Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

VAIMSETE VÕIMETE SEOS KESKMISE ÕPIVÕIMEKUSEGA (1)

1 Hindamata
Punktid
Vasakule Paremale
VAIMSETE VÕIMETE SEOS KESKMISE ÕPIVÕIMEKUSEGA #1 VAIMSETE VÕIMETE SEOS KESKMISE ÕPIVÕIMEKUSEGA #2 VAIMSETE VÕIMETE SEOS KESKMISE ÕPIVÕIMEKUSEGA #3 VAIMSETE VÕIMETE SEOS KESKMISE ÕPIVÕIMEKUSEGA #4 VAIMSETE VÕIMETE SEOS KESKMISE ÕPIVÕIMEKUSEGA #5 VAIMSETE VÕIMETE SEOS KESKMISE ÕPIVÕIMEKUSEGA #6 VAIMSETE VÕIMETE SEOS KESKMISE ÕPIVÕIMEKUSEGA #7 VAIMSETE VÕIMETE SEOS KESKMISE ÕPIVÕIMEKUSEGA #8 VAIMSETE VÕIMETE SEOS KESKMISE ÕPIVÕIMEKUSEGA #9 VAIMSETE VÕIMETE SEOS KESKMISE ÕPIVÕIMEKUSEGA #10 VAIMSETE VÕIMETE SEOS KESKMISE ÕPIVÕIMEKUSEGA #11 VAIMSETE VÕIMETE SEOS KESKMISE ÕPIVÕIMEKUSEGA #12
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 12 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-12-11 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 15 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Virgehai Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
32
pptx

VAIMSETE VÕIMETE SEOS KESKMISE ÕPIVÕIMEKUSEGA

mõõtvad skaalad  Loogilis-matemaatiline intelligentsus ja  suhtlemisintelligentsus  Peastarvutamine ja joonistamine ei eelda kõrget vaimse võimekuse taset  Inimene, kes jääb alla keskmisele võimele- võivad olla erakordsed oskused(autistid)  Naised ja mehed võivad erineda ka üldise  vaimse võimekuse poolest  Intelligentsustestid- mehed on natuke paremad, kuid vaimsete võimete erisused ei ole suured  Ka inimrasside üldised vaimsed võimed on erinevad  Intelligentsustestide abil on võimalik ennustada ka õpitulemusi  Uurimustulemused- üldine vaimne võimekus ametite puhul on seotud tööedukusega Õppimine   Kohanemisnähtus, mille abil organism suudab end kaitsta ja kohaneda ümbritsevaga.  Õppimine on uute teadmiste, oskuste ja vilumuste teadlik omandamine. Õppimise edukus

Isiksuse- ja sotsiaalpsühholoogia
thumbnail
26
docx

Õppeedukust mõjutavad tegurid

Tallinna Tehnikaülikool Aleksandr Mäeots ÕPILASTE ÕPPIMIST TOETAVAD ÕPISTIILID Referaat Tallinn 2013 SISUKORD SISSEJUHATUS................................................................................................ 3 1. ÕPISTIILID................................................................................................... 4 1.1 Õpistiilide olemus ja klassifikatsioon.....................................................4 1.2 Õpiedukus............................................................................................. 5 1.3 Õpiprotsess........................................................................................... 5 1.4 Õpistrateegiad....................................................................................... 6 2. ÕPISTIILIDE MÕJU ÕPIEDUKUSELE..............................................................8 2.1 Tehnoloogiad ja lähituleviku

Pedagoogika
thumbnail
38
doc

Õppimine ja areng

Mõtlemine on aktiivne protsess ja sellega peab arvestama Põhimõisteid peab teadma Arengu teooria puudused ­ liiga jäik uurimismetoodika, toetus liialt verbaalsele testimisele. Matemaatilise arengu puhul ei lange kokku, matemaatika ja keeleteadus on erinevad. Ei pruugi areneda kõikidel lastel ühtemoodi. L. Võgotski kultuurilis-ajalooline arenguteoori. Elas aastatel 1897-1934. Tema teoseid avaldati palju hiljem. Teda ei ole eesti keeles saada. rõhutab sotsiaalset aktiivsust võimete arendamisel lapse arengut mõjutab keskkond - mida laps oskab teha täna teistega, seda oskab ta teha ka homme üksinda lähima arengu tsoon täiskasvanu ja eakaaslane arengu ning õppimise juhendajatena koos õppimine ja aktiivne õppimine Eriksoni psühhosotsiaalne areng Rootsi psühholoog elas aastatel 1902-1994 8 tsüklit: 1. usaldus vs usaldamatus ­ kõige tähtsam on turvalisus, sisemine ebakindlus 2

Areng ja õppimine
thumbnail
16
docx

Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I

pidada Carrolli kolmeastmelist intellekti struktuuri mudelit, mis eristab inimese intellektis kolme kihistust: üksikvõimeid, grupivõimeid ja üldvõimekust. 6. Mille poolest erineb praktilise intelligentsuse hindamine ülesannete lahendamise põhjal psühhomeetriliste IQ testidega hinnatavast vaimsest võimekusest? Psühhomeetrilised IQ testid teevad järeldusi ülesannete lahendamistulemuste põhjal. Praktilised intelligentsustestid rõhutavad vaimsete operatsioonide ehk toimingute olulisust. 7. Millisesse vahemiku jääb korrelatsioon psühhomeetriliste IQ testidega määratud vaimse võimekuse ja õpiedukuse vahel? Vastavad korrelatsioonid jäävad tavaliselt vahemikku 0,2-0,6. 8. Millise kahe näitaja põhjal määrati intelligentsuse koefitsienti testide kasutusele võtmise algupäevadel? Vaimse ja kronoloogilise vanuse põhjal. 9. Milles seisneb Flynni efekt?

Pedagoogiline psuhholoogia
thumbnail
7
docx

Intelligentsus ja isiksus

kiiresti ning õppida kogemustest. Intelligentsus ei ole üksnes raamatutarkuse omandamine, kitsas akadeemiline vilumus või oskus edukalt teste sooritada. Pigem peegeldab see laiemat ja sügavamat võimet mõista seda, mis meid ümbritseb-- asjadest arusaamist, taipamist või lahenduste väljanuputamist" ( Allik, Mõttus ja Realo 1997). 1.1. PSÜHHOMEETRILINE KÄSITLUS Psühhomeetria on intelligentsuse, võimete ja isikuomaduste mõõtmiseks mõeldud psühholoogiliste testide väljatöötamine ning nende testide tulemuste analüüs ja tõlgendamine. Psühhomeetriline arusaam intelligentsusest on katse mõista intelligentsuse olemust, uurides intelligentsustestide tulemuste seaduspärasusi (Moodle, Psühholoogia- intelligentsus). 1.2. FAKTORANALÜÜS Faktoranalüüs on statistiline meetod, mille abil uuritakse mitmesuguste testide omavahelisi seoseid.

Isiksusepsühholoogia
thumbnail
6
docx

Õpistrateegiad

ÕPISTRATEEGIAD ÕPISTRATEEGIA MÕISTE Õpistrateegiad on õpitud tegevuskavad, mida kasutatakse teadmiste, oskuste omandamiseks, töötlemiseks, kasutamiseks; eriti oma õppimise juhtimiseks aga ka kontrollimiseks. Õpistrateegiateks ehk kognitiivseteks strateegiateks nimetatakse erinevaid viise, kuidas õppija hangib, säilitab ning taaskasutab teadmisi ja oskusi. Nimetatud strateegiad sisaldavad informatsiooni hankimist, valimist ja organiseerimist, valitud materjali kordamist, uue materjali seostamist varem õpituga, informatsiooni säilitamist ning taaskasutamist. Enda õpistrateegiate analüüsimist ja nende kohandamist nimetatakse ka metakognitiivseks strateegiaks, mis sisuliselt tähendab õppima õppimist. Sellised õppijad suudavad ise oma õppimist kontrollida ja hinnata. (T. Marandi, 2005) Iga õppija kuulub vastavalt oma kalduvustele teatud õpitüüpi ja võib arendada oma õpitehnikaid ja -strateegiaid, millega on võimalik võõrke

Areng ja õppimine
thumbnail
39
ppt

Vaimsed võimed

kategooriates ja jõuda kiiresti probleemide lahenduseni? Intelligentsus · Rahvusvaheline sõna, mis tähistab vaimset võimekust · Ladina keeles intelligentia = taibukus, arukus, üldise vaimse arengu tase · Intelligentsus tähendab võimet asjadest aru saada, arutleda, lahendada probleeme, planeerida, näha toimuva mõtet ja taibata sündmuste põhjuslikke seoseid Tänase tunni küsimused · Testimine kui kõige levinum vaimsete võimete hindamise meetod · Mis on IQ? · Kas on olemas üldine vaimne võimekus või palju erinevaid võimekusi? · Kas ja millisel määral sõltub intelligentsusest inimese edukus ja toimetulek? Vaimsete võimete mõõtmine Üldise vaimse võimekuse testid · Kasutatakse seal, kus toimetulek sõltub üldisest kohanemis- ja õppimisvõimest · Personalivalik (eriti spetsiifilisi ametioskusi mitteomavate isikute puhul), akadeemiline õpe · Tuleb eristada oskustest ja teadmistest,

Psühholoogia
thumbnail
352
pdf

Andekusest ja andekatest lastest

Miks terased lapsed saavad halbu hindeid? 79 Andekate arengut toetavad hariduslikud meetmed 89 Võistlused andeka lapse elus 100 Kuidas aidata andekal lapsel saada õnnelikuks täiskasvanuks 108 Järelsõna 115 4 Sisukord Kasutatud kirjandus 117 Lisad 1. Valik eesti keeles ilmunud raamatuid 123 2. Võimete hindamise lehe näidis 125 3. Enesekohane multiintelligentsuse küsimustik 131 4. Multiintelligentsuse tüpoloogia 139 5. Visuaal-ruumilise õppija vaatlusleht 143 6. Andekate profiilid 145 7. Nõustamiskeskused 149 8. Haridus- ja enesetäiendusvõimalused 153 9. Olümpiaadid ja ainevõistlused 159

Psühholoogia




Kommentaarid (1)

moniik85 profiilipilt
moniik85: olen
14:50 03-11-2017



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun