Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Valmistumine eksamiks (1)

3 KEHV
Punktid

Esitatud küsimused

  • Miks uurida protsessi lähemalt?
  • Millal tekib vajadus kooskõlastada?
  • Kuidas olla edukas liider?
  • Milliste toodete ja teenuste turul konkureeritakse?
  • Milliste konkurentide käitumist tuleks jälgida?
  • Millised muutused tarbijakäitumises on olulised?
  • Miks ollakse turul?
  • Milline on antud äri olemus?
  • Mida püütakse teha oma tarbija jaoks?
  • Milliseid tarbija vajadusi rahuldatakse?
  • Milliste tarbijagruppide vajadusi rahuldatakse?
  • Kuidas neid vajadusi rahuldatakse?
  • Mida soovitakse saavutada?
  • Millise objektiga soovitakse eesmärki saavutada?
  • Millist eesmärgi täitmise taset soovitakse saavutada?
  • Kui ruttu soovitakse eesmärgini jõuda?

Lõik failist

Volituste delegeerimine 


Delegeerimine – juhi õiguste, vastutuse ja kohustuste osaline üleandmine teisele isikule, kes harilikult asub sama ettevõtte madalamal juhtimisastmel.
Volitus – õigus käsutada ja kasutada ettevõtte eesmärkide saavutamise nimel teatud ressursse.
Vastutus – kohustus vastutada teatud ülesannete korraliku täitmise eest.
Delegeerimise puudus näitab juhi nõrkust juhtimises.
Delegeerida saab siis, kui ettevõttes valitseb tööjaotus.
Delegeerimine ei vabasta vastutusest.
Neli võtmesõna: 1.Vastutus 2. Volitused (tegevusõiguste andmine)
3. Vastutuskohustus (neile keda delegeeritakse) 4. Usaldus
Delegeerimine ja kontroll:
  • Ei saa edukalt delegeerida, kui ei ole kontrolli
  • Kontrollmehhanismide loomine välistab juhtumised, sest ohumärgid avastatakse juba eos
  • Delegeeritavad oskavad kontrollmehhanisme hinnata

Volituste delegeerimise printsiibid :
  • Juhtimistöö üldmahu, selle liikide kindlaksmääramine
  • Juhtimistöötajate teadmistele ja oskustele ja tööviljakusele esitavate nõuete kindlaksmääramine.
  • Juh. töötajate arvu kindlaksmääramine
  • Vajalike töötajate väljavalimine
  • Juhtimisvolituste üleandmine alluvatele
  • Volituste delegeerimise tulemuste kontrollimine ja hindamine

Juht peab paralleelselt:
  • Uurima volituste üleandmisega kaasnevaid riske ja kasu
  • Koguma infot alluvate võimete ja iseloomu kohta
  • Koguma infot selle kohta, kuidas teised töötajad võivad sellele reageerida
  • Kehtestama kindla kontrollimise ja arvestamise süsteemi juhtimisvolitused saanud alluvate töö kohta
    Reeglid, mis tagavad volituste delegeerimise efektiivsuse:
  • Juhitavusnormi piiritlemine
  • Volituste ja vastutuse fikseerimine
  • Õiguste ja kohustuste vastavuse tagamine
  • Töö eest vastutamise üleandmine vastava taseme töötajale
  • Kõrvalekaldumiste aruannete sisseviimine.
    Juhitavusnormi piiramise printsiip:
  • Juhile vahetult alluvate töötajate piirarv, mida ei tohi ületada – kontrolli diapasoon e. Juhitavusnorm
  • Mõjutavad tegurid:

    Volituste ja vastutuse fikseerimise printsiip:
    • Volitused ja vastutus peavad olema kirjalikult fikseeritud (nt tööleping)

    Õiguste ja kohustuste vastavuse printsiip:
    • Alluvale delegeeritud õiguste maht peab vastama temale delegeeritud kohustuste mahule.
    • Töötajal peavad olema vajalikud ja piisavad volitused kõikide ülesannete täitmiseks, mille eest ta vastutab

    Töö ja vastutamise tasandi vastavuse printsiip:
    • Ära tee seda, mida võivad teha sinu alluvad
    • Juhi ülesanne on alluvaid abistada, aga mitte teha ära seda, mida nad peaksid ise tegema

    Kõrvalekaldumise eest vastutamise printsiip:
    • Kõikidest tegelikest ja oodatavatest plaanidest kõrvalekaldumistest tuleb viivitamatult ette kanda.

    Kontrollimine
    • Kontroll kui juhtimisfunktsioon on protsess, mille käigus selgitatakse välja, kas alluvate töö ja selle tulemused vastavad ettevõtte eesmärkidele ja nende ette seatud ülesannetele.
    • Kontrollimine aitab organisatsioonil:
    • kohaneda keskkonnamuutustega
    • vältida vigade kuhjumist
    • säilitada ülevaadet keerukatest struktuuridest
    • vähendada omahinda

    Kontrolli põhieesmärk on nõrkade kohtade ja vigade väljaselgitamine, nende õigeaegse parandamise tagamine ning vigade kordumiste vältimine tulevikus.
    Kõik juhtimisfunktsioonid on oma olemuselt ka üldise kontrollsüsteemi osadeks ning võimaldavad kontrolli läbi viia.
    Kontrollimise vajadus:

    Kontrolli liigid valdkondade järgi:
  • Füüsiliste vahendite k-l
  • Inimressursside k-l
  • Ressursi k-l
  • Finantsressursside k-l
    Kontrolli liigitus organisatsiooni juhtimistasandite järgi:
  • Strateegiline k-l
  • Taktikaline k-l
  • Operatsioonide k-l
    Kontrolli läbiviimine:
  • Eesmärkide püstitamine ja standardite väljatöötamine
  • Perioodiline tulemuste mõõtmine
  • Võrdlemine standardiga
  • Kollektiivide sisseviimine
    Kontrollsüsteemile esitatavad nõuded:
  • Saadavad andmed peavad olema tõesed
  • K. süsteem ei tohi töötajaid meelestada negatiivselt
    Kavandamine e. Planeerimine
    Kavandamine on tegevus, mis seisneb organisatsiooni ja tema liikmete eesmärkide ning nende saavutamise teede ja abinõude kindlaksmääramises.
    Otsustatakse, mida, millal ja kuidas tuleb juhil ja tema alluvatel
  • Vasakule Paremale
    Valmistumine eksamiks #1 Valmistumine eksamiks #2 Valmistumine eksamiks #3 Valmistumine eksamiks #4 Valmistumine eksamiks #5 Valmistumine eksamiks #6 Valmistumine eksamiks #7 Valmistumine eksamiks #8 Valmistumine eksamiks #9 Valmistumine eksamiks #10 Valmistumine eksamiks #11 Valmistumine eksamiks #12 Valmistumine eksamiks #13 Valmistumine eksamiks #14 Valmistumine eksamiks #15 Valmistumine eksamiks #16 Valmistumine eksamiks #17
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 17 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2009-03-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 278 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor 51lK Õppematerjali autor
    On lahti kirjutatud kordamisküsimused.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    17
    pdf

    Juhtimise aluste kordamine eksamiks

    Juhtimise alused: EKSAMIKS | 16. detsember 2008 Juhtimise aluste märksõnad eksamiks. Juhtimise olemus 1. Juhtimise ülesanne, juhtimise mõiste. a. Juhtimise mõiste Lähtumine objektist Lähtumine juhtimisprotsessist Lähtumine juhtimismeetodist b. Kolm tähtsat asjaolu, mis on vajalikud juhtimise olemuse mõistmiseks Kahe osapoole mõju teisele Ühe osapoole mõju teisele

    Juhtimise alused
    thumbnail
    43
    docx

    Juhtimise aluste kordamine eksamiks

    JUHTIMISE ALUSED TEEMA1 : Juhtimise mõiste, funktsioonid, tasandid Juhtimine on: · Üks huvitavamaid inimtegevusi · ligitõmbav, sest, see on seotud võimuga ja teistest üleoleku tundega. · seotud teiste inimeste tähelepanuga, lugupidamisega, autoriteediga. · huvitav, sest see on seotud riskiga. Juhtimine on mäng. · Juhtimine võimaldab midagi enamat korda saata kui üksinda. Juhtimise ülesanne: o Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ja üheks hästi talitlevaks tervikuks sulatamine, selleks et rakendada organisatsiooni varad, saavutada tema eesmärgid ja rahuldada liikmete vajadused. o Juhtimine on tegevus, kus juht mõjutab teiste inimeste tegevust eesmärgipärases suunas. Juhitakse tegevusi (protsesse), mitte inimesi, esemeid ja asju. Lähtumine: objektist juhtimisprotsessist Juhtimine on eesmärgipärane protsess,

    Juhtimise alused
    thumbnail
    30
    docx

    ORGANISATSIOONI JUHTIMINE

    TMO3171 ORGANISATSIOONI JUHTIMINE KORDAMISKÜSIMUSED – KONTROLLTÖÖ nr 1 1. Mida nimetatakse organisatsiooniks, millised on organisatsiooni tunnused? Organisatsioon on inimrühm, kes töötab ühiste eesmärkide saavutamise nimel (teadlikult koordineeritud sotsiaalne ühendus, mis koosneb kahest või enamast inimesest ja funktsioneerib suhteliselt katkematult, et saavutada ühiseid eesmärke.). Tunnused:  Organisatsioon on sotsiaalset identiteeti omav grupp, mis tähendab , et org-l on psühholoogiline tähendus igale tema liikmele.  Org-i iseloomustab koordineeritus, inimeste tegevus on organiseeritud ja struktureeritud.  Org-i tegevus on eesmärgistatud, on suunatud teatud tulemuse saavutamiseks 2. Mis on organisatsiooni edukuse eelduseks?  Organisatsiooni tähtsaim ülesanne on tulemuste andmine.  Igal organisatsioonil on vähemalt neli põhilist koostisosa:

    Organisatsiooni juhtimine
    thumbnail
    16
    docx

    JUHTIMISE KT1 KORDAMISKÜSIMUSED VASTUSTEGA 2016/17

    1. Mida nimetatakse organisatsiooniks, millised on organisatsiooni tunnused? Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide saavutamiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. 2. Mis on organisatsiooni edukuse eelduseks?  Kindel eesmärk  Oma nišš tööturul  Hea juhtkong ning tiim  Pidev areng  Märksõnad: loovus, uuendused ja muudatused 3. Mida nimetatakse juhtimiseks? Juhtimine- inimeste tegevuste sihtpärane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadused. 4. Millised on peamised juhtimistegevused ja kuidas need on omavahel seotud?  Kavandamine (plaanimine) – organisatsiooni eesmärkide saavutamise meetodite kindlaksmääramine.  Organiseerimine – ametikohtade moodustamine, töömahu määramine ja selle jaotamine.  Eestvedamine – võime mõjutada inimeste tegevust eesmärkide saavutamiseks.  Kontrollimine – saadud tulemuste võrdlem

    Juhtimine
    thumbnail
    16
    doc

    Juhtimise alused

    Juhtimis alused Mõisted 1. Organisatsioon ­ organisatsioon on defineeritud kui inimrühma, kellel on kindlad strateegia, struktuur ja tehnoloogia ühise eesmärgi saavutamiseks. 2. Formaalne organisatsioon ­ Ehk ametlik organisatsioon. Ametliku organisatsiooni eesmärgid on ette kindlaks määratud ning sinna kuuluvaid inimesi seovad struktuur, tehnoloogia ja strateegia. 3. Mitteformaalne organisatsioon ­ ehk mitteametlik organisatsioon. *Struktuur puudub 4. Primaarne organisatsioon ­ Inimestele meeldib koos teatud tööd teha 5. Sekundaarne organisatsioon ­ tähtis on tulemus 6. Juht - Juht on amet, millega kaasneb õigus, kohustus ja vastutus tagada organisatsiooni ettenähtud toimimine. 7. Juhtimine ­ Juhtimine on teadus. Juhtimise eesmärk on kindlustada inimeste koostegevuse koordineeritus. Juhtimine on ka kunst. Optimaalne otsustamine. 8. Planeerimine ­ Planeerimine o

    Juhtimis alused ja organisatsiooni käitumine
    thumbnail
    21
    doc

    Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt

    Juhtimise alused EKSAMIKÜSIMUSTE TEEMAD Sissejuhatus juhtimise kursusesse Organisatsioon: o Org on ühiste eesmärkide nimel tegutsev inimeste grupp. Inimrühm, kellel on kindlad strateegiad, struktuur ja tehnoloogia ühise eesmärgi nimel. o Organisatsiooni koostisosad: Inimesed Varad Materiaalsed = Ettevõtte rahaline ja füüsiline kapital Immateriaalsed = Intellektuaalne kapital o Org kapital = Protsessikapital (struktuur, prot- sessid, süsteemid, tööjaotus, organisatsiooni- kultuur. Innovatsioonikapital (strateegiad, plaa- nid, projektid, brandid) o Suhete kapital = Sidemed tarnijatega, klientide-

    Organisatsioon ja juhtimine
    thumbnail
    15
    doc

    Juhtimine

    TMO0010 JUHTIMINE - KORDAMISEKS kevad 2015 Mida peab teadma eksamil 1. Organisatsiooni mõiste Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. 2. Juhtimise kui protsessi mõiste Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadused. 3. Organisatsiooni edukuse eeldused Igal organisatsioonil on vähemalt neli põhilist koostisosa: inimesed, tegevused, siseehitus ning ainelised ja rahalised varad. Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule, märksõnadeks loovus, uuendused, muudatused. Organisatsioon peab jälgima ja arvestama väliskeskkonda, tegemaks muudatusi ja uuendusi. 4. Juhtimise funktsioonide definitsioonid (kavandamine, organiseerimine, eestvedamine, kontrollimine, otsustamine, delegeerimine, koordineerimi

    Juhtimine
    thumbnail
    8
    doc

    Kordamisküsimused õppeaines Juhtimine

    Kordamisküsimused õppeaines Juhtimine 1. Organisatsiooni definitsioon ­ Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide saavutamiseks moodustatud terviklikult korraldatud ühendus. Organisatsiooni kuulub vähemalt kaks inimest, kellest üks on juht ja teine alluv. 2. Juhtimise definitsioon ­ Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. 3. Organisatsiooni edukuse eeldused ­ Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule. Organisatsioon peab arvestama väliskeskonda ja vastavalt tegema muudatusi ning uuendusi. 4. Organisatsiooni sise- ja väliskeskkonna tegurid ­ Makrokeskond, mida ei ole võimalik mõjutada ­ rahvusvahelised, majanduslikud, sotsiaal-kultuurilised, poliitilised, õiguslikud ja tehnoloogilised tegurid. Mikrokeskond, mida organisatsioon saab ise mõjutada ­ konkurendid, kliendid, tarnijad, regulaatorid, strateegilised liitlased. Sisekeskond koosneb: töötajad, juhtimine, kultuur. 5.

    Juhtimine




    Kommentaarid (1)

    vinxxx profiilipilt
    P P: üsna normaalne
    12:40 19-11-2011



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun