1. Toitlustusettevõtete ja -teenuste liigid Eesmärk: Õppida tundma toitlustusettevõtete tüüpe, toitlustusettevõtete äriideid ja eripärasid Alapeatükid: 1.1.Toitlustusettevõtete tüübid ja äriidee 1.2. Kiirtoitlustusettevõtted 1.3. Kohvikud ja café´d 1.4. Sööklad ja teised suurköögid 1.5. Restoranid 1.6. Baarid 1.7. Catering-ettevõtted 1.1. Toitlustusettevõtete tüübid ja äriideed Toitlustusettevõtete tüübid Toitlustusettevõtteid võib liigitada erinevalt. Levinud on nende liigitamine toimimispõhimõtete järgi. Nii võib ettevõtte toimimispõhimõtetele toetudes välja tuua järgmised ettevõtete tüübid: · kiirtoiduettevõtted · kohvikud ja café´d
Järvamaa Kutsehariduskeskus KM11 Toitlustusettevõtted Juhendaja: Ruth Muru Koostaja: Kerli Saluste Paide 2015 1.Mida väljendab toitlustusettevõtte äriidee?..........................................................................3 2.Miks on restoranid toitlustusteenuste turul?........................................................................3 3. Milliseid restorane oskate nimetada oma kodukohas (või näiteks Tallinnas, Tartus, Pärnus jne)?.............................................................................................................................3 4. Milliseid hotellirestorane oskate nimetada?...............................
1.2. Kiirtoiduettevõtted 1.3. Kohvikud 1.4. Sööklad ja teised suurköögid 1.5. RestoranideBaarid 1.6. Catering-ettevõtted 1.1. Toitlustusettevõtete tüübid ja äriideed Toitlustusettevõtete tüübid Toitlustusettevõtteid võib liigitada toimimispõhimõtete järgi: kiirtoiduettevõtted, kohvikud ja cafe´d, baarid, restoranid, catering-ettevõtted. Toitlustusettevõtte missioon ja äriidee 4 Igal toitlustusettevõttel on missioon ja äriidee. Ettevõtte missioon on ettevõtte tegutsemise peasuund. Missioon annab vastuse küsimusele - MIKS ettevõte on turul. Ettevõtte äriidee kirjeldab KELLELE on ettevõtte tooted ja teenused suunatud; MIDA ettevõte pakub; KUIDAS tooteid ja teenuseid klientideni viiakse.
d tooted talutoidud- muud kohalikust toortoidud, salatid, supid, toorainest toidud koogid/tordid pannileib, allergikutele kapsarullid, (gluteenitalumatus, tuhlipuder ja laktoositalumatus) nott, hapupiima podi jt. Pakutava Turismigruppid Erinevate pidude Väiksemate d e toitlustus tellimise võimalus gruppide toitlustus. teenused Kliendil on võimalus valmistada just endale sobilik salat ja see soovi korral 16 kaasa võtta.
tervislikku toiduvalikut edendava äri juurutamine. Seni on tervise ja mahetoidukaupade turustamise viisideks Eestis olnud põhiliselt ökopoed ja apteegid. Oma projektis kirjeldame Eesti kontekstis veel mõne võrra erandlikuma, kuid pikemas perspektiivis kindlasti tulutoova ettevõtte (taimetoidule spetsaliseeruva söögikoha) arenduse tagamaid. Kuulumata ise põhimõtteliste taimetoitlaste hulka, oleme sellegipoolest veendunud, et taoline äriidee on innovaatiline ning leiab Eestis laia toetajaskonna. 3 1. ETTEVÕTTE ÜLDANDMED Loodava ettevõtte põhitegevusalaks on toitlustusteenuse pakkumine Tallinna kesklinnas. Ettevõte spetsialiseerub taimetoitude valmistamisele ja pakkumisele kesklinnas, kergesti ligipääsetavas piirkonnas, hubases buffees. Tabel 1. Ettevõtte üldandmed
1. Sissejuhatus lk 3 2. Suurköögi mõiste lk 4 3. Suurköögi tootmistöö planeerimine lk 5 4 Töötaja tegevuse planeerimine lk 6 5 Suurköögi Pildid lk 7 7 puhasutstööd suurköögi tootmisruumides lk 8 6 Kokkuvõtte lk 9 Sissejuhatus 2 Igal suurköögil on missioon ja äriidee. Ettevõtte missioon iseloomustab selle tegutsemise peasuunda (ehk MIKS ettevõte on turul?) ja on aluseks äriidee sõnastamisele. Äriidee sõnastamisel lähtutakse kliendite vajadustest, soovidest ja ootustest. Seega kirjeldab äriidee, millistele kliendirühmadele (KELLELE) ettevõtte tooted ja teenused on suunatud, MIDA ettevõte pakub ja KUIDAS toimitakse ning tooteid ja teenuseid klientideni viiakse (vt joonis 1). Joonis 1. Suurköögi äriidee
..................................................................................................................................................21 Kasutatud materjalid................................................................................................................. 22 3 1 Kokkuvõte 1.1 Ettevõtte põhiandmed Nimi: OÜ Amps'n'Go Aadress/asukoht: Pärnu Tegevusala: toitlustus Omandivorm: osaühing Ettevõtte suurus: 8 töötajat 1.2. Ettevõtte taustaandmed Asutajaks Kristina Bauer (õpilane). Idee tuli hubaste ja odavate söökidega söögikoha puuduse tõttu Pärnu linnas. Pole piisavalt kohti kus noored saaksid oma vaba aega sisustada ja korralikult kõhu täis süüa. Ideega abistasid sõbrad/tuttavad kes samuti on mures noorte vabaaja veetmise üle ja sooviksid ka ise süüa võimalikult odavat toitu samas väga hea kvaliteediga. 1.3. Äriidee
Teadvusta toote / teenuse ja teenindamise kvaliteet kliendi seisukohalt. 1. Millistest allikatest saab ettevõte informatsiooni klientide soovide, vajaduste, ootuste kohta, nende muutumise kohta? Infot saadakse turu- uurijatelt, klientidelt, ajakirjandusest, internetist jne. 2. Millised probleemid võivad Sinu arvates olla toitlustus/majutusettevõtte klientidel (tuleta meelde oma kogemusi)? Toitlustus ettevõtte kõige suuremaks probleemiks on klienditeenindaja ebameeldiv käitumine kliendi suhtes. Ntx : kui olen ka ise tellinud toitu siis kliendi teenindaja väga ülbe tooniga küsib ,et kas te soovite üldse midagi tellida ka ja tellimine toimub letiäärest mitte lauast. Siis on ka olnud olukord kus lihtsalt kõnnin minema. Majutus ettevõttes vastuvõtu töötaja on ülbe ja hindab valesti inimesi . Määrdunutes riietes inimest
Kõik kommentaarid