Teedeehituse eksami vastused

Orgaanilisteks sideaineks võivad olla bituumen, bituumenemulsioon või vaht bituumen. Tätematerjaliks on sideainega töötlemata looduslik kruusliiv, purustatud kruus, kruuskillustik, ridakillustik või vana teekate kobestamisel saadud freespuru. 195. Kompleksstabiliseerimine on stabiliseerimine, kus sideainena kasutatakse kas vahustatud naftabituumenid või bituumenemulsiooni ja tsementi. Täitematerjalideks sobib sama mis tsement- ja bituumenstabiliseerimisel. 196. Katend- mitmekihiline konstruktsioon, mis võtab vastu transpordivahendite koormuse ja jaotab selle pinnasele. Koosneb kattest, alusest, ja dreenkihist. 197. Kate- Katendi ühe- või mitmekihiline ülaosa. 198. Katendi tüübid ja katendi põhiliigid: · Püsikatend (monoliittsementbetoonist, monteeritavast raudbetoonist, asfaltbetoonist, kiviparkett) · Kergkatend (kergasfaltbetoonist, pinnatud mustsegust, pinnatud asfaltpurust, munakivisillutis)

Ehituskonstruktsioonid
thumbnail
9
docx

Teedeehituse tehnoloogia kordamisküsimused

Teedeehituse tehnoloogia kordamisküsimused 1)tee trassi topograafilise maa-ala plaani koostamine; 2) tee trassi väljamärkimine looduses; 3) side- ja elektriliinide ümberehitus või paigaldus; 4) torujuhtmete ja kollektorite ümberehitus või paigaldus; 5) tee trassi puhastamine metsast ja võsast ning planeerimine; 6) teehoiuga seotud reservmaade, masinate seisuplatside, materjalide laoplatside jm puhastamine, planeerimine ning ettevalmistamine; 7) ümbersõiduteede ja objektisiseste teede rajamine 2)nõlvu m=C/H H-sügvus, C- nõlva alus(pikkuse projektsioon horisontaal tasandil) kraavi ristlõige F=h(b+mh) kraavi pealtlaius a=b+2mh b-põhja laius 3)sirged pikad lõigud tähistatakse 3-4m kõrguste tähistega iga 0.5-1 km tagant, peale selle püstkõverate ja siirdekõverate alg-ja lõpppunktidesse. Rõhtkõveral tähistatakse 500m ja suurema raadiuse juures 20m tagant, raadiusel 100-500m kümne meetri tagant ja alla 100m raadiuse juures 5m tagant. 4)Piketaaz- tähistatakse va

Teedeehitus
thumbnail
7
doc

Teedeehituse eksam

·Dreenkihist juhitakse vesi reservidesse või külgkraavidesse. Dreenkiht rajada kogu laiuses, kasutada vee kraavidesse juhtimiseks nn lehtrite süsteemi. Lehtrite süsteem rajatakse hästidreenivatest materjalidest. ·Pikifiltertoru paigutatakse dreenkihi all asetsevasse filterpuistega 30 cm sügavusega kraavi, mis asetseb sõidutee serva kohal. ·Võtab vastu transpordivahendite koormuse ja jaotab selle pinnasele. Jäigad ja elastsed katendid. ·Kate, katendi konstruktsioon, muldkeha. ·Vesi, liikluskoormus, katendi vanus. ·Eesmärgiks on vee eemale hoidmine katendi konstruktsioonist, selleks tuleb kate hoida veekindlana ning tagada vee äravool, et teeservadesse ei tekiks lompe. Praod tuleb kohe pärast teket sulgeda ning teepeenar tuleb teha nii, et teeservadesse ei tekiks lompe. ·Parandatakse katte ülemine osa ulatuses 50-100mm. Tegemise võimalused: asfaltbetoonist

Teedeehitus
thumbnail
17
odt

Geotehnika alused

Geotehnika alused Sissejuhatusases *geotehnika tegelebki pinnases tekkivate pingete ja deformatsioonide ning tugevusprobleemide uurimisega ja tema ülesandeks on teoreetiliste aluste loomine konkreetsete konstruktsioonide ­ vundamendid, tugiseinad , tunnelid , teed , maanteed-projeteerimisek ja ehitamiseks. *geodeesia on teadus, mis k2sitleb maa kuju mõõtmete ja raskusjõuvärja määramist ning tegeleb maa pinnasosade kuju ja suuruse mõõtmisega ja nende mõõtkavalise kujutamisega tasamdile Mõõtkava n2ide 1:10000 Pinnase klassifikatsioon Fraktsioon Alafraktsoon Rahvusvaheline Osaleste suurus tähis Väga jäme Suur rahnud LBo /630 pinnas Rahnud Bo /200kuni 630 Veerised Co 63 kuni 200 Jämepimmas Kruus s.h

Geoloogia
thumbnail
9
docx

Teeprojekteerimise 2013 kordamisküsimuste vastused

Milline on Eestis lubatud maksimaalne sõiduki pikkus ­ 18,75 m. Mis on küvett - maantee või raudtee-äärne kraav tee muldkehalt ja süvendi nõlvadelt pinnavee ärajuhtimiseks. Mis on mäekraav ja miks teda kasutatakse - tee mäepoolsel küljel asuv kraav mäe nõlvalt tuleva vee kinnipüüdmiseks ja teest eemalejuhtimiseks. Kirjeldage muldkeha vajumise kiirendamist ülekoormamise teel - Pannakse üldjuhul liivakiht muldkeha peale, hiljem korjatakse osa sellest ära ja ehitatakse konstruktsioon peale. Külmumissügavus Eesti tingimustes - arvestuslik ja tegelik ­ Arvestuslik 1,25m. Tegelik 2m ja kohati ka rohkem. Miks projekteeritakse tee nõgudes dreenkiht paksem kui ühtlase pikikaldega kohtades ­ sinna koguneb rohkem vett. Miks tuleb mulde laius pealt kavandada kõrge mulde puhul laiem kui madala mulde puhul ­ ohutuse pärast ja et vesi ei uhuks mullet asfaldi alt ära. Et paigaldada piirded Milleks ja kuidas ehitatakse muldkeha vertikaaldreenid -

Teeprojekteerimine




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun