Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Mõistete sõnaraamat
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge
Mcquail 2 - 3 ptk Massimeedia teke .2 Termin massimeedia osutab organiseeritud vahenditele, mille abil astutakse avalikult, mingi vahemaa .tagant ja lühikese perioodi jooksul ühendusse paljude vastuvõtjatega Massimeedia ajalugu käsitledes puutume kokku kolme peamise elemendiga, millest sõltub meedia :rakendus ja tähtsus ühiskonna erakorralduses Teatavad kommunikatiivsed eesmärgid, vajadused, tarbimisviisid.
Meediaga on eesti rahva toetamisel nii palju pistmist, et kuna eesti rahas nii palju toetas Veerpalu siis pidi sellest kirjutama ka meedia. Erinevates allikatest võis leida artikleid – Facebookis on Veerpalul üle 50 000 inimese, Argo Ader toetab Veerpalu jne. Kuigi skandaali alguses oli meedia veidi vastutustundetu kuna ei mõelnud mida selline artikkel võib teha loo peategelasele.
Meediasuhted on suhtekorralduse valdkond, kus organisatsioon informeerib laia avalikkust või olulisi sihtrühmi oma tegevusest või muudest sündmustest, kasutades seejuures meediakanaleid (trükiajakirjandus, veebimeedia, televisioon, raadio). Meediasuhetega puutub kokku enamik organisatsioone, hoolimata sellest, kas tegu on väikese või suure asutusega, avaliku või erasektoriga.
Millise organisatsiooniga on tegu? • Mis valdkonnas ja turul ta tegutseb? • Millised on tema tooted või teenused? • Millised on organisatsiooni sisemised ja välised sihtgrupid? • Kes on konkurendid? • Mis on organisatsiooni konkurentsieelis? • Mis on organisatsiooni tugevused või nõrkused? • Kas ettevõttel on tugev brand? • Millist brand’i on ettevõttel vaja?
Meedium – teabe vahendajad Sageli kasutatakse meedias kõneledes mõisted „ajakirjandus“, kuid need pole sünonüümid.
Meedia ülesanded on järgmised: 1. pakkuda uudislikku ja praktilist teavet; 2. vahendada eri inimrühmade arvamusi ja seisukohti; 3. mõjutada riiklike ja ühiskondlike institutsioonide tegevust; 4. kujundada ühiseid arusaame ning käitumisviise; 5. kujundada avalikku arvamust; 6. vahendada teadmisi; 7. pakkuda meelelahutust.
Materiaal - tehnilised, looduslikud objektid, vahendid .3 suhted, sotsiaalne ümbrus .4 .sotsiaal-kultuuriline keskkond .5 :Põhilised teabevajadused Vajadus tunnetada oma tegevuse objekti, vahendeid, keskkonda .1 Enesetunnetus .2 Vajadus tegevusjuhiste järele .3 Vajadus reguleerida oma suhteid teiste inimestega .4
Massikultuur – varem tähendas see mõiste üldiseld melelahutuse ja fiktsiooni madalamaid vorme, mis köidavad harimata ja kultuuritut enamust, vastandina kõrgkultuurile. Uued vaated populaarkultuurile on muutnud mõiste tähndust ja teinud sellest suures osas üleliigse või soovimatu.
Massikommuniktsiooni uurimine on püüe vastata küsimusele: „Kes ütleb, mida, kellele, millise kanali kaudu ja missuguse mõjuga?“. Westley ja McLeani saavutuseks oli tõdemus, et massikommunikatsiooni eripäraks on ka uudne kommunikaatori roll vahendajana ühiskonna ja auditooriumi vahel.
Mcluhan – kommunikatsioonitehnoloogia kui inimmeelte pikendused. Inimajaloo perioodid - ,,kõrva kultuur,, kijalik, trükkiajastu, eelektrooniline ajastu. Meyrowitz – mis juhtub tv – kultuuri üles kasvanud inimestega? Uus meedia – uued
Meediainstitutsioonid on seesmiselt liigendatud vastavalt tehnoloogia .(tüübile(trükkimine, film, televisioon) ja ka selle siseselt(üleriigiline vs kohalik press Massimeedia institutsioon – põhitegevus on sümbolise sisu loomine ja levitamine.
Meediasuhted on suhtekorralduse valdkond, kus organisatsioon informeerib avalikkust või olulisi sihtrühmi oma tegevusest ja muudest sündmustest meediakanalite (trükiajakirjandus, veebimeedia, televisioon, raadio) abil.
Meediaeetika on oluline selleks, et mõista paremini ajakirjanduse eetilisi funktsioone ja põhimõtteid, luua ja uuendada ajakirjanike eetikastandardeid ning edendada eetilist toimimist ja avalikku arutelu.
Massimeedial on ebamäärane piir mitmete uut tüüpi meediumitega. Peamise erinevuse põhjuseks on viimaste suur personaalsus, mitmekesisus ja interaktiivsus – peamine uue meediumi esindaja on Internet.
Meediumiks nimetamist on tagasi hoidnud fakt, et seda ei oma, korralda, ega kontrolli ükski üksus, vaid Internet on lihtsalt rahvusvaheliselt ühendatud arvutite võrk, mis tegutseb vastava protokolli alusel.
Mihkel mutt on nimetanud meediat “oma ajastu südametunnistustuseks”. Ajakirjanduse kaudu on meil võimalik aru saada, mida ühes või teises ühiskonnas väärtustatakse ja kuidas tervik toimib.
Makrotasand – massikommunikatsioon .(Mesotasand – organisatsiooni, rühmadevahelne kommunikatsioon(meso/mikro .Mikrotasand – rühmasisene kommunikatsioon, indiviidide vaheline ja sisene
Meediasuhted on suhtekorralduse valdkond, kus organisatsioon informeerib laia avalikkust või olulisi sihtrühmi oma tegevusest või muudest sündmustest, kasutades seejuures meediakanaleid.
Meediatööstus on pidevalt otsinud endale uusi turge ja nišiauditooriume, püüdnud määratleda ja luua maitsel või elustiilil põhinevaid sotsiaalseid või kultuurilisi alagruppe.
Masskomm on vabatahtlik, seda .kujundavad kultuur, eluviis Arenevast tehnoloogiast hoolimata püsib massikommunikatsiooni nähtus kindlalt massimeedia institutsiooni raames.
Media accountability – voluntary or involuntary process by which the media answer directly or indirectly to their society for the quality and/or consequences of publication (McQuail)
Meedial on oma mõju piirkond ja tema autonoomsus võib kasuda vastavalt tema tegevusaktiivsuse. Meedia ja ühiskonna suhte iseloom sõltub aja ja koha eripärsusest.
Mardi kingitused on alati erilised, kas on selleks äsja salvestatud lugu, tema enda maalitud maal või spetsiaalselt sulle ja sinu sünnipäevalistele kirjutatud näidend.
Massimeedia ülesandeks on vähendada maailma komplekssust: esitada infot süsteemsel viisil, osutada asjade ja nähtuste omavahelistele seostele, st vallata suurt pilti.
Massikommunikatsioon on vahendatud, avalik, otsese tagasisideta suhtlus, mis hõlmab paljusid eri gruppidesse kuuluvaid inimesi ning mõjutajaks on kommunikaator.
Majanduslik areng on kõrge (Reiljan ja Pettai, 2012). Seega mõjutab riigi ajalooline minevik tugevalt poliitilist kultuuri ja usaldus parlamendi vastu.
Meediakriis - negatiivne info sündmuse, konflikti, olukorra, õnnetuse kohta, mis avalikkusesse jõudnuna võib kahjustada org-i mainet.
Merendus on väga mitmekülgne mõiste ja loomulikult ka kõige ulatuslikum ja ajalooliselt kõige vanem muuseumi tegevusvaldkond.
Meedial on omad tööstuslikud huvid, milleks on raha teenimine ja sellest tulenevad iseärasused tegelikkuse meediakujutises.
Meediaärisse on raske sisse pääseda, peamiselt kõrgete püsikulude ja suurte summade tõttu, mida projekti käivitamine nõuab.
Massimeedia – suure levialaga kommunikatsioonivahendite rühm, mis mõjutab suurt osa ühiskonnast. Olgu, see on definitsioon.
Meediasuhted on äriettevõtetes tavaliselt mingil määral alati esindatud, sest sellega puutub kokku enamik organisatsioone.
Meediainstitutsioonid on arenenud teatavate informatsiooni ja kultuuri avalikustamise ning laialdase levitamise võtmetegevuse ümber.
Meediaeetika uurimisaine on uudised, arvamuslood ja saated traditsioonilistes kanalites nagu ajalehed, ajakirjad, televisioon ja raadio.
Meediaharjumused on erinevad ning seda näitas ka ühe pere meediatarbimiste ning – harjumuste jälgimine ning analüüsimine.
Meediakasutuse variatsioonidest on võimalik määratleda teatavad põhilised vajaduste ja kasutusest saadava rahulduse mallid (Williams 2003).
Massimeedia on olemuselt korraldatud süsteem , mis on ühepoolse kommunikatsiooniga ja vahendamine toimub kanali kaudu.
Mina arvates on see heakskiitus väärt, sest inimesed, kellel on terve elu veel ees saavad võimaluse ennast tõestda.
Majamärk –  kaubamärk, mida kasutatakse kõikide või enamiku antud  firma toodete märgistamiseks.
Margiteadvus on seda tugevam (sügavam), mida enam on inimene selle margiga ja/või selle reklaamiga kokku puutunud.
Meedial on väga raske oma vigu kinni katta, sest need vead tuuakse väga ruttu blogide poolt päevavalgele.
Millistes kohtades on käinud Kaks kanget: Teet Margna ja Kristjan Jõekalda Vastus: Lõuna-Ameerika, Venemaa, India
Meedia mõju – meedia tegevue või meediaga kokkupuutumise ettekavatsetud või ettekavatsemata tulemused.
Meelelahutuslikul eesmärgil - kes kellega käib – siis pole see avalikes huvides ja isikul on õigus eraelu kaitseks.
Meedial on võime mõjutada inimesi.Seetõttu võimegi nimetada ajakirjanduse neljandaks võimuks.
Meediumite vahel on ähmastunud, tunnistades ja ühtlasi julgustades suuremat sarnasust nende vahel.
Meedial on oluline roll erinevate subgruppide identiteedi väljendamises ja tugevdamises.
Meediaagentuur – reklaame kokku ostev ning reklaamipindaja ja – aega müüv organisatsioon
Mil moel on kindlustatud ajakirjanduse eneseregulatsioon? (seadused, organisatsioonid)
Massimeedia on suure levialaga, tal on oma roll ning ta mõjutab suurt osa ühiskonnast.
Meedia poolelt on rõhuasetus tehtud ajakirjanduse ja kodaniku sõnavabaduse õigusele ning
Meediategelikkus – meedia kujutab tegelikkust valikuliselt erinevatest huvidest lähtuvalt.
Massimeedia on kindlasti vastutustundetum Eestit puudutavate sündmuste edastamisega.
Meedia sõnal on aga jõud ja nii võibki inimestel jääda räägitavatest halb mulje.
Massiajaleht on pannud aluse modernse ühiskonna tulekule ja arendanud lugemisoskust.
Marion on jäänud suurde linna üksi ja ka temal on tugevad võõrutusnähud.
Meedial on oluline roll sportlaste, ekraani- ja lavatähtede tuntuks tegemisel.
Meediatekstid on soolise kaldega, tavaliselt eeldatava auditooriumi vaadete kohaselt.
Mcluhan - kõik meediumid on inimvõimete pikendused, seega meelte pikendused.
Miks e - kooli üldse muudeti ja mida õpetajad ja õpilased sellest arvavad.
Miimika on neutraalne, mitte üle-pakutud, sama kehtib žestide puhul.
Massimeedia teke on seotud paljude paljundamise ja trükitehnika leiutamisega.
Mai postimehes on tähelepanu äratamiseks kasutatud järgmiseid võtteid:
Metafoorid on keelde tulnud, et kirjeldada uusi mõisteid vanade abil.
Mammaal – imetaja, kõrgemeima arengutasemega selgroogsete klass
Massimeedia on avalik ja avatud süsteem , mis on otsese tagasisideta.
Meedial – suurendada auditooriumilt saadavat majanduslikku tulu.
Meeldejäämine on parem, kui info seostub enda ja varasemate kogemustega.
Maja väliseinad on kaetud fassaadiplaadiga ja viimistletud lubivärviga.
Massimeedial on oma suur roll valitsevate võimusuhete säilitamisel.
Meeldivad etv - s pakutavad ühiskonna- ja poliitikasaated, dokfilmid.
Massimeedia on ainult näiliselt avalikkus, see on võltsavalikkus.
Maksuhalduritele on väga tähtis, et info jõuaks klientideni otse.
Meediateenuste või – toodete tegelikke ja potentsiaalseid tarbijaid.
Metafoori alaliigiks on metafoorsed fraseologismid: nt hambasse puhuma.
Meedia käes on kogu maailm, kuna meedial on teave ja võim.
Meedial on mitu erinevat ülesannet ja väljendusviisi.
Madalamad vajadused on selgemad, määratletavamad, nähtavamad.
Massimeedia on vastutustundlik. Massimeedia on õpetlik.
Massimeedia - suure levialaga kommunikatsioonivahendid
Merton – ühiskond on seotud osade süsteem,
Marketing - ua.com/articles.php?articleId=364 .
Metamfetamiiniga äritsemine on Tais ületanud igasugused piirid.
Maksvaid kliente on ettevõttel üle kuue miljoni.
Meediale on kahjuks vähe tagasisidet.
Medium – ladina keeles vahendaja
Meediumid – kirjeldused ja näited
Meedium – vahelüli, vahendaja
Vote UP
-1
Vote DOWN
Massikommunikatsiooni protsessid – nende universaalne levik, suur populaarsus .ning avalik iseloom Poliitilisest vaatekohast on massimeediast järk-järgult saanud demokraatliku poliitika üks põhielemente, meedia loob areeni ning kanali.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Meelelahutus on vaatluse vorm, ja ka selles antakse edasi väärtusi ja suhtumist teistesse inimestesse, seda tehakse vaid spetsiifilisel viisil Meelelahutus võimaldab süsteemil end vaadelda.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Massikommunikatsioonivahendi info on valikuliselt vastuvõetav , aga seda infot proovitakse veenmise abil mõjutada.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Manipuleerima – kedagi oskuslikult, targalt või muud moodi mõjutama.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Massikommunikatsioonil on teatav ettemääratus , seisund või olemus.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Massikommunikatsioonis on kasutusel erinevad vahendid.
Vote UP
-2
Vote DOWN
Massikommunikatsioon on retiaalne, massiline, tehniliselt ja organisatsiooniliselt vahendatud ühepoolne institutsionaliseeritud levitamine hajutatud auditooriumile.



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun