Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Mõistete sõnaraamat
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge
Kommunikatsiooni õppimine on selle sotsiaalse protsessi tundmaõppimine, kus luuakse, tajutakse ja kasutatakse Kolm autopoieetilist süsteemi Luhmanni järgi: olulisi ● bioloogilised süsteemid (organismid): operatsioon – sümbolilisi vorme “elamine”; ● püühilised süsteemid: operatsioon – “teadvus”; Sotsiaalne konstruktsionism ● sotsiaalsed süsteemid: operatsioon – mehhaaniline: selle järgi on kommunikatsioon sõnumi “kommunikatsioon”.
Kommunikatiivne on avatud suhtlusele, soovib panna inimesi kaasa mõtlema või kajastab mingit ühiskonnas toimunud sündmust, on teadlikult loodud dialoogi eesmärgil. Mittekommunikatiivne on aga konkreetne, deklaratiivne, öeldakse oma arvamus teiste arvamusest lähtumata/hoolimata. Kommunikatiivse puhul on vaatajal võimalus grafitit ise mõtestada, leida seoseid kultuurikontekstis, enese teadmistes ja grafitikunstniku idees.
Kommunikatsiooni interaktsioonide ehk vastastiktoimete süsteemid ja tulemuseks. Selle käigus suhtlejad jagavad ja loovad sotsiaalsed süsteemid on autopoieetilised – nad on tähendusi; iseennast  süsteemne: selles arusaamas on kommunikatsioon - pidevalt taasloovad ja tegevuslikult suletud konstruktivistlikud Psüühilised süsteemid on: sõnumite loomine through-put‟i abil.
Kommunikatiivsed oskused - oskus kuulata ja läkitada selgeid, veenvaid ning positiivseid teateid  teiste arendamine - võime hoida kõrgel teiste inimeste moraali tagasiside andmise ja juhendamise kaudu  konfliktiga toimetulek - võime vähendada vastuolusid ja leida lahendusi  innustav juhtimine - võime võtta juhtimine enda kätte ja innustada visiooniga.
Kommunikatsioonikorraldus on üks näitaja ennustamaks rahulolu organisatsiooniga. Organisatsiooniline kommunikatsioon mõjutab eelkõige rahulolu tervikuna. Samuti leidis ta, et hästi toimiv sisekommunikatsioon peegeldab sümmeetrilise kommunikatsiooni põhimõtteid, mis muudavad omakorda organisatsiooni efektiivsemaks, luues avatud ja usalduslikke suhteid.
Kommunikatsioonil on siiski ka väga oluline roll, kui võrrelda tava- ja virtuaalmeeskondi omavahel, sest IKT kasutamine muudab kõikvõimalike piiride (ajalised, ruumilised, kultuurilised, organisatsioonilised jne.) ületamise võimalikuks – on piire ületava koostöö tegemise vahendiks ja eelduseks.
Kommunikatsioon organisatsioonis on äärmiselt oluline tagamaks töötajate rahulolu, mis omakorda parandab töötajate pühendumist ja motivatsiooni ning seega tagab ka paremad töötulemused. Kuidas saaksin mina juhina seda teadmist rakendada ja tagada seeläbi organisatsiooni efektiivsema toimimise?
Kommunikatsioonikliima - SUBJEKTIIVSELT kogetud org’i sisekeskkonna kvaliteet, liikmete tajud sõnumitest ja sõnumida seotud sündmustest org’is. VÕI org’i sisese teabevahetuse abstraktne, tunnetuslik koostisosa, mis mõjutab org’i liikmete käitumist, ootusi, hoiakuid ja suhtlemist.
Kommunikatiivne – teabe leviku teed, nii ametlik (formaalne) kui mitteametlik (mitteformaalne) suhtlemine • hierarhiline (alluvuseline) – grupi liikmete formaalne (juhi) ja mitteformaalne (liidri) staatus juhtimisel, kogu gruppi puudutavate otsuste vastuvõtmine ja elluviimine
Kommunikatsiooni korral on kõik osapooled korraga haaratud (otsene vestlus näost näkku, telefonitsi jne.). Asünkroonne kommunikatsioon ei eelda kõigi osapoolte üheaegset tegevust, vaid informatsiooni edastamiseks kasutatakse mingit vahendajat (kiri, märkmed, teadete tahvlid jne.)
Kommunikatsiooniline revolutsioon on nihutanud üldise võimutasakaalu meedialt auditooriumile, .kuivõrd valida on enamate ja aktiivsemate meediakasutuse võimaluste vahel Meediumide omavahelised erinevused Tänapäeval on meediume üksteisest tunduvalt raskem eristada kui varem.
Kommunikatsiooniteooria alused – suhtlemispsühholoogia (kuidas selgitad näiteks viga kliendile, mitte ei karju, aga suunad), kuulamispsühholoogia (meeldib rääkida rohkem kõigile, aga kuulamine eraldi oskus, palu täpsustada, kui ei kuulnud), mõjutamisetehnikaid.
Kommunikatsioonitõkete uurimistes on selgunud, et need on kas inimeste vahel (usaldusväärsus, väärtushinnangud) või organisatsioonide vahel (sh. gruppide keelekasutus). Seega on kommunikatsiooni parandamiseks kaks võimalust, kas parandada inimesi või organisatsiooni.
Kommunikatiivsed oskused - oskus kuulata ja läkitada selgeid, veenvaid ning positiivseid teateid  konfliktiga toimetulek - võime vähendada vastuolusid ja leida lahendusi  innustav juhtimine - võime võtta juhtimine enda kätte ja innustada visiooniga.
Kommunikatsiooni vahend – see on ka inimese olemise viis.
Kommunikatiivne roll - Reklaam on spetsiifiline massikommunikatsiooni liik kasutades kanaleid, millede auditooriumid ulatuvad tuhendeteni, sadade tuhandeteni, miljoniteni .... Ja mille eesmärgiks on kokku viia müüja ja ostja, ostja ja kaup.
Kommunikatsiooni planeerimisel on oluline:  tunda informatsiooni vastuvõtjat ja tajuda tema mõtlemisviisi;  esitada informatsioon vastuvõtjale arusaadavas sõnastuses ja kohases detailsuse astmes;  anda märku soovist saada tagasisidet.
Kommunikatiivne struktuur - iseloomustab teabe leviku teid (kes kellega, mis juhtudel suhtleb) alluvusstruktuur e. hierarhia- näitab alluvus-ja võrdsussuhteid gruppi puudutavate otsuste vastuvõtmisel ning tegevuse mõjutamisel
Kommunikatsioon mõiste on kasutusel nii laiemas kui ka kitsamas tähenduses ning on sedavõrd keerulise koostisega nähtus,et selle lahti mõtestamisel tuleb toetuda psühholoogia kõrval teistelegi teadusdistsipliinidele.
Kommunikatsiooni põhisisuks on kahe või enama inimese vahel sõnalise või sõnatu keele vahendusel loodav suhtlemine. • Kommunikatsioon on protsess, mille käigus inimesed kollektiivselt loovad ja reguleerivad sotsiaalset
Kommunikatsiooni muutus - MUUTUS SUHETES ja vastupidi sõltub: ● Sagedus ● Teemad ● Teemade hulk ● Teemade käsitlemise sügavusest Sõnumi tegelik sisu- sõnumi eksplitsiitne sisu ja metakommunikatiivne aspekt.
Kommunikatiivne kompetents - sisaldab mudelit lingvistilise kommunikatsiooni osade märgistamiseks. Selleks et rääkida keelt korralikult, ei piisa ainult grammatika ja sõnavara omamisest, peab tundma ka konteksti.
Kommunikatsiooni tagamine - ühemõttelisuse ja keskendatuse tagamine Teadvuse omadused: - kvalitatiivsus - subjektiivsus, omavaatelisus - transparentsus - selektiivsus – kuhu läheb meie tähelepanu
Kommunikats käsitulus on esimene samm pragmaatikasse ( on olemas 3 semiootilist: süntaktika, semantika, kuidas märk seotud teiste märkide tähendustega, pragmaatika e märkide kasutamine)
Kommunikatsiooni ülekoormamine – inimesed ei jõua kõike vastu võtta ega kõigele reageerida. Palju jääb tähelepanuta, sest inimesed “lülituvad välja”. Osa teateid jääb dekodeerimata.
Kommunikatsioonijuhi roll on luua raamistik sisekommunikatsiooni toimimiseks, arendada ja hoida korras sisekanaleid, innustada inimesi sisesuhtluses osalema ning probleemidele lahendusi leidma.
Kommunikatsioonijuhtimine on osa organisatsiooni juhtimistegevusest. Kommunikatsioon teeb võimalikuks kogu muu tegevuse, olles nagu mört telliste vahel, mis seob mõttetud kivid koduks.
Kommunikatsiooniraskuste loojad on juhid ise, kes hiljem näevad ränka vaeva, et tagada õige teabe edastamist ülalt alla ja alt üles, kus toimub samasugune teabe moonutamine.
Kommunikatsioonitarkvara – võrguprotokollid, turvatarkvarad Eriseadmete funktsionaalsust tagav tarkvara – ohutus, diagnostika, abivahendid ja simulatsioonisüsteemid.
Kommunikatsiooni stiil – kuna kesksel kohal on sotsiaalne organisatsioon ja ühtekuuluvusvajaduse rahuldamine, muutub ka kommunikatsioon võimalikult informaalseks.
Kommunikatsioon isp – Internet Service Provider • Serveri pinna rent, • Arvutitöökohad, • IT personal, • Teenused ASP – Application Service Provider
Kommunikatsioonibarjäärideks nimetatakse kõike seda, mis ei võimalda informatsioonil adekvaatselt kohale jõuda ja mis takistab teist inimest mõistmast ja aru saamast.
Kommunikatsioonil on võtmeroll iga integreeritud süsteemi efektiivsel funktsioneerimisel, olgu see siis ettevõtte logistiline süsteem või kogu tarneahel.
Kommunikatsioonimudel on propaganda subjekti vahekord propaganda objektiga (PUBLIKUGA). Kommunikatsiooni mudel erineb, sõltuvalt propaganda põhiliigist.
Kommunikatsiooniteenuste valdkonnas on 1990. aastate algusest tänaseni toimunud kiire tehnoloogiline areng ning arvestatavat turgu on leidnud täiesti uued teenused.
Kommunikatsiooni korral on kergem kontrollida info päralejõudmist, sellest arusaamist, samas kui mitmeastmelise puhul on tagasiside saamine keeruline.
Kommunikatsioon grupis – kommunikatsioon kui gruppi sisestruktuuri kujundaja, grupi .märgid, arvamusliidri roll, rituaal kui grupikommunikatsioon
Kommunikatsioonijuhtimine - plaanipärane tegevus kommunikatsiooni kujundamisel ja kontrollimisel eesmärgiga saavutada kommunikaatorile sobiv mõju.
Kommunikatiivne ehk teadlikult suhtluse ja ümbritseva mõjutamise eesmärgil loodud grafiti ja mittekommunikatiivne ehk eesmärgipäratu.
Kommunikatsioon mina - mina kanalis on igasuguse kunsti alus. Ennekõike kunstnik loob oma maailma ja alles siis kommunitseerib seda teistele.
Kommunikatsioonihaldus - aja- ja asjakohase projektiga seonduva informatsiooni loomine, kogumine, korrastamine, salvestamine ja levitamine.
Kommunikatsiooni mõistes on kriis olukord või negatiivse info levik, mis avalikkuse ette jõudnuna võib kahjustada ettevõtte mainet.
Kommunikatsioonid – side, kanalisatsioon, vesi, elekter, gaas jms. Kas on olemas? Mida kaugemalt vedama peab, seda kallim.
Kommunikat - siooniminisri määruse kohaselt tohib oma alluvate elektriohuteadlikkust kontrollida käidukorraldaja.
Kommunikatiivne kompetents - võime keelt tõhusalt ja olukorrale vastavalt kasutada, sisuliselt tähendab see suhtlemisoskust.
Kommunikatsiooni osalistest on teadlik vähemalt sellisel määral, et see mõjutab tema arusaama öeldava või kuulatava kohta.
Kommunikatiivne õiglus - juhtide suhtumine oma töötajatesse, kas neid koheldakse lugupidamisega ja kas neid usaldatakse.
Kommunikatsioonijuhi töö on väga liikuv ning pole alati oluline, et ta koostaks näiteks pressiteateid tööandja ruumides.
Kommunikatsiooniteooria on üks sotsiaalpsühholoogilistest teooriatest ja raamatus esitatud IV peatükis L. Sergo teoses.
Kommunikatsioonist — st viisist, kuidas mistahes märk kannab tõlgendaja jaoks antud olukorras mingit tähendust.
Kommunikatsiooni ülesanne on tagada sihtgruppide informeeritus, firma imago ning organisatsiooni adekvaatne tegutsemine.
Kommunikatsioon meediaga on suhtekorralduse olulisim valdkond - suhted kirjutava pressiga, televisiooniga ja raadioga.
Kommunikatiivne – väljendub eelkõige kultuse tasemel, et usklikud saaksid suhelda Jumalaga ja omavahel.
Kommunikatsiooniteooria on kasulik mitte ainult kliendiga töötades, vaid ka eri professionaalide koostöös.
Kommunikatsiooni põhjuseid on palju. Sageli me mõtleme liiga lihtsustatult sellest keerulisest protsessist.
Kommunikatsioonimoodulid on mõeldud kontrollerite omavaheliseks ja operaatorseadmetega andmevahetuseks.
Kommunikatsioonitõke on kõik see, mis raskendab informatsiooni kohalejõudmist, sellest arusaamist.
Kommunikatiivne – oskama selgelt ja ühemõtteliselt ennast väljendada nii kirjalikult kui
Kommunikatsiooni õnnestumises on mittekeelelistel märkidel vahel olulisemgi roll kui sõnadel ja lausetel.
Kommunikatsiooni teooria - semiootika,sotsiol.,psühhol,politoloogia,etnograafia, filoloogia, filos.
Kommunikatsiooni peaeesmärk on vastastikuse mõistmise tagamine inimestele, kes osaleb teabevahetuses.
Kommunikatsiooni eelduseks on kirjasõna plahvatuslik kasvamine ja suhtluse üldine suurenemine.
Kommunikatsiooniaudit on organisatsiooni sise- ja väliskommunikatsiooni analüüs.
Kommunikatsioongi on ühepoolne, st keegi ei lähe reklaamile midagi vastama.
Kommunikatsioonilõheks nimetatakse organisatsiooni ja inimeste arvamuse erinevust.
Kommunikatsioonitehnoloogia on tänapäeva üks kiiremini arenevamaid teadusharusid.
Kommunikatsiooniteooria on eriti 4 oluline intervjuus, kus tekib suhe kliendiga.
Kommunikatsiooni kt - ga ga tegelevate töötajate intervjueerimise teel.
Kommunikatiivne – võimaldab usklike suhelda jumalaga ja omavahel.
Kommunikatiivne roll - Reklaam toetab müüja ja ostja vahelist suhtlust.
Kommunikatsiooniteooria on oluline esmaintervjuus, kus tekib suhe kliendiga.
Kommunikatsiooni tõttu on väga tihe nähtavus eestlaste väljavoolavus.
Kommunikatsioonibarjäär on miski, mis ei lase tähendustel kohale jõuda.
Kommunikatsioonitehnoloogia on ühiskonna jaoks fundamentaalse tähtsusega.
Kommunikatiivne roll – spetsiifiline massikommunikatsiooni liik.
Kommunikatsiooni interaktsioonide ehk vastastiktoimete eesmärgiga tulemuseks.
Kommunikatsiooni jõud on tänapäeval suurim, et ennast kaitsta.
Kommunikatsioonid – sidekommunikatsioonide kättesaadavus.
Kommunikatsiooniga - teadmine on kommunikatsiooni tulemus.
Kommunikatsiooniprotsess on suhe kõneleja ja kuulaja(te) vahel.
Kommunikatsioonitüüp on siis sisene, meil on ühine kogemus.
Kommunikatiivne funktsioon – hoiak aitab suhelda ja teavet
Kommunikatsiooniprotsess on dünaamiline, pidevalt muutuv.
Kommunikateerimine on suhtlemine, info levitamine.
Kommunikatsiooniekstaas – ei toimu informats vahetust
Kommunikatsioonis on neil samuti oma kindel koht.
Kommunikatsiooniekstaas - kommunikeeritakse ideid.
Kommunikatsioonisignaalid on nutmine ja naeratus.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Kommunikatsiooniteadus on uurimisvaldkond, mis püüab mõista sümbol- ja signaalsüsteemide loomist, töötlemist, mõju arendades välja empiiriliselt kontrollitavaid teooriaid, mis sisaldavad seaduspärasusi, üldistusi.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Kommunikatsiooni all on mõistetud ka(fil.) ühendust kõiksusega, vaimsed sidemed, loodusega jne. Mõõdetamatu infoväli.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Kommunikatsioonikanalid - kanalid mille kaudu asutused saavad näidata oma kaupa ja teenuseid ja tutvustada neid avalikkusele.
Vote UP
-2
Vote DOWN
Kommunikatsiooni vahendeid on mitmeid, ning need jagunevad veel omakorda osadeks. Kommunikatsiooni vahendid võivad olla näiteks nii virtuaalsed, kui ka käeva katsutavad, ehk päris, ning virtuaalsed kommunikatsiooni vahendid asuvad katsutavate, ehk reaalsete kommuniktsiooni vahendtite sees.
Vote UP
-2
Vote DOWN
Kommunikatsiooniteooria on üks sotsiaalpsühholoogilistest teooriatest ja minu arust üks tähtsamatest. Kommunikatsiooniteooria eeliseks on see, et ta sobib kokku paljude teiste sotsiaaltöö praktika teooriatega, on kergesti mõistetav ja laialt kasutatav.
Vote UP
-4
Vote DOWN
Kommunikatsiooni valdkond on väga lai. Tänapäeval kitsalt ajakirjndus osa on vaid üks osa. Suurem osa on üldine kommunikatsioon alates meelelahutusega ja andmebaasidega.



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun