Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto

Juhtimise alused (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milleks on planeerimine tähtis?
Vasakule Paremale
Juhtimise alused #1 Juhtimise alused #2 Juhtimise alused #3 Juhtimise alused #4 Juhtimise alused #5 Juhtimise alused #6 Juhtimise alused #7
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-01-25 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 5 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Kristin Karp Õppematerjali autor

Märksõnad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
161
pdf

Juhtimise alused

9.1.3. Kas on olemas ainuõige organisatsioonistruktuur? 139 9.1.4. Inimeste juhtimise viiside erinevus 139 9.1.5. Tehnoloogiad ja lõppkasutajad 140 9.1.6. Kas juhtimistegevus on õiguslikult reguleeritud? 140 9.1.7. Kas juhtimistegevuse ulatus on poliitiliselt reguleeritud? 139 9.1.8. Kas juhtimine on suunatud sissepoole või väljapoole? 139 9.2. Töötaja töö produktiivsus 142 9.2.1. Füüsilise töö tegija produktiivsus 142 9.2.1.1. Füüsilise töö produktiivsuse printsiibid 142 9.2.1.2. Füüsilise töö tegija produktiivsuse tulevik 143 9.2.2. Teadmustöötaja töö produktiivsus 144 9.2.2.1. Milline on tööülesanne? 144 9.2.2.2

Juhtimine
thumbnail
16
docx

Juhtimise alused

6. Mida nim töö spetsialiseerumiseks? Töö spetsialiseerimine iseloomustab, millisel määral on suurem ülesanne osadeks jaotatud ja inimeste vahel jagatud. Töö rotatsioon töötajad liiguvad süstemaatiliselt ühelt töökohalt teisele. Töö laiendamine suurendatakse töötajale antud ülesannete arvu. Töö rikastamine suurendatakse lisaks ülesannete arvule ka töötaja otsustusõigust ja vastutust. Töö tegurite kaudu lähenemine töö tegurid aitavad suurendada tööga rahulolu ning lüüa töötajate kõrget motiveeritust, kõrget töökvaliteeti, puuduste vähenemist. Meeskond jagab töö omavahel, kontrollib ja teeb tööplaani. 7. Nim levinumad organisatsioonistruktuurid ja nende põhitunnused? Funktsionaalne struktuur On organisatsiooni jaotus mingi kindla valdkonna järgi. Allüksused saab

Juhtimise alused
thumbnail
40
docx

Juhtimise alused

- Konkreetsed sammud (tarkvara, seadmed, kokkulepped Lühiajalised plaanid (operatsioonid). Kuni 1 aasta. Madalama tasandi juhid. - Igapäevase töö juhtimine Strateegiline planeerimine Eesmärgid määravad strateegia Strateegiast sõltuvad eesmärgid Strateegia määrab vahendid (nt kui lähme hinnasõtta, siis see määrab turudnuskulud) Eesmärgid peavad olema SMART: - Saavutatavad ­ ei ole mõtet seada ebarelistlikke eesmärke ­ kui töötaja saab aru, et eesmärk ei ole saavutatav, siis motivatsioon langeb. - Mõõdetavad- kas on tehniliselt teostatavad - Ajaliselt määratud ­ annad ülesande, aga ei anna tähtaega, siis ongi tunne, et aega on küllalt - Realistlikud - Täpsus ­ mida täpsemalt sõnastada, seda tõenäolisemalt saavutatakse. SWOT- analüüs- tugevused, nõrkused võimalused, ohud Strateegiline juhtimine Kus me oleme, kuhu me tahame jõuda ja kuidas?

Juhtimise alused
thumbnail
30
docx

Juhtimise alused

tulevik, visiooni ja missiooni rõhutamine, muudatused tulenevad pigem ühistest eesmärkidest, rõhuasetus töötajate motiveerimisel - põhineb liidri isiksusel. 47) Kes on X ja Y teooria autor: a. Max Weber b. Rensis Likert c. Douglas McGregor (Juhan) 48) Arenguvestlusel selgub, et sulle alluv korstnapühkija ei ole motiveeritud sinu firmas töötama. Töötaja on raskesti asendatav ning hea edukusega. Palgad sinu asutuses on 20% kõrgemad kui teistel samas valdkonnas tegutsevatel firmadel. Samuti oled välja mõelnud lisa motivatsiooni paketi. Selgita, kuidas sa läheneksid probleemile Vroomi motivatsiooniteooria kohaselt. Võimalik vastus: Vroomi motivatsiooniteooria kohaselt ei vasta suure tõenäosusega motivatsiooni pakett töötaja tegelikele ootustele. Ehk siis töötaja vajadused on teised. (näiteks sina annad

Juhtimine
thumbnail
46
docx

Juhtimine vastused

selgitamisel. Tõdetakse, et isiksuseomadusi saab õppimise ja harjutamise teel arendada. Eestvedamiseks olulised ­ karismaatilisus, kohanemine, saavutustele orienteeritus, enesekehtestavus, domineerivus, energilisus, jmt. Kaasaegsed teooriad on lisanud veel ­ loovus, koostöö, sotsiaalne erksus, empaatia, emotsionaalne intelligentsus, ... Hunt-Laingi eeskujumudel ­ 1990-ndate tõhusa tippjuhi/liidri omadused ja oskused 360 º tagasiside uurimise raames küsiti 1050 töötaja arvamust 105 tippjuhi kohta. Esmalt hinnati juhtide kompetentsust (juhid jagati kõrge ja madalatasemelisteks liidriteks) ja siis käitumist. Juhtide kompetentsuse hindamise kriteeriumid: · Tunnetuslik-kognitiivne kompetentsus · Isikule orienteerituse kompetentsus · Esitluse kompetentsus · Motivatsiooni kompetentsus Liidri käitumise hindamise viis peamist muutujat: Visioon Eristumine Väärtused Edastamine (kommunikatsioon) Puudused 11

Juhtimine
thumbnail
36
docx

Juhtimise etapid

säilitamine ja mittekvaliteetsest vabanemine. Joonis. Personalijuhtimise protsess Personali planeerimine Personali planeerimine on protsess, mille kaudu juhid kindlustavad õige arvu ja kvalifikatsiooniga inimesed õiges kohas õigel ajal, kes on võimelised efektiivselt ja säästlikult täitma neid ülesandeid, mis aitavad organisatsioonil saavutada oma eesmärke. Tööjõu vajaduse planeerimine võimaldab vähendada värbamise ja koondamisega seotud kulutusi, leida optimaalne kasutus töötaja võimetele ja oskustele, arvestada tööjõu pakkumisega regioonis ja töötada välja efektiivne personalipoliitika. Tuleviku personalivajadus on kindlaks määratud organisatsiooni eesmärkide ja strateegiatega. Nõudlus töötajate järele tuleneb nõudlusest organisatsiooni toodete ja teenuste järele. Personali värbamine ja valik Organisatsiooni edukus sõltub sellest, millised on tema töötajad. Kui organisatsioon suudab ligi

Juhtimine
thumbnail
36
pdf

Juhtimise alused konspekt

valitsevaid põhilisi lähenemisviise ja käsitlussuundi. Teadusliku juhtimise koolkond (F.Taylor 1911) Rajajateks on põhiliselt tööstusorganisatsioonide juhid. Nende huvide keskmeks oli organisatsioon ja selle ülesehitus. Praktiliste kogemuste põhjal tuletati nö rusikareegleid, mida tuleks täita, et edukalt juhtida. Teadusliku juhtimise alused  Leida teaduslikult parim meetod ülesandega toimetulekuks  Töötaja oskused ja võimed peavad olema tööle vastavad – töötajat tuleb valida hoolega  Töötajat tuleb treenida ja teha nendega koostööd, et luua eeldused teaduslike juhtimispõhimõtete rakendamiseks  Töötajat tuleb innustada töö planeerimisel, et nad tunneks osalust ja vastutust Bürokraatia koolkond (M.Weber 1994) Organisatsioon peaks töötama nagu õlitatud masinavärk. Selleks on vaja, eks organisatsioonis oleksid:  Selge tööjaotus

Juhtimise alused
thumbnail
43
docx

Juhtimise aluste kordamine eksamiks

muutumisest · 8.Suhelge kogu protsessi jooksul · · Õigeks organiseerimiseks tuleb tagada, et · 1.Oleks olemas vajalik arv vajaliku kvalifikatsiooniga töötajaid · 2.Töötajad tunneksid oma rolli organisatsioonis ja oma seost teiste töötajate, allüksuste ja nende ül-ga. · 3.Töötajad tunneksid oma tegevuse eesmärke plaani selles osas, mille eest nad vastutavad · 4.Iga töötaja saaks õigeaegselt tööks vajalikud ressursid · · Organiseerimise põhiprintsiibid · 1.Töö ratsionaalne jaotamine · 2.Iga töötaja töö selge piiritlemine · 3.Töö täitjate valik · 4.Töötajale on kohustuslik talle pandud kohustuste täitmine · 5.Juhi volituste delegeerimine · 6.Juhil on õigus anda korraldusi temale allutatud töötajatele. · 7. Töötajatele arusaadavate ja täidetavate ülesannete andmine. · 8. Korraldamise ühtsus. · 9

Juhtimise alused



Lisainfo

Planeerimine ja strateegiline juhtimine.
Personalijuhtimine
Kontrollimine
Motiveerimine


Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun