Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Avalikuteabe seadus (2)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Vasakule Paremale
Avalikuteabe seadus #1 Avalikuteabe seadus #2 Avalikuteabe seadus #3 Avalikuteabe seadus #4 Avalikuteabe seadus #5 Avalikuteabe seadus #6 Avalikuteabe seadus #7 Avalikuteabe seadus #8 Avalikuteabe seadus #9 Avalikuteabe seadus #10
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-02-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 46 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kuiddo Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
16
doc

Tööõiguse eksami kordamisküsimused

· Ametnik võetakse teenistusse ametisse nimetamisega. · Ametisse nimetamise õigus on ametiasutuse juhil või tema poolt selleks volitatud ametnikul. · Ametnikud, kelle nimetamise õigus on ametiasutusel või kõrgemalseisval ülemusel, sätestatakse seadusega. Teenistusse ei või võtta isikut: 1) kellel on karistatus tahtlikult toimepandud kuriteo eest; 2) kes on eeluurimise või kohtu all süüdistatuna kuriteos, mille eest seadus näeb ette vabadusekaotuse; 3) kellelt on jõustunud kohtuotsusega ära võetud teataval ametikohal töötamise või teataval tegevusalal tegutsemise õigus - niisugusele ametikohale või tegevusalale; 4) kes on lähisuguluses (vanavanemad, vanemad, vennad, õed, lapsed, lapselapsed) või hõimluses (abikaasa, abikaasa vanemad, vennad, õed, lapsed) vastavat ametikohta vahetult kontrolliva ametniku või vahetu ülemusega.;

Tööõigus
thumbnail
18
doc

õigusõpetuse konspekt(puks)

6) pooltest sõltumatutel asjaoludel (§-d 111-116) Töölepingu lõpetamise vormistamine Tööandja teeb töölepingu lõpetamise kohta lepingusse kande, milles näidatakse lepingu lõpetamise aluse formuleering viitega seaduse paragrahvile, lõikele ja punktile, samuti töölepingu lõpetamise päev, töötajale või tööandjale hüvituse maksmine ja lepingu järgi saadu tagastamine. Töölepingu lõpetamise päevaks on töötaja tööloleku viimane päev, kui käesolev seadus ei näe ette teisiti. Kui töötaja on enne töölepingu lõpetamist lahkunud töölt omavoliliselt, siis lõpetab tööandja töötajaga töölepingu päevast, mis järgnes päevale, mil töötaja töölt omavoliliselt lahkus. Töösuhte lõpetamine Töösuhe kehtib ka pärast töölepingu tähtaja lõppemist. 7 10. Koondamine-töölepingu lõpetamise ühe alusena Töötajale töölepingu lõpetamisest etteteatamine ja põhjendamine

Õigusõpetus
thumbnail
10
docx

Avalik teenistus palgaküsimused

Miks oluline personalitöö korraldamise aspektist? Jah, ATS § 64: ametnikule säilitatakse palk mõistliku aja eest, kui ametnikult ei saa teenistusülesannete täitmist oodata lühiajalise isikliku või perekondliku takistuse korral. Oluline selle jaoks, et sellise vajaduse tekkel oleks ametnikule säilitatud keskmine palk. 9. Kas avaliku teenistuse õiguses on veel seadusi, mis teatud ametnike palgaõiguseid reguleerib? Jah. Kõrgemate riigiteenijate ametipalkade seadus. 10. ATS sätestab, et avaliku võimu teostamise õiguse peatumise ajal ametnikule palka ei maksta (kui seadus ei sätesta teisiti). Millistel juhtudel siis palka maksma ei pea? ATS § 83: Avaliku võimu teostamise õigus peatub: 1) ametniku soovi korral kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis esitatud taotluse alusel ametisse nimetamise õigust omava isiku nõusolekul, kui teenistushuvid seda võimaldavad; 2) puhkuse ajaks;

Personalitöö
thumbnail
21
doc

Tööõiguse kontrolltöö 49 küsimust vastustega

töötamise vältel. Kontsentreerumist, mõtlemist, otsustamist ja suhtlemist vajava töö puhul ei tohi müra segada tööülesande täitmist. Müra ei tohi segada helisignaalide arusaadavust. (1) Keemilised ohutegurid on ettevõttes käideldavad kemikaaliseaduse § 5 lõikes 1 määratletud ohtlikud kemikaalid ja neid sisaldavad materjalid. (2) Ohtlike kemikaalide ja neid sisaldavate materjalide käitlemist reguleerivad kemikaaliseadus ja käesolev seadus. (1) Bioloogilised ohutegurid on mikroorganismid (bakterid, viirused, seened jm), sealhulgas geneetiliselt muundatud mikroorganismid, rakukultuurid ja inimese endoparasiidid ning muud bioloogiliselt aktiivsed ained, mis võivad põhjustada nakkushaigust, allergiat või mürgistust. (2) Kaitseks töökohas toimivate bioloogiliste ohutegurite eest peab tööandja võtma tarvitusele abinõud, arvestades ohuteguri nakatamisvõimet.

Tööõigus
thumbnail
6
docx

Tööõigus, töölepingu seadus

Tööõigus, töölepingu seadus Tööleping on võimalik sõlmida isikuga, kes on vähemalt 7 aastat vana. Vanuses 7-14 noore tööle vormistamisel on vaja vanema või seadusliku hooldaja ja tööinspektori nõusolekut. Alaealise tööle palkamiseks on vajalik lapsevanema nõusolek. Töölepingut võib sõlmida suuliselt, juhul kui töösuhe on lühike(maks 2 nädalat). Lepingus peavad olema osapoolte andmed: töötaja andmetest vajalikud isikuandmed, elukoht, kontaktandmed. Tööandja puhul samuti asukoht ja registrikood.

Tööõigus
thumbnail
4
doc

Koondamise erisused

Koondada ei tohi neid ametnike, kellel on vähemalt alla kolme aasta vanuseid lapsi ning naisi, kes on rasedad. Ametnikku ei vabastada, kui teda on võimalik nimetada tema nõusolekul teisele ametikohale. Vabanenud ametnik tuleb tema soovil kuue kuu jooksul, alates tema vabastamisest, teenistusse tagasi võtta, kui tema töökohas luuakse uusi või vabaneb olemasolevaid ametniku kvalifikatsioonile vastavaid ametikohti. Hüvitised Töölepingu seadus: Tööandja maksab töötajale hüvitist töötaja ühe kuu keskmise töötasu ulatuss. Koondamise korral on töötajal õigus saada kindlustushüvitist töötuskindlustuse seaduses ettenähtud tingimustel ja korras. Kindlustushüvitist makstakse koondamise korral töötajale, kelle töösuhe selle tööandja juures või ametnikule, kelle teenistusstaaz on kestnud viis kuni kümme aastat, siis makstakse ühe kui keskmise töötasu või palga ulatuses või üle

Õigusõpetus
thumbnail
3
doc

Ametniku teenistusse võtmise kord

Ametniku teenistusse võtmise kord Sissejuhatus Ametnik, avalik teenistuja või riigiteenistuja on avaliku sektori töötaja, kes töötab omavalitsuse osakonnas või asutuses. Ametnik on üldises tähenduses igasugune kantseleitöötaja. Kitsamalt peetakse ametniku all silmas riigiteenistuses olevat isikut. Mõiste välistab selgesõnaliselt sõjaväge, kuigi tsiviil-ametnikud töötavad "kaitseministeeriumi" peakorteris. Mõiste sisaldab alati riigi töötajaid, kas regionaal- või maakonna-, või isegi munitsipaaltöötajaid nimetatakse "riigiteenistujateks" erineb riigiti. Ühendkuningriigis näiteks ainult Crown töötajad on riigiteenistujad, maakonna või linna töötajad ei ole. Ametnikule esitatavad nõuded Ametisse võib määrata vaid Eesti Vabariigi või muu Euroopa Liidu kodanikku (ministeeriumi kantsleri ja riigisekretäri kohale tohub määrata vaid Eesti kodanikke.) Ametnikul peab olema vähemalt keskharidus ning ta peab olema t�

Õigusõpetus
thumbnail
3
doc

Koondamise erisused (referaat)

arvates. Hüvitise taotlemise avalduse vormi ja lisatavate dokumentide loetelu kehtestab sotsiaalminister määrusega. Hüvitise saajale õigusliku aluseta määratud ja makstud kindlustushüvitise koondamise korral võib töötukassa nõuda tagasi tööandjalt, kui hüvitis maksti tööandja esitatud ebaõigete andmete tõttu ja hüvitise saajalt ei ole võimalik hüvitist tagasi nõuda. AVALIKU TEENISTUSE SEADUS Ametniku koondamisest teatatakse ametnikule kirjalikult ette vähemal üks kuu. Ametikohtade arvu vähenemisel on ametiasutuse juhil õigus teha ametnike ümberpaigutusi, vabastades koondamise tõttu teenistusest isiku, kelle ametikoht säilib, ning nimetada sellele ametikohale teise ametniku, kelle ametikoht koondatakse. Niisugune ümberpaigutamine on lubatud üksnes juhul, kui ümberpaigutatava ametniku kvalifikatsioon ja teenistusalased näitajad on koondatava

Õigusõpetus




Kommentaarid (2)

JoanitaJanson profiilipilt
Joanita Janson: Ülevaatlik, hea.
02:35 11-03-2009
LaGgEr profiilipilt
Siim Lees: Tuli abiks.
04:35 22-11-2010



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun