Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

„Wikmani poisid“ J.Kross (0)

2 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Missuguseid probleeme kajastab teos?
  • Mida autor tahab antud teosega öelda?

Lõik failist


TEOSE ANALÜÜS
Wikmani poisid“
J. Kross
Grete Murr
DS-12
  • Kirjuta teosest välja 5 tsitaati (samas sõnastuses lause; mõte, mida autor on tabavalt öelnud), mis Sulle meeldisid ja põhjenda, kuidas neist aru saad või milliseid mõtteseoseid tekitavad.
    „Meid, eestlasi, on niivõrd vähe, et iga eestlase siht peab olema surematus !“ ( direktor Wikman ) – vähemusrahvusena peame oma rahvust ja kultuuri iga hinna eest säilitama – olema kui surematud.
    Ajalugu on vesi: kord pilv, kord lumi, kord oja, kord aur.“ (Tusam, matemaatikaõpetaja) – ajalugu nähakse erinevatel aegadel erinevalt – leitakse uusi materjale ja tõendeid, mis varasemalt teatud fakte ümber lükkavad. Seega pole ajalool kindlat kuju.
    Kui sa tahad pidada raudseid põhimõtteid, pead sa olema ise terasest poiss. Ja suutma murda oma põhimõtte aeg-ajalt, mõnikord - krõksti pooleks. Et näidata, et sa oled oma põhimõtte peremees . Mitte oma põhimõtte ori.“ (Jaak Tummelile) – Oma põhimõtetest kinni pidades, tuleb teha vahel erandeid ja neid eirata, et olla oma põhimõtete peremees, mitte ori.
    Liialdus moonutab tõe alati ära. Ka kõige tõesemast tõest jääb alasti narrus järele.“ ( Magister Saul ) – Tõe liialdamine muudab selle lõpuks alati valeks ja vääraks.
    Ma ütlen teile: mitte miski ei ole midagi iseenesest. Võtke nuga . Mõrtsuka käes on see tapmise ja kirurgi käes elupäästmise riist . Iseenesest ei ole see mitte midagi.“ (Magister Saul) – Paljud asjad võivad erinevas kontekstis olla hoopis erineva tähendusega – midagi ei saa võtta iseenesest mõistetavana.
  • Kirjuta lühike ülevaade sündmustest.
    Raamat kirjeldab Wikmani gümnaasiumi kümnenda klassi poiste elu. Nende keerukat kooliteed ja teisi meeldejäävaid elusündmusi. Koos krutskite tegemine ja probleemidest väljatulemine, armastus ja kahtlused, sõprus.

  • Missuguseid probleeme kajastab teos?
    Magneesiumikera plahvatus prügikastis - probleem oli ülepoole klassi õpilastes, sest nemad kõik seda korraldasid ja võtsid kõik süü enda peale ka. Uputus ladina keele tunnis - poisid lõhkusid kraanikausi ära, et õpetaja ei saaks neile teha kontrolltööd. Riksi õnnetus - Riks pidi viima tüdrukutele töö vastused kuna loositahtel sai tema selleks isikuks , aga ta jäi trammi alla. Matemaatika tööst ära viilimine - tegid nii, et sõjaväekomisjon oleks samal ajal, kui on matemaatika kontrolltöö. Kärbsed - poisid võtsid kärbsed kaasa ja lasid tunnis lahti need, et ei saaks teha tunnitööd.
  • Kirjelda teose peategelasi (välimus, iseloom ja käitumine, tõekspidamised, suhtumine teistesse).
    Jaak
    Kombekas, soeng oli seitlis. Viisakas, alati saatis Virve ära. Kannatlik, oli ka armukade , aga ei lasknud sellel välja paista. Sai kõigiga hästi läbi, oli väga jutukas . Tark ja tubli õpilane. Oli abivalmis – aitas Jussil kooli tagasi saada.
    Riks
    Tüsedapoolne, tumedad kulmud, helehallid silmad, huumor oli nõrk külg, isa oli olnud Kopli laevatehase puusepp, vaielda ei olnud temaga mõtet, sihikindel, ei oska võõraste seltskonnas seletada, üleolevalt tõsine, tark.
    Pukspuu Juss
    Huligaan , teda taheti koolist välja visata . Vinnilise kolmnurkse näoga. Koolis oli hajevil, loge suhtumine õppimisse. Kohmetult rõõmus, hästikasvatatud. Endise välisministri poeg, elab ühekorruselises katusetubadega rohelises puumajas.
    Härra Johan Wikman – direktor.
    Mustas sabakuues, triibulised püksid, valge krae , sale, jämedakaelaline. Tuhakarva juuksed, punakaspruunid vuntsid , jõulised näojooned, hallid rahulolematud ja etteheitvad silmad, oma ideaalidega tundub pisut veider, teda austati väga.
  • Kas teose käigus muutub peategelane halvemaks või paremaks (miks ja kuidas, põhjenda)?
    Arvan, et Jaak oli terve raamatu vältel äärmiselt viisakas ja tubli. Küll aga muutus ta pisut ujedaks, kui Virvesse armus. Tundis ka armukadedust, kuid suutis sellest üle olla ja seda mitte välja näidata. Laasikuga suheldes tundis rivaali, kuid suutis seda varjata. Arvan, et raamatu alguses oli Jaak pisut lapsemeelsem ning raamatu lõpus on Jaagust sirgunud tõsine ja tubli noor mees.
  • Kas ja mida autor tahab antud teosega öelda?
    Autor jutustab oma raamatus, kuidas poistest sirguvad mehed – mida nad läbi elavad, mida tunnevad jne. Lõpuks saadetakse poolvägisi aga paljud neist sõtta neilt küsimata ja nende arvamusest hoolimata. Samuti näitab autor, et armastus, mis teistele nõrk tundub, võib osutuda väga tugevaks ja tõeliseks.

  • Sinu arvamus: miks loeksid või ei loeks sellist teost ning kas soovitaksid teistele? Kas antud teosest saad teha mingeid järeldusi või üldistusi enda jaoks? Milliseid? Põhjenda ja selgita oma sõnadega.
    Arvan, et tegu on hea raamatuga , küll aga soovitaksin seda lugeda pigem poistel, noormeestel – samas eas nagu poisid raamatus. Minul, kui neiul, oli seega end raske samastada raamatu tegelastega ja nende mõtteviisiga, käitumisega. Tore oli aga lugeda, kuidas poisikestest sirguvad mehed!

  • Wikmani poisid-J Kross #1 Wikmani poisid-J Kross #2 Wikmani poisid-J Kross #3
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2014-10-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 72 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Grete Murr Õppematerjali autor
    Raamatu kokkuvõte - tsitaadid ja nende tõlgendamine, tähtsamad tegelased ja nende iseloomustus, sündmuste lühikokkuvõte, peategelase areng, isiklik arvamus loetust.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    6
    doc

    Jaan Kross "Wikmani poisid"

    ,,Wikmani poisid" (Jaan Kross) 1988 Raamatu sisu 1937-1944. a, vahetult enne II maailmasõda, Tallinn, Wikmani Gümnaasium (poiste erakool), õppemaks: igal poolaastal 40 kr., käidi palja peaga või gümn. Karmiinpunase mütsiga , 10 klass (40 õpilast) 10 klassi õpilased 1) Trull - väike, fantastiline inglise keele oskus, atasee (madalaima ametiastme läbirääkija) poeg, st halb läbirääkimisoskus, hästikasvatatud poiss, kooliajal elas onu perekonnas, vanemad elasid oma talus (nägi välja mõis) 2) Jaak Sirkel (klassi priimus, isehakanud ja järjest komistav diplomaat

    Kirjandus
    thumbnail
    5
    rtf

    Wikmani poisid teose analüüs

    Kirjandusteose analüüs Wikmani Poisid Jaan Kross Tallinn 1998 1. Teose sisu lühikokkuvõte Wikmani poisid alustasid kümnendat klassi edukalt. Aktus algas direktori igava jutuajamisega. Posid sattusid selles teoses mitmetesse probleemidesse. Esimene probleem oli magneesiumi kera plahvatamine, mille tagajärel oli Pukspuu Juss hädas ning talle tulid appi teised poisid. Jaagu ja Virve vahel oli enamat kui ainult sõprus. Nad käisid pidudel koos. Kümnenda klassi keskel suri Hr. Wikman maovähki

    Kirjandus
    thumbnail
    4
    docx

    "Wikmani poisid" tegelaste iseloomustused

    Raamatu sisu 1937-1944. a, vahetult enne II maailmasõda, Tallinn, Wikmani Gümnaasium (poiste erakool), õppemaks: igal poolaastal 40 krooni, käidi palja peaga või gümn. Karmiinpunase mütsiga , 10 klass (40 õpilast) 10 klassi õpilased 1. Trull - väike, fantastiline inglise keele oskus, atasee (madalaima ametiastme läbirääkija) poeg, st halb läbirääkimisoskus, hästikasvatatud poiss, kooliajal elas onu perekonnas, vanemad elasid oma talus (nägi välja mõis)Jaak Sirkel (klassi priimus

    Kirjandus
    thumbnail
    4
    doc

    Wikmani poisid Kokkuvõte

    Wikmani Poisid Jaan Kross Lugu algab kümnenda klassi poiste vembuga. Nimelt õpilased panid ajalehekorvi magneesiumikera ja mingi süttiva vedelikuga läbi immutatud nööri. Kui õpilane Pukspu nurka saadetakse süütab ta tiku ja pistab süütenööri põlema. Ajalehe korv hakkab krõpsuma. Pukspu kutsub õpetaja Tooderi vaatama, et kas seal pole mitte hiir sees, sest preili Jakovleva ajalehekorvis oli kunagi olnud hiir. Kui õpetaja seda lähemalt vaatab käib üks suur sähvakas

    Kirjandus
    thumbnail
    15
    doc

    Wikmani poisid

    Jõgeva Ühisgümnaasium Kirjanduse õpetus Rühmatöö Jaan Kross ,,Wikmani poisid" Eisi Kõiv, Kadi Margens, Marinanne Milinevis, Sirle Erimäe Juhendaja: Inga Reinumägi Jõgeva 2010 Sisukord: Sisukord:.............................................................................................................................. 2 ÕPETAJAD......................................................................................................................

    Kirjandus
    thumbnail
    23
    docx

    Wikmani poisid

    ainult seepärast, et korvi sisu valgustada (härra Toodri jaoks). Ambel käskis Pukspuul lahkuda. Edasise nädala jooksul oli kogu klass sunnitud pärast tunde jääma, kuni ühel päeval ütles Ambel, et need, kes asjaga seotud pole, lähevad koju. Osa poisse lahkus. Ülejäänud, kes asjaga seotud ei olnud, väitsid, et nad on seotud sel moel, et käivad seal klassis, kus õnnetus toimus. Kolmas peatükk Ikka veel minevikus. Wikman oli terveks saanud ning tuli kümnendike tundi. Õpilased valmistusid ette halvimaks, kuid direktor hakkas nendega rääkima, mida ta oli alguses plaaninud (nimelt rääkida Itaaliast). Kuid ta jõudis ikkagi nende tembuni ja arvas, et seepärast pole õpilased tema juttu väärt. Põrgumasinast (magneesium paberkorvis) rohkem ei räägitud. Edaspidi hakkas usuõpetust andma magister Saul, sest Tooder ei tahtnud kümnendikega enam tegeleda. Kohe esimesel tunnil tegi Saul töö

    Kategoriseerimata
    thumbnail
    19
    doc

    Wikmani poisid

    ,,Wikmani poisid" Jaan Kross Esimene osa ,,KÜMNES KLASS" Lehekülg sissejuhatuseks Wikmani gümnaasium oli kogunenud igahommikusele palvusele ja ,,infotunnile". Koraali salmid lauldud ning ,,Meie Isa" palve loetud, astus õpilaste ette direktor, kes küsis õpilastelt sõna huligaan tähendust. Alguses ei osanud keegi midagi vastata, kuid hiljem ütles Trull (kes 10 aastat Inglismaal elas), et sõna tuleb inglise keelest Direktor oli õnnelik, et vähemalt midagi on nende kasvatustööst kasu olnud.

    Kirjandus
    thumbnail
    14
    docx

    Wikmani Poisid

    seepärast, et korvi sisu valgustada (härra Toodri jaoks). Ambel käskis Pukspuul lahkuda. Edasise nädala jooksul oli kogu klass sunnitud pärast tunde jääma, kuni ühel päeval ütles Ambel, et need, kes asjaga seotud pole, lähevad koju. Osa poisse lahkus. Ülejäänud, kes asjaga seotud ei olnud, väitsid, et nad on seotud sel moel, et käivad seal klassis, kus õnnetus toimus. Kolmas peatükk Ikka veel minevikus. Wikman oli terveks saanud ning tuli kümnendike tundi. Õpilased valmistusid ette halvimaks, kuid direktor hakkas nendega rääkima, mida ta oli alguses plaaninud (nimelt rääkida Itaaliast). Kuid ta jõudis ikkagi nende tembuni ja arvas, et seepärast pole õpilased tema juttu väärt. Põrgumasinast (magneesium paberkorvis) rohkem ei räägitud. Edaspidi hakkas usuõpetust andma magister Saul, sest Tooder ei tahtnud kümnendikega enam tegeleda. Kohe esimesel tunnil tegi Saul töö

    Kirjandus




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun