Ceteris paribus „Other –things-equal” assumption, «при прочих равных условиях» „Muude tingimuste samaks Ceteris paribus jäädes” põhimõtted Principles принципы Teaduslik meetod Scientific method Научный метод seos tradeoffs связь piiranalüüs Marginal analysis Предельный анализ kompositsiooniviga Fallacy of composition Композиционные ошибки Positiivne tõus Positive slope Положительный наклон Verikaalne ja horisontaalne Infinite and zero slopes Вертикально и горизонтально Vertikaalne kõver Vertical intercept вертикально
..................summeerimismeetod 28. Adjustment .......................................................kohandamine, kohandumine 29. Advertaisment - ..................................................kuulutus, reklaam 30. Advertising hype ..............................................jõuline reklaamimine 31. Advertising's public nature ..............................reklaami avalik loomus 32. Affliction ..........................................................kannatus 33. Aggregate demand ...........................................kogunõudlus 34. Aggregate supply .............................................kogupakkumine 35. Allied [öllaid] ..................................................ühinenud 36. Allocative [allocätaiv] efficiency ....................ressursijaotuslik efektiivsus 37. Alternative [oltörnative] goods ........................alternatiivkaubad 38. An ability to cope with something - ...................võime hakkama saada millegagi 39
8. Nappus, scarsity (Põhiprobleem) = vajadused saadavad 9. ( )- ressursid , 1 Majandusõpetus Mõistete seletus. , I osa 9.Alternatiiv- e.loobumiskulud, opportunity cost s -parima () alternatiivse võimaluse maksumus, millest loobutakse valiku tegemisel 10. 10.Majanduslik mõtlemine, thinking like economist 11. 11. Nappus sunnib inimesi valima. Scarsity
o Tootmisteguritega kaubeldakse tootmisteguri- ehk ressursiturul. Nt.tööjõud o Iga turu keskne tunnusjoon on hind. Hinnad edastavad signaale ja informatsiooni ostjatele ja müüjatele. Nt. motiveerivad hinnad tarbijaid ostma hüvist nii odavalt, kui võimalik (cetris paribus) ja tootjaid valmistama hüvist nii odavalt kui võimalik. Nõudlus ja pakkumine · Tarbijate soove ja võimalusi näitab nõudlus, müüjate soove ja võimalusi näitab pakkumine. · Nõudlus on seos hinna ja nõutava koguse vahel mida tarbijad vaadeldaval perioodil soovivad ja suudavad osta (ceteris paribus). · Nõutav kogus on kogus, mida tarbijad konkreetse hinna korral soovivad ja suudavad osta. o Vastavalt nõudlusseadusele muutub hüvise nõutav kogus hüvise hinnaga vastupidises suunas (ceteris paribus), sest madalama hinna korral ostavad tarbijad
WINDOWS OUTSIDE Версия 1.00 С пожеланиями обращайтесь по адресу [email protected]. © skruks, 2013 Каждый имеет право воспроизводить, распространять и/или вносить изменения в настоящий Документ в соответствии с условиями GNU Free Documentation License, Версией 1.3 или любой более поздней версией, опубликованной Free Software Foundation; данный Документ не содержит Неизменяемых разделов, не содержит Текста, помещаемого на первой странице обложки и не содежит Текста, помещаемого на последней страницы обложки. Копия лицензионного соглашения раз