Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Positsioneerimine ja sihtturundus (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on põhiline kasu või teenus?
  • Kuidas eristutakse?

Lõik failist

Positsioneerimine turul
Positsioneerimine
‘ ..positsioneerimine pole midagi sellist,mida  saab teha 
tootega .Positsioneerimine on see,mida sa teed potentsiaalse kliendi mõtete ja 
suhtumisega. See tähendab,et toodet positsioneeritakse potentsiaalse kliendi 
peas.’’
Jack Trout ja Al  Ries
Positsioneerimine
Ettevõtted kasutavad positsioneerimist selleks,  et luua tarbijate teadvuses 
tootele, teenusele või brändile unikaalne ehk eristuv, väärtuslik ja atraktiivne  
kuvand.  
See lihtsustab tarbijale oma toote või teenuse müümist.
Positsioneerimine on turundaja poolt teadlikult kujundatud protsess. 
Positsioneerimisega tegeleb ettevõte, kuid positsioon tekib tarbija teadvuses.
Positsioneerimine
Sageli pole tarbijad oma vajadustest  teadlikud, s.t need on uinuvas olekus ning 
hea õnne korral on ühel toote/teenuse arendajal võimalik neid esimesena 
teenindama  hakata.
Nt, kui Evian tuli esimesena turule pudelisse villitud puhta põhjaveega,  hindas  
enamik konkurente selle idee hullumeelseks – kes ostab pudelis vett, kui 
kraanis on see enam-vähem tasuta?
Tarbijate soovide 15 teesi…
1. Valitsevad vastandid ja keskmised kaovad, s.t alati jääb alles see osa 
tarbijaid , kes vaatab kõigepealt hinda, esitamata suuri nõudeid kvaliteedile, ja 
teiselt poolt suureneb nende osa, kes otsivad erilist kvaliteeti. Toodet, mis 
sobiks igaühele (s.t turu keskmist) on järjest mõttetum pakkuda.
2. Suurenenud soov individuaalsuse järele.
3. Aja säästmise vajadus.
4. Soov mugavuste järele.
5. Pakendi kujundamise ja pakendi suuruse olulisus.
6.  Tendents  süüa järjest sagedamini väljaspool kodu.
7. Huvi kohaliku toidu ja selle pakkumise vastu kasvab.
Tarbijate soovide 15 teesi…
8. Väikeste leibkondade osatähtsus kasvab.
9. Meeste ja naiste soove ja vajadusi ei saa lugeda täpselt ühesugusteks.
10. „Noored” pensionärid kasvavad oluliseks sihtrühmaks.
11. Sisseostult oodatakse üha enam elamust.
12.  Klient  ootab pakkumiselt  parimat  kvaliteeti 
13. Kojutoimetamise teenuse nõutavus kasvab.
14. Tähtis on, et  pakkuja oleks hästi tuntud (moodne termin „läbipaistvus” 
muutub oluliseks).
15. Lisaväärtuse tähendus kliendile on varasemast olulisem.
Väike mõtlemisülesanne
Ostate käekella...
Mis on põhiline kasu või teenus? Enamasti on see vajadus omada midagi, mis
näitaks õigesti aega ja sobiks mugavasti käe peale. Aga kui te plaanite osta 
Rolexi kella, siis äkki on põhiliseks kasuks või teenuseks hoopis enda 
identifitseerimine teatud sotsiaalses  grupis , enda eneseväärikuse
ja enesehinnangu tõstmine? Vastavalt põhilisele kasule või teenusele, mida 
otsitakse, kujuneb ka hinnatase, millega soovitakse arvestada.
Käekella ostmise  juures tuleb arvesse veel garantii (kui pikk on garantiiaeg, 
kuidas lubatakse lahendada probleemid jne).  Kalli  kella puhul võib oluliseks 
osutada ka järelmaksu võimalus.
Positsioneerimine
Kokkuvõttes tuleks endale teadvustada, et tootele/teenusele tuleb püüda luua 
„tuum”, mis annab parimat tarbijakasu võimalike analoogsete toodete/teenuste 
hulgas ja toodet/teenust  tuleb teadlikult täiendada konkurentsieeliseid andvate 
lisanditega.
Positsioneerimise etapid
1. Positsioneerimisstrateegia valimine - Tootmisharu piires võib ettevõte olla 
väärtuspõhimõttest lähtuvalt tooteliider, operatiivselt suurepärane või 
tarbijasõbralik firma. Kõik nimetatud väärtuspõhimõtted eeldavad erinevaid 
juhtimissüsteeme, protsesse, organisatsiooni ja kultuuri. 
2. Konkreetse positsiooni valimine - Firma konkreetse positsiooni valimisel on 
järgmised võimalused:
 Omadused. Ettevõte positsioneerib ennast teatava atribuudi või iseloomulike 
omaduste järgi.
Hüve. Toode lubab mingit hüve.
Kasutamine ja rakendamine. Toode positsioneeritakse kui parim teatud 
kasutusvaldkonnas.
Kasutaja. Toode positsioneeritakse sihtgruppi kuuluvate kasutajate järgi.
Konkurent. Toodet esitletakse konkurendi toodetega võrreldes paremana või 
teistsugusena.
Tooterühm. Ettevõte võib nimetada ennast tooterühma liidriks .
Kvaliteet ja hind. Toode positsioneeritakse kvaliteedi- või hinnataseme alusel.
Positsioneerimise etapid
3. Positsiooni väärtuste valimine - Lisaks kaubamärgi eelistele tuleb ettevõttel 
positsioneerimisel leida õige hinnakujundus ja positsiooni väärtused.
4. Väärtuskuvandi väljaarendamine - Terviklikku eeliste kogumit, mida 
kaubamärk lubab, nimetatakse kaubamärgi kogupakkumuseks. Eristuva 
positsiooni leidmiseks peab ettevõte teadma, kuidas tarbijad tajuvad 
konkurentide kaubamärke ettevõtte kaubamärgiga võrreldes.
Kuidas positsioneerida…
Positsioneerida tuleb toodet  või teenust nii, et see annaks tootele või teenusele 
suurimad eelised oma kliendirühmas ja sihtturul , ning proovida olla tarbija 
teadvuses esimene või saada selleks. 
Ettevõte peab mõistma oma tarbijate vajadusi ja seda, milliseid vajadusi tarbija 
toote või teenuse ostmisega püüab rahuldada.
Igal tootel või teenusel on terve hulk omadusi. Neist tuleb valida üks, mis peaks 
olema ettevõtte seisukohast  tarbija jaoks olulisim.
Lisaks peab see olema selline omadus, mida ei ole konkurendid veel endale 
omistanud. 
Kui omistad tootele või teenusele konkurendiga sama omaduse, tugevdad 
konkurendi positsioone, kuid sinu ettevõttele seejuures klientide teadvuses 
positsiooni ei teki.
Kuidas positsioneerida…
Positsioon peab olema lihtne ning tarbija jaoks arusaadav ja oluline. Selle 
omaduse abil mõjutad tarbijat ostma ja kasutama just enda toodet või teenust.
Oma positsioonist peab ettevõte tarbijaid teavitama ja soovitatavalt püüdma 
endale juba omistatud omadust säilitada − see tähendab mitte muutma  juba 
endale omistatud omadust, vaid seda kinnistama. 
Soovitatav on luua tarbija teadvuses täiesti uus kategooria ja olla seal esimene. 
Näiteks: me ei müü me lihtsalt saia, vaid rukkijahust saia.
Ettevõtte toode või teenus ei saa olla suunatud korraga kõikidele võimalikele 
tarbijatele ning rahuldada nende tarbijate kõiki vajadusi, sest sellisel juhul 
tarbija ei mõista ettevõtte sõnumit.
Positsioneerimine
http://www.youtube.com/watch?v=R3V8WLSLs9E&feature=player_embedded
Positsioneerimise osad-klientide 
segmenteerimine
Klientide segmenteerimine on üks sihtturunduse tähtsamaid instrumente, 
samuti positsioneerimise eeldus. 
Paikapidav turundusvanasõna ütleb „  Pakkudes kõigile kõike, oled 
automaatselt igaühe teine valik“. 
Positsioneerimise seisukohalt tähendab see, et oma brändi positsiooni tuleb 
määratleda konkreetses tarbijaturu segmendis.
Positsioneerimise osad- klientide 
segmenteerimine
Turu segmentimine tähendab turu jaotamist erinevateks ostjagruppideks, kes 
nõuavad erinevaid tooteid ja marketingiprogramme. Teisiti, turu segmentimine 
on protsess, kus sarnaste vajadustega inimesed ühendatakse rühmadesse 
(turusegmentidesse). Segmentimise kriteeriumid on:
 Mõõdetavus: kliendigrupi suurus ja ostujõud peavad olema mõõdetavad
Juurdepääs: kliendigrupile peab juurde pääsema ja neid peab saama 
teenindada
Tulutoovus: kliendigrupp peab olema piisavalt suur ja/või tulutoov
Tegevus: kliendigrupile on võimalik rakendada efektiivset  turundus - ja 
müügitegevust.
Positsioneerimise osad kliendisegmendile 
oluliste väärtuste ja kasude kaardistamine
Positsioon ei saa olla liiga üldine või kõigile tarbijasegmentidele oluline. 
Unikaalsus on üks raskemini leitavaid omadusi, eriti kui tegemist on 
konkurentsitiheda turuga. Mida täpsemini on firmal õnnestunud oma bränd 
positsioneerida – tundma õppida sihtkliendi hingeelu , elustiili, väärtusi – seda 
lihtsam on tal seda teavet turundustegevuses ära kasutada. Täpne 
positsioneerimine on ka firma eesmärkide täitmise otsene võti.
 
Positsioneerimise osad - kliendisegmendile oluliste 
väärtuste ja kasude kaardistamine
Igal brändil peab olema unikaalne väärtuste kogum. Selleks võib olla näiteks 
sihtrühma esindajate väärtuste rõhutamine. 
Väärtused jagunevad funktsionaalseteks ja emotsionaalseteks.
Vasakule Paremale
Positsioneerimine ja sihtturundus #1 Positsioneerimine ja sihtturundus #2 Positsioneerimine ja sihtturundus #3 Positsioneerimine ja sihtturundus #4 Positsioneerimine ja sihtturundus #5 Positsioneerimine ja sihtturundus #6 Positsioneerimine ja sihtturundus #7 Positsioneerimine ja sihtturundus #8 Positsioneerimine ja sihtturundus #9 Positsioneerimine ja sihtturundus #10 Positsioneerimine ja sihtturundus #11 Positsioneerimine ja sihtturundus #12 Positsioneerimine ja sihtturundus #13 Positsioneerimine ja sihtturundus #14 Positsioneerimine ja sihtturundus #15 Positsioneerimine ja sihtturundus #16 Positsioneerimine ja sihtturundus #17 Positsioneerimine ja sihtturundus #18 Positsioneerimine ja sihtturundus #19 Positsioneerimine ja sihtturundus #20 Positsioneerimine ja sihtturundus #21 Positsioneerimine ja sihtturundus #22
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 22 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-05-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 27 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor roossameku Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
15
doc

Toote positsioneerimise võtted turunduses

Võru 2009 SISUKORD SISSEJUHATUS................................................................................................................ 3 1. TOOTE POSITSIOONI JA POSITSIONEERIMISE MÕISTE.......................................... 4 2. TURUNDUSE OLEMUS................................................................................................. 6 3. POSITSIONEERIMISE VÕTTED TURUNDUSES.......................................................... 7 3.1. Toote positsioneerimine selle omaduste abil........................................................... 7 3.2. Toote positsioneerimise võtted 4P abil.................................................................. 11 KOKKUVÕTE................................................................................................................... 14 KASUTATUD ALLIKMATERJALID................................................................................... 15

Ainetöö
thumbnail
10
pptx

Positsioneerimine

POSITSIONEERIMINE Tallinn 2010 Positsioneerimine ``..positsioneerimine pole midagi sellist,mida saab teha tootega.Positsioneerimine on see,mida sa teed potentsiaalse kliendi mõtete ja suhtumisega. See tähendab,et toodet positsioneeritakse potentsiaalse kliendi peas.'' Jack Trout ja Al Ries Positsioneerimine Toote positsioon on toote koht tarbija teadvuses võrreldes konkurentidega. Toote positsioneerimine on toote asendi loomine tarbija teadvuses võistlevate analoogide suhtes. Positsioneerimise kolm võimalust: Click to edit Master text styles 1. Olemasoleva positsiooni tugevdamine Second level Third level 2. Ümberpositsioneerimine Fourth level Fifth level 3. Uue positsiooni hõlvamine

Turunduse alused
thumbnail
9
docx

Referaat - Positsioneerimine

SISUKORD Positsioneerimise alused MIS ON ´´POSITSIONEERIMINE´´? Positsioneerimisest1 on saanud moesõna reklaami-, müügi- ja turundusinimeste seas. Mitte ainult Ameerikas, vaid kogu maailmas. Enamik inimesi arvab, et positsioneerimine sai alguse aastal 1972, kui erialaväljaandes Advertising Age ilmus meie sulest artikliteseeria ,,The Positioning Era." Positsioneerimine muutis reklaamimängu reegleid. Mis on saanud vanadest headest reklaamisõnadest nagu ,,esimene" ja ,,parim" ja ,,maitsvaim"? Tänapäeval kuuleb võrdlusi, mitte ülivõrdeid. Positsioneerimine algab tootest. Kaubaartiklist, teenusest, firmast, asutusest või isegi inimesest. Kuid positsioneerimine pole midagi sellist, mida saab teha tootega

Turunduse alused
thumbnail
26
docx

TURUNDUSE ANALÜÜS : pesugeel Sensitive

.......................................... 4 Jagunemine........................................................................................... 5 Elutsükkel............................................................................................. 6 Kaubamärk............................................................................................ 6 2. Kliendid................................................................................................... 7 3. Toote positsioneerimine..........................................................................8 4. Konkurendid............................................................................................ 9 5. Mayeri pesugeel Sensitive.....................................................................10 Toote kirjeldus..................................................................................... 10 Müügiargumendid...............................................................................11

Turundus
thumbnail
9
docx

Turundus ja müük

Turundus ja müük, eksamiks kordamine 1) Defineeri turunduse mõiste Turundus tervikuna on elementide kombinatsioon. Turundus on paljude tegevuste kogum, mis hõlmab turu-uuringuid, toote/teenuse kujundamist, turustuskanalite valikut, logistikat, hinnapoliitikat, reklaami, müüki ennast ja sõltuvalt kaubast veel mitmeid muid tegevusi. Kõik need tegevused on vajalikud tarbija vajaduste tundmaõppimiseks, nende rahuldamiseks ning samal ajal ka ettevõtte eesmärkide saavutamiseks. Kõige lihtsam definitsioon- turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine (meeting

Majandus
thumbnail
20
docx

TURUNDUSE EKSAM

·tarnijaid ­ teevad ettevõttele kättesaadavaks ressursid tarbijatele vajalike toodete ning teenuste osutamiseks; ·tarbijaid; ·konkurente; ·konkurentsisituatsiooni; ·huvigruppe ­ rühmitusi, kes tunnevad vahetult või kaudselt huvi ettevõtte tegevuse vastu ja võivad seda märkimisväärselt mõjutada. Huvigrupp on ühiskonna kõige laialdasemaid kihte hõlmav mikrokeskkonna element. 9. Milles seisneb turunduse tähtsus? Turundus on info, toodete ja teenuste kontseptsiooni, hinna, toetuse ja turustuse planeerimine ning teostamine, realiseerimaks individuaalseid ja organisatsioonilisi eesmärke. Turundus on tähtis kuna turundus stimuleerib nõudlust; turunduskuludel on suur määr müügihinnale; turunduses on hõivatud suur osa töötajatest; turundus on kasutatav kõik võimalikes organisatsioonides; turundus toetab: tootmist, vahendamist ja tarbimist; turundus

Turundus
thumbnail
110
docx

Turunduse alused konspekt

Turunduse alused I INNOVE õpiku konspekt 1. TURUNDUSE OLEMUS 1.1. Turundusega seotud põhimõisted Turundus (marketing) on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Eesmärgiks on seejuures tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turundus on üks juhtimisfunktsioone. Turundustegevus algab ammu enne müügi toimumist ja jätkub ka pärast selle toimumist. Sageli arvatakse ekslikult, et turundus hõlmab vaid toodete reklaami ja müüki. Tegelikkuses on müümine ja reklaam turundusest vaid nagu jäämäe tipp, turundus tervikuna on märksa keerukam elementide kombinatsioon. Turundus on ettevõtte juhtimise väga oluline alustala nii strateegilisel kui taktikalisel tasandil

Turundus
thumbnail
21
doc

Turundus

Lähtealuseks on tootjafirma, fookuseks selle firma tehniline ja majanduslik suutlikkus, vahenditeks unifitseerimine ja madal hind ning eesmärgiks kasum mastaabiefektist. Kõigest väest püütakse toota madalate kuludega ja see toodang võimalikult paljudele inimeste maha müüa. 2. TOOTEKONTSEPTSIOON Lähtealuseks on toode, fookuseks toote funktsionaalsed omadused, vahenditeks innovatsioon, tootearendus ja eesmärgiks kasum kvaliteedilt. Firma rõhutab tootearendusse, kuid turundus ja konkreetse tarbija vajadused on veidi teisejärgulised-loodetakse, et tarbija mõistab iseenesest, et toode on teistest parem. 3. MÜÜGIKONTSEPTSIOON Lähtealus on firma, fookus on tooted, vahendid on müügi- ja reklaamivõtted ning eesmärgiks kasum käibe kasvult. Firma eesmärgiks on kõiki müüki toetavate abinõudega müüa juba toodetut, seejuures jääb vähem aega ja raha uurida, mida tarbija tegelikult soovib. 4. TURUNDUSKONTSEPTSIOON

Turundus




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun