hinnaelastsus. Need turud, kus tarbijatel on suur võim, on tavalisel vähem atraktiivsed, kui turud, kus pakkujad saavad ise tingimusi dikteerida. Segmendi atraktiivsust mõjutab ka nõudmise sesoonsus ja tsüklilisus.) 3.Mida mõeldakse kui kõneldakse turumajandusest ? Turumajandus on arenenud riikides valitsev majandussüsteem, mida iseloomustab majandusvabadus, konkurents ning hinna kujunemine nõudmise-pakkumise suhte tulemusena. Mis on äriidee Ettevõtja vajab äriideed ja võimalust selle elluviimiseks. Ilma ideedeta või võimalusteta pole äri. Võib ka öelda, et äriidee on lahendus olemasoleva võimaluse realiseerimiseks. Juhus - on palju edukaid ärisid, mis on alguse saanud juhusest. Piisanud on sellest, et mõni inimene on täiesti tavalisel päeval korraga avastanud, et tema poolt välja mõeldud asja eest ollakse nõus raha maksma. Tihti on need olnud ka kõrvalseisjad, kes on
.. 20 15. ÄRIPLAANI LISAD .............................................................................................................. 20 Lisa 1. Hinnapakkumise (lihtsustatud) näidis............................................................................... 21 2 SISSEJUHATUS Käesoleva juhendi eesmärk on selgitada äriplaani koostamise põhinõudeid. Äriplaanis peab olema võimalikult selgelt väljendatud äriidee ja selle teostus. Äriplaani koostamine on omamoodi test, kas idee töötab või mitte kui "asi" näib paberil tulus ja toimiv, siis on mõtet hakata ideed realiseerima. Vastasel juhul kui idee ei anna positiivset tulemust teoreetiliselt, siis pole mõtet teha kulutusi ning asuda realiseerima äriideed, mis suure tõenäosusega ei saagi hakata tulu tootma. Juhendmaterjal on äriplaani struktuuri aluseks võttes lahti kirjutatud äriplaani alapunktid,
kavandamisel on arendav toime ettevotjale endale. Protsess koosneb järgmistest etappidest: 1. Äriidee leidmine ja esialgne sõnastamine. 2. Ärikontseptsioon, mis koosneb neljast komponendist: · toode, · tarbija, · vajadus, mida rahuldatakse, · unikaalne kompetents, mis eristab konkurentidest. 3. Turundus, mis sisaldab: · turu-uuring, · eesmarkide pustitamine, lahtudes voimalustest turul, · strateegiate (tegevusviiside) valik eesmarkide · saavutamiseks, · turundusmeetmestik, mis votab kokku turule suunatud
õnnestu, tuleks muuta strateegiat, mitte eesmärke. · Ärikeskkonda analüüsides kopeeritakse äriplaani erinevaid arengukavasid ja riiklikke strateegiaid. Sellisest tegevusest pole ettevõtjal mingit kasu. Ärikeskkonna analüüsi mõte on võimaluste ja ohtude tuvastamine, seega tuleks uurida vaid neid ärikeskkonna aspekte, mis eesmärkide saavutamise seisukohalt kriitilised on ja neid tuleks uurida antud äriidee realiseerimise seisukohalt. · Ebausaldusväärsed turu-uuringud. Internetist võib leida mitmesuguseid uuringuid. Need võivad olla vananenud, ebapädevalt läbi viidud ja teistel eesmärkidel läbi viidud. · Konkurentide loetlemine ilma konkurentsieelise tuvastamiseks vajaliku analüüsita. Turu-uuringust peaks selguma, milliste kriteeriumite alusel langetab klient otsuse, millise ettevõtte teenuseid kasutada või milliseid tooteid osta
nõrkust, võimalust või ohtu. Soovitav piirduda iga näitaja puhul 1-2 lausega. Eesmärk on anda lugejale võimalus haarata kiiresti kogu äriplaani iseloomustav üldine informatsioon. Ei soovita jätta SWOT-analüüsi märkimata olulisi nõrkuseid ja ohte. Esmapilgul võib tunduda, nagu oleks rumal ise oma nõrkustele osutada, kuid see mulje on petlik. Ärge unustage, et äriplaani loevad spetsialistid, kes lisaks äriidee ja -plaani tugevusele hindavad ka seda, kui põhjalikult on ohud ja nõrkused arvesse võetud. Teades oma nõrkuseid ja teades ohte, on lihtsam neist hoiduda. 7. Toode või teenus Peatükis kirjeldadakse, millise toote/teenusega on tegemist. Kindlasti ei piisa vaid toote/teenuse omaduste väljatoomisest, vaid tuleb keskenduda toote/teenuse eelistele ja unikaalsusele. Mida paremini tuntakse klientide vajadusi, seda lihtsam on neid rahuldada
sissetuleku taseme ja töökoormuse, mida nad teeniksid palgatöötajana. 2. Elustiili ettevõte: Ettevõte, mis tagab omanikule/omanikele võimaluse järgida teatud elustiili ja teenida sellega elatist. 3. Innovatsioonidele orienteeritud ettevõte: Ettevõte, mis toob turule uusi tooteid ja teenuseid, avastades ja luues uusi võimalusi, sõltumata ressurssidest, mis tal on jooksvalt kasuta Barringer´i ja Ireland´i äriidee teostatavuse analüüs 3. Kuidas jaotatakse Euroopa Liidus ettevõtteid mikroettevõteteks, väikeettevõteteks, keskettevõteteks ja suurettevõteteks (töötajate arvu järgi)? • 92% mikroettevõtted (0-9 töötajat) • 7% väikeettevõtted (10-49) • < 1% keskettevõtted (50-249) • 0,2% suurettevõtted (250+) • SMEs – Small and Medium Enterprises – 0-249 töötajat (VKEd). 4. Nende (küsimuses 3 nimetatud) ettevõtete orienteeruv osakaal ettevõtete koguarvus
materjal, funktsioon, maksumus). Seejärel püüdke igale omadusele leida maksimaalselt palju alternatiive/valikuid. Tuua välja toote/teenuse iseloomustus 5 küsimuse toel: kes? mida? kus? millal? kuidas? MIDA? (toode/teenus, idee läbikaalumine, eesmärkide püstitamine) KELLELE? (kliendid, e/v loomise eeldus) KUIDAS? (s.o kontseptsioon, eesmärkide saavutamise viis) Hea äriidee omadused: o uuenduslik iseloom, o orienteeritus tarbijale, o turu valmisolek äriidee realiseerimiseks, o vajalike teadmistega inimeste olemasolu, o realiseeritavus (tööjõu, kapitali, seadmete, materjalide kättesaadavus) Hästisõnastatud äriidee peab vastama järgmistele küsimustele: o Kes on Teie klient ja tarbija? o Millised on klientide vajadused ja milles seisneb turunõudlus?
materjal, funktsioon, maksumus). Seejärel püüdke igale omadusele leida maksimaalselt palju alternatiive/valikuid. · Tuua välja toote/teenuse iseloomustus 5 küsimuse toel: kes? mida? kus? millal? kuidas? · MIDA? (toode/teenus, idee läbikaalumine, eesmärkide püstitamine) · KELLELE? (kliendid, e/v loomise eeldus) · KUIDAS? (s.o kontseptsioon, eesmärkide saavutamise viis) · Hea äriidee omadused: o uuenduslik iseloom, o orienteeritus tarbijale, o turu valmisolek äriidee realiseerimiseks, o vajalike teadmistega inimeste olemasolu, o realiseeritavus (tööjõu, kapitali, seadmete, materjalide kättesaadavus) Hästisõnastatud äriidee peab vastama järgmistele küsimustele: o Kes on Teie klient ja tarbija? o Millised on klientide vajadused ja milles seisneb turunõudlus?
Kõik kommentaarid