..............................................................................................4 SISSEJUHATUS.................................................................................................................... 5 1. RATSASPORT................................................................................................................... 6 1.1. Ajalugu............................................................................................................................ 7 1.2 Ratsaspordi areng Eestisse............................................................................................... 9 1.4 Ratsaspordialad...............................................................................................................11 1.4.1 Takistussõit.................................................................................................................. 11 1.4.2 Koolisõit......................................................................................................
RATSASPORT JA SELLE POPULAARSEMAD SPORDIALAD Referaat Teadustööde aluste õppeaines Juhendaja: lektor Marko Kass Tartu 2016 Sisukord Sissejuhatus........................................................................................................... 2 1. Ratsasport, selle olemus, alad ning areng Eestis................................................3 1.1. Ratsaspordi olemus...................................................................................... 3 1.2. Populaarsemad ratsaspordialad...................................................................4 1.2.1. Takistussõit............................................................................................. 4 1.2.2. Koolisõit.................................................................................................. 5 1.2.3. Kolmevõistlus..........................
Tallinna 32. Keskkool Marie Turmann 11.a klass CURLINGU TEADLIKKUS TALLINNA 32.KESKKOOLI ÕPILASTE SEAS Uurimistöö Juhendaja: õpetaja Siiri Mets Tallinn 2012 Olen uurimistöö koostanud iseseisvalt. Kõik selle kirjutamisel kasutatud teiste autorite tööd, põhimõttelised seisukohad, kirjanduslikest allikatest ja mujalt pärinevad andmed on viidatud. /allkiri/ Marie Turmann Töö vastab Tallinna 32. Keskkooli uurimistöödele esitatud nõuetele ja selle võib esitada retsensendile. /allkiri/ Siiri Mets SISSEJUHATUS Curling on Eestis vähelevinud spordiala, kuna see on Eesti spordimaastikul noor ning värske. Esimest korda mängiti seda Eestis 2001.aastal ning esimesed meistrivõistlused toimusid siin alles 2004.aastal, mis on kõigest 8 aastat tagasi. Curlingu mängijate arv vähehaaval kasvab, kuid olümpiaala
vanemad oma lapse olukorda kontrollima enne, kui laps kuhugi trenni pannakse. Nagu tuli 7 välja autori enda kogemusest, et ta ei tohikskinsellise spordialaga võistlussportlasena tegeleda. 8 1. ÜLEVAADE VIGASTUSTEST KIRJANDUSE PÕHJAL Tänapäeva spordis esineb vigastusi väga sageli, põhjuseks treeningmahu ja intensiivsuse pidev tõus. Vigastuste peamised tekkepõhjused: 1. vead treeningmetoodikas- treeningmahu ja intensiivsuse vale vahekord, liialt järsk treeningkoormuse tõstmine jne, 2. spordivarustuse ja tehnika halb seisukord- valed jalanõud, 3. ebasobivad hügieenilised ja meteoroloogilised tingimused- liiga madala või kõrge temperatuuriga ruum, halb valgustus, 4. sportlaste distsipliinirikkumised,
rünnakul ja ka kaitsemängus on muutunud järjest kiiremaks ning võimsamaks (Sevim, 2008). Esitused käsipallis on kompleks erinevate mõõtmetega kompositsioonidest, mis tagavad mängijale hästi arenenud võimekuse, kaasaarvatud- füüsilised, motoorsed, psühholoogilised, sotsioloogilised, tehnika ning taktika võimed jne. Teadlaste roll on panna kokku sobima individuaalsed karakterid vastavalt nõudmistele spordis. See on mitmekülgne probleem spordis, kus võimalik edu on kindaks määratud nii, et individuaalsetest isiksustest moodustada jõuline ja tõhus meeskondlik kogum. On ka elemente, millega on võimalik määrata kindlaks tulemuste kriitilised seisud ning sellevõrra muuta tasakaalu saavutustes. See muudab raskeks saadud tulemuste seostamise mänguga ainult läbi mõne kindla faktori (Delamarche ja Bideau, 2011) Käesoleva referaadi eesmärkideks on:
Tartu Tamme Gümnaasium Rando Avarmaa Eesti Koolispordi Liidu Dumle rahvastepalli võistluste korraldamine Praktiline töö Juhendaja Tiina Tooding Tartu, 2013 Sisukord Sisukord....................................................................................................................1 Sissejuhatus..............................................................................................................3 1. Praktilise töö teoreetilise tausta ülevaade............................................................4 1.1. Pallimängude turniirisüsteemid......................................................4 1.1.1. Ringsüsteemi põhimõtt
(Schreier 2015) Kolmas rühm on spordimängud. Sinna alla kuuluvad kõik mängud, mis seostuvad spordiga - alates rallispordist kuni jooksuni välja. Klassikalisi spordimänge nagu nt. jalg- ja korvpalli mängitakse tavaliselt kokureerivalt ühe tiimina, millest ühte kontrollib mängija ja teist kas vastasmängija või arvuti. Spordi mängud püüavad järgi teha päriselus mängitavaid spordialasi. Mõned rõhutavad tõesti spordialaga tegelemist, samas teised aga spordis peituvaid strateegilisi tagamaid. Mängud loovad suure sortimendi reaalsetest spordialadest. Olenevalt spordist on neil strteegiline või tegevuslik fookus. Populaarsed spordimängud avaldatakse tavalselt iga aasta, uuendades mänguvõimalusi, mängitavaid karaktereid ja graafikat. Spordi põhised võitlusmängud kuuluvad korraga nii action kui ka spordi alla, näiteks nagu maadlus- ja boksimängud. Sellised
Ülenurme Gümnaasium Mattias Daum 8.c Simmo Särg 8.c Kris Õmblus 8.c Jalgpalluriga kohtumine ja jalgpalliturniiri korraldamine Ülenurme Gümnaasiumi 3.-4. klassidele Loovtöö Juhendaja: Karin Peda Ülenurme 2019 Sisukord 1. Sissejuhatus....................................................................................................... 4 2. Loovtöö teema valimine ja planeerimine............................................................5 3. Jalgpalli ajalugu ja harrastamine........................................................................6 3.1 Jalgpalli ajalugu............................................................................................. 6 3.2 Jalgpalli harrastamine.............................................................
Kõik kommentaarid