Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Ettevõtte juhtimine kordamine (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milleks kasutatakse eesmärkide puu võtet organisatsioonis?
Vasakule Paremale
Ettevõtte juhtimine kordamine #1 Ettevõtte juhtimine kordamine #2 Ettevõtte juhtimine kordamine #3 Ettevõtte juhtimine kordamine #4
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-01-23 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 63 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Nublu Uus Õppematerjali autor
1. Organisatsiooni mõiste, organisatsioonide jaotus ja eesmärgid?
Organisatsiooni mõiste. Inimgrupp, kes töötab ühiste eesmärkide saavutamise nimel ja on loodud määratletava omavahelise suhete struktuuri.
Organisatsioonide jaotus: Formaalsed, Mitteformaalsed, primaarsed, sekundaarsed
 Sekundaarsed eesmärk: - Ei ole kuulumise fakt vaid see, mida inimene organisatsioonilt saab. Tähtis on tulemus
 Primaarsed eesmärgid: Inimesed koonduvad kuna neile meeldib koos olla. Väärtustatud on sellesse gruppi kuulumise fakt ning saadakse emotsionaalset rahulolu.
 Mitteformaalsed eesmärgid: Eesmärke pole täpselt formuleeritud, Otseseid alluvussuhteid ja õigust võimule teiste üle praktiliselt ei ole.
 Formaalsed eesmärgid: Organisatsioonil on kindel struktuur ja eesmärgid, seosed liikmete vahel on kindlalt määratud. Igaüks tea oma positsiooni.

2. Organisatsiooni keskkond (sisekeskkond, mikrokeskkond, makrokeskkond)
Sisekeskkond: Töötajad, kultuur, juhtimine,(sisemine ring) Makrokeskkond (väline ring), Mikrokeskkond ( keskmine ring).
Mikrokeskkond: Sisekeskkond (Sisemine ring), Tarnijad, Konkurendid, Kliendid. Regulaatorid, Strateegilised liitlased (Keskmine rind). Makrokeskkond (väline rind).
Makrokeskkond: Sisekeskkond (sisemine ring), Mikrokeskkond (ringi sees), Tehnoloogilised arengueeldused, sotsiaal- kultuurilised arengueeldused (keskmises ringis), Majanduslikud arengueeldused, rahvusvahelised arengueeldused, poliitilised arengueeldused (väline ring)
3. Organisatsiooni efektiivsus ja säästlikkus
Efektiivne kuid mitte tootlikkus (ressursse on raisatud), Efektiivne ja tootlik (Eesmärk täidetud, ressursse kasutatakse mõistlikult), Tootlikkus on kõrge, efektiivsus mitte (eesmärk saavutamata, ressursse kasutatakse mõistlikult), Ei ole efektiivne ega tootlik (Eesmärk pole saavutatud, ressursse on raisatud).
4. Organisatsiooni toimimise mudel
Majandamine/ Arveldamine, Oskused/ Teadmised, Seadmed/ Tooraine, Ruumid/ Keskkond,, Tooted/ Teenused, Hinnakujundus, Turundus.
5. Meeskonnatöö olemus
Eesmärgi püstitus- Eesmärgid on mõistetavad- läbiarutatud ülesanded- koostöö organisatsioon – varjatud alade märkamine. (Üheskoos, igaüks, saavutab, rohkem).

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
5
doc

Ettevõtluse KORDAMISKÜSIMUSED

-sekundaarne organisatsioon - tähtis on tulemus Organisatsiooni eesmärgid: Vahetud eesmärgid - planeeritud teatud ajaks Saavutatavad eesmärgid - kindlat aega pole määratud Ettekujutuslikud eesmärgid - kõige olulisemad. Meie nägemus sellest, kuhu tahame jõuda 2. Organisatsiooni keskkond (sisekeskkond, mikrokeskkond, makrokeskkond) Eesmärgid: iseloomustavad org. peamist taotlust, hõlmavad kogu org. ja on pikaajalised. Üldine eesmärk määrab ära ettevõtte suuruse, struktuuri, töötajate vajaduse, tehnoloogia, aineliste ja finantsressursside vajaduste. Spetsiifilised on lühemaajalised, täpsemad ja muunduvad põhieesmärkide saavutamise abinõudeks Sisekeskond koosneb: töötajad, kultuur, juhtimine Makrokeskkond koosneb järgmistest arengueeldustest: rahvusvahelised, majanduslikud, sotsiaal kultuurilised, poliitilised, tehnoloogilised Mikrokeskkonna moodustavad: konkurendid, kliendid, tarnijad, regulaatorid, strateegilised liitlased 3

Ettevõtlus
thumbnail
10
doc

ETTEVÕTTE JUHTIMISE ÜLDKURSUS

eesmärgiks on teatud efekti saavutamine - Teiste inimeste kohtlemine ja respekteerimine enesele võrdsete indiviididena versus nendesse üleolekuga suhtumine - Oma seisukoha katseline esitamine ja valmisolek võimalikkude vastuargumentide ja erinevate tõlgenduste või seisukohtade ärakuulamiseks versus dogmaatiline hoiak - Empaatilise mõistmise väljendamine (teiste inimeste tunnetest arusaamine) versus külm, ükskõikne ja neutraalne suhtumine. 8. Ettevõtte mõiste ja eesmärgid (formaalsed ja konkreetsed eesmärgid) Ettevõte on plaanipäraselt organiseeritud majandusüksus, mis toodab ja turustab materiaalseid esemeid või teenuseid (A. Reiljan). Ettevõtte formaalsed e. kõrgemad eesmärgid - tootlikkus - majanduslikkus - kasum - kapitalirentaablus - omakapitalirentaablus - käiberentaablus Ettevõtte konkreetse tegutsemisega seotud eesmärgid - tootmis-turundus eesmärgid

Ettevõtlus
thumbnail
22
doc

ETTEVÕTTE JA PERSONALI JUHTIMINE

KORDAMISKÜSIMUSED ÕPPEAINES ETTEVÕTTE JA PERSONALI JUHTIMINE 1. Organisatsiooni mõiste - organisatsioon on kindla inimrühma terviklikult korraldatud ühendus, mis võimu ja eestvedamise mõjutusel, tegevusi kooskõlastades püüab saavutada ühist eesmärki (R.Üksvärav); - organisatsioon on inimgrupp, kes töötab ühiste eesmärkide saavutamiseks (R. Alas). 2. Ettevõtte mõiste Ettevõte on plaanipäraselt organiseeritud majandusüksus, mis toodab ja turustab materiaalseid esemeid või teenuseid (A. Reiljan). 3. Organisatsiooni eesmärgid Vahetud eesmärgid - planeeritud teatud ajaks Saavutatavad eesmärgid - kindlat aega pole määratud Ettekujutuslikud eesmärgid - kõige olulisemad. Meie nägemus sellest, kuhu tahame jõuda. 4. Organisatsioonide jaotus - formaalne organisatsioon - kindel struktuur ja eesmärgid

Juhtimise alused
thumbnail
16
pdf

JUHTIMISE EKSAMI kogukonspekt

JUHTIMINE LOENG I 1. Mida võib nimetada organisatsiooniks? kindla inimrühma terviklik ühendus, kus juhitakse ja kooskõlastatakse konkreetseid tegevusi ühiste eesmärkide saavutamise nimel. koostöö üldine vorm, mis liidab koostisosad üheks tervikuks ja moodustab raamistiku mingile ettevõtmisele või üritusele 2. Millistest osadest koosneb organisatsioon H. Mintzbergi käsitluses? 1. Põhitegijad (töö teostajad) 2. Eesliin (vähemalt üks juht) 3

Juhtimine
thumbnail
46
pdf

Ruth Alas "Juhtimise alused"

Vastutus avalikkuse eest Lisaks aitab firma määrata poliitikat ühiskonda mõjutavates võtmeküsimustes. 6 Sotsiaalne vastutus Firmad arendavad ja täitavad sotsiaalseid programme, millel on ühiskonnas märgatav mõju ja mille täitmiseks ühiskond avaldab otsest survet. Sotisaalse lähenemisega juhtimine Firma arendab sotsiaalseid programme enne, kui ühiskond hakkab survet avaldama. TÄIELIK SOTSIAALNE VASTUTUS - Organisatsiooni kultuur - väärsuste normide, hoiakute ja põhimõtete kogum, millest firma lähtub oma igapäevases tegevuses. - Hüvituste süsteem - tasustamise süsteem, mis on üles ehitatud vastavalt hinnangutele ja ametikohale ning mida eag-ajalt korrigeeritakse.

Juhtimispsühholoogia
thumbnail
4
doc

Kokkuvõtvad küsimused - Juhtimise alused 2012

1. Põhimõisted a. Mis on organisatsioon? Kahe või enama inimese kogum, mis toimib sihipäraselt ühise sõnastatud eesmärgi nimel kindla strateegia, struktuuri ja tehnoloogiaga. b. Millestesse tüüpidesse saab organisatsioone jagada? Äriühing, mittetulundusühing, Liit, Avalik-õiguslik asutus c. Mis on juhtimine? Juhtimine on protsess, mis võimaldab saavutada organisatsiooni eesmärke oma ressursside planeerimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu. d. Kes on juht? Isik organisatsioonis, kes vastutab ühe või enama inimese töö tulemuse eest. 2. Organisatsiooni toimimise mudel a. Kuidas organisatsioon töötab? Klientide vajadused (mida?kus?millal?) täidavad tooted/teenused, inimesed, tehnoloogia,struktuur; mis

Juhtimine
thumbnail
17
pdf

Organisatsiooni ja juhtimise teooriad ja meetodid

Kordamisküsimused 1. Organisatsiooni definitsioon Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. Organisatsioon on teadlikult koordineeritud sotsiaalne ühendus, mis koosneb kahest või enamast inimesest ja funktsioneerib suhteliselt katkematult, et saavutada ühiseid eesmärke. 2. Juhtimise definitsioon Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadused. Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. 3. Organisatsiooni edukuse eeldused Organisatsiooni tähtsaim ülesanne on tulemuste andmine. Igal organisatsioonil on vähemalt neli põhilist koostisosa: inimesed, tegevused, siseehitus ning ainelised ja rahalised varad.

Ühiskond
thumbnail
43
docx

Juhtimise aluste kordamine eksamiks

JUHTIMISE ALUSED TEEMA1 : Juhtimise mõiste, funktsioonid, tasandid Juhtimine on: · Üks huvitavamaid inimtegevusi · ligitõmbav, sest, see on seotud võimuga ja teistest üleoleku tundega. · seotud teiste inimeste tähelepanuga, lugupidamisega, autoriteediga. · huvitav, sest see on seotud riskiga. Juhtimine on mäng. · Juhtimine võimaldab midagi enamat korda saata kui üksinda. Juhtimise ülesanne: o Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ja üheks hästi talitlevaks tervikuks sulatamine, selleks et rakendada organisatsiooni varad, saavutada tema eesmärgid ja rahuldada liikmete vajadused. o Juhtimine on tegevus, kus juht mõjutab teiste inimeste tegevust eesmärgipärases suunas. Juhitakse tegevusi (protsesse), mitte inimesi, esemeid ja asju. Lähtumine: objektist juhtimisprotsessist

Juhtimise alused




Kommentaarid (1)

nastasja1989 profiilipilt
Nastasja Musienko: Jah olin
14:16 10-01-2016



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun