Tallinna Tehnikaülikooli Majandusteaduskond
Tõnis Teinemaa , TABB51
Premia Foods AS
Kasvuaudit õppeaines Ettevõtlus
Juhendaja : dotsent Juhan Teder
Tallinn 2013
sool,kergitusaine: E500, lõhna- ja maitseaine); suhkur, vadaku- ja lõssipulber, või; emulgaator E471, stabilisaatorid: E412, E410, E407; lõhna- ja maitseaine (vanilliin). 100 g toote keskmine toitainete ja energiasisaldus: energiat 1133 kJ/ 271 kcal valke 4,5 g süsivesikuid 34 g rasvu 13 g Lisainfo Kaal 200 ml / 100 g Säilivusaeg 12 kuud Tükke kastis 21 Kaubamärk: Ettevõttest Premia FoodsAS Premia Foods on dünaamiline ja mitmekülgne toiduettevõtete grupp, mis tegeleb jäätise tootmise ja turustamisega, kala kasvatamise, tootmise ja turustamisega ning sügavkülmutatud toodete 9 turustamisega Baltikumis, Skandinaavias ja Loode- Venemaal. Meie grupi ettevõtete vundament rajaneb nii selle asutajate kui tänaste omanike kümnendite pikkusel pühendumisel ja tööl, sealjuures mõned meie
................................................. 7.1 Ettevõte............................................................................................................................. 7.2 Tere kaubamärk................................................................................................................. 7.3 Tooted............................................................................................................................... 8 PREMIA.................................................................................................................................. 8.1 Ettevõte............................................................................................................................. 8.2 Ajalugu............................................................................................................................. 8.3 Kaubamärgid.............................................
müügi ja transpordiga. Kasutuselt võeti ka uus liin, mis võimaldas paremat ning kvaliteetsemat jäätisetekstuuri. 1988. aastal alustati eksportimist, algselt eksporditi jäätiseid Ukrainasse ja Lätti. Järgmise 6 aasta jooksul ehk aastaks 2004 oli AS Balbiino käive suurenenud kahekordselt. Kahe aastapärast oli Balbiinost saanud Eestis jäätiseturu liider, rahvas armastas just kõige rohkem Balbiino jäätiseid. Aastate jooksul on Balbiino võistelnud pidevalt AS Premia Foodsiga, kes samuti pakub jäätiseid ning erinevaid sügavkülmutatud tooteid. Konkurents on olnud läbi aastate tugev. Just need kaks ettevõtet on Eestis jäätiseturu liidrid. Kuni tänaseni pole kindlat liidrit selgunud vaid vaheldumisi võistlevad esikoha pärast nii AS Balbiino kui ka AS Premia Foods. 2009. Aastal tuli ettevõtte välja kuue täiesti uue jäätisesordiga, mis leidis rahva heakskiidu. Tänapäev
..........3 3. Wõro ......................................................................................................................................................4 4. Leibur.....................................................................................................................................................5 5. Kalev .....................................................................................................................................................6 6. Premia ................................................................................................................................................... 8 7. Felix .......................................................................................................................................................9 8. Eesti Pagar ...........................................................................................................................................10 9. Tere .......................
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Rahanduse ja majandusteooria instituut Rahanduse ja panganduse õppetool Tõnis Teinemaa Silvano Fashion Group aktsia kronoloogiline analüüs Kodutöö õppeaines finantsturud ja -institutsioonid Õppejõud: vanemteadur Tõnn Talpsepp Tallinn 2013 SISUKORD SISSEJUHATUS Kronoloogilise kodutöö uurimisobjektiks valitud Silvano FG ajalugu on küllaltki pikk ulatudes Eestis tagasi juba Nõukogude Liidu aegadesse. Iseseisvas Eestis jõudis ettevõte börsile 1997. aastal. Kuna ettevõtte pikemal ajalool pole erilist seost täna börsil toimuvaga, siis otsustasin uuritavaks ajavahemikuks valida kolm aastat, perioodi 24.03.2010 kuni 24.03.2013. Teatud varasem tutvustus ettevõte tegevusest on antud ka rubriigis oluline teada ning esimeses täpsemas selgituses kronoloogilise anal
Brändi juhtimine Konspekt 2012 1) Bränd on kontseptsioon, lubadusmärk, kujutlus, mis sisaldab funktsionaalseid lubadusi ja kasusid, mida tarbijad piisavalt väärtustavad, kulutamaks selle peale oma raha. Bränd on eristav nimi ja/või sümbol, mille eesmärgiks on identifitseerida tootja või müüja kaupu või teenuseid konkurentide oma(de)st. (Aaker) Bränd on toote materiaalsete ja sümboolsete omaduste kombinatsioon, mis identifitseerib toote ja eristab selle konkureerivatest toodetest. Tugevatel brändidel on omadus siduda end kliendiga, tagades sellega koostöö ka tulevikus. Brändid aitavad inimestel teha valikuid, luues konkurentsieelise ning saavutades ajutise hinnaalanduspakkumise teiselt tootelt. Brändid on suunatud edule ja konkurentsile. Strateegiliselt saab end väljendada erinevalt: kujundus, emotsionaalsus, värvid, jne. Kõige olulisem brändil on lahti mõtestada see,
79. Nimetage rahanduse erikursusi. Rahandus kui õppeaine on väga mitmetahuline ja koosneb mitmest erikursusest: ettevõtte rahandus, pangandus, investeeringud, finantsturud, rahateooria, kinnisvara rahndus jms. 80. Millega tegeletakse finantsjuhtimises? Finantsjuhtimises on omavahel põimunud finantsarvestus, mikro- ja makroökonoomika, statistika ning matemaatika. Järjest rohkem on hakatud rõhutama ka õiguslikke aspekte. Seetõttu võib finantsjuhtimist nimetada ka interdisplinaarseks õppeaineks, mis eeldab häid eelteadmisi teistest majandusainetest ja loogilist mõtlemist. 81. Mis on investeerimisotsused ja mis finantseerimisotsused? Tooge ka nende seos bilansiga. Ettevõtte rahandustöö on tihedalt seotud bilansi juhtimisega. Bilansiga seotud otsused võib jagada üldjuhul kaheks: investeerimisotsused ja finantseerimisotsused. Investeerimisotsused on ressursside paigutamisega seotud otsused (ettevõtte varade portfelli koostamine ning finantseerimisotsused on s
Rootsis Procordia Food AB-ga. 1996 aastal seati eesmärgiks valmistoidu ning võileivakurgi tootmine Rootsi ja Soome turule, et keskenduda enam jaekaubanduse arendamisele. 2000 aastal ostis AS Felix Formeer majoneesitootmise Tallinnas ning sellest ajast valmistatakse suurem osa eesti majoneesist Põltsamaal. 2004 aastal said Felixi aktsiate 100% omanikuks Procordia Food. 2006 aastal võttis Felix kasutusele uue mahlapakendamisliini käivitamise. 2007 aastal osteti Nordic Foods varad ning rajati valmistoidutehas Põltsamaale. Suuremahulise kõrvitsatootmise algus ekspordiks Soome turule. AS Felixi väärtused on olla sihikindlad, pühendunud ja täpsed. Felixi missioon on teha tervislikku ja maitsvat toitu, valmistades sellega inimestele rõõmu iga päev. Felix on suurim tööandja Jõgevamaal. Tegutsetakse selle nimel, et vähendada oma tegevusega negatiivset mõju keskonnale ning pakuda oma töötajatele sõbralikku, puhast ja turvalist töökeskkonda. 7
Kõik kommentaarid