Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kunstiajalugu: Renesanss (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kus sündis renessanss ja mis oli selle eelduseks?
  • Kes on Medicid Mis on nende roll renessanslikus kunstis?
  • Mis on kuldlõige?
  • Kuidas on see seotud kunstiga?
  • Kes on Palladio?
  • Milline on tema stiil?
  • Miks on ta oluline?
  • Kes oli da Vinci?
  • Mis on Vitruvian Man?
  • Mida see endast kujutab?
  • Kes oli Michelangelo?
  • Kes oli Raffael?
  • Miks on ta renessansile nii oluline?

Lõik failist

Kunstiajalugu


Renessanss
  • Kus sündis renessanss ja mis oli selle eelduseks ?
    Renesanss sündis Itaalias, Frienzes. Selle eelduseks olid rikkad riigikesed Itaalias, mille elulaad erines ülejäänud Euroopa kultuurist, mis tugines veel peamiselt külaelule ja naturaalmajandusele (seal arenes kaubandus ja rahamajandus , pandi alus uusaegsele pangandusele)
  • Nimeta viis renessansi tunnust. Kirjelda neist kolme!
  • Vastandumine keskajale
  • Antiigist eeskuju vätmine – suure õhinaga õpiti tundma antiigi kunsti, kirjandust, filosoofiat ja igapäevast elu. Siiski polnud eesmärk korrata ja jäljendada, vaid luua midagi samaväärset või paremat.
  • Humanism – Suurim väärtus on isiksuse vaba areng. Inimesi ei hinnata niivõrd päritolu kui isilike omaduste järgi (tarkus, ilus jms). Ideaalis polnud enam liha suretav munk , vaid ennast iseseisvalt ja edukalt teostav üksikisik. Kehtis isikuvabadus, asjad ja teod hakkasid kaotama sümboolset tähendust.
  • Eneseteadvus
  • Renessanslik moraal – Ihulikkuse hindamine (riietus rõhutab vorme ja jäsemeid, nt mehed võisid kanda erivärvi sukki). Kehaliste ja meeleliste naudingute õigeks pidamine.
  • Kes on Medicid ? Mis on nende roll renessanslikus kunstis?
    Medicid olid pangandusega rikastunud perekond. Sellest suguvõsast on pärit 3 paavsti, kaks Prantsusmaa kuningannat ja muud väga tähtsad isikud. See perekond toetas kunsti, kirjandust ja filosoofiat.
  • Mis on kuldlõige? Kuidas on see seotud kunstiga?
    Kuldlõige tähendab lõigu sellist jaotamist kaheks osaks nii, et suurem osa suhtuks väiksemasse samuti, kui terve lõik suhtuks suuremasse. Seda suhet saab väljendada matemaatilise konstandiga (fii), mis on irratsionaalarv järgmise ligikaudse väärtusega: 1.61803398875. Renessansi aegadest saati paljude kunsti ja arhitektuuri teoste avandamisel lähtutud kuldlõikest.
  • Kirjelda palazzot!
    Kolmekorruseline, neli tiiba ja keskel siseõu. Madala katusega ehitus, antiigipärased võtted ja kaunistused. Esimene korrus massiivsem ja lihtsam, teine korrus kergema ilmega, kolmas korrus kõige peenem , kergem ja kaunim. Kadus ära gootipärane teravkaar , selle asemel ümarkaar või nelinurk .
  • Milline oli skulptuur renessansi ajal (võta kokku põhitunnused, ei pea eraldi tundma vararenessanslikku ja kõrgrenessanslikku!)?
    Skulptuur
  • Kunstiajalugu-Renesanss #1 Kunstiajalugu-Renesanss #2 Kunstiajalugu-Renesanss #3 Kunstiajalugu-Renesanss #4
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2013-08-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 8 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor stiinaprees Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    20
    docx

    Referaat: Renessanss

    kolgas ja hilisem keskaegne maailm jumala kuningriik, siis renessansiaegne Euroopa oli tunnistajaks inimese tõusule ja triumfile. See oli humanismi alus, inimese sõltumatuse ja vaba eneseväljenduse sedastamine. Teema osutus minu jaoks päris huvitavaks ning selle uurides omandasin palju uusi teadmisi. Samuti arvan, et olen täitnud kõiki eesmärki, mida olin enne referaadi tegemist püstitanud. 19 KASUTATUD KIRJANDUS Kangilaski, J. 1997. Üldine kunstiajalugu.Tallinn:Kunst Fride R. Carrassat, P.& Marcade, I.1999.Comprendre et reconnaitre les mouvements dans la peinture. Paris:Larousse Cole, A. 1994. Renaissance. London: Dorling Kindersley Limited 20

    Ajalugu
    thumbnail
    22
    doc

    Itaalia renessanss - põhjalik referaat

    RENESSANSS 13. saj. viimane veerand ja 14. saj. algus ­ trecento ­ eelrenessanss 15. sajand ­ quattrocento - vararenessanss 16. sajand ­ cinquecento - kõrgrenessanss 16. sajand (alates u. 1530.) ­ hilisrenessanss ja manerism Uued jooned Euroopa arenenumates maades (eelkõige Itaalia ja Madalmaad) hakkasid ilmnema juba 13-14 sajandil. Naturaalmajandus hakkas lagunema, laienes tööjaotus ning tootmine müügiks. Arenes kaubandus ja tekkis meie mõistes pangandus. Itaalias puhkesid õitsele mitmed suured linnad ­ Veneetsia ja Genova (kaubandus Idamaadega), Firenze (pangandus ja tööstus), Roomas andis tooni paavst. Itaalia linnakodanikele kuulus nii majanduslik kui ka poliitiline võim. Kujunevad nn. linnriigid. Gootika ja renessansi vaheline piir on hägune, paljud renessanslikud nähtused said tegelikult alguse juba keskajal (looduse teaduslik uurimine, meelelist maailma jäljendav kunst jne.). Renessansskultuuril on üks kindel tunnu

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    9
    doc

    Renessanss muusikas

    RENESSANSS. renessanss ­ (pr. k. renaissance, it. k. rinascimento=taasünd), varakodanlik mõtteviis urbaniseerumine e. linnastumine pangandus, jõukuse tähtsustamine inimene + loodus, inimlikkus Firenze - renessansi häll, vararenessansi keskus, Toskaana maakonna pealinn, linna asutasid etruskid , oli lühiajaliselt taasloodud Itaalia Kuningriigi pealinn (1865-1871), Protorenessanss ­ eelrenessanss, antiiksete stiilielementide kasutamine enne renessansi aega; vararenessanss ­ u. 1430-1500 a. kõrgrenessanss ­ u. 1500-1527 a. 1527. a. Rooma vallutamine manerism - 1520. aastad I arhitektuur II skulptuur III maalikunst I arhitektuur 1. Firenze toomkirik Santa Maria del Fiore - 13., 14. sajand, lakooniline sisustus, Filippo Brunelleschi (1377-1446) poolt valmistatud kuppel, mis on v

    Muusika
    thumbnail
    66
    pdf

    Renessanss arhitektuur ja mööbel (koostatud 2015)

    TARTU 2015 Renessanss ajastu ja mööbel Sisukord Sisukord……………………………………………….……………………………………….1 Sissejuhatus……………………………………………….……………………………………2 1. Ajastu iseloom………………………………………….……………………………………3 2. Arhidektuur……………………………………………….…………………………………5 2.1. Vararenessanssi arhitektuur Itaalias……………………………………………….………5 2.2. Kõrgrenessanssi arhitektuur Itaalias……………………………………………….…….19 3. Mööbel ……………………………………………….……………………………………29 3.1. Kirstud……………………………………………….…………………………………..30 3.2. Toolid……………………?

    Arhitektuuri ajalugu
    thumbnail
    7
    docx

    RENESSANSS

    RENESSANSS Rinascita (itaalia keeles "taassünd", prantsuse keeles renaissance). Renessanss sai alguse Itaaliast ja seepärast tähistatakse ka selle erinevaid perioode itaaliakeelsete tähistustega: 14. sajand - eelrenessanss e trecento 15. sajand - vararenessanss e quattrocento (u 1400-1500) 16. sajand - kõrgrenessanss e cinquecento (u 1500-1520/30) Just Itaalias vabanes kunst kõige varem keskaegseist kammitsaist, tärkas huvi looduse järgimise ja antiikkunsti vastu. MIS TOIMUS? Lagunes naturaalmajandus, laienes tööjaotus, kaubandus arenes kiiresti, tärkas pangandus, tekkisid esimesed manufaktuurid, kiirenes kogu elutempo, leiti tee Indiasse ümber Aafrika, avastati Ameerika (1492), tekkisid uued majandusvormid linnades. Tähtsamateks keskusteks Itaalias olid: Veneetsia, Genova, Milano ja Firenze (pangandus, kaubandus ja tööstus). Linnakodanikele ei kuulunud mitte ainult majanduslik võim vaid ka poliitiline võim. Kujunesid linnriigid, mis meenuta

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    9
    docx

    Kunsti ajalugu

    India kunst · Selle valdkonda kuulub peale India ka suur osa Indoneesiast ja Indo-Hiinast. · 4500 a tagasi eksisteeris seal kõrgetasemeline tsivilisatsioon. · Ehitised olid 2-3 korruliselised ning ehitusmaterjaliks oli põletatud tellis.. keraamilised ja pronksist esemed olid nappide kaunistustega, kuid otstarbeka vormiga. · Looduses esinesid palju suuremad kontrastid: kõledad kiltmaad, viljakad orud, kivised kõrbed, vohavad troopikametsad, igilumised mäed, võimsad jõed, kohutavad kiskjad ja kõige fantastilisemad lilled. · Valitsevad usundid on hinduisn, budism, dzainism. · Mütoloogiat isel tohutu fantaasiarikkus. Usundid on arenenud rahulikult üksteise kõrval. · Kõige keerukam ja fantaasiaküllam on hinduismi mütoloogia. Peajumalaks on kõige looja Brahma, säilitaja Visnu ja hävitaja Siva. · Templid meenutavad rohkem monumente kui ehitisi. Tempel on püha paik, kus asub jumalakuju, on tavaliselt väike, tempel selle ümber

    Kunst
    thumbnail
    12
    doc

    11. klassi õpiku küsimuste vastused

    1.INDIA KUNST 1.Millise piirkonna haaras enda alla india kunsti levikuala? India, Indoneesia ja Indohiina 2.Millal kujunes Induse jõe orus välja üks inimkonna vanemaid kultuure? Milline riik asub sellel territooriumil praegu? Al III at eKr. Praegu asub seal Pakistan. 3. Millised olid sealsed linnad? Harappa ja Mohenjo-Daro 4. Millised olid minevikus peamised usundid Indias? Hinduism, Dzainism, Budism 5. Nimeta hinduismi kolm peajumalat. Brahma(looja), Visnu(säilitaja), Siva(hävitaja) 6. Mis on stuupa? Tipus 4-nurkne aedik, millest kõrgub maailmatelge sümboliseeriv varras, päevavarju kujuga. Nt. Lk.9 ­ Sanchi stuupa Indias. 7. Millised olid tavaliselt India templid? Kuidas olid nad seotud skulptuurikunstiga? Hindusistlikud templid 8. Mis oli india skulptuuri valitsevaks vormiks? India skulptuuri valitsevaks vormiks oli reljeef. 9. Miks ei rõhutata india kunstis erinevust inimese, looma või jumala vahel? Sest hinge rändamise kaudu võib inimene taas sündida kas looma, inimes

    Kunsti ajalugu
    thumbnail
    22
    pdf

    Konspekt

    · "Tüdruk puuviljakorviga" · "Kristus kannab risti" 1565 Giorgione 1477-1510 · tema tööd on vabad usust · muudab maastikumaali iseseisvaks zanriks, seob inimese loodusega · tööd romantilised, idüllilised, meelelised · soe kloriit, peened üleminekud. · "Magav veenus" 1510 · "Juudit" · "Torm/Äike" 1505 inimene on seotud loodusega ja äike on tõetruult maalitud · "Kolm filosoofi" 1509 inimene loodusega · 6. peatükk MADALMAADE renesanss MAALIKUNST Albrecht Dürer (1471-1528) · Tema loomingut läbib terav vastuolu - võitlus gooti stiili mõjude ja uue realistliku käsitluse laadi vahel · on loonud õlimaale, joonistusi, akvarelle ja graafikat · kirjutas olulisi õpetusi perspektiivist ja inimkeha proportsioonidest · rõhutas veel sirkli ja joonlaua kasutamise vajalikust joonistamise juures. · üks parimaid graafikuid, teinud puu ja vase gravüüre · "Jänes" 1502

    Kunstiajalugu




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun