Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine+ (8)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milline on 0-1-aastase lapse eakohane areng?
  • Mis seda mõjutab?
  • Miks on vajalik lapse arengu jälgimine?
  • Millistele lapse arengu aspektidele tuleb erilist tähelepanu pöörata?
  • Mis põhjustab lastel arengust mahajäämust?
  • Miks on oluline jälgida lapse arengut?
  • Millistele lapse arengu aspektidele peaks pöörama erilist tähelepanu?
Vasakule Paremale
0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #1 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #2 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #3 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #4 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #5 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #6 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #7 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #8 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #9 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #10 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #11 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #12 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #13 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #14 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #15 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #16 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #17 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #18 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #19 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #20 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #21 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #22 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #23 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #24 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #25 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #26 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #27 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #28
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 28 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-02-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 381 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 8 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kathil Õppematerjali autor
milline on imiku norm areng ja kuidas seda kontrollida:



1 ARENG
1.1 Arengu seaduspärasused
1.2 Lapse arengu jälgimine
1.3 Vastsündinu
1.3.1 Sünnijärgsed oskused
Vastsündinul on arenenud:
1.4 Imikuiga
1.4.1 Sotsiaalne ja emotsionaalne areng
1.4.2 Tunnetuslik areng
1.4.3 Kõne areng
1.4.4 Füüsiline areng
1.5 Lapse sünnieelne areng ja seda mõjutavad tegurid
2 LAPSE AEGLANE ARENG JA SELLE PÕHJUSED
2.1 Erivajadused
2.2 Enneaegsus ja sellega kaasnevad probleemid
2.3 Tserebraalparalüüs
3 PROFÜLAKTILINE LÄBIVAATUS
3.1 Vanemate küsitlus ja anamneesise kogumine
3.1.1 Vanemate küsitlus
3.1.2 Anamneesi kogumine
3.2 Vastsündinu profülaktiline läbivaatus
3.3 Imiku (1-kuune kuni 1-aastane laps) profülaktiline läbivaatus
3.4 Väikelapse arengu kontrollimine N.Bayley testi järgi
3.5 Suhtumine lapse edasijõudmisse


Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
16
docx

IMIKUIGA

TURVALISUS Imiku areng on intensiivne ning aktiivsuse suurenemisega suureneb ka õnnetusjuhtumite oht. Seepärast vajab imik pidevalt hoolt ja järelvalvet. On vähe, kui lapsevanem püüab ohutusmeetmete rakendamisel olla lapse arengust ühe sammu võrra ees. Mitmed turvalisuseelemendid nagu käitumistavad ja turvavahendite harjumuslik kasutamine peavad olema lastega perede igapäevaelu normaalseks koostisosaks. Imikute õnnetustel on oma kindlad põhjused, neid peab teadma ja nendest saab hoiduda. Tänapäevaks on tõestatud, et enamik õnnetusi on välditavad. Esimese elupoolaasta peamised ohud on põletused, kukkumine, kägistus, mürgitused ja aspiratsioon-millegi sissetõmbamine hingamisteedesse

Anatoomia
thumbnail
27
pptx

Imikuiga

Imikuiga Koostaja:Külli Stroo Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Imikuiga on esimene periood. See kestab sünnist kuni aastaseks saamiseni. Selle aja jooksul harjub imik maailmaga, kuhu ta sattunud on. Laps saab oma esimese kogemuse välismaailmast. Imiku elu sõltub oluliselt täiskasvanust, kes rahuldab nii tema orgaanilised vajadused kui vastava vajaduse muljete järele. See on arenguperiood, mil arengu tempod on kiiremad, kui iial kogu järgneva elu vältel. See puudutab nii emotsionaalset, tunnetuslikku kui füüsilist aspekti. Sotsiaalne ja emotsionaalne areng Laps on sünnist peale sotsiaalne olend.

Perekonnaõpetus
thumbnail
19
doc

Lapse arengu pretanaalne periood

......................................................6 7. raseduskuu...............................................................................................................................7 8. raseduskuu...............................................................................................................................7 9. raseduskuu ..............................................................................................................................7 lapse eeldatav areng esimesel elukuul........................................................................................7 lapse eeldatav areng teisel elukuul..............................................................................................8 lapse eeldatav areng kolmandal elukuul..................................................................................... 8 lapse eeldatav areng neljandal elukuul........................................................................................8

Alushariduse pedagoog
thumbnail
8
docx

Imiku motoorne areng

Imiku motoorne areng Lapse motoorne areng on esimesel eluaastal väga kiire. Iga lapse areng on erinev ja see sõltub lapse kaasasündinud omadustest, perekonnast ja keskkonnatingimustest. Lapse motoorika areng toimub järkjärgult ning kulgeb ülalt alla ehk peast jalgade poole). Esimestel sünnijärgsetel kuudel juhivad laste liigutusi kaasasündinud refleksid (imemis, otsimis, roomamis jne.). Mitmed refleksid, mis esinevad vastsündinu eas, kaovad 34 kuu möödudes, et lapsel saaks tekkida oma tegevuse üle tahtlik kontroll. Reflekside kadudes asenduvad need tahtlike, mõistusega juhitavate liigutustega: et haarata mänguasja,

Bioloogia
thumbnail
12
doc

Arengupsühholoogia

oArengupsühholoogia käsitleb vanusega seotud erinevusi käitumises, tunnetusprotsessides ja inimsuhetes Läbiv küsimus on pärilikkuse ja kultuuri roll arengus Temaatiline jaotus: füüsiline, motoorne, kognitiivne (intellektuaalse funktsioneerimise) ja sotsiaal- emotsionaalne areng. Kronoloogiline jaotus: · imikuiga: sünnieelne periood, vastsündinu, imik, väikelaps (0-2. eluaasta) - infancy · varane lapseiga ehk eelkooliiga (2.-7. eluaasta) · keskmine lapseiga ehk kooliiga (7.-12. eluaasta) · murdeiga (12.-19. eluaasta) · varane täisiga (20.-30.ndad eluaastad) · keskmine täisiga (40.- 50.ndad eluaastad) · hiline täisiga (pärast 60. eluaastat) · vanuriiga (70+)

Arengupsühholoogia
thumbnail
4
docx

1-2 aastase lapse füüsiline areng

Lapse füüsiline areng 1-2 aastased lapsed Sissejuhatus: 1)Lapse arengu hindamine. 2)Areng imikueas e. Esimesel eluaastal. 3) Lapse motoorika areng. 4) Kehaline areng ( üld- ja peenmotoorika, võimeline, ujumine). 5)Füüsiline areng Areng on organismi kasvamise ning muutmise protsess, mis algab munaraku viljastamisest ja kestab kuni indiviidi surmani. Inimese arengus toimuvad pidevalt nii kvantitatiivsed muutused. Arengulised muutused on korrapärased. Arengus eristatakse kolme (mõnede autorite järgi enam) komponenti. Need on esiteks, intellektuaalne, vaimne, kognitiivne areng, teiseks, sotsiaalne ja emotsionaalne areng ning kolmandaks, füüsiline, kehaline ning psühhomotoorne areng

Lapse areng, jälgimine ja analüüs
thumbnail
524
doc

Arengupsühholoogia

.....................................61 ELUTEE...............................................................................................63 Soomlaste elutee (-kaare) etapid..........................................................................67 Elutee (-kaare) uurijad..........................................................................................68 LAPSEOOTAMISE AEG.........................................................................69 Rasedusaegne ema/isa areng................................................................................70 Sünnituskogemus......................................................................................................72 Sünnituse järgne periood..........................................................................................73 Loode ja vastsündinu................................................................................................76

Arengupsühholoogia
thumbnail
12
doc

Varane lapseiga

TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz Sotsiaaltöö korralduse osakond Kadri Sirk AÜSR1 VARANE LAPSEIGA Referaat Juhendaja: dotsent Tiiu Kamdron Pärnu 2013 SISUKORD Sissejuhatus.......................................................................................................................3 1. lapse areng.....................................................................................................................4 1.1. Lapsepõlv................................................................................................................4 1.2. Füüsiline ja motoorne areng...................................................................................5 1.3. Kognitiivne areng...................................................................................................6

Pedagoogika




Kommentaarid (8)

marel4 profiilipilt
marel4: Väga vajalik materjal!
17:31 12-01-2011
p6ssake profiilipilt
p6ssake: väga hea töö!
17:03 19-04-2009
scream profiilipilt
scream: Väga supper !
14:49 20-09-2009



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun