Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Avalik juhtimine - kordamisküsimused (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on avalik haldus avalik valitsemine ja avalik juhtimine?
  • Mis on avalikud teenused miks on neid raske selgepiiriliselt eristada erasektori kommertsteenustest?
  • Mida tähendab vastutuse hajumine ja miks seda avaliku sektoris esineb rohkem kui erasektoris ?
  • Miks on avalikud teenused bürokraatlikumad kui kommertsteenused?
  • Kuidas avaldub bürokraatlikkuse positiivsus ja negatiivsus avalikus sektoris?
  • Kuidas on tänapäevane valitsemiskorraldus kujunenud?
  • Miks on vaja nii palju valitsusasutusi ja milliseid rolle need täidavad?
  • Millised on avaliku sektori põhilised korraldusmudelid?
  • Kuidas iseloomustada organiseeritud anarhiat?
  • Millal osutub organiseeritud anarhia otstarbekaks ja millal mitte?
  • Millal rakendada?
  • Millal on mõttekas võim tsentraliseerida?
  • Millised on puudused?
  • Millal on otstarbekas liidrile juhile tagada alluvatest paremad võrdsed või halvemad tingimused?
  • Mis on vastandlike väärtuste raamistik ja mis on selle idee?
  • Millised on nende konfiguratsioonid eelised ja puudused?
  • Kuidas suhestub avalik sektor ühiskonna teiste sektoritega?
  • Mis erinevus on erastamisel ja lepingulisel delegeerimisel?
  • Milliseid teenuseid peaks üle andma ärisektorile ja mis probleemid sellega võivad kaasneda?
  • Mida peab arvestama väljundi ja tulemuse hindamisel?
  • Millised on tulemusjuhtimise eelised ja puudused avalikus sektoris?
  • Mida tuleb arvestada mõõdikute seadmisel avalikus sektoris?
  • Miks on strateegilist planeerimist avalikus sektoris raske juurutada?
  • Kuidas erineb strateegia roll avalikus sektoris ja ärisektoris?
  • Milline on strateegilise planeerimise ja strateegilise juhtimise erinevus?
  • Mis iseloomustab tänapäeva strateegia kujundamist avalikus sektoris mis seda mõjutab ja kuidas?
  • Milline on strateegilise planeerimise süsteem tänases Eestis ja mis seda reguleerib?
  • Miks on oluline tegeleda teadmusjuhtimisega avalikus sektoris?
  • Millised on avaliku ja ärisektori teadmusjuhtimise eripärad?
  • Millised on innovatsiooni leviku etapid?
  • Millised on takistused innovatsiooni levikul avalikus sektoris?
  • Miks on innovatsiooni juurutamine avalikus sektoris keerulisem kui ärisektoris?
  • Miks innovatsioon avalikus sektoris on oluline teema avaliku juhtimise valdkonnas?

Lõik failist

AVALIK JUHTIMISE KORDAMISKÜSIMUSED

Teema 1: Avalik juhtimine ja avalik teenus

1. Mis on avalik haldus, avalik valitsemine ja avalik juhtimine? Võrrelge kontseptsioone omavahel. Võrdluse puhul on vajalik leida ühine võrdlusalus. Tooge näide, mis võrdlust iseloomustab.
Avalik haldus
Avalik valitsemine
Avalik juhtimine
* Ametnike ja poliitikute omavaheline seos
* Avalike teenuste üle otsustamine
* Avalike teenuste osutamine
* Koostöögrupp
* Hõlmab kõiki kolme võimuharu
* Avaliku poliitika protsessi osa
* Eristub selgelt erasektorist
* Tihedalt seotud paljude erasektori organisatsioonide ja indiviididega
* Viisid, kuidas sidusrühmad ( asjast huvitatud osapool avaliku organisatsiooni/avaliku teenuse osutamisel) omavahel suhtlevad, et mõjutada avaliku poliitika väljundit
* Juhtimistehnikad, et suurendada raha väärtust, mis on antud avalike teenuste osutamiseks
* Lisaks nö tavalisele funktsionaalsele juhtimisele, kus teiste inimeste abiga tahetakse teha asju võimalikult tõhusalt ja kiiresti, arvestatakse ka avaliku sektori väärtustega- demokraatia, aruandekohuslus, võrdsus, ausus
* Nii avaliku sektori organisatsioonide, kui ka avalikke teenuseid osutavate era- ja kolmanda sektori organisatsioonide juhtimine
* Tähtsustab osalejate tundmust protsessi ajal
* Keskendub kontekstile ehk mida juhtida
* Tähtsustab tulemust
* Keskendub protsessidele ehk juhtimisele
2. Mis on avalikud teenused, miks on neid raske selgepiiriliselt eristada erasektori kommertsteenustest? Tooge näited teenustest.
  • Avalik teenus on avalikkusele järjepidevalt osutatav teenus, kaup, info või hüve, mida osaliselt või täielikult korraldab avalik sektor .
    • Avalik teenus tuleneb avalikust huvist ning sisaldab nii avaliku sektori kohustuslikke kui ka vabatahtlikke ülesandeid ehk haldusülesandeid.
    • Teenus võib olla piiramatu ligipääsuga või suunatud konkreetsele sihtgrupile.
    • Avalike teenustena tuleb osutada teenuseid, mida turg ei ole võimeline osutama.
    • Näited:
  • Kommertsteenus peab suutma leidma turul piisaval hulgal ostujõulisi tarbijaid , kes on valmis teenuse eest maksma – teenuse genereeritud „väärtus“ on suurem kui selle osutamisega seotud kulud.
    • Näited:
      • pangakontor,
      • postkontor
  • Keeruline selgepiiriliselt eristada, sest on tihe koostöö teiste teenuste pakkujatega

3. Iseloomustage avaliku sektori tegevuskeskkonda ja võrrelge seda erasektori tegevuskeskkonnaga.
  • Avatus , keerulisus ja konfliktsus, kõik kliendid, võrdne kohtlemine, avalik hüve, vastutuse hajumine
  • Viimase 50 aastaga on avalik sektor kasvanud nii suuruses kui ka keerukuses
  • Avalik sektor hõlmab arvukaid institutsioone, mille eesmärk on erinevate huvide ajamise nimel otsuste tegemine ja nende elluviimine .
  • Avalikud organisatsioonid sõltuvad eesmärkide täitmisel teistest organisatsioonidest – nii teenuste pakkumisel kui ka eelarveprotsessis
  • Avaliku sektori eesmärk on tegutsedes lähtuda ühiskondlikust huvist, aga erasektori peamine põhimõte on teenida ärihuve ja kasumit
  • Otsused, mida tehakse avalikus sektoris, on poliitiliselt tundlikuma iseloomuga , kuna neid mõjutavad huvigrupid

Avaliku sektori kaubad ja teenused
Erasektori kaubad ja teenused
Teenuste kogust ja kvaliteeti on reeglina raske mõõta
Teenuste kogust ja kvaliteeti suhteliselt kerge mõõta
Tarbitavad ühiselt ning sageli samaaegselt kogu avalikkuse poolt
Tarbitavad vaid ühe inimese poolt
Raske välistada teenuse tarbimist nende poolt, kes selle eest ei maksa
Kerge välistada teenuse tarbimist nende poolt, kes pole maksevõimelised
Indiviidil üldjuhul puudub valikuvabadus nii teenuse tarbimise kui ka kvaliteedi osas
Indiviidil on üldjuhul valikuvabadus, kas tarbida teenust või mitte ning ka teenuse kvaliteedi osas
Teenuse eest maksmine ei sõltu otseselt nõudlusest ning tarbimisest ( ebaefektiivsus )
Teenuse eest maksmine on tihedalt seotud nõudluse ning tarbimisega
Teenuste pakkumist ning nõudlust juhivad poliitilised protsessid
Turumehhanismid reguleerivad teenuste pakkumist ning nõudlust
4. Mida tähendab vastutuse hajumine ja miks seda avaliku sektoris esineb rohkem kui erasektoris?
  • Vastutuse hajumine puudutab olukorda, kus inimesel kaob teiste seas isiksuslik vastutustunne seetõttu, et seal juures on teised inimesed.
  • Vastutuse hajumine
    • Poliitilise ja administratiivse juhtimise eraldamine – ministeeriumid ei suuda agentuure juhtida, millega kaasneb ka vastutuse hägustamine, sest poliitilist vastutust täidesaatva üle ei ole
    • Tekivad vastutuse konfliktid kui üks ministeerium ei vastuta
    • Ajutiste struktuuride vastutuse probleemid, sest lepinguline delegeerimine on viinud palju pädevusi erasektorisse, kuid riik ei taha olla nende eest vastutaja
  • Avalikus sektoris esineb rohkem, sest on koos väga palju erinevaid institutsioone, mille haldusalasse võivad samad küsimused kuuluda .
    • Näiteks on vastutuse hajumine ministeeriumi, maakonna haridusosakonna ja valla vahel.
Vasakule Paremale
Avalik juhtimine - kordamisküsimused #1 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #2 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #3 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #4 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #5 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #6 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #7 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #8 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #9 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #10 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #11 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #12 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #13 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #14 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #15 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #16 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #17 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #18 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #19 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #20 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #21 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #22 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #23 Avalik juhtimine - kordamisküsimused #24
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 24 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-12-18 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 28 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kkerlii Õppematerjali autor
Avalik juhtimine ja avalik teenus; avaliku organisatsiooni juhtimise alused; sektoritevaheline koostöö; tulemusjuhtimine; strateegiline planeerimine ja juhtimine; teadmusjuhtimine; innovatsioon avalikus sektoris

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
12
docx

Avalik juhtimine ja avalik teenus

Teema 1: Avalik juhtimine ja avalik teenus 1. Mis on avalik haldus, avalik valitsemine ja avalik juhtimine? Võrrelge kontseptsioone omavahel. *Avalik haldus - on täidesaatva riigivõimu tegevus. Avalik haldus keskendub riigi tegevuse korraldamisele, selle institutsionaalsele aspektile. Ametnike ja poliitikute omavaheline seos; avalike teenuste üle otsustamine/osutamine; avalik haldus on koostöögrupp, mis hõlmab kõiki kolme võimuharu; on avaliku poliitika protsessi osa.*Ülesanded - Avaliku korra ja julgeoleku kaitse; Üksikisiku arengu ja toimetuleku toetamine; Ühiskonna arengu soodustamine ja juhtimine; Avalikule võimule aineliste vahendite kindlustamine; Haldusvõime korralduslik tagamine: institutsioonid, töötajaskond, töövahendid. *Avalik valitsemine ( Public governance) – tähendab viise, kuidas sidusrühmad omavahel suhtlevad, et mõjutada avaliku

Avalik haldus
thumbnail
38
docx

Avaliku juhtimise konspekt

1. Mis on avalik haldus, avalik valitsemine ja avalik juhtimine? Avalikku haldust võib määratleda kui ametnike ja poliitikute omavahelist seost. Samuti avalike teenuste üle otsustamist ja nende osutamist. Avalikku haldust samastatakse bürokraatiaga. Avalik juhtimine tähendab tulemuste saavutamist ja vastutuse võtmist. Avalik valitsemine tähendab viise, kuidas sidusrühmad omavahel suhtlevad, et mõjutada avaliku poliitika väljundit. Näiteks avaliku juhtimise ja avaliku valitsemise puhul võib see olla tähelepanu pööramine - avalik juhtimine pöörab tähelepanu protsessile ja valik valitsemine sisule, avalik haldus pigem normatiividele. Samuti võib välja tuua, et avaliku juhtimise ja avaliku valitsemise puhul on peatähelepanu tulemusel, kuid esimesel juhul seatakse pigem kvantitatiivne mõõdik

Sotsiaalteadused
thumbnail
48
docx

Avalik juhtimine kokkuvõte

Teema 1: Avalik juhtimine ja avalik teenus 1.Mis on avalik haldus, avalik juhtimine ja avalik valitsemine? Võrrelge kontseptsioone omavahel. Tooge näide, mis võrdlust iseloomustab.  Avalik haldus (public administration)- riigi igapäeva toimingud. Avaliku sektori töötajad ja nende toimingud. o Eristub erasektorist o Avaliku sektori koostöögrupp, mis hõlmab kõiki kolme võimuharu. Nii ametnikke kui poliitikuid o On avaliku poliitika protsessi osa o Avalike poliitikate/programmide/teenuste üle otsustamine/ reguleerimine/ elluviimine (kov ja keskvõim tasandil elluviimine) o Pärast NPM-i juurutamist ühtne definitsioon

Riik ja valitsemine
thumbnail
9
docx

Avaliku sektori ja äriühingu juhtimise erinevused

SISSEJUHATUS Era- ja avalik sektor täidavad ühiskonnas erinevaid funktsioone ja omavad seega erinevaid eesmärke. Avalik sektor on see osa majandusest, mis on seotud valitsuse rahaliste ülekannetega. Institutsionaalsest aspektist lähtudes kuuluvad avalikku sektorisse riigi- ja munitsipaalasutused, -fondid ja ­ettevõtted. Avaliku sektori funktsioonideks on riigivalitsemise ja omavalitsuse korraldamine, seadusandluse ja õigusemõistmise korraldamine, riigikaitse, avaliku korra tagamine, riigi rahvusvahelise esindatuse tagamine ja riigi kodanikkonna määratlemine. ( Purju 1998 ) Äriühing on aga

Majanduspoliitika
thumbnail
2
docx

Avalik juhtimine kokkuvõte

haldussülesannete täitmisel *kontroll tegevuse üle Erasektori eesmärk on teenida kasumit ja neil on turu poolt määratud vajaduste rahuldamine. Avalik sektor tegeleb hüvede ümberjaotamisega (koguvad kokku maksutulu näol ja jaotavad ümber). Eesmärgiks: *avaliku korra ja julgeoleku tagamine *riigile vajalike rahaliste vahendite kindlustamine *üksikisiku sihipärane teostamine *sotsiaalse, majandusliku ja kultuurilise valdkonna arendamine + juhtimine. Avalikus sektoris puudub kasumimotiiv ja neil on poliitiliste vajaduste rahuldamine. Organisatsioon on grupp inimesi, kellel on ühine eesmärk, mille poole püüelda (millega üxi ei saaks hakkama). Vähemalt 2in. Liikmetel on tunnused, mis on eristavad neid mitte- liikmetet, pidev toimimine.Org. on inimtegevuse vorm, mida kujundab ja suunab juhtimine. Orgi protsess: *planeerimine (otsustatakse mis saab tulevikus) *organiseerimine (orgi

Juhtimine
thumbnail
10
pdf

Mikro ja makro eksami kordamisküsimused

Eksami kordamisküsimused 1) Allokatsioonifunktsioon – mida toodab avalik sektor, millega erasektor toime ei tule.(riik tagab nende teenuste täitmise) ostab teenuseid sisse Jaotusfunktsioon – sissetulekud jaotatakse ümber, jaotatakse maksude kaudu. Majanduse stabiliseerimise funktsioon – hoida inflaktsioonimäära kontrolli all, riigi eelarve poliitika, rahapoliitika. 2) Lorenzi kõver näitab sissetuleku ebavõrdset jaotumist ühiskonnas. Näitab ebavõrdsust ühiskonnas. (näide: mis on ebavõrdsus...)

Majandus
thumbnail
14
docx

Haldusreformi võimalikud mõjud kodanike elukeskkonnale

tõusta eurotasemele ja, et meil oleksid kaasaegsed avaliku halduse põhimõtted on tarvis innovatsiooni, mis erineks täiesti siiamaani toimunud „loomulikust“ arengust. Seega peab toimuma kõikehõlmav reform. (Haldusreformi ideed ja praktika, 2015) 4 1.1 Haldusreformi eesmärgid Riigi konkurentsivõime tugevdamiseks ning kodanikuühiskonna tagamiseks peab Eesti avalik haldus olema tunduvalt demokraatlikum ja efektiivsem, kui ta on olnud tänaseni. Kvaliteetne, innovatiivne, paindlik, kodanike huve ja õigusi arvestav ning seda kõike optimaalsete kulutustega tegev riik on haldusreformi eesmärgiks. Avalike funktsioonide täitmine peab olema täiesti avatud ning ametnikud peavad olema oma tegude eest rahvale ja poliitikutele vastama ning täiesti ausad (Sigma, 1998).

Ühiskonna uurimine ja analüüs
thumbnail
18
doc

Avalik juhtimine

Avalik juhtimine LÄHENEMINE HALDUSJUHTIMISELE 1) Euroopas juriidiline lähenemine 18. saj kujunevad praegused riigiteooriad. Rõhk seaduste tundmisele (Prantsusmaal ja Saksamaal enamus riigiametnikke juudid) so avalik haldus. 2) Anglo-ameerika traditsioon neis riikides probleemiks poliitika kujundamine. Kuidas vastu võtta ja ellu viia optimaalset ühiskonna jaoks. Eeldab laia tagapõhja ja teadmisi (sotsiaalmajan-dusest). Rajaneb eeldusel, et poliitiline ja administratiivne juhtimine on teineteisest eraldatud. 3) Traditsiooniline organisatsioon puht administratiivne. RIIGI FUNKTSIONEERIMISE MEHHANISMID Riigi funtksioneerimise mehhanismid: 1) Sisendipoliitika 2) Väljundipoliitika

Juhtimise alused




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun