19. sajandil tekkis uus kunstivool, mida nimetatakse naivismiks, vahel ka primitivismiks. Tegelikult on see ainus kunstivool, mis on maailmas koguaeg eksisteerinud. Naivismi tähtsamateks esindajateks on prantsuse maalikunstnik Henri Rousseau, horvaadi kunstnik Ivan Genralic ja paljud teised. Naivism Naivism ehk primitivism on kunstivool, mida kõikidel aegadel on harrastanud lisaks kunstihariduse omandanud inimestele ka kunstihariduseta inimesed. Kunstivoolu seisusse tõsteti naivism 19. sajandi teisel poole ja 20. sajandi algul. Selle kunstivoolu areng ei sõltu ajastu kunstistiilidest- ja vooludest. Väga palju paralleele, ühiseid jooni võib tõmmata naivismi kui vahetu, lihtsameelse kujutamis-ja jutustamiskunsti ning laste joonistuste vahel Teosed on sama primitivistlikud. Ka loodusrahvaste kunsti on selle lihtsuse pärast tihti käsitletud naivismina. Mitmed kunstnikud võtsidki just loodusrahvaste kunsti eeskujuks.
Antonio Sant'elia (1888-1916) Arhitekt. Rangevormislised pilvelõhkujad ja mitmetasandilised sõidukid. Carlo Carra (1881-1966) "Anarhist Galli matused" 1911; "Isamaaline pidustus" kollaasz papil 1914; "Suplejad" 1910. -2- Kunsti ajaloo kontrolltöö Villu Naivism Naivistid nn pühapäevamaalijad ei ole tavaliselt üdse kunsitegemist õppinud, nad maalivad vaid enda lõbus. Enamasti suhtuvad nad lapseliku puhtsüdamlikkusega nähtavasse maailma ja püüavad seda jäljendada. Ei kasuta tsentraalperspektiivi, õhu ja valguse kujutamise võtteid, anatoomita ei arvestata. Sellpärast on naivismi nimetus olnud primitivism. Mitmed kunstnikud võtsid eeskujuks loodusrahvaste kunsti. Naiivne kunst on sõltumatu igasugusest traditsionist. Naiivset kunsti
avangardlikku kunsti. Naivistid suhtuvad nähtavasse maailma lapseliku puhtsüdamlikkusega. ning püüavad seda jäljendada, kuid ei kasuta realismi tavalisi vahendeid nagu tsentraalpersektiiv, anatoomia arvestamine, õhu ja valguse kujutamise võtted. Tihti sarnanevad Itaalia eelrenessanssi kunstiga. Naivismi on kutsutud ka primitivismiks. Naivismi ei tohi segi ajada rahvakunstiga, mis on alati mõjutatud rahva traditsioonidest. Naivism on aga täiesti sõltumatu igasugustest traditsioonidest ning lähtub ainult kunstniku kordumatust isikust. Naivistlik kunst erineb ka lastekunstist, kuna loodud teosel on järjekindlalt konstrueeritud kompositsioon. Kubistid olid vaimustunud naivismi siirusest, esemelisusest ja fantaasiaküllusest ning samuti kõikide objektide muutmisest embleemitaolisteks. 1933. aastal toimus Pariisis esimene naivistliku kunsti näitus. Kuigi naivistid
FOVISM 1905. aasta Sügissalongis (suur ülevaatenäitus) esines oma maalidega rühm noori kunstnike, kelle metsikute värvide ja tingliku joonistusega maalid peaaegu skandaali tekitasid. Kunstikriitikud ristisid rühmituse kohe "metsloomadeks" (prantsuse keeles les fauves, hääldub 'lö foov'). Foovid hülgasid pea täielikult senise kunsti põhitõed: valguse ja varjuga modelleerimine, objektidele ainuomaste värvide kujutamine. Nende peaeesmärgiks sai mitte nähtavate asjade jäljendamine, vaid kunstniku enese tunnete ja meeleolude väljendamine. Eeskuju said nad Vincent van Goghi elamuslikest teostest. Foovid moodustasid üsna kindlapiirilise rühmituse, kes pidevalt omavahel suhtles ja kunstiprobleeme arutas. Sellest peale said ühesuguste veendumuste ja kujutamislaadiga kunstnike seltskonnad 20. sajandi kunstis üsna tavalisteks. Foovide rühmituse keskseim kuju oli Henri Matisse (1869-1954). Ta arvas, et kunstnik ei peaks loodust kopeerima, vaid tal tuleks lasta tegelikkusel e
Max Ernst/Joan Miro (sürrealism)
Paul Gauguin (pi)
Gerhard Richter
/raamatuid: Haftmann; Lucie-Smith; Peusner; Arnason; Art since 1900
Kirjelda, kuidas olid tavaliselt üles ehitatud oma teosed? Piet Mondrian. Tema teosed olid tavaliselt põhivärvides ruutudes (sinine, kollane, punane) 8.Nim. Geomeetrilise e. Konstruktiivse abstraktsionismi teine suurkuju. Kus ta töötas? Milline oli tema tuntuim teos? Kazimir Malevitš. Töötas Venemaal. Supermatism. Tema tuntuim teos „Must ruut“ 9.Kuidas nim. viimati mainitud kunstnik ise oma laadi? Millest ta tuletas selle nimetuse? Supermatism- (lad. Keeles- kõrgeim) 11. Naivism 1.Millise kunsti puhul tarvitatakse nimetusi „naivism“ ja „primitivism“? Selline kunsti, mille loojaks asjaarmastajad, nn. Pühapäevamaalijad. 2.Millal ja miks kerkis esile selline kunstinähtus? 19. saj. I poolel 3.Kuidas iseloomustad Henri Rousseau kunsti? Temaatika: olustik, portreed, väljamõeldud eksootiline loodus. Kujutamine: ruumikujutus ja proportsioonid ebaloomulikud; inimese anatoomia vigane aga samas maalis väga püüdlikult ja detailitäpselt. 4
20. SAJANDI KUNST 1. IMPRESSIONISM. NEOIMPRESSIONISM. POSTIMPRESSIONISM 2. SÜMBOLISM. JUUGEND 3. FOVISM 4. EKSPRESSIONISM JA ,,DIE BRÜCKE" 5. KUBISM 6. FUTURISM 7. ABSTRAKTSIONISM 8. DADAISM 9. SÜRREALISM 10. ,,DE STIJL" 11. KAZIMIR MALEVITS ja SUPREMATISM 12. KUNST KAHE MAAILMASÕJA VAHEL 13. ABSTRAKTNE EKSPRESSIONISM USA-s 14. INFORMALISM 15. NEODADA 16. POPKUNST 17. MAALILISEJÄRGNE ABSTRAKTSIONISM 18. OP-KUNST JA KINEETILINE KUNST 19. POSTPOP JA HÜPERREALISM 20. MINIMALISM 21. POSTMINIMAALKUNST arte povera, antivorm, maakunst, protsessikunst 22. KONTSEPTUAALKUNST ideekunst, kontseptualism 23. KEHAKUNST JA PERFORMANCE 24. VIDEOKUNST JA FOTOGRAAFIA 25. TRANSAVANGARDISM JA NEOEKSPESSIONISM "Ma võiks oma muusikat võrrelda valge valgusega, mis sisaldab kõiki värve. Ainult prisma võib jagada värvid ja teha nad nähtavaks; see prisma võiks olla kuulaja hing." (Arvo Pärt) IMPRESSIONISM Realistid muutsid lõplikult reegliks kaasaegse elu kuju
20. SAJANDI KUNST 1. IMPRESSIONISM. NEOIMPRESSIONISM. POSTIMPRESSIONISM 2. SÜMBOLISM. JUUGEND 3. FOVISM 4. EKSPRESSIONISM JA ,,DIE BRÜCKE" 5. KUBISM 6. FUTURISM 7. ABSTRAKTSIONISM 8. DADAISM 9. SÜRREALISM 10. ,,DE STIJL" 11. KAZIMIR MALEVITS ja SUPREMATISM 12. KUNST KAHE MAAILMASÕJA VAHEL 13. ABSTRAKTNE EKSPRESSIONISM USA-s 14. INFORMALISM 15. NEODADA 16. POPKUNST 17. MAALILISEJÄRGNE ABSTRAKTSIONISM 18. OP-KUNST JA KINEETILINE KUNST 19. POSTPOP JA HÜPERREALISM 20. MINIMALISM 21. POSTMINIMAALKUNST arte povera, antivorm, maakunst, protsessikunst 22. KONTSEPTUAALKUNST ideekunst, kontseptualism 23. KEHAKUNST JA PERFORMANCE 24. VIDEOKUNST JA FOTOGRAAFIA 25. TRANSAVANGARDISM JA NEOEKSPESSIONISM "Ma võiks oma muusikat võrrelda valge valgusega, mis sisaldab kõiki värve. Ainult prisma võib jagada värvid ja teha nad nähtavaks; see prisma võiks olla kuulaja hing." (Arvo Pärt) IMPRESSIONISM R
Kõik kommentaarid