Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Lasteaia sotsiaalne, eetiline, emotsionaalne ja füüsiline keskkond (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas valida tervisele ohutuid ehitus- ja viimistlusmaterjale värve jne?
Vasakule Paremale
Lasteaia sotsiaalne-eetiline-emotsionaalne ja füüsiline keskkond #1 Lasteaia sotsiaalne-eetiline-emotsionaalne ja füüsiline keskkond #2 Lasteaia sotsiaalne-eetiline-emotsionaalne ja füüsiline keskkond #3 Lasteaia sotsiaalne-eetiline-emotsionaalne ja füüsiline keskkond #4 Lasteaia sotsiaalne-eetiline-emotsionaalne ja füüsiline keskkond #5 Lasteaia sotsiaalne-eetiline-emotsionaalne ja füüsiline keskkond #6 Lasteaia sotsiaalne-eetiline-emotsionaalne ja füüsiline keskkond #7 Lasteaia sotsiaalne-eetiline-emotsionaalne ja füüsiline keskkond #8 Lasteaia sotsiaalne-eetiline-emotsionaalne ja füüsiline keskkond #9 Lasteaia sotsiaalne-eetiline-emotsionaalne ja füüsiline keskkond #10 Lasteaia sotsiaalne-eetiline-emotsionaalne ja füüsiline keskkond #11 Lasteaia sotsiaalne-eetiline-emotsionaalne ja füüsiline keskkond #12 Lasteaia sotsiaalne-eetiline-emotsionaalne ja füüsiline keskkond #13
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 13 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-01-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 61 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor melkermaia Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
15
docx

TERVISE JA HEAOLU KÄSITLUS JA SELLE EDENDAMISE VÕIMALUSED LASTEAIAS

..........................................................15 Kasutatud kirjandus............................................................................................................16 Lapsi ümbritsevate täiskasvanute üheks suurimaks väljakutseks ja vastutuseks on olla märkaja, hoolija ning vormija ­ julgustada loovat mõtlemist ja toetada lapse tervislikku arengut kogu selle paljutahulisuses. See nõuab pidevaid otsinguid, muutumist ja õppimist. Samuti on ülitähtis see vaimne, sotsiaalne ja füüsiline keskkond, milles laps igapäevaselt kasvab ja areneb ­ kodu, lasteaed, kogukond. Laste tervise edendamine on seotud kogu ühiskonnaeluga, erinevate ametkondade ja organisatsioonide tegevusega. Igaüks, kes oma töös puutub kokku tervise arengu, tervise edendamise probleemidega, peab lahti seletama tervise mõiste, selle tähenduse. Lasteaedade juhatajad, kasvatajad, õpetajad, kogu personal on igapäevatöös rohkem seotud terviseedendusega kui see esmapilgul tundub

Alusharidus
thumbnail
20
docx

EELKOOLI PEDAGOOGIKA EKSAMI TÄISKONSPEKT

probleemide lahendamisel, arutlemisel ja edaspidisel õppimisel.  Tähtsaks peeti käelist tööd, kuna selle kaudu võivad lapsed kergemini näha oma töö tulemusi.  Õppimise juures peetakse väga oluliseks ka õpikeskkonda, mis peab olema  rikkalik,  valikuid võimaldav  varieeruv,  motiveeriv  individuaalne.  Tähtis on sotsiaalne kontekst ja teiste inimeste kaasmõju õppimisele. J.Piaget- Lapse tunnetusliku arengu, kognitivismi teooria. Arenguetapid. Laps õpib läbi aktiivse tegutsemise. Seosed tekivad läbi kogemuste, katsetamise. Brofenbrenner- Ökoloogiliste süsteemide teooria, inimese arengu ökoloogia uurimine. Inimarengu ökoloogia kui aktiivse kasvava inimolendi ja tema muutuvate elutingimuste vastastikune kohanemine. Arengukonteksti kuuluvad mitte ainult keskkonna objektid ja nende

Eelkoolipedagoogika
thumbnail
9
docx

EELKOOLIPEDAGOOGIKA EKSAM

ÕPIKÄSITLUS. Õpikäsituses (§ 5) on määratletud, et õppimine on elukestev protsess, mille tulemusel toimuvad muutused käitumises, teadmistes, hoiakutes, oskustes jms ning nendevahelistes seostes. Laps õpib matkimise, vaatlemise, uurimise, katsetamise, suhtlemise, mängu, harjutamise jms kaudu 1. VALDKONNAD Lasteasutuses viiakse õppe- ja kasvatustegevused läbi õppekava alusel seitsmes valdkonnas: mina ja keskkond, keel ja kõne, eesti keel kui teine keel, matemaatika, kunst, muusika ja liikumine. Iga valdkonna puhul on õppekavas esitatud valdkonna eesmärk, sisu, kavandamise ja korraldamise alused ja lapse arengu eeldatavad tulemused. LÕIMIMINE Õppe- ja kasvatustegevus seotakse eelkõige kodukoha inimeste, looduse ja asutustega. Õpitavaga tutvutakse loomulikus keskkonnas. - Tegevuskoha valikul arvestatakse nii üldisi kui ka

Eelkoolipedagoogika
thumbnail
7
doc

Eelkoolipedagoogika eksamiküsimused

" Laste päevahoiu süsteemi kujunemine sai alguse ühiskondlikest muutustest ­ linnastumine ja naiste tööhõive suurenemine. Päevahoiud olid mõeldud eelkõige töölisklassi lastele. Nende asutuste peaeesmärk oli pakkuda laste hoiuvõimalust ja õpetada mõningaid hügieeni- ja moraalinõudeid. Esimesed päevahoiuasutused olid eraalgatuslikud, mitte riiklikud. Kui Fröbel hakkas kasutama sõna lasteaed, siis see muutis lasteasutuse rolli. Lasteaia idee oli suunatud kõikidele lastele, mitte ainult neile, kelle vanemad tööl käisid. Algselt lasteaiad 3-6 aastastele lastele, hiljem alla 3 aastastele. Esimeste koolieelsete lasteasutuste töö riiklik reguleerimine seaduste abil toimus Prantsusmaal ja Hispaanias 19. saj. esimesel poolel. Algselt oligi lasteaedade kontseptsioon välja kasvanud Fröbeli ideest. Tänapäeval palju erinevaid vorme. Enamikes riikides kuuluvad lasteaiad haridussüsteemi,

Eelkoolipedagoogika
thumbnail
4
docx

LAPSE KASVUKESKKONNA PRINTSIIBID

 looge toetav ja mõistev kasvukeskkond, kus märkate eelkõige seda, mida laps teeb hästi,  olge eeskujuks,  arvestage lapse isikupära,  oluline on, et laps julgeks küsida, mida üks või teine kogemus talle õpetas (kogemine, et ka vigadest õpitakse),  jälgige lapse ilmeid ning analüüsige mida need räägivad,  märgake hääletooni, mis annab teada tunnete muutumisest ja väsimusest (Anton 2007:21-24). SOOVITUSED LASTEAIA FÜÜSILISE KESKKONNA PARANDAMISEKS:  Mitmekesisus. Mida mitmekesisem keskkond, seda suurema huviga laps seda uurib. Lapse uurimisvabadust ei tohiks piirata. Asjad, millega laps end vigastada võib, või asjad, mida ta võib ära lõhkuda, oleks mõistlik lapse tegevusulatusest eemale panna.  Uudsus. Tuleb pakkuda vahelduvaid kogemusi, et tekiks huvi ja valmidus uurida. Uudsuse

Arengupsühholoogia
thumbnail
10
doc

Erivajadusega laps

Eesmärgiks on kaasa aidata erivajadustega lapse võimetekohasele arengule ja toetada lapse perekonda Kõigepealt hindavad lapse võimeid ja vajadusi tema lähedased, need, kes lapsega kõige enam aega koos veedavad. On vaja märgata, et lapse areng kulgeb eakaaslaste omast veidi erinevalt. Kui tarvis, tuleb sekkuda arengusse, mida varem, seda parem lapsele, sest laps peab kokkuvõttes iseseisvalt endaga tulevikus hakkama saama. Vajadusel tuleb luua lapsele sobiv keskkond, õppimistingimused, -õppevahendid jm vajalik, mis toetaks ja suunaks õppimist, kasvamist ja arenemist. Kui lapsevanem ise ei märka või ei soovi märgata lapse erisusi, siis peaksid sellele tähelepanu juhtima perearst või lasteaia õpetaja. Riigi tasandil puutuvad erivajadustega laste arengu toetamisel enam kokku sotsiaalministeeriumi ning haridus- ja teadusministeeriumi haldusalad. Tänapäev sotsiaal- ja meditsiinisüsteem on

Eelkoolipedagoogika
thumbnail
5
doc

Eelkoolipedagoogika. Eksamiks kordamine

lasteasutuse koostöös. Põhimõtted on esitatud lapsest lähtuvatena: individuaalsuse arvestamine, tervise hoidmine, loovuse toetamine, mängu kaudu õppimine, demokraatlike suhete väärtustamine. Õpikäsitlus: laps õpib matkimise, vaatlemise, uurimise, katsetamise, suhtlemise, mängu, harjutamise kaudu *pedagoogid on laste arengut toetava keskkonna loojad * last kaasatakse tegevuste kavandamisse, suunatakse tegema valikuid ning tehtut analüüsima Valdkonnad: 1)mina ja keskkond 2)keel ja kõne 3)matemaatika 4)kunst 5)liikumine 6)muusika 7)eesti keel kui teine keel Lõimimine on õppe- ja kasvatustegevuste ühendamine tervikuks ja seoste loomine. Elulähedane, lapsepärane ja näitliku õpetuse nõue! Õppe- ja kasvatustegevuse dokumentatsioon lasteaias - rühmas, päevakava, rühma tegevuskava, nädalakava, päevik Pideva õppimise ja parendamise tsükkel PDCA - Plaani (plan): tulemuste parendamiseks kavanda või muuda tegevusi

Pedagoogika
thumbnail
11
docx

Laps ja tema arengukeskkond iseseisvad tööd

kui kasutatakse mitte loomulike vahendeid, näiteks raamatud, pildid, videod j.n.e. e) Mida tähendab väljend "open-ended" arengukeskkonna planeerimisel? a. Väljend tähendab seda, et interjöör peab olema lõpetatud, kuid ei tohi olema konkreetset teemat. Et laps ise suundaks oma tähelepanu sinna kuhu tahab. f) Kuidas saab tänapäeval meie lasteaia õuekeskkonnas pakkuda lastele väljakutset ja stimulatsiooni (Taani metsakooli näitel)? a. Kuna me ei hakka ehitama lasteaedasi metsas, lasteaiad peavad rohkem organiseerima metsades jalutamist ja metsaekskursioone. Samuti võib istutada lastehoovides rohkem puid, ehitada parke. Võib ka olla rohkem kontakte loomadega, näiteks, hobustega, lehmadeha, lambadega. g) Mida õppisid videost valguse ja valgustuse kohta arengukeskkonnas?

Alternatiivpedagoogika




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun