Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Mõistete sõnaraamat
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge
Kognitiivne keeleteadus – n’itab keelekasutuse sõltuvust kognitiivsest üphiskonna ja üldse inimese arengust, Sõnatähendus sõltub sellets, mis rühmi/katergooriad me modustame, mis vahet on rabakask, sookask jne. Toidutegemine: praadimine, keetmine, küpsetamine. Ehk üldise ja konkreetse vahekord.
Kognitiivne semantika on kognitiivse keeleteaduse üks põhisuundi, sh koos metafooriteooriaga. Keelesüsteem on läbinisti metafooriline: inimene mõistestab uut tuntud ja konkreetse asjade või nähtuste kaudu ja kasutab samu keelelisi väljendeid nende keelendamisel.
Kognitiivne psühholoogia – uurimisobjektiks on peamiselt info vaimne töötlemine, so teadmiste omandamine õppimise teel, teadmiste korrastamine, info säilitamine mälus ja info kasutamine. ESINDAJAD: Jean Piaget, Lev Võgotski, Ulrich Neisser, Endel Tulving.
Kognitiivne psühholoogia - termin kognitiivne: U. Neisser (1967) - keskendub sellele, läbi milliste protsesside inimesed tunnetavad (salvestavad meelte infot, töötlevad jne) ja mõistavad maailma - väline stiimul -> !!! ->käitumuslik vastus
Kognitiivne psühholoogia ehk tunnetusteadus pühendub kõrgemate psüühiliste protsesside, sealhulgas mõtlemise, keele, mälu, ülesannete lahendamise, teadmise, loogilise järeldamise, hindamise ja otsuste vastuvõtmise analüüsimisele.
Kognitiivne psühholoogia on psühholoogia suund, mis käsitleb teadvuses peegelduvat tõelisuse mudelit isiksuse aktiivsuse põhitegurina, rõhutab tunnetusprotsesside ja teadmiste tähtsust inimese hingeelus ja käitumises.
Kognitiivne psühholoogia – Jean Piaget, Endel Tulving Uurimisobjektiks on eelkõige info vaimne töötlemine, see on teadmiste omandamine õppimise teel, teadmiste korrastamine, info säilitamine mälus ja info kasutamine.
Kognitiivne õpiteooria - õppimises on keskne koht info sisemisel ümbertöötlemisel, mille tulemusena omandab inimene info vastuvõtuks, lahtimõtestamiseks ja probleemide lahendamiseks tarvilikke sisemisi mudeleid.
Kognitiivne areng - mõtlemine, tajumine 2. Sotsiaalne areng- käitumine, suhted teistega 3. Emotsionaalne areng- tunded, hoiakud 4. Füüsiline areng- olulisem, sest see on baasiks igasugusele muule arengule.
Kognitiivne dissonants tähendab … c. kodumaa-armastust; Vali üks: d. jumalaarmastust a. valede põhjuste omistamist teiste käitumisele Tagasiside b. empaatia puudumist Õige vastus on: ligimesearmastust.
Kognitiivne psühholoogia - Termin kognitiivne pärineb U. Neisserilt,Keskendub sellele, läbi milliste protsesside inimesed tunnetavad,(salvestavad meelte infot, töötlevad jne) ja mõistavad maailma.
Kognitiivne dissonants – (ehk tunnetuslik ebakõla) on kahe või enama teadmise või tunde vastuolu, mis tekitab ebamugava motivatsioonilise pinge, nõudes ebakõla leevendamise viiside otsimist.
Kognitiivne semantika – seisukoht sarnane generatiivse semantikaga – pindstruktuurid määravad ära olulisel määral, kuidas grammatilised struktuurid toimima hakkavad.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Kognitiivne sotsialiseerumine on põhjapanev edu saavutamiseks enamikus teistes tegevussüsteemides, mis teebki koolist niivõrd olulise õpikeskkonna. Meie teadmiste traditsioon on muutunud abstraktseks ning on raske omandada kogemusi, kui institutsionaalse konteksti mõistete maailm ei leia eriti argipäeva kinnitust. Vestlus kompetentsema inimese ja algaja vahel peab jätkuma.
Kognitiivne teraapia on lühiajaline, aktiivne ja struktureeritud psühhoteraapia, mis eeldab, et emotsioonid ja käitumine sõltuvad sellest, kuidas maailma tunnetatakse.
Kognitiivne psühholoogia – ehk tunnetuspsühholoogia, mis uurib eeskätt info vaimset töötlemist, huvitab, kuidas inimesed loovad maailma kujundeid enda sees ning peas.
Kognitiivne psühholoogia on tunnetega seoses.Keeruliste õppimisnormide puhul pandi tähele, et oluline pole niivõrd mitte uue info omandamine vaid info kasutamine.
Kognitiivne teraapia on populaarne ka põhjusel, et ehkki seda rakendavad paljud professionaalsed terapeudid, võib seda kasutada ka tõhusa eneseabitaktikana.
Kognitiivne lähenemine – uuritakse, mil määral tegutseb inimene isiklikel põhjustel ning millal välise tasu pärast, kuidas need üksteist mõjutavad jne.
Kognitiivne lingvistika on teadusharu, mis uurib inimese mõtlemise, tunnetuse ja keele vahelisi seoseid, kuuludes nii keeleteaduse kui ka psühholoogia alla.
Kognitiivne psühholoogia e. tunnetuspsühholoogia esindaja J. Piaget uurib, kuidas luuakse ajus keskkonna kujundeid ja kuidas toimub info vaimne töötlemine.
Kognitiivne ergonoomika on uus teadusharu, mis sisuliselt eksisteerib alates 90. aastatest ning on eelkõige kognitiivse psühholoogia praktiline rakendus.
Kognitiivne grammatika on loodud Ronald Langackeri poolt 1970ndatel. See on kõige laialdasemalt levinud grammatika teooria kognitiivses lingvistikas.
Kognitiivne psühholoogia – tänapäeva juhtiv suundumus kujunes välja 1950.-1980. aastatel. Eksperimentaalpsühholoogia meetodil põhinev paradigma.
Kognitiivne psühholoogia - Tunnetusteadus, õpetus sellest, kuidas inimene võtab vastu, töötleb, muundab, säilitab ja kasutab informatsiooni.
Kognitiivne teraapia on abiks oma ebareaalsete vaadete äratundmiseks ja muutmiseks, mis on inimesel enda, maailma ja tuleviku kohta.
Kognitiivne antropoloogia – Stephen A. Tyler • Põhiliselt intellektuaalne uurimine, mis vaatleb keele, kultuuri ja teadvuse suhteid.
Kognitiivne areng on loominguline protsess, mistõttu lapsel peab olema võimalus katsetada, proovida ning oma järeldusi teha.
Kognitiivne käsitlus – Schachter-Singeri teoorias eristatakse emotsioone füsioloogilise aktivatsiooni märgistuste põhjal.
Kognitiivne aspekt – rahulolu; emotsionaalne aspekt–õnnelikkus; globaalne mõõde- elukvaliteet; tunnetatud sidusus.
Kognitiivne - käitumuslik teraapia on abiks inimesel identifitseerimaks ja muutmaks mõtteid, mis pole reaalsed.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Kognitiivne semantika – (kognitiivne see uurib: teabe omandamist, töötlemist, kasutamist). Tähelepanu pole siia alla kuuluv! Situatsionist sõltuvalt on lausete tähendus erinev (nt laual on 4 jalga) Rõhutab ütlust (see on operatiivüksus). Nt „mis on tähestikus essa täht? „ A.“ Se on siis ütlus, lausung.
Kognitiivne lähenemine - uurib küsimust, millised on need mõtlemisprotsessid, mis moodustavad inimese käitumise aluse.
Kognitiivne lähenemine – küsitakse, et millised on need mõtlemisprotsessid, mis moodustavad inimese käitumise aluse.
Kognitiivne lähenemine on oma olemuselt filosoofiline, aga sellest hoolimata on ta kognitiivset lingvistikat mõjutanud.
Kognitiivne e. mõtlemise osa hõlmab endas mõtteid ja uskumusi, mis on stressisündmusega seotud.
Kognitiivne pragmaatika – • Keel on formaalsete suhete kirjeldus  keelekasutus funktsioonist lähtuvalt.
Kognitiivne areng – taju, keel ja kõne, mälu Nt lühimälu – intellektuaalsete funktsioonide kasv
Kognitiivne semantika ehk kognitiivne tähendusteooria on denotatsioonide kirjeldamine prototüüpide abil.
Kognitiivne teraapia on inimesele võimaluseks identifitseerida ja muuta oma mõtteid, mis pole reaalsed.
Kognitiivne – tõekspidamised ja arusaamad hoiaku objektist, tema objektiivne määratlus.
Kognitiivne keeleteadus on seadnud eesmärgiks kirjeldada ja seletada igasuguste keelenähtuste olemust.
Kognitiivne dissonants - Kokkuvõttes võib seega hoiakute kujunemist käsitleda kolme elemendi õpin-
Kognitiivne - tegemist on konkreetse ülesande lahendamiseks vajaliku oskuse arendamisega.
Kognitiivne psühholoogia – tänapäeva juhtiv suundumus kujunes välja 1950.- 1980. aastatel.
Kognitiivne ehk interaktsionaalne teooria (interaction theory)  Ivor Richards.
Kognitiivne –  mentaalsed protsessid on nagu infotöötlus arvutis.
Kognitiivne plahvatus – tuleneb sellest et väga kiirelt on arenenud neuroteadused.
Kognitiivne - käitumuslik teraapia; dialektiline-käitumuslik teraapia.
Kognitiivne – Arvuti tekitas kognitiivse revolutsiooni psühholoogias.
Kognitiivne paradigma - tõestab, et mõtlemine mõjutab emotsioone ja käitumist.
Kognitiivne ehk tunnetuslik psühholoogia- Endel Tulving, Jean Piaget.
Kognitiivne dissonants – on juhul kui hoiaku komponendid on omavahel vastuolus.
Kognitiivne – afektiivne – konatiivne – käitumuslik lojaalsus.
Kognitiivne dissonants - olukord, kus hoiaku komponendid on omavahel vastuolus.
Kognitiivne ergonoomika on kognitiivse psühholoogia rakendamine praktikasse.
Kognitiivne lingvistika on küll palju arenenud, kuid on veel arenemis ruumi.
Kognitiivne antropoloogia – arenenud 50ndates psühholoogiateadusese mõjul.
Kognitiivne kompetentsus – tema realiseerumise resultaadiks on vale otsus.
Kognitiivne psühholoogia – tunnetusprotsesside kui infotöötluse uurimine
Kognitiivne – stiimul – tunnetusprotsessid – reaktsioon.
Kognitiivne dissonants e. tunnetuslik ebakõla on sotsiaalpsühholoogia
Kognitiivne intervjuu - meenutamist toetav intervjueerimistehnika
Kognitiivne tähendusteooria - psühholoogial põhinev tähendusteooria.
Kognitiivne lingvistika on suutnud tuua keelde tähenduse mõiste.
Kognitiivne - õpitakse teadmisi ja toiminguid.
Kognitiivne intervjuu - üldiseloomustus ja efektiivsus.
Kognitiivne – olukorra tõlgendus
Kognitiivne - ja käitumisteraapia.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Kognitiivne e. mõtlemise osa hõlmab endas mõtteid ja uskumusi, mis on stressisündmusega seotud. - Mida ma mõtlen? Emotsionaalne komponent hõlmab endas mitmesuguseid tundeid – hirm, viha ärevus, erutus, häbi, masendus.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Kognitiivne – tõekspidamised ja arusaamad hoiaku objektist, tema objektiivne määratlus Käitumuslik (konatiivne) – kuidas isik tegelikult reageerib hoiakuobjektile, millised on tema toimingud selle suhtes.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Kognitiivne - ratsionaalne: Afektiivne- seotud tunnetega: teadmised, mida on kujtatud skeemidena, enesekohane suhtumine: objektiivsed mis sisaldavad personaalseid mälestusi, tundmused kui ka uskumused,
Vote UP
-1
Vote DOWN
Kognitiivne ehk Jean Piaget Uuritakse info vaimset töötlemist, teadmiste tunnetuspsühholoog Endel Tulvik omandamist, info säilitamist mälus ja selle a Lev Võgotski kasutamist.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Kognitiivne - uuritakse, kuidas inimene tunnetab ja tajub maailma ja kuidas ta selle üle mõtleb `` Ma olen see, mida ma endast mõtlen.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Kognitiivne käitumisteraapia on moodus, mis aitab sul identifitseerida ja muuta enda vaateid, maailma ja tuleviku kohta, mis ei ole reaalsed.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Kognitiivne ehk tunnetuslik komponent sisaldab tõekspidamisi, arvamusi, teadmisi või informatsiooni mingi nähtuse kohta.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Kognitiivne areng tähendab kogemuste omandamist, mis korrigeerivad maailmapilti ja arendavad seeläbi intellekti.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Kognitiivne intervjuu - küsitlustehnika, kus on maksimaalselt arvestatud psüühika toimimise seaduspärasustega.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Kognitiivne – ratsionaalne: Mille suhtes? Afektiivne – seotud tunnetega: . Milline +/-
Vote UP
-1
Vote DOWN
Kognitiivne areng – koos keha ja vaimu vananemisega muutub ka inimese mõtlemine.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Kognitiivne – kuidas mõtleme (keel, sümbolid, väärtused, reaalsustaju)
Vote UP
-2
Vote DOWN
Kognitiivne e. mõtlemisega seonduv (õppija kohandab, tõlgendab, loob, analüüsib ja hindab enda õppimist…) Rõhuasetus õpitavast materjalist õppivale indiviidile, teadmiste hankimisest võimete arengule.
Vote UP
-2
Vote DOWN
Kognitiivne – teadmisega seotud ajustruktuurid ja –protsessid on keelelise suhtluse vältimatuks bioloogiliseks ja kognitiivseks eelduseks
Vote UP
-11
Vote DOWN
Kognitiivne võimekus on oma olemuselt päritav seadumus, mille määravad peamiselt geneetilised, mitte keskkondlikud tegurid.



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun