Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Auto hifi helisüsteemi ehitus (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Kiviõli I Keskkool
Gümnaasiumiaste
Erki Pääro
12. klass
Auto hifi helisüsteemiehitus
Praktilinetöö
Juhendajad: Kalvi Pääro,
Jorma -Jan Erik
Kiviõli 2015
SISUKORD
SISSEJUHATUS 3
1. Autoraadio 4
2.Helivõimendi 5
3. Subwoofer ehk bassikõlar 5
4. Kondensaator ja aku 6
5.Helikõlarid 7
6. Kaablid ja juhtmed 8
7.Paigaldus 8
Kasutatud kirjandus 10
Autori valmis projekti pildid 11

SISSEJUHATUS


2015. aasta kevadel tuli autoril mõte parendada tema isiklikus autosolevat helisüsteemi, sest olemas olev süsteem ei piisanud tänapäevase klubimuusika kuulamiseks. Algselt oli plaanis vahetadavälja 1-din suuruses makk ja neli 16,5 cm läbimõõdugakomponentkõlarit. Projekti käigus töö autor lisas tegemistenimekirja veel bassikõlari, võimendi , kondensaatori ja uue aku.
  • Autoraadio


    Autoraadio onautos kasutatav raadio- ja audioseade. Algselt oli autoraadio ainult raadiovastuvõtja . Järk-järgult on lisandunud mitut liikiprogrammiallikaid (kassetimängija, CD-mängija) ja sisendeid välisteandmekandjate (MP-3, USB, mälukaart) ühendamiseks.
    Autor valisoma sõidukisse Alpine UTE-80B raadio, millel on AUX ja USB 2.0 pesad .
    Autor valisantud makki , sest sellel oli meeldiv disain , USB ja AUX sisendid ninghea hinna pärast. Samuti on raadiol kuulus Alpine väljatöötatudBass engine tarkvara , mis teeb klubimuusika kuulamise kordadesnauditavamaks.
  • Helivõimendi


    Võimendi töö ülesandeks on eelvõimendis suurendadaelektrisignaali pinget (eelvõimendis) ja võimsust( lõppvõimendis)helisageduste alas ( tavaliselt 20 Hz kuni 20kHz). Võimendatudelektrisignaal juhitakse edasi kõlari(te)sse. Helisagedusvõimendikuulub iga raadio, teleri, arvuti ja nutiseadme koosseisu ning onstereoseadmestiku oluline osa.
    Autor kasutas oma autos Pioneer GM-A5602 kahe kanalisthelivõimendit. Antud võimendi maksimaalne võimsus on 900w janominaalne võimsus on 2x150w või 1x450w.
    Töö koostaja valis antud võimendi hea hinna ja kvaliteedi suhtepärast.
  • Subwoofer ehk bassikõlar


    Subwoofer on kõlar , mille põhitööks on tekitada madalsagedusheli.Subwoofer töö ala on enamasti (20Hz kuni 250HZ). Tavaliseltpaigaldatakse bassikõlar risttahukakujulisse kõlakasti. Kõige tavalisem kasti tüüp on avatudkast( kastil on ava, kus õhk pääsebliikuma)
    Autor valis subwoofrite laiast valikust välja Pioneer TS-WX305B.Antud subwooferit müüakse juba tehases kasti paigaldatuna. Sellesubwooferi element, mille nominaal võimsus on 350w (1300w MAX), on12“ läbimõõduga.
    Töö koostaja valis antud kõlari hea hinna ja kvaliteedi suhte,disani ja võimendiga sobivuse pärast.
  • Kondensaator ja aku


    Kondensaator on passiivne elektri- ja elektroonikakomponent, millepõhiomadus on mahtuvus . Võime salvestada (mahutada ja säilitada)elektrilaengut ning seega ühtlasi energiat. Kondensaatoritkasutatakse voolujoa ühtlustamiseks. Võimendi ei tarbi kogu aegsama palju elektrit. Kõige suurem voolu tarbimine on siis kuibassikõlar hakkab tööle. Kondensaatori vajalikust ma näitlikustaksüle metfoorilise näitega. Aku on nagu suur 100 liitrine veevaat,millel on pisikene kraan (juhe võimendini), ja kui sul on vajakorraga 20 liitrit vett 1 sekundi jooksul, siis ta ei tule sellegatoime. Tal kuluks endal võibolla 5 sekundit sellise veehulgaväljaandmiseks. Kondensaator on tillukene veevaat, näiteks 20liitrit, mille kraan on ülisuur ja mis suudab endast kõik need 20liitrit poole sekundiga välja lasta ja seega kompenseeridahetkeliselt puuduvad vee kogused . Elektri puudujäägi tulemuselhakkavad auto tuled vilkuma.
    Autor ostis oma helisüsteemi Connection FSF 1,0DGT kondensaatori.Valik langes antud kondensaatori kasuks, sest poes olnud ekspertsoovitas antud toodet.
    Aku on elektrienergija salvestamis seade. Tühjaks saamise korralsaab seadet uuesti energiaga täita.
    Autos soetas endale Yuasa YBX5335 12V 95Ah aku, kuna antud akunäitajad on vastavuses auto hoolduskäsiraamatus välja toodud andmetega .
  • Helikõlarid


    Kõlar on akustiline elektorooniline seade, mis muudabelektrisignaali heliks . Kõlar liigub vastavalt elektrisignaalidemuutumisele (magnetis) ja põhjustab helilainete levimise keskkonnas.Üksikud valjuhääldid pakuvad vastuvõetavat heli ainult teatudsagedusvahemikus. Sellest piirangust vabanemiseks kombineeritakseerinevaid valjuhääldeid.
    Autor leidis, et auto esiuste see olevad kõlarid ei vaja vahetust,
  • Vasakule Paremale
    Auto hifi helisüsteemi ehitus #1 Auto hifi helisüsteemi ehitus #2 Auto hifi helisüsteemi ehitus #3 Auto hifi helisüsteemi ehitus #4 Auto hifi helisüsteemi ehitus #5 Auto hifi helisüsteemi ehitus #6 Auto hifi helisüsteemi ehitus #7 Auto hifi helisüsteemi ehitus #8 Auto hifi helisüsteemi ehitus #9 Auto hifi helisüsteemi ehitus #10 Auto hifi helisüsteemi ehitus #11
    Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
    Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2016-01-25 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 15 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Erki Pääro Õppematerjali autor
    Kuidas paigaldada autosse subwoofer ja võimendi,

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    181
    doc

    A.Palu mootorratta raamat

    M902(16j--76 59--76 raamatu kolmandas osas. Seal antakse ka juhiseid moto- matkade korraldamiseks ja mootorratta valimiseks. «Valgus» 1976 Autor ·1. MOOTORRATASTE EHITUS 9 ÜLDTEATMEID Mootorrataste liigitus. Mootorrattad on rataste ühejäljelise paigutusega mootorsõidukid. Neid käsutatakse peamiselt isikliku liiklusvahendina, kuid võimsa mootori ja vastava haagise (külg-, ees- või tagahaagis) korral ka inimeste ja kauba veoks. Sõltuvalt koaastrüktsioom iseärasustest liigitatakse moo- torrattad kolme rühma (vt. joon. 1): a) põlve- ja jäikade jalatoenditega mootorrattad,

    Füüsika



    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun