Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"kokkuvõttega" - 60 õppematerjali

thumbnail
10
docx

Referaadi koostamine

Kokkuvõttes sa kirjutad enda töö lõpphinnangu, kus sa esitad järeldused ja tulemused. Kokkuvõttes võtad sa läbi kõik vana informatsiooni, mitte midagi uut. Kokkuvõtet lugedes peaksid sa teada saama kogu oma referaadi sisu, ilma et oleksid eelnevat lugenud. Kokkuvõttes kirjutad sa kas kõik eesmärgid said täidetud ning esitatakse eneseanalüüs. Tuleks lisada ka võõrkeelne kokkuvõte, mis peaks olema siis saksa-, vene- või inglisekeelne. See ei pea kattuma stäpselt su eestikeelse kokkuvõttega, peaasi et põhimõte ja sisu jääks samaks. Allikaloend ning lisad................................................................................................................ 4 Ees- ja perekonnanimi Kool 2 Referaadi koostamine 9.01.2014

Kirjandus → Kirjandus
5 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Eesti Vabariigi presidendi kõne analüüs

Head sõbrad, austet põllumehed. President kasutas selle vahendit kõne alguses ja kõne keskel. Kõne lõpus on kaks lauset, kuid nad algavad sama sõnades ,,te olete". Minu arvates see on retooriline vahed kordus. Te olete trotsinud halba ilma, kaubanduspiiranguid seni tuttavatel turgudel, seakatku, enda valutavat selga ja lähedaste väsimust. Te olete püsti jäänud ning hoiate püsti Eesti põllumajandust ja meie maaelu. Kõne algas sissejuhatusega, oli sisu ja lõppes kokkuvõttega. Minu arvates kõne struktuur oli ehitatud hästi. Selles kõnes mina leidsin järgmised retoorilist vahendit: kordus, metafoor, isikustamine, sõnatrio ja retooriline küsimus. Vahendit nagu võrdlus, allusioon, alliteratsioon või sõnapaar selles kõnes ma ei leidnud.

Ühiskond → Ühiskond
12 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

Kuidas kirjutada nõuetele vastavat esseed?

Hea essee tunnused 1. Sisu vastab pealkirjale ja käsitleb pealkirjas esitatud ainevaldkonnaga liituvaid olulisi asju. 2. Essee näitab, et kirjutaja tunneb ainet, millest ta kirjutab. 3. Sisaldab väiteid ja seisukohti. 4. On objektiivne ja analüütiline, s.t kirjutaja püüab vaadelda asju erinevatelt seisukohtadelt ja ühtlasi põhjendab neid. 5. Selgelt sõnastatud, sobivalt üles ehitatud, sisutihe ja huvitav. 6. Lõpeb kokkuvõttega, kuidas järeldusteni on jõutud. Täname tähelepanu eest! ;)

Eesti keel → Eesti keel
23 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Ajaloo arutluse kirjutamine

Kui võimalik siis võrdle ka mõne muu perioodi või piirkonnaga Too välja seosed eri valdkondades, eri piirkondades toimuva vahel Püüa jõuda toimunu põhjusteni Näited Igas lõigus vähemalt näide Näite ülesanne on illustreerida, anda argumendile veenvust Püüa olla võimalikult konkreetne ­ number, nimi, riik Maksimumpunktide jaoks peab näha olema õpilase lugemus Isiklik suhtumine Iga lõik võiks lõppeda ühelauselise kokkuvõttega Võib kirja panna: "Minu arvates...", kuid ei pea Järeldused peavad olema kooskõlas töös toodud näidetega stiil Keelatud on släng Eriti vaadatakse isiku- ja kohanimede õigekirja Eesti suure tähega, eestlane väiksega! Venemaad ja NSV Liitu ei tohi segi ajada Lühenditest on lubatud vaid üldkehtivad Kokkuvõte Peab sisaldama vastust sissejuhatuse püstitatud probleemile Ei tohi sisaldada uut argumentatsiooni Võib püstitada uusi küsimusi

Ajalugu → Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
2
odt

"Dielektrik- barjäärlahendusseadme ülesehitus ja materjalitöötluseks sobivate töörežiimide leidmine".

Töö analüüsis esitatud järeldused põhinevad ülesande lahendamise tulemusel, milleks on antud töös põhiliselt dielektrik-barjäärlahenduse põhimõtetel toimiva seadme ehitamine ning selle katsetamine. Kokkuvõte annab lugejale hea ülevaate uurimuse tulemustest, kuna tulemused on punkthaaval üksteise alla välja toodud. Lisaks omab töö praktilist väärtust, kuna töös leitud tulemusi saab hilisemates uurimustes aluseks võtta. Sissejuhatuses olev kattub kokkuvõttega, töös on palju sünonüüme, katsekäik on jäädvustatud piltidele, mis asuvad sisukorra lisas. Tööd retsenseerides võib järeldada, et uurimuse autor on antud teema valdamisel pädev. Uurimistööd lugedes tekkisid järgmised küsimused: Miks valis autor just selle teema; Kas töö autor jäi uurimuse tulemusega rahule; Kas uurimiuse autor sai töö käigus midagi uut teada?

Muu → Ainetöö
1 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Arutluse hindamine

- teemaarendus­ selleks on hea panna kirja 3-4 kavapunkti, millest soovid selle teemaga seoses rääkida - seejärel kirjutada iga kavapunkt pikemalt lahti, tuues iga punkti juures ka konkreetseid näited või illustreerides neid faktidega - arutluse tulemusena peab selguma ka kirjutaja isiklik arvamus teema kohta, see peab selgelt eristuma sõnadega ,,Minu arvates ....", ,,Mina arvan, et ..." - arutlus peab lõppema kokkuvõttega , milles ei tooda juurde ühtegi uut fakti vaid tehakse järeldused varasema teemaarenduse põhjal ARUTLUSE HINDAMISE JUHEND Töö struktuur 2p 0p kirjutamist on alustatud, kuid tekst ei vasta arutluse nõuetele 1p esitatud on ainult teemaarendus, tekst ei ole struktureeritud 2p teksti ülesehitus on arutluse üldnõuetele vastav ( sissejuhatus, teemaarendus, kokkuvõte) Teadmised ja näited 4p ( valede faktide esitamisel võetakse 1p maha)

Kirjandus → Kirjandus
2 allalaadimist
thumbnail
7
rtf

Uurimustöö vorminduse juhend

Peatükkide ja alapeatükkide üldskeem tuleks autoril siiski varakult kavandada. See on vajalik, et materjali õigesti jaotada ja teemat loogiliselt arendada. On välja kujunenud teadusliku töö struktuur, mis oma loogilises arendatuses peegeldab probleemi leidmise ja täpsustamise, lahenduse otsimise ja leidmise etappe. Tutvustatakse kasutatud teooriaid, andmete kogumise ja töötlemise meetodeid. Eraldi peatükina tuuakse tavaliselt välja tulemused ja nende interpreteering. Töö lõpeb kokkuvõttega, resümee ja kasutatud kirjanduse loeteluga. Vajadusel pannakse töö lõppu ka lisad. Uurimistöödes on kindlad alljaotised, mis on paigutatud teatud järjestuses: · tiitelleht, sisukord, sissejuhatus, töö põhiosa (jaotatakse peatükkideks ja nende alajaotisteks), kokkuvõte, kasutatud kirjanduse loetelu, lisad (vajadusel). TIITELLEHT Tiitellehel peavad olema järgmised andmed: 1) õppeasutuse täielik nimi (Räpina Ühisgümnaasium),

Informaatika → Informaatika
48 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Uurimustööde alused lõhike ülevaade

1. Uurimistööle esitatud põhinõuded ja selle olemus - Teadustöö peab olema iseseisva mõttetöö tulemus - Teadustöö peab olema vajalik, aktuaalne ja tuginema obektiivsetele kontrollitavatele andmetele - Teadustöö peab olema plaanipärane ja skeemikindel Teadustöö põhiolemuseks on see, et selles koostamisel kasutatakase teaduslik-uurimus meetodi. 2. Üliõpilastööde liigid ja nende lühikirjeldus - Essee. Vabalt valitud või etteantud teemal vabas vormis mõttearendus. - Referaat. Lühike ülevaade konkreetsel teemal kogutud allikate materjalist või teadustöö tulemusest. - Ainetöö. Konreetse probleemi või praktilise küsimuse uurimine/käsitlus. Tehakse mingi aine täitmiseks. - Praktika aruanne. Peab olema valdkonna põhiolemuse tutvustus. - Kursuse töö. Tegemist on väikesemahulise teadustööga. Kehtivad teadustööle kehtestatud nõuded. - Lõputöö. Juhendaja kaasabil koostatud teadustöö. 3. Uurimistöö teema valiku põhimõtted Uurimustöö teema valik t...

Muu → Teadustöö alused
146 allalaadimist
thumbnail
6
xlsx

Töö analüüs, kodutöö

Vaatluse läbiviimisel kasuta vaatluslehte. Vaadeldava töötaja võid valida enda äranägemise järgi, soovitavalt mõnes avalikus teeninduskohas töötava isiku või tuttava isiku vaatlemine tööprotsessis. Enne vaatluse läbiviimise alustamist tutvu vaatluse tegemise juhistega. Vaatluse tulemused kanna etteantud näidise järgi vaatluslehele, sh koosta vähemalt 3-4 lauseline kokkuvõte ja graafiline joonis. Täidetud vaatlusleht koos kokkuvõttega edasta õpikeskkonna kaudu õppejõule. KIRJELDUS Koha valikul jälgi, et sa saad vaadeldavat isikut vaadelda kõikide tegevuste ja tööoperatsioonide sooritamisel. Välidi sellise vaatluse läbiviimise koha valikut, kus vaadeldav kaob pikaks ajaks sinu Vaatluskoha valik vaateväljast.

Muu → Töö analüüs
32 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Ärialane suhtlemine, presentatsioonitehnika

kasutamata jätta on lihtsam, kui hiljem juurde otsima hakata. Antud ettekande jaoks on küll materjali kogumine üsna lihtne, kuna tegemist on vaid sissejuhatava osaga. Sellegipoolest on minu jaoks oluline tutvuda koolitajate taustaga, koolituse teemaga ning laiemalt välja kujunenud mõttega, et mis on hirm ning millised on põhilised hirmu allikad. 1.5 Materjali läbitöötamine Ülevaate saamiseks materjalide sisust tuleks kõigepealt tutvuda sisukorraga, artiklite korral kokkuvõttega. Fikseerida oluline materjal kirjalikult. Kõik mis on internetist leitav, ei ole kuld ning tõsi, samuti ei saa sa veenvalt rääkida teemast, kui sa ise seda ei usu ning ei suhtu sellesse kirglikult. Kahtlase väärtusega andmete allikad ei anna kindlasti julgust juurde väiteid auditooriumi ees esitada. 1.6 Täpse plaani koostamine Materjali kogumisel ja süstematiseerimisel ilmneb pea alati, et mõne punkti kohta

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö
18 allalaadimist
thumbnail
15
pptx

Uurimustöö - Foobiad

KOKKUVÕTE Uurimus oli väga pikka aega nõudev protsess , mille eesmärgiks oli teada saada täpsemalt foobiatest . Selles uurimuses sain teada väga palju uusi ja huvitavaid asju , küsimustele sain vastused alles nüüd . Esimeses peatükis sain teada , mis on foobia , millised on foobia tunnused ja milline on ravi foobiale. Teises peatükis käsitlesin erinevaid foobialiike , samuti sain teada , millised on foobiad maailmas ja kui palju neid esineb . Uurimuse lõpetasin lühikese kokkuvõttega juhul , kui keegi ei saanud aru eeltoodud peatükkidest ja teemadest , sellele järgneb kasutatud kirjandus ja lisa . 10 Kasutatud kirjandus http://www.miksike.ee/docs/referaadid2006/foobiad_evejarv.htm http://raulpage.org/koolitus/fuchs.pdf http://et.wikipedia.org/wiki/Depressioon http://et.wikipedia.org/wiki/Ps%C3%BChhoteraapia http:// buduaar.ee/Article/article/paanikahaire-uks-levinumaid-vaimu-piinavaid-haigusi-ule-maailm

Eesti keel → Eesti keel
13 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Juhend essee kirjutamiseks

öelda, millest selles lõigus juttu on ning kas selliselt saadud laused on loogilises järjekorras (st tehakse kava tagantjärgi kontrolli mõttes). Tuleks hoiduda "kõrvalehüpetest" või probleemiga lõdvalt või üldse mitte seotud mõttearenduse loomisest. Selleks, et essee ei manduks referaadiks, tuleb eristada oma originaalsed seisukohad autoriteetide omadest (nt "ma väidan, et...", "sellest järeldub, et...", "minu isiklik seisukoht antud küsimuses on, et..."). Essee lõppeb kokkuvõttega, kus tuuakse esile see oluline ja uus, mida teie kirjutis sisaldas. Võetakse tähtsamad etapid kokku ja näidatakse, kas probleem on lahendatud või on see jäänud mingil põhjusel lahendamata. Uusi küsimusi kokkuvõttesse ei maksa tuua ega uusi lahtisi otsi tekitada. Tekst peaks saama mõne aja "jahtuda", et ta ennast autorist distantseeriks. Aitab vahel ka paarist päevast. Siis uuesti ülelugemine näitab kätte kitsaskohti ja vigu, mida nüüd uue pilguga on kergem parandada

Kirjandus → Kirjandus
82 allalaadimist
thumbnail
14
xlsx

KODUTOO 1 Vaatlusmetoodika koos vaatlusvormi ja kokkuvõttega

Vaatluse läbiviimisel kasuta vaatluslehte. Vaadeldava töötaja võid valida enda äranägemise järgi, soovitavalt mõnes avalikus teeninduskohas töötava isiku või tuttava isiku vaatlemine tööprotsessis. Enne vaatluse läbiviimise alustamist tutvu vaatluse tegemise juhistega. Vaatluse tulemused kanna etteantud näidise järgi vaatluslehele, sh koosta vähemalt 3-4 lauseline kokkuvõte ja graafiline joonis. Täidetud vaatlusleht koos kokkuvõttega edasta õpikeskkonna kaudu õppejõule. KIRJELDUS Koha valikul jälgi, et sa saad vaadeldavat isikut vaadelda kõikide tegevuste ja tööoperatsioonide sooritamisel. Välidi sellise vaatluse läbiviimise koha valikut, kus vaadeldav kaob pikaks ajaks sinu Vaatluskoha valik vaateväljast.

Informaatika → Informaatika
9 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Kriitiline lugemine ja kirjutamine

2) suutma aimata tundmatute sõnade tähendust; 3) mõistma kaude väljendatud mõtteid; 4) tabama konteksti; 5) tajuma lausete semantilisi ja grammatilisi seoseid; 6) mõistma teksti osade omavahelisi seoseid; 7) oskama seostada uusi teadmisi olemasolevatega; 8) tundma ära tekstis sisalduvad viited; 9) eristama teksti ideed kõrvalistest mõtetest; 10) mõistma teksti kommunikatiivset eesmärki. Kokkuvõte Iga lugemine lõppeb kokkuvõttega, mis sõltub eelkõige lugeja süvenemisvõimest ning lugemise eesmärgist. Sageli on see poolalateadlik sedastus, mis ajaviitekirjanduse pealiskaudsel lugemisel võib näiteks väljenduda hinnangus, et oli põnev või naljaks teos. Nõudlikuma teose süvitsi lugeja puhul aga sisaldada teose probleemide, tegelaste jms põhjalikku analüüsi ning sellest tulenevaid järeldusi. Milline lugeja kokkuvõte ka ei ole,

Pedagoogika → Pedagoogika
96 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Meetodid kirjaliku ja suulise tekstiga töötamiseks

õppe-eesmärkide saavutamisele: faktiteadmine ja konseptuaalne teadmine (sisumõõde) ning pea meeles ja saa aru (soorituslik mõõde). (Krull 2011: 2. loeng) Mudeli etappide läbimiseks vajalikud õpitegevused on järgmised: 1. Vaata üle. Vaadake õpitav materjal kiiresti üle, et saada ettekujutus selle ülesehitusest, põhi- ja alateemadest, Sellele aitab kaasa teksti sissejuhatuse või kokkuvõttega tutvumine. Ülevaatamise tulemusena peate jõudma selgusele, mida te hakkate lugema ja õppima. 2. Esita küsimusi. Lugemist alustades esitage endale küsimusi, milleks te seda materjali õppima hakkate ja mida see lisab juba olemasolevatele teadmistele.Lugemise käigus kasutage pealkirju ja võtmesõnu küsimuste formuleerimiseks, veendumaks loetavast arusaamises. 3. Loe. Lugege materjal suhteliselt kiiresti läbi.Ulatuslikke märkmeid ei maksa teha.

Pedagoogika → Pedagoogiline psuhholoogia
36 allalaadimist
thumbnail
5
docx

''Kirjutamise kunst'' Martin Ehala küsimustik

2. Kokkuvõte on väga isiklik ja ei tuleta lugejale meelde, millest kirjandis juttu oli. See oli vaid kokkuvõte sellest, mida kirjutaja ise oma tulevikus näeb ja kuidas ta üritab teisi mõjutada samamoodi elama. Tal on halb kõrvaltoon sellel, ta nagu üritaks lugejat kahetsema midagi panna ja talle kaasa tundma. Veel puudub hea kokkuvõtlik lause ja aru pole ka väga saada mida ta kokkuvõttega õelda tahab ­ läheb teemast väga mööda. 9. Viimistlemise 3 põhimõtet 1.põhimõte: tuummõte olgu selgelt väljendatud 2.põhimõte: kõik laused haakugu tuumlausega 3.põhimõte: informatsiooni olgu piisavalt 10.Harjutus 75: 1. Püsib tuummõtte juures 2. Püsib tuummõtte juures 3. Ei püsi tuummõtte juures 72: tuummõtte juures püsivad teine ja kolmas. 11.Harjutused lk 92, 97, 104 92:

Eesti keel → Eesti keel
18 allalaadimist
thumbnail
30
pdf

Kaheksakanna kui populaarse ornamendi tähendus Eestis läbi aegade

........................ 10 Summary ............................................................................................................................. 11 Kasutatud materjalid ............................................................................................................ 13 Lisad .................................................................................................................................... 14 Lisa 1. Aprillis 2010 läbi viidud küsitlus koos osalise kokkuvõttega ................................ 14 Lisa 2. Intervjuu tekstiilikunstnik Ehalill Hallistega ......................................................... 15 Sissejuhatus 21. sajandil võib riietel näha sajanditevanuseid ornamente ja mustreid, mis kunagi omasid inimeste jaoks kindlat tähendust. Eriti palju võib kohata geomeetrilisi ornamente ja neist populaarseim tundub mulle kaheksakand. Kas tänapäeva inimese jaoks omavad rahvamustrid tähendust või on mustreid vaid ilus vaadata

Ajalugu → Käsitöö
12 allalaadimist
thumbnail
32
docx

MAKSUINTRESSIDEGA SEOTUD PROBLEEME KOHTUPRAKTIKA NÄITEL

............................................16 SISSEJUHATUS Antud referaadis käsitleme maksuintressiga seonduvaid probleeme kohtulahendite näitel. Referaat koosneb sissejuhatusest, intressi mõiste ja intressi määra mõistete lahti seletamisest. Samuti toome välja maksuintressi jagunemise, intressi arvestamise aegumisest kui ka intressi mittearvestamise põhjused. Referaadis on ka välja toodud kaks näidet maksuintressiga seonduvatest probleemidest kohtulahendite näitel. Referaadi seome kokkuvõttega. Samuti toome välja ka oma viidatud allikate loetelu. 1. MIS ON INTRESS? Intress on maksuõigussuhtest tulenev kõrvalkohustus, tsiviilõiguses nimetatud, kui viivis. Maksumaksja jaoks on makstud intress ettevõtlusega mitteseotud kulu, millelt juriidiline isik peab ka täiendavalt tulumaksu maksma.1 Intress jaguneb kaheks, maksukohuslase poolt makstavaks intressiks ja maksukohuslasele makstav intress. 1.1 MAKSUKOHUSLASE POOLT MAKSTAV INTRESS

Õigus → Õigus
9 allalaadimist
thumbnail
54
docx

Raamatupidamise alused

 algdokumendi (koonddokumendi) nimetus ja number. Kahekordse kirjendamise põhimõttel on suur tähtsus sest deebetkäivete ja kreeditkäivete üldsumma võrdsuse alusel kontrollitakse kontodele tehtud sissekannete õigsust. Aruandeperioodi lõpul koostatud käibeandmikus tuuakse välja kontode algsaldod, käibed ja lõppsaldod. Andmikus peab esinema kolm võrdsete summade paari:  deebet algsaldode kokkuvõte peab olema võrdne kreedit algsaldode kokkuvõttega s.o algbilanss;  deebet käivete kokkuvõte peab olema võrdne kreedit käivete kokkuvõttega s.o kahekordne kirjendamine;  deebet lõppsaldode kokkuvõte peab olema võrdne kreedit lõppsaldode kokkuvõttega s.o lõppbilanss. Tulude ja kulude arvestus Tulu on aruandeperioodi sissetulekud, millega kaasneb varade suurenemine või kohustuste vähenemine ja mis suurendavad omakapitali välja arvatud omanike tehtud sissemaksed omakapitali.

Majandus → Raamatupidamine
43 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Arvestuse alused, kontrolltöö 1 vastused (täiendatud)

kantakse majandustehingu kuupäevm raamatupidamislausendi järjekorranumber, debiteeritavad ja krediteeritavad kontod, debiteeritavad ja krediteeritavad summad, majandustehingu lühikirjeldus, algdokumendi nimetus ja number. Kõigi kronoloogilise arvestuse registrites registreeritudtehingute summade kokkuvõtmise teel saadakse arvestusperioodi jooksul kahajstatud tehingute üldsumma, mis peab võrduma kõigi kontode deebetkäivete ja kõigi kontode kreeditkäivete kokkuvõttega. Süstemaatilised registrid on kõik eri liiki analüütilise ja sünteetilise arvestuse registrid, kus registreeritakse toimunud majandustehingud kontode lõikes. Vastavalt Eesti Vabariigi raamatupidamisseadusele on süstemaatilisteks registriteks pearaamat ja analüütilise arvestuse registrid. Kronoloogiline ja süstemaatiline arvestus on lubatud ühendada ühte registrisse ­ zurnaal-pearaamatusse Raamatupidamisdokumentide säilitamine Raamatupidamisdokumente tuleb säilitada 7 aastat

Majandus → Arvestuse alused
313 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Äriplaani koostamine

- tootmine, - keskkond. · turustamine - turu iseloomustus - konkurendid ja konkurents - müük ja turustamine. · ettevõtte juhtimine ja personal · projekti maksumus ja rahastamine · projekti riskifaktorid. 4 Tiitellehe vormistamine Tiitellehel peab olema firma nimi (soovitavalt ka logo), koostaja nimi, kuupäev ja vajaduse korral märkige ka "Konfidentsiaalne". 1.2 ETTEVÕTTE ÄRIPLAAN Kokkuvõte Kõik äriplaanid algavad kokkuvõttega, mille pikkuseks võiks olla 1kuni 3 lehekülge. Kokkuvõttes on esitatud lühidalt kogu äriplaani sisu ja seal peab olema ära toodud kõik põhiline informatsioon, mis on vajalik investoritele või tulevasele äripartnerile. Äriplaani kokkuvõttes võiks käsitleda järgnevaid teemasid: · ettevõtte missioon; · ettevõtte lühiülevaade; · ettevõtte omanik, juhtimine ja töötajad; · äriidee lühike kirjeldus; · turg; · projekti maksumus ja finantseerimise allikad;

Majandus → Majandus
585 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Kirjastustegevus ja raamatulevi Eestis aastail 1940 - 1944

saksa ja eesti soost laitmatute elukommetega isikud. Kirjastuste asutamiseks ja iga üksiku raamatu väljaandmiseks tuli iga kord taotleda haridusdirektorilt luba. Lisaks Eesti Omavalitsusele kontrollis kirjastusi ja trükki suunatavaid käsikirju ka Saksa Kindralkomissariaadi alluvuses olev Amt für Verlagswesen. Trükiloa saamiseks tuli esitada taotlus kolmes eksemplaris koos käsikirja ja sisu saksakeelse kokkuvõttega. Kirjastuste tegevust piiras paberipuudus. Trükiloa saamisega koos anti luba paberi ostuks.1944. a. märtsipommitamise järel muutus paberi saamine enam-vähem võimatuks. Rinde lähenedes ahenesid kirjastamisvõimalused veelgi. Augustis 1944 katkestati peaaegu poolte ajakirjade ilmumine ja 1. septembrist lõpetati ilu- ja ajaviitekirjanduse väljaandmine. Niisiis säilitas Saksa okupatsiooni ajal kirjastuselu korraldamisel juba esimesest

Kirjandus → Kirjandus
28 allalaadimist
thumbnail
34
docx

Raamatupidamise alused

 algdokumendi (koonddokumendi) nimetus ja number. Kahekordse kirjendamise põhimõttel on suur tähtsus sest deebetkäivete ja kreeditkäivete üldsumma võrdsuse alusel kontrollitakse kontodele tehtud sissekannete õigsust. Aruandeperioodi lõpul koostatud käibeandmikus tuuakse välja kontode algsaldod, käibed ja lõppsaldod. Andmikus peab esinema kolm võrdsete summade paari:  deebet algsaldode kokkuvõte peab olema võrdne kreedit algsaldode kokkuvõttega s.o algbilanss;  deebet käivete kokkuvõte peab olema võrdne kreedit käivete kokkuvõttega s.o kahekordne kirjendamine;  deebet lõppsaldode kokkuvõte peab olema võrdne kreedit lõppsaldode kokkuvõttega s.o lõppbilanss. Tulude ja kulude arvestus Tulu on aruandeperioodi sissetulekud, millega kaasneb varade suurenemine või kohustuste vähenemine ja mis suurendavad omakapitali välja arvatud omanike tehtud sissemaksed omakapitali.

Majandus → Raamatupidamise alused
62 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

"Valimise valu" Jaan Lahe

0, Jaan Lahe; 2001 ­ Eesti Vabariigi Haridusministeeriumi preemia teadustöö "Gnoosis ja algkristlus" eest, millega osalesin üliõpilaste teadustööde konkursil; 2005 ­ Münsteri Ülikooli auhind gnoosise uurimise eest. Teadustöö põhisuunad: Ühiskonnateadused ja kultuur, Teoloogia(Võrdlev usundilugu) Küllap on enamikule minu eakaaslastest tuttavad lood vene vägimehest Ilja Murometsast. Nooremad inimesed ei pruugi neid lugusid teada ja seepärast pean alustama lühikese kokkuvõttega loost, mis on olnud minu jaoks tähenduslik juba palju aastaid. Oma rännakutel mööda ääretuid steppe jõudis Ilja Muromets teeristile, kus asus suur kivi, millele oli kirjutatud: «Kes paremale sõidab, see surma saab, kes vasakule sõidab, see rikkaks saab, aga kes otse sõidab, see naise saab.» Vägimees mõtles: «Milleks mulle, vanamehele, rikkus? Ei ole mul naist ega lapsi, pole kedagi, kes raha kulutaks. Sõidaks õige sinna, kust naise saab? Aga milleks mul, vanal, veel tarvis

Kirjandus → Kirjandus
4 allalaadimist
thumbnail
9
doc

ÄRIPLAANI KOOSTAMISE JUHEND

Peaks mahtuma ca 1-2 leheküljele. 1.1. Ettevõtte missioon See 1-2 lauseline määratlus toob välja ettevõtte põhieesmärgi ning selle saavutamiseks rakendatud juhtpõhimõtted. 1.2. Ettevõtte lühiülevaade Siin tuleks anda olulise tähtsusega infot ettevõtte kohta, nagu näiteks nimi, aadress, asukoht, asutamisaeg, juriidiline staatus, ettevõtte tegevjuht, koos lühikese ettevõtte poolt pakutavate toodete ja teenuste kirjeldusega. Ülevaade peaks lõppema kokkuvõttega ettevõtte senistest tähtsamatest saavutustest. 1.3. Turg Selles osas tuleks anda ülevaade üldisest turu olukorrast, selle potentsiaalist ning arengusuundadest. Seejärel tuleks esitada ettevõtte nägemus oma rollist ning arengust antud turusituatsioonis tuues välja kõik ettevõtte edukust tõendavad materjalid (püsiklientide arv, ekspordituru olemasolu jne.). Oluline on, et äriplaani koostaja näitab eelpool nimetatud turu-

Majandus → Majanduse alused
28 allalaadimist
thumbnail
11
doc

MIS ON INIMENE? ERNST CASSIRERI TEOSE „UURIMUS INIMESEST“ PÕHJAL

Antud peatükkides lahatakse inimese olemust ja erinevaid teooriaid sellest ajaloo vältel, püütakse leida võti inimloomuse avamiseks ning tuuakse välja inimese erinevused muust elusloodusest. Üheselt võiks teema sõnastada ­ Mis on inimene? Töö liigendamisel on järgitud allikteose liigendust. Sissejuhatusele järgneb kolm peatükki: 1. Enesetunnetuse kriis, 2. Sümbol - inimloomuse võti, 3. Erinevused inimliku ja loomse maailma vahel. Referaat lõpeb kokkuvõttega, mis sisaldab käsitluse tulemusi, ning kasutatud kirjanduse loeteluga. Kuna esimese kursuse üliõpilasele tekitab Cassireri lugemine mõningaid raskusi, oli heaks abimeheks Oxfordi filosoofialeksikon, mis aitas lahti mõtestada erinevaid termineid. Mis on inimene 4 1. Enesetunnetuse kriis. Ajast aega on olnud enesetunnetus filosoofilise uurimistegevuse kõrgeim eesmärk. On

Filosoofia → Eetika
60 allalaadimist
thumbnail
37
docx

Praktiline raamatupidamine

· Kirjendamismeetodid · Lihtlausend - ühe konto deebet, ühe konto kreedit · Liitlausend - · ühe konto deebet ja mitme konto kreedit · mitme konto deebet ja ühe konto kreedit · mitme konto deebet ja mitme konto kreedit · loob kontrollsüsteemi · on isekontrolliv meetod · Andmikus peab esinema kolm võrdsete summade paari: deebet algsaldode kokkuvõte peab olema võrdne kreedit algsaldode kokkuvõttega s.o algbilanss; deebet käivete kokkuvõte peab olema võrdne kreedit käivete kokkuvõttega s.o kahekordne kirjendamine; deebet lõppsaldode kokkuvõte peab olema võrdne kreedit lõppsaldode kokkuvõttega s.o lõppbilanss. Raamatupidamissüsteem - sisend : algdokument - informatsiooni töötlemine : päevaraamat, pearaamat - finantsaruanded : bilanss, kasumiaruanne, rahavoogude aruanne Päevaraamat · tehingu kuupäev · raamatupidamiskirjendi järjekorranumber

Majandus → Raamatupidamine
83 allalaadimist
thumbnail
124
pdf

Majandussündmuste dokumenteerimine ja kirjendamine (teooria), raamatupidamisealused

Lahendust saab kontrollida käibeandmiku abil. 3.4 Käibeandmik Arvestusperioodi lõpul kontrollitakse kontodele kirjendamise ja lõppsaldode väljatoomise õigsust käibeandmiku abil (vt tabel 15). Käibeandmikus märgitakse kõigi kontode algsaldod, käibed ja lõppsaldod. Koostatud kontode käibeandmik on õige, kui esinevad järgmised võrdused: 28 1. deebet-algsaldode kokkuvõte võrdub kreedit-algsaldode kokkuvõttega, 2. perioodi deebetkäivete kokkuvõte võrdub kreeditkäivete kokkuvõttega, 3. deebet-lõppsaldode kokkuvõte võrdub kreedit-lõppsaldode kokkuvõttega. Nimetatud võrduste puudumisel on tekkinud hooletusviga, mille tulemusena ei saa enam tegemist olla tasakaaluga. Viga tuleb leida ja parandada. Tabel 15 KÄIBEANDMIK Jrk.nr

Majandus → Raamatupidamise alused
74 allalaadimist
thumbnail
40
doc

Loo KK uurimistöö koostamise juhend

lükkamiseks ning uurimistöö meetodid. Sissejuhatuses antakse lühiülevaade töö ülesehitusest. Kui autor soovib töö valmimisega seoses kedagi tänada, on seda sobilik teha sissejuhatuse lõpus. Sissejuhatuse esimene lõik on tavaliselt mõeldud lugeja motiveerimiseks. Kirja tuleb see panna väga lühidalt, aga nii, et selleks piisaks lugeja innustamiseks. Sissejuhatuse juures hinnatakse konkreetsust ja arusaadavust ning see viimistletakse töö vormistamisel koos kokkuvõttega viimasena. 2.4 Sisu peatükkidena Peatükkide arv tuleneb töö sisust, kuid igal juhul peaksid peatükid olema võrreldava suurusega. Töö sisuline osa sisaldab tavapäraselt kaks kuni viis peatükki. 9 Esimeses peatükis antakse ülevaade uuritavast probleemist loetud kirjanduse põhjal, fikseeritakse uuritava probleemi tegelik olukord ning esitatakse uurimistöö teoreetilised lähtekohad (erinevate autorite teooriate võrdlus)

Eesti keel → Eesti keel
5 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Moldova

Mõnikord kulub veidike raskemat tööd ka ära ja öeldakse, et mis ei tapa, teeb tugevaks. Lihtsalt annaksin Eesti tarkadele inimestele soovituse, et ka SRÜ riigid võivad päris huvitavad olla ja et järgmiste põlvede elu kergemaks teha, võiks ju ka eestikeelset materjali avaldada. Väiksema ülevaate annab ka minu referaat. Siin on lühidalt räägitud Moldovast väga mitmetest erinevatest aspektidest. Alustades looduse ja kliimaga, lõpetades majanduse kokkuvõttega. Lisaks jääb sinna vahele ka natuke ajalugu ning kokkuvõte Moldova kultuurielust. Lisades on näha ka Moldova sümbolid ­ lipp ja vapp, ning ka kaart ja muidki riigiga seotud pilte, muusikahuvilistele toon välja ka riigihümni sõnad. Kokkuvõttes on mu referaat kindlasti parajalt sisukas ning väärt lugemist juba selle pärast, et eesti keeles Moldova kohta mujalt korraga nii palju infot leida on väga raske. Nautigem!

Geograafia → Geograafia
44 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Avalik haldus konspekt

 Maaelu arengukava meetmete mõju väiketootjatele  Teehooldetööd ja järelevalve nende üle  Avaliku ja erasektori partnerlusprojektide korraldus valdades ja linnades  Riigi tegevus spordi toetamisel Auditi protsess:  Planning is everything, plans are nothing.  Auditi kolm etappi: o eelselgitus – lõpeb auditiplaaniga, o nn põllutöö – lõpeb tähelepanekute kokkuvõttega, o auditiaruande koostamine – lõpeb aruande avalikustamise ja teadvustamisega.  Audit kestab tavaliselt 9−12 kuud. Kes kontrollib kontrollijaid?  Riigikontrolli tegevust auditeerib igal aastal Riigikogu rahanduskomisjoni ettepanekul määratud audiitor.  Iga nelja aasta tagant hindab riigikontrolli tööd teiste riikide kõrgeimate kontrolliasutuste spetsialistidest koosnev töörühm.

Ühiskond → Avalik haldus
29 allalaadimist
thumbnail
18
docx

EESTI KEELE VÕÕRKEELENA ÕPPIMINE

Kolmandas peatükis vaadeldakse võõrkeele õppimist. Selles osas räägitakse, et keeleõpe sobib igale inimesele. Samas osas esitatakse sõnavara õppimist, kuulamist, lugemist ja rääkimist, mis kõik aitab kaasa keele õppimises. Neljandas peatükis räägitakse meetodi valikust. Selles osas esitatakse traditsioonilisi meetode, nagu grammatika-tõlke meetod, lugemismeetod, otsene meetod, audiolingvaalne meetod ja kognitiivne meetod. Uurimistöö lõpeb kokkuvõttega, mis annab vastuse töös püstitatud eesmärkidele. 1. EESTI KEELEST ÜLDISELT 1.1. Eesti elanike keeleoskus Eesti keel on Eesti riigikeel. Eesti keel pole mitte ainult ilus, vaid ka tubli. Nimelt on see üks väiksema kasutajaskonnaga riigikeeli maailmas, suudab aga siiski toimida kõigil ühiskonnaelu aladel. Eesti keel on muuhulgas üld- ja kõrghariduse, teaduse, ajakirjanduse, riigiasutuste ja omavalitsuste, veebikeskkondade ja tarkvara keel. Seega

Eesti keel → Eesti keel
34 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Baturini tegelaste estetiseeritud kannatused

surmasaatmine. Ja ometi – kõik need lõputud kannatused ei mõju kokkuvõttes masendavalt. 1 Sama artikli teoreetilisema küsimuseasetusega versioon on ilmunud ajakirjas Keel ja Kirjandus 11/2006, lk. 863- 874. Kaptenkomandör Batrian loeb oma eluraamatust ridu: Sa pead kannatama, palju kannatama. Sa pead talumatult palju kannatama, et sinust saaks... ... NÄGIJA PILKASES PIMEDUSES. 2 Ilmselt on tegemist romaani moraalse sõnumi kokkuvõttega: kannatustel on oma eesmärk, nad teevad nägijaks, hajutavad pilkase pimeduse. Sama moraali edastab ka romaani pealkiri: sõnajalaõis kivis on nägija pimeduses, romaan asetab kivi ja elu vastamisi, Batriani valu ja kannatused eristavad teda kaasaegsete kivistunud eludest. Nagu selgitab Merebioloogia Uurimiskeskuse juhtivteadur Eugèn Ica, Maailm on hukuendeline, igas tunnis hävib kuus liiki. Inimkond paljuneb, ammendab loodusvarasid, nende hulgas omaenese Loodust

Kirjandus → Eesti kirjandus
1 allalaadimist
thumbnail
62
pdf

Finantsarvestuse konspekt

3. Käive vahendite vähenemine (debiteerimine) 4. Lõppsaldo vahendite jääk perioodi lõpuks (kreedit-lõppsaldo) Passivakontodel näidatakse vahendite moodustamise allikate algjääk ja suurenemine kreeditis, nende vähenemine aga deebetis. Passivakontol saab lõppjääk esineda ainult kreeditis (kreeditsaldo). Järelikult kõikide kontode deebetisse kirjendatud algsaldode summad peavad võrduma bilansi kokkuvõttega ning ühtlasi ka kõikide kontode kreeditisse kirjendatud algsaldode summaga. Algsaldod (jäägid) kirjendatakse kontole vastavalt sellele, kus poolel asub ta bilansis: aktivakontode algsaldod deebetisse ja passivakontode algsaldod kreeditisse. Majanduslikud tehingud kantakse kontodele kahekordse kirjendamise põhimõttel, kõik operatsioonid kirjendatakse samas summas ühe konto deebetisse ja teise konto kreeditisse. Kontode omavahelist seost nimetatakse kontode korrespondeerimiseks.

Majandus → Ettevõtlus alused
209 allalaadimist
thumbnail
46
docx

Teraapiad

suunata tähelepanu keha aistingutele, millest omakorda kasvab välja kohtumise teema ja edasine tegevus. Lähtudes konkreetsest teemast, eesmärgist ja inimes(t)est võib seanss sisaldada konkreetseid terapeudi poolt pakutud struktureeritud liikumisi, aga ka kliendi enda 15 algatatud spontaanseid/improvisatsioonilisi eneseväljendusi läbi liikumise. Seanss lõppeb enamasti füüsilise rahunemise/lõdvestumisega ja kokkuvõttega seansist. Sageli kasutatakse tantsu – ja liikumisteraapias ka erinevaid loovat protsessi ja eneseväljendust toetavaid vahendeid, näiteks salle, erinevaid palle, venivaid kangaid, samuti rütmi ja muusikat. Tantsu– ja liikumisteraapia sobib igas vanuses inimestele ning on rakendatav individuaal-, pere/paari- ja grupiteraapiana. Tantsu- ja liikumisteraapiat rakendatakse rehabilitatsioonis (nt ajutrauma, psühhiaatrilised haigused), hariduses (autistlikud ja õpiraskustega lapsed,

Meditsiin → Meditsiin
25 allalaadimist
thumbnail
38
pdf

Võimalustest muuta töö- ja tehnoloogiaõpet õpilasekesksemaks ning deduktiivsemaks

õppematerjalid: õpikud, töölehed, töövihikud, lüümikud, veebilehed. Muukeelne (ingl.) analoogiline õppevara. Seadused ning määrused mis õppeviisi valikut reguleerivad. Erialane õppe – ja teaduskikjandus. Erialase töö ja elukogemus. T ö ö k o o s s e i s u s on Eritelu ehk analüütiline osa ja Süntees, ehk koostav osa, mis kätkeb tööhüpoteesi teema empiiriliseks uurimiseks, õppeviisi kirjeldust ning tööjuhendi prototüüpi. Töö lõpeb Kokkuvõttega, mis sisaldab olulisemaid järeldusi ning ettepanekuid. -5- I Eritelu 1.1. Õppeviisist ―Õppeviis tuleneb õppeideoloogiast ja sisaldab õppestrateegilist eesmärgistamist, vahendite loomist ja soetamist, ressurside jaotamist, jõudude paigutust (õpikeskkond) ja õppe makromenetlust (Türnpuu, 2002: 1). Õpikeskkonna loomisel on eesmärgiks teatav ― ruumikeskkond, õppevara, inimkeskkond‖ ( Läänemets, 2002:2).

Tehnoloogia → Tehnoloogia
13 allalaadimist
thumbnail
38
pdf

Koolipedagoogika

õppematerjalid: õpikud, töölehed, töövihikud, lüümikud, veebilehed. Muukeelne (ingl.) analoogiline õppevara. Seadused ning määrused mis õppeviisi valikut reguleerivad. Erialane õppe ­ ja teaduskikjandus. Erialase töö ja elukogemus. T ö ö k o o s s e i s u s on Eritelu ehk analüütiline osa ja Süntees, ehk koostav osa, mis kätkeb tööhüpoteesi teema empiiriliseks uurimiseks, õppeviisi kirjeldust ning tööjuhendi prototüüpi. Töö lõpeb Kokkuvõttega, mis sisaldab olulisemaid järeldusi ning ettepanekuid. -5- I Eritelu 1.1. Õppeviisist Õppeviis tuleneb õppeideoloogiast ja sisaldab õppestrateegilist eesmärgistamist, vahendite loomist ja soetamist, ressurside jaotamist, jõudude paigutust (õpikeskkond) ja õppe makromenetlust (Türnpuu, 2002: 1). Õpikeskkonna loomisel on eesmärgiks teatav ruumikeskkond, õppevara, inimkeskkond ( Läänemets, 2002:2).

Pedagoogika → Pedagoogika
15 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Nõustamispsühholoogia konspekt

ohtlik jne. Intervjuul peab olema eesmärk ja kindlad küsimused. Tuleb vaadata mida klient räägib ja kuidas ta räägib. Mille alusel hinnangud tehakse, kas normide või tajumehhanismide vigade? Struktuur: kontakti loomine, juhtimine, julgustamine/empaatia/rahustamine/kokkuvõtete tegemine jne, raskete küsimuste esitamise taktika tuleb läbi mõelda. Avatud ja suletud küsimuste kohane kasutamine. Info edastamine kliendile arusaadaval viisil. Lõpetamine kokkuvõttega mida tehti (klient teeb kokkuvõtte), tagasiside, mingisugune ettekujutus järgmisest kohtumisest. Sagedasemad vead intervjuu läbiviimisel: Järsk teemavahetus Pikad ja keerukad küsimused nt kaks küsimust ühes Küsimuste esitamine viisil, kus on juba vastus olemas Verbaalsete ja mitteverbaalsete avalduste ignoreerimine, kehakeele ja sõnade mitte kokkuviimine Üleolev suhtumine, mis võib esineda ka mitteverbaalselt (nt. kella vaatamine) Oluliste teemade ebapiisav käsitlemine

Psühholoogia → Psüholoogia
130 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Äriplaani Koostamine

· projekti riskifaktorid Tiitellehe ja sisukorra vormistamine Tiitellehel peab olema firma nimi (soovitavalt ka logo), koostaja nimi, kuupäev ja vajaduse korral märkige ka "Konfidentsiaalne"(vt äriplaani näidis). Sisukord koostage kõige viimasena, kasutades selleks arvutitarkvara võimalusi. ÜLESANNE Vormista oma äriplaanile tiitelleht. Kasuta eeskujuna äriplaani näidist. 3. ETTEVÕTTE ÄRIPLAAN 3.1 KOKKUVÕTE Kõik äriplaanid algavad kokkuvõttega, mille pikkuseks võiks olla 1 kuni 3 lehekülge. Kokkuvõttes on esitatud lühidalt kogu äriplaani sisu ja seal peab olema ära toodud põhiline informatsioon, mis on vajalik investoritele või tulevasele äripartnerile. 6 Äriplaan Äriplaani kokkuvõttes võiks käsitleda järgnevaid teemasid: · ettevõtte missioon;

Majandus → Majandus
515 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Äriplaani koostamine

- müük ja turustamine ettevõtte juhtimine ja personal projekti maksumus ja rahastamine projekti riskifaktorid Tiitellehe ja sisukorra vormistamine Tiitellehel peab olema firma nimi (soovitavalt ka logo), koostaja nimi, kuupäev ja vajaduse korral märkige ka "Konfidentsiaalne"(vt äriplaani näidis). Sisukord koostage kõige viimasena, kasutades selleks arvutitarkvara võimalusi. 3. ETTEVÕTTE ÄRIPLAAN 3.1 KOKKUVÕTE Kõik äriplaanid algavad kokkuvõttega, mille pikkuseks võiks olla 1 kuni 3 lehekülge. Kokkuvõttes on esitatud lühidalt kogu äriplaani sisu ja seal peab olema ära toodud põhiline informatsioon, mis on vajalik investoritele või tulevasele äripartnerile. Äriplaani kokkuvõttes võiks käsitleda järgnevaid teemasid: ettevõtte missioon; 6 Äriplaan

Majandus → Majandus
49 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Kokkuvõte Toomas Siitani muusikaajaloo õpikus.

kiriklikud teosed. Peamine kompositsiooniline taotlus oli kõigi elementide harmoonia, ideaaliks oli rahulik ,lihtsas rütmikas kulgev ja iseseisev meloodia kõigis häältes, eelistatud sujuv astmeline liikumine .Palestriina stiil mõjub oma ajastus väga konservatiivsena, iseloomustab kõigi vahendite äärmine tasakaalustatus ja korrastus. Tema stiil on kui kokkuvõte Madalmaade koolkonna kompositsioonipõhimõtteist. Tegemist on enam kui sajandipikkuse esteetilise kogemuse geniaalse kokkuvõttega. VI BAROKKMUUSIKA (1600- 1750) 1.Ooperi tekkimine. Monoodiline stiil. GiulioCaccini.Jacopa Peri, Claudio Monteverdi, Prima prattica,seconda prattica. Aaria, retsitatiiv, avamäng (Sinfonia, Ouverture) Olulisemad autorid: Cavalli, Lylly, Rameau, Hänhel, Purcell. Ooperi tekkimine - eelkäijateks dramaatilised mängud muusikaga: müsteeriumid, piiblinäidendid, laulumängud, intermeediumid(lõbusad vahemängud draamades,

Muusika → Muusika
139 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted II

Lühend PQ4R osutab kuuele järjestikusele tegevusetapile ingliskeelsete sõnadena Preview (vaata üle), Question (esita küsimusi), Read (loe), Reflekt (mõtle), Recite (arutle ja meenuta) ja Review (korda üle). (1) Vaata üle. Vaadake õpitav materjal kiiresti üle, et saada ettekujutlus selle ülesehitusest, põhi- ja alateemadest. Sellelele aitab kaasa teksti sissejuhatuse või kokkuvõttega tutvumine ning tähelepanu pööramine põhi- ja alapealkirjadele. Ülevaatamise tulemusena peate jõudma selgusele, mida te hakkate lugema ja õppima. (2) Esita küsimusi. Lugemist alustades esitage endale küsimusi, milleks te seda materjali õppima hakkate ja mida lisab see teil juba olevatele teadmistele. Lugemise käigus kasutage pealkirju ja võtmesõnu küsimuste formuleerimiseks, veendumaks loetavast arusaamises. (3) Loe

Varia → Kategoriseerimata
238 allalaadimist
thumbnail
108
pdf

RAAMATUPIDAMINE

Lausend Deebet: konto “Kassa” 1850.- Kreedit: konto “Arvelduskonto” 1850.- Niisugust kontodevahelist seost, mis tekib majandustehingute kahekordse kirjendamise tagajärjel, nimetatakse kontode korrespondeerivuseks. Et kahekordse kirjendamise tõttu kajastatakse iga majandustehing võrdses summas deebetis ja kreeditis, siis peab kõikide kontode deebetkäivete kokkuvõte võrduma kõikide kontode kreeditkäivete kokkuvõttega. Majandustehingud muudavad bilanssi, pôhjustades muutusi ettevôtte varade koosseisus ja nende moodustamise allikates. Need muutused vôib jaotada järgmisteks tüüpideks: 1. Muutused bilansi ühel pooolel: a) muutused varade koostises ja paigutuses, s.o. aktivas (I tüüp); b) muutused varade moodustamise allikates, s.o. passivas (II tüüp). 2. Muutused bilansi môlemal poolel:

Majandus → Raamatupidamine
24 allalaadimist
thumbnail
102
docx

Pedagoogiline psühholoogia

meeldejätmiseks ja sellest arusaamiseks. Lühend PQ4R osutab kuuele järjestikusele tegevusetapile ingliskeelsete sõnadena Preview (vaata üle), Question (esita küsimusi), Read (loe), Reflekt (mõtle), Recite (arutle ja meenuta) ja Review (korda üle). 1. Vaata üle. Vaadake õpitav materjal kiiresti üle, et saada ettekujutus selle ülesehitusest, põhi- ja alateemadest. Sellele aitab kaasa teksti sissejuhatuse või kokkuvõttega tutvumine ning tähelepanu pööramine põhi- ja alapealkirjadele. Ülevaate tulemusena peate jõudna selgusele, mida te hakkate lugema ja õppima. 2. Esita küsimusi. Lugemist alustades esitage endale küsimusi, milleks te seda materjali õppima hakkate ja mida see lisab juba olevatele teadmistele. Lugemise käigus kasutage pealkirju ja võtmesõnu küsimuste formuleerimiseks, veendumaks loetavat arusaamises. 3. Loe. Lugege materjal suhteliselt kiiresti läbi

Psühholoogia → Psühholoogia
131 allalaadimist
thumbnail
50
pdf

Leivanädala abimaterjal

Tore üritus oleks leivapäev või leivapidu, kus õpilased võiksid valmistada leivatoite (kaasata ka lapsevanemaid), toimuks ühine leivatoitude maitsmine. Lastele võiks selgeks õpetada mõned luuletused, dramatiseeringu, rahvamängud ja ­laulud. Toimuda võiks viktoriin, näitusel oleksid laste meisterdatud rukkililled või õletööd ning joonistused. Tehke kõik oma mõtted teoks ja tuleb vahva pidu! Leivanädal või leivapidu võiks lõppeda kokkuvõttega, kus ettevõtlikke ja tublisid kaasalööjaid tänataks tänukirja või miks-mitte vahva vigur-leivaga. Usun, et Teil kõigil on küllaga toredaid mõtteid ja kogemusi meeldejäävaks leivanädala teostamiseks. Palju jõudu ja indu! Töövihiku koostaja: Meeri Talv 4 MEIE LEIVA AJALUGU 3000 ­ 2500 aastat tagasi Peamiseks kasutuses olevaks teraviljaks oli oder

Pedagoogika → Pedagoogika
12 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Tsiviilprotsess

töötaja. (2) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 sätestatu ei välista ega piira kohtu kohustust toimetada kohtuotsus menetlusosalistele kätte, kui seda ei anta talle kätte käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud viisil. Otsuse kuulutamise kord (1) Otsus kuulutatakse otsuse resolutsiooni ettelugemisega. (2) Vajaduse korral kuulutab kohus otsuse ka põhjendava osa ettelugemisega või selle olulise sisu kokkuvõttega. (21) Otsuse kuulutamise ajaks ei pea otsuse tekst olema nõuetekohaselt vormistatud ega allkirjastatud, kuid kuulutamine tuleb protokollida. Otsus tuleb sel juhul kirjalikult vormistada kümne päeva jooksul alates kuulutamisest. (3) Otsuse kuulutamisel selgitab kohus kohalolevatele menetlusosalistele otsuse edasikaebamise korda ja tähtaega. (4) Otsuse kuulutamise kehtivus ei sõltu menetlusosaliste kohalolekust. Otsus

Õigus → Tsiviilõiguse üldosa
138 allalaadimist
thumbnail
34
doc

Finantsarvestus - Konspekt

tegevjuhtkonna üle. Omakapital (netovara)- varade ja kohustuste vahe. Omakapitali muutuste aruanne- kajastab aruande perioodil toimunud muutusi ettevõtte oma kapitalis. Pearaamat- raamat, mis sisaldab konto-plaani ja kõiki kontosid, mis on ettevõttes kasutusel. Pearaamatus fikseeritakse majandustehingud. Proovibilanss- ehk pearaamatu käibeandmik, kontrollitakse kas kontode deebet saldode kokkuvõte ühtib kreedit saldode kokkuvõttega. Rahavoogude aruanne- mis kajastab ettevõtte aruande perioodi raha voogusid (raha ja raha ekvivalentide laekumisi ja väljamakseid). Rahvusvaheliselt tunnustatud arvestuse ja aruandluse põhimõtted- tuginevad EL raamatupidamisdirektiividele, rahvusvahelistele finantsaruandluse standarditele ning avalik õiguslike isikute puhul ka rahvusvahelised avaliku sektori raamatupidamise standardid. Summeerimine-veeru liitmine arvetus registrites.

Majandus → Finantsarvestus
11 allalaadimist
thumbnail
42
doc

Nõustamispsühholoogia

Sest kunagi ei tea mis nendest lintidest saab ja keda selle sisu kahjustada võib) Struktuur: · Kontakti loomine · Juhtimine (julgustamine, empaatia, rahustamine, kokkuvõtete tegemine, raskete küsimuste esitamise taktiga tuleb läbi mõelda, info edastamine kliendile arusaadaval viisil) · Avatud ja suletud küsimuste kohandamine (millal küsimused nt millal juhtus. Tuleb luua nn ajatelg) · Lõpetamine (peaks olema seotud kokkuvõttega, Pärast igat kohtumist kokkuvõte. Millele sa kõige rohkem tähelepanu pöörasid? Lastele ­ mis sulle kõige rohkem meelde jäi? · Tagasiside ­ ettekujutus järgmisest kohtumisest. Emotsionaalne side (a la täna läks meil hästi jms) · Sagedased vead ­ ootamatu teemavahetus (kui seda teeb klient, tuleb ta tagasi juhatada) Veel intervjuul: - Pikad ja keerukad küsimused ( pikk küsimus ei ole kohane )

Psühholoogia → Psüholoogia
224 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Eesti Avalik Haldus konspekt

­ Eelkõige tehakse auditeid teemadel, mis hõlmavad suurt raha ja/või mõjutavad paljusid inimesi. ­ Aastatel 2011­2013 keskendub riigikontroll tulemusauditites riigi jätkusuutlikkusele ja pikaajalise majandusarengu eelduste loomisele. ­ Auditi protsess · Planning is everything, plans are nothing. · Auditi kolm etappi: - eelselgitus ­ lõpeb auditiplaaniga, - nn põllutöö ­ lõpeb tähelepanekute kokkuvõttega, - auditiaruande koostamine ­ lõpeb aruande avalikustamise ja teadvustamisega. · Audit kestab tavaliselt 9-12 kuud. ­ Suhtlemine auditeeritavaga: · Auditeeritav teab, mida, kuidas ja millal auditeeritakse. · Auditi tulemused räägitakse auditeeritavaga läbi. · Nn lehmakauplemist ei toimu. · Auditeeritaval on lõpparuanne teada ca üks kuu enne selle avalikustamist.

Kategooriata →
111 allalaadimist
thumbnail
176
pdf

LÕPUTÖÖ "Operatiivkaartide koostamise metoodika"

Töö pealkiri inglise keeles: Principle of making operational cards Tööautor: Vladimir Vlassov Olen nõus oma lõputöö kättesaadavaks tegemisega elektroonilises keskkonnas. Allkiri: Lühikokkuvõte: Antud lõputöö on kirjutatud teemal „Operatiivkaartide koostamise põhimõtted“. Töö on kirjutatud eesti keeles, eesti- ja venekeelse kokkuvõttega. Töö on kirjutatud 88 lehel, millest 40 lehte moodustab põhiosa. Lõputöö koostamisel kasutas autor kokku 18 erinevat eesti- ja venekeelset allikat. Töö sisaldab 10 tabelit, 15 joonist ja 13 lisa. Töös kasutatakse kvalitatiivseid ja kvantitatiivseid uurimismeetodeid. Andmete kogumiseks kasutati veebikeskkonnas ja paberkandjal läbi viidud ankeetküsitlused ekspertide, meeskonnavanemate, operatiivkorrapidajate ja rühmapealikute vahel. Uurimisstrateegiana on kasutatud juhtumiuuringut.

Ühiskond → Ühiskond
18 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun