Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Arvamus Mary Letourneau ja Vili Faulaau dokumentaalse jutustusse "Keelatud armastus" kohta (0)

5 VÄGA HEA
Punktid
Armastus - Vaja oma tüdrukule muljet avaldada ? Tahad võita tema armastust? Või soovid näidata kui palju sa teda armastad? Siit sa abi ei leia, kirjuta talle ise luuletus - kuid inspiratsiooni saad siit küll :)

Esitatud küsimused

  • Kuidas seda õigustada?

Lõik failist

                                                                             Erika  Koplimaa ST15KÕ2 
                                                ESSE 
 
Arvamus Mary  Letourneau ja Vili Fualaau dokumentaalse jutustuse 
                          KEELATUD ARMASTUS kohta 
 
Mary ja Vili vahel juhtunu ja nende ühine jutustus sellest võib lugejas tekitada erinevaid ja vastakaid 
mõtteid  olenevalt  sellest,  kes  on  lugeja  ja  millised  on  tema  arusaamad  kõlblusest  ja  moraalist. 
Süüdimõistvat  otsust  Mary  kohta  polnud  raske  teha  neil,  kes  järgisid  täpselt  ja  emotsioonideta 
Ameerika  seadusi,  küll  aga  oli  väga  raskes  olukorras  tema   advokaat   –  kuidas  mõista  selle  naise  
käitumist ja kuidas seda õigustada? Nii ei suutnudki ta Mary kaitseks välja tuua muud argumenti kui 
see, et  Mary on haige ja vajab ravi. Ta jäi kohtus kaotajaks pooleks ega  suutnud enda kaitsealust 
vangistusest päästa. 
 Arvan,  et  kogu  loos  on  peategelane  ja  vastutaja  Mary  kui  täiskasvanu.  Minu  arvates  on  kaks 
võimalust.  Esimene  võimalus  -  Mary  oli  tõesti  haige.  Tema  haiguseks  oli  harvaesinev 
hüperseksuaalsus, mis ei  allunud mingile  kaine   mõistuse  kontrollile . Teine võimalus  – tal puudus 
igasugune naise loomulik eneseväärikus, au- ja häbitunne ning vastutusvõime; võiksime öelda, et ta 
oli moraalselt süüdimatu. Kui Mary ja Vili  juhtunut  enda ühises raamatus meenutavad,  siis tundub, 
et Vili  kui  elukogemusteta poisike on segaduses hoolimata sellest,  et  püüab näida enesekindel  ja 
kõigest  üleolev;  Mary  aga  oleks  nagu  uhke  juhtunu  üle,   tuues   kõige  ainsaks  põhjenduseks  vaid 
armastuse ja kire. Mary poolt kirja pandust kumab kõikjalt läbi, et ta on hea õpetaja, ema ja abikaasa. 
Vaatleme Maryt nendes kolmes rollis. 
    Kõigepealt  – Mary kui õpetaja. Tema käitumine eeskujuna enda õpilastele oli täiesti lubamatu seda 
enam, et koolis andis ta tunde, kus räägiti seksuaalkasvatusest!!! Tema käitumine ütles õpilastele, et 
seda,  mida  õpetajad  koolis  räägivad,  ei  maksa   uskuda .  Õpetajad  valetavad!  Selle  loo  puhul  on 
hämmastav see, et Mary kui väga rikkast perekonnast pärit haritud naine, väiksest peale ära hellitatu, 
kes  oli  alati  saanud  endale  kõike  lubada,  lõi  lubamatu  suhte  täiesti  teistsuguse  taustaga,  pooliku 
hariduse ja kitsa silmaringiga ning roppusi rääkiva alaealisega, kelle huviks joonistamise kõrval oli 
vaid tänavatel hulkumine, poodidest näppamine ja varased labased suhted tüdrukutega. Vili  tunnistab
et ka Mary ropendas temaga koos olles, seega kasvatas ja kujundas hoopis tema teatud mõttes Maryt! 
Vili    jäi  ikka  endiseks.  Mis  oli  see,  mis  pani  Mary  armuma  veel   lapseeas   välja   kujunemata  
kaheteistaastasesse tänavatel hulkujasse,  nii et see tema  silmis  õigustas valesid ja enda lähedastele 
inimestele kannatuste ja  häbi  põhjustamist? Öeldakse küll, et armastuses ja sõjas on kõik lubatud, aga 
kas siiski on? Kõigel siin ilmas on põhjus. Siinkohal on Maryt kui kasvava nooruki kujundajat ja 
õpetajat, kui haritud ja senini lugupeetud inimest siiski väga raske mõista. Hea õpetaja ei pane enda 
õpilast olukorda, kuhu ta pani Vili, kes selles vanuses oleks pidanud tegema endale eakohaseid asju 
ja nautima lapsepõlveaastaid. Näeme, et tegelikult ei hoolinud Mary enda õpilasest ja tõi ta ohvriks 
enda haiglaslikule kirele, mis tema arvates oli suur armastus. 
  Mary kui ema. Jutustuses ei räägi ta enda neljast lapsest, kelledest kaks  on suhte ajal Viliga veel 
päris väikesed, palju. Ta mainib neid nagu möödaminnes.  On arusaamatu, kuidas võib ema õhtust 
õhtusse jätta enda väikesed lapsed ja hiilida kodust välja   salaja   kohtuma  ja armatsema poisikesega. 
kes oli tema enda  vanima  poja vanune! Tundub, et ta ei mõelnudki siis enda lastest, ei hoolinud neist 
ega muretsenud eriti nende pärast, kui ta ei tahtnud vaba aega nendega koos veeta ja pidas kohtumisi 
Viliga tähtsamaks kui nendega koos olemist. Rääkimata sellest, mida pidid lapsed siis ja hiljem juba 
suurematena läbi elama, kui salajane armulugu oli avalikuks tulnud ja nende ema nimi oli tervel maal 
kõigi suus! Arvan, et Mary polnud hea ema, tema süüdimatu ja  egoistlik  käitumine enda laste suhtes 
lubab nii arvata. Ta võis lastele küll palju asju osta, kuid eeskujuks ei osanud ta neile olla. Lapsed 
pididki lõpuks üles kasvama emata. 
  Mary kui abikaasa. Minu arvates oli tema abikaasa Steve väga hea,  kannatlik  ja järeleandlik inimene, 
arvestades  raamatust  jäänud  muljet,  et  Mary  oli  koduseinte  vahel   kapriisne   asjadeinimene.  Mary 
jutustusest  nähtub , et kui midagi polnud nii nagu peab, siis oli süüdi ikka keegi teine. Steve oli hea 
südamega ja isegi liiga usaldav (lubas Vilit nende pool ööbida, võttis kaasa enda vanemate juurde 
Alaskale), seni kuni tulid ilmsiks Mary  rasedus  ja Vili osa selles. Loomulikult ei pidanud ta närvid 
siis enam vastu ja ta ei kontrollinud enda  tegusidKujutage  ette tema olukorda nelja lapse isana! Mary 
polnud enda mehele truu, valetas talle ja põhjustas talle suurt häbi ja kannatusi. Raamatust jäi meelde 
üks koht, kuidas Mary ja Vili Stevele valetasid, seejärel teda selja taga pilkasid ja tema üle naersid. 
See oli  neist väga alatu. Mary oli enda mehele halb naine. 
   Mary  ja  Vili  suhe  polnud  üheski  mõttes  võrdne.  Jätame  vanuse  kõrvale,  minu  arvates  oli  suur 
ebavõrdsus just vaimsel ja intellektuaalsel tasandil. Aga võibolla Mary seda tõesti ei  tundnud  ega 
tunne, ta on meist nii teistmoodi!!!!Me ei tea, kas Mary on sisemiselt väga rahul ja õnnelik Vili kõrval 
nüüd, kui tal on  vangla -aastad seljataga. Me ei tea seda. Me ei mõista teda. Kas saame olla kindlad, 
et ta ei valeta nüüd ka Vilile? 
     Ei ole kursis Ameerika sotsiaalsüsteemiga. Tavaliselt jäävad sellised väga intiimsed peresisesed 
asjad igal pool kõrvalseisjate pilgu eest varjule, seni kuni juhtub midagi halba või kui informatsioon 
levib  kuidagi  juba  perekonnast  väljapoole.    Keegi  ei  osanud  Mary  ja  Vili  vahelist  seksuaalsuhet 
kahtlustada, enne kui asi oli juba kontrolli alt väljunud. Seega siin sotsiaaltöötajatel meie  arusaamise  
järgi võimalik sekkuda poleks olnud. Ametivõimud  sekkuvad  füüsilise vägivalla korral perekonnas, 
sest vägivalda ei õigusta miski, see on  kuritegu  teise inimese suhtes. Siiski peab ütlema, et ka jõhkral 
käitumisel  võib mõnikord olla palju erinevaid põhjuseid ja nüansse, selle taga võib olla suur ahastus, 
südamevalu   ja  sellised  asjad,  mida   kõrvalseisja   ei  pruugi  teada;  samuti  võivad  põhjused  olla 
meditsiinilised. 
  Füüsilise  vägivalla  puhul  peab  alati  sekkuma,  aga  kas  see  on  just  sotsiaaltöötaja  ülesanne?  Meie 
maal vähemalt kutsutakse politsei asja klaarima. Inimestevahelised suhted on keerulised ja raske on 
olla  nende  puhul  inimeste  üle  kohtumõistjaks.  Mary  teod  olid  Ameerika  seadusandluse  järgi 
kriminaalsed, ja kuna ta oli vaimselt terve, määrati talle seadusekohane  karistus . Minu arvates oli see 
õiglane. Arvan, et ka see oli õiglane, et Vilit nimetati kohtuprotsesside ajal ohvriks, kuigi Mary polnud 
sellega  sugugi nõus. 
 Loodame, et Vili ja Mary elavad õnnelikult nüüd, kui rasked ajad on möödas. Mõtteainet annab nende 
lugu aga raamatu lugejale päris mitmes suhtes ja ehk on sellest isegi midagi õppida. 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
  
 
   
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                                                  24.12.2015 

Arvamus Mary Letourneau ja Vili Faulaau dokumentaalse jutustusse-Keelatud armastus-kohta #1 Arvamus Mary Letourneau ja Vili Faulaau dokumentaalse jutustusse-Keelatud armastus-kohta #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-01-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 41 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor erika. Õppematerjali autor
Arvamus Mary Letourneau ja Vili Faulaau dokumentaalse jutustusse "Keelatud armastus" kohta. Ma ei ole kursis Ameerika sotsiaalsüsteemiga.... Tavaliselt jäävad sellised väga peresisesed asjad igal pool kõrvalseisjate pilgu eest varjule, seni kui juhtub midagi halba. Selles essees analüüsin sotsiaaltöötaja pilgu läbi juhtumit, mis kirjeldatud selles raamatus.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
29
pdf

Sarnased karakterid ja läbivad teemad J.Austeni romaanides “Uhkus ja eelarvamus” ning “Veenmine”

eelarvamust” ja “Veenmist”. Kuna eestikeelsed Austenit ja tema loomingut käsitlevaid allikad puudusid, leidsin enamiku informatsioonist ingliskeelsetelt internetilehekülgedelt. Suurimaks takistuseks kujuneski tõlkides õige sõnastuse leidmine. Käesolevas uurimistöös kasutasin kvalitatiivset uurimismeetodit ja narratiivset analüüsi. Peale raamatute läbilugemist hakkasin raamatutest sarnaseid tegelasi otsima ja kirja panema, lisaks uurisin autori eluloo ja kahe teose teemade kohta. Töö on üles ehitatud kuue peatükina. Esimeses peatükis seletatakse lahti Jane Austeni elulugu ja looming. Teises peatükis kõrvutatakse raamatute ainestiku ühiskondlik taust tegelikkusega tolleaegsel Inglismaal. Kolmandas ja neljandas peatükis võetakse vastavalt läbi “Uhkuse ja eelarvamuse” ja “Veenmise” teemad ja karakterite iseloomustused. Viiendas osas analüüsitakse kahe teose sarnaseid tegelasi ning kuues peatükk koosneb kokkuvõtvast

Kirjandus
thumbnail
17
docx

Maailma lastekirjanduse eksami küsimused ja vastused 2014 kevad

Eeposes on Gilgamesil maagiline trumm. Enkidu ­ inimese saamise lugu, kasvataja funktsioon. Gilgamesi elukäik näitab, et inimene ei saa igavesti elada, kuid järeltulevale põlvele jäävad tehtud kuulsusrikkad teod. 2. Homerosele omistatud eeposi, probleeme autoriga. Homeros oli Vana-Kreeka poeetidest kõige salapärasem ja erilisem. Homeros on Euroopa kirjanduse kahe esimese teose ,,Ilias" ja ,,Odüsseia" autor, tema elu kohta ei ole midagi kindlat teada, paljud õpetlased kahtlevad, kas selline isik eksisteeris. · enamik pakub tekkimisajaks 8. - 7. sajand eKr · Kreeklased usuvad, et autoriks on Homerose nimeline laulik -rauk, kelle sünni- ja surmaaega ega kohta pole teada. · Saksa teadusmees Fr. A. Wolf väitis, et mõlemad eeposed on ühisloomingu produkt, mis lõplikult pandi kirja 6. saj eKr. Homeros võis olla üks nendest.

Maailmakirjandus ii
thumbnail
281
docx

M.Twain Tom Sawyeri seiklused, terve raamat

Ta tundis end nagu täheteadlane, kes on uue planeedi avastanud. Mis puutub aga tõsisesse, sügavasse, puhtasse rõõmu, siis oli see poisil kahtle-mata suurem kui täheteadlasel. Suveõhtud on pikad. Polnud veel pime. Korraga kat-kestas Tom vilistamise. Tema ees oli võõras poiss, veidi suurem kui tema. Iga uustulnuk, ükskõik millises vanuses või kummast soost, oli vaeses St. Petersburgi linnakeses tähelepandavaks harulduseks. See poiss oli hästi riietatud -- liiga hästi äripäeva kohta. See oli lihtsalt hämmastav. Tema müts oli tore,, sinine kinninööbitud kuub uus ja puhas, samuti püksid. Tal olid kingad jalas, ja ometi oli alles reede. Ta kandis isegi heledast laiast paelast kaelasidet. Üldse oli tal linlase välimus, mis ärritas Tomi. Mida rohkem Tom seda hiilgavat imet vahtis, seda rohkem krimpsutas ta nina selle toreduse peale ja seda viletsamana tundus talle tema oma riietus. Kumbki poiss ei kõnelnud. Kui üks liikus, siis liikus ka teine, kuid ainult

Kirjandus
thumbnail
34
docx

Anton Hansen Tammsaare „Juudit“

lugupidamise ning rahvas rüüsatas ta kodu ja nõudis tema surma. Juudit kaotas kõik, mis tal enne oli ehk siis ahnus ajab upakile. 8. Analüüsi Juuditi suhteid meestega: Osias- oli meeletult armunud Juuditisse, kuid Juuditi jaoks oli Osias lihtsalt hea sõber ja Petuulia vanem. Juuditil ei olnud tundeid Osiase vastu. Siimeon- oli Juuditile justkui isa (vist oligi päris isa, täpselt ei saanud aru). Ta oli Juuditit väiksest peale kasvatanud ning seetõttu oli Juuditile Siimeoni arvamus alati tähtis. Juudit kuulas Siimeoni sõna kõige rohkem. Nimetu- oli üks ilus tundmatu mees, keda Juudit Olovernese juures kohtas. Juuditile meeldisid väga nimetu juuksed ning Juudit oleks armunud Nimetusse kui ta oleks tapnud Olovernese. 9. Juudit ja Olovernes on monumentaalsed karakterid. Arutle, milles see väljendub. Juudit ja Olovernes olid rahva jaoks suured eeskujud, kellest räägiti alati head. Inimesed

Kirjandus
thumbnail
38
doc

Maailma lastekirjanduse eksami kordamisküsimused vastustega

Seetõttu peetakse teda nooremaks. Kui Iliase ainestik on heroiline, siis Odüsseia ainestik on olustikulisem ja muinasjutulisem. Teemaks on Ithaka kuningas Odysseuse seiklused tagasiteel koju Trooja sõjast 10 aastat pärast selle lõppu. Homerose küsimused (spekulatsioonid, mis keerlevad eeposte loomeloo ja -aja ümber):  enamik pakub tekkimisajaks 8. - 7. sajand eKr  kreeklased usuvad, et autoriks on Homerose nimeline laulik -rauk, kelle sünni- ja surmaaega ega kohta pole teada.  Saksa teadusmees Fr. A. Wolf väitis, et mõlemad eeposed on ühisloomingu produkt, mis lõplikult pandi kirja 6. saj eKr. Homeros võis olla üks nendest.  Osad pidsid Homerost ürgpoeediks, kes lõi ühe või mõlema eepose algkava, millele hiljem lisati juurde uut materjali.  Arvatakse, et Homeros oli hilisem luuletaja, kes sidus laulud ühtseks tervikuks.  Selgust ja üksmeelt selles küsimuses pole

Lastekirjandus
thumbnail
35
doc

11. klassi ajalooeksam

Sparta maavägi ­ Kreeka võimsaim relvajõud. Ateena ­ Atikas Kesk-Kreekas; algselt aristokraatlik, 594 eKr kärpis riigimees, poeet ja seadusandja Solon aristokraatia eesõigusi, avas lihtkodanikele suuremad võimalused riigiasjades. Rahvakoosoleku tähtsus suurenes. Tugevaima laevastikuga mereriik. Vaesed kodanikud teenisid sõudjate ja madrustena, Periklese ajal demokraatlik kord. Kodanikud olid kõik täiskasvanud põliselanikest mehed, nende orjastamine oli keelatud. Kõik kodanikud võisid osaleda rahvakoosolekul, mis kogunes iga kümne päeva tagant. Vahepeal korraldasid riigi elu 500- liikmeline nõukogu ja riigiametnikud, kelle hulgast olid tähtsamad 10 strateegi (väejuhti), nad pidid alluma rahvakoosolekule. Igal aastal pandi ametisse 6000 kohtunikku, igaks kohtupäevaks nimetati paarisajaliikmeline kohtu koosseis. Nõukogu liikmed, kohtunikud ja riigiametnikud määrati liistu teel eri piirkondadest valitud kandidaatide seast, v.a

Ajalugu
thumbnail
68
pdf

VARAUUSAEG

Varauusaja eurooplase põhitoiduseks jäi teraviljast valmistatu. Täiskasvanud eurooplane tarbis umbes 1­1½ kg mitmesuguseid leivatooteid (sh ka pudrud ja koogid) päevas. Sagedased ikaldused tõid kaasa näljahäda. Kolmest varauusaja suurimast nuhtlusest ­ katk, nälg ja sõda, oli viimane kõige sagedasem külaline. Viljakasvatuseks vajalike kõlvikute suurendamine kahandas karja- ja heinamaade osa ning koos sellega ka kariloomade arvu. Kui keskaja lõpul tarbiti ühe elaniku kohta keskmiselt 100 kg liha aastas, siis varauusaja lõpuks vähenes liha tarbimine ligi seitse korda, kahanedes keskmiselt 15 kilogrammini ühe elaniku kohta aastas. Vaesema rahva toidulauale sattus liha haruharva. Isegi ülemkihi toidulauale ei toodud küpsetatud looma enam tervikuna, vaid juba tükeldatud kujul. Samas suurenes varauusajal kala tarbimine. Uue põhitoidusena hakati 18. saj. kasvatama kartulit. Suhtumine sellesse Uuest Maailmast Euroopasse toodud juurvilja oli pikka aega kõhklev

Ajalugu
thumbnail
17
doc

VÄÄRTUSKASVATUS

Suuremad lapsed togivad jalgpalliväljakul palli. Ringid töötavad põhiliselt laupäeval ja pühapäeval. Väga suurt rõhku pannakse muusika- ja kunstiharidusele. Iga laps õpib mingit pilli, meisterdab, voolib või maalib. Pärast õhtusööki minnakse ühiselamusse pesema. Päev lõpeb pidzaamadesse riietatud laste ühispalvusega. Pärast tänupalveid lähevad poisid ja tüdrukud oma internaatidesse." Pitsaprojekt Ühel päeval otsustas 2. klass, et tahab teada kõike pitsa kohta. Koos õpetajaga arutati läbi, mida läheb pitsa valmistamiseks vaja, kust neid toiduaineid saab ja kus nad kasvavad. Koos mindi turule valima ja ostma, arvutati, kui palju üks või teine toiduaine maksab ja kas raha jätkub. Pitsa küpsetati ühiselt kooli köögis valmis ja pakuti siis seda ka teistele lastele. "Integreeritud õpetus pitsaprojekti kaudu toimis ülihästi. Lapsed läksid seda tehes hasarti," räägib Kersti Randmaa

Kasvatusteadus ja kasvatusfilosoofia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun