Rootorid Eesti Lennuakadeemia Kopteri lennudünaamika · Kopter on õhust raskem õhusõiduk millel tõstejõu ja tõmbejõu tekitamiseks kasutatakse tõstepropellerit (rootorit) mille abil ta saab tekitada tõstejõudu, seista paigal maapinnakohal ja liikuda piloodile vajalikus suunas. Bell 260 Kopteri aerodünaamilised ja lennudünaamilised alused · Kopteri rootori ülesandeks on tekitada aerodünaamilist tõstejõudu ja tõmbejõudu. · Kui tõstepropeller asetseb oma teljega pikki õhusõiduki Y1 telge ja puudub tema
1 lendu kopteri esimeseks mehitatud lennuks, aga mitte vabaks või kõrvalise abita lennuks. Samal aastal projekteeris ja ehitas prantsuse leiutaja Paul Cornu omanimelise Cornu kopteri. See kasutas kaht vastassuunas pöörlevat 6 m pikkust rootorit, mille pani pöörlema 18 kW võimsusega mootor. 13. Novembril 1907 tõstis see leiutaja 30 cm kõrgusele ja hoidis teda seal paarkümmend sekundit. See oli kopteri esimene vaba, kõrvalise abita mehitatud lend. Cornu kopter tegi veel mitu lendu ja tõusis isegi 2 m kõrgusele, aga osutus liiga ebastabiilseks ja jäeti sellepärast maha. PILDIL ON PAUL CORNU HELIKOPTER 5 KOKKUVÕTE Lennunduse areng 19. Sajandil oli väga tormiline. Sel sajandil pandi lennundusele nurgakivi paika, tekkisid insenerid, kes tundsid lennunduse vastu suurt huvi ja pühendasid end täielikult nende tõdede uurimisele
Kõik kommentaarid