Ülessanne 3. Kaup hinnaga 250 lasti odavale väljamüügile hinnaga 200 . Arvutada, mitu % on : 1) Väljamüügi hind madalam esialgsest hinnast; 2) Esialgne hind kõrgem väljamüügihinnast. 1) 2) Ülessanne 4. Tartu linna registris oli 3304 ettevõtet, neist munitsipaalomanduses 119. Mitu protsenti ettevõtetest on munitsipaalomanduses ? 3304 100% 119 X % Vastust : Tartu linna ettevõtetest on munitsipaalomanduses 3,6 %. Ülessanne 5. Auto kindlustusmaks on 15 aastas. Algaja juht peab esimesel aastal maksma 175 % kindlustusmaksust. Juht, kes ei ole 5 aasta jooksul teinud ühtegi avariid, maksab vaid 60 % kindlustusmaksust. Mitu maksab algaja juht rohkem ? Kindlustsumaks 15 Algajal juhil 175 % = 1,75 41,25 -6 = 32,25 Kogenud juhil 60 % = 0,6 15 + 1,75 15 = 41,25 15 - 0,6 Vastus : Algaja juht peab kogenud juhtist maksma 32,25 rohkem. Ülessanne 6 . Olgu Anne brutopalk 900 , töötuskindlustusmakse 2,8 %, maksuvaba tulu
palgalt, honorarilt ja loteriivõidult. See moodustab 21% kõikidest sissetulekutest va. pensionid, stipendiumid ja toetused. KÄIBEMAKS. Kaudsed maksud moodustavad Eesti riigieelarve tulust 40%. See moodustab 18% kauba või teenuse hinnast. OTSENE MAKS. Siia kuuluvad maamaks, füüsilise isiku tulumaks, eraettevõtte tulumaks. KAUDNE MAKS. Siia kuuluvad käibemaks, aktsiisimaks, tollimaks. SOTSIAALMAKS. Siia kuuluvad kindlustusmaks, pension ja tervisehoid. Tuludeklaratsiooni peab täitma kord aastas, et kontrollida, kas inimest on maksustatud õigesti. Tulumaksusoodustust saab riigi poolt tunnustatud õppeasutustes(õppemaks), pensioni kindlustuse sissemaksust ja eluasemelaenu intressist. Sotsiaalse turvalisuse alla kuuluvad toetused, haiglarahad, töötuskindlustused, pensionid. PENSION. Selle suurus sõltub palga suurusest ja töötamise ajast. Tööandja maksab töötaja
avatud väärtpaberikonto. Registreerimiseks tuleb esitada: taotlus; aktsionäride nimekiri; juhatuse liikmete allkirjanäidised; põhikiri; asutamisleping või asutamisotsus. Vajalikud dokumendid esitatakse Eesti Väärtpaberikeskusesse. Korrektselt esitatud dokumentide puhul toimub menetlemine 5 tööpäeva jooksul. Ülesanne 2. Maksude määramine palgast 2012.a.: Lähteandmed: · Sotsiaalmaks: 33% · Üksikisiku tulumaks: 21% · Tööpuuduse kindlustusmaks töötajale: 2,8% ja tööandjale: 1,4% · Tulumaksust vabastatud kuu tulu: 144 Lahendus: Töötaja brutopalk 100%. Ülesande jaoks määran brutopalgaks: 700 . Töötaja tulumaks: (700 144 14 19,60) x 0,21 = 109,70 . (Tulumaksu peab kinni firma. Lisaks tulumaksuvabale kulule tuleb brutopalgast lahutada eelnevalt töötuskindlustusmakse (2,8%) ja kogumispension (2%) ) Tööpuuduse kindlustusmaks: 700 x 0,014 = 9,80
polikliinikud). Soome on sõlminud mitmete maadega kahepoolsed lepingud. See tähendab seda, et välismaal makstud maksud on üldreeglina võimalik Soome tulumaksust maha arvata. Sellega seotud asjad on parem oma maksuametist järele kontrollida. Soome seadusandluse kohaselt tuleb Soomes tehtud tööst maksta seaduses ette nähtud sotsiaalkindlustusmaksud. Soome seadusega ettenähtud sotsiaalkindlustusmaksud on: 1.tööpensioni kindlustusmaks, 2.õnnetusjuhtumi kindlustusmaks, 3.töötaja kollektiivne elukindlustusmaks, 4.töötuskindlustusmaks ja 5.sotsiaalkaitsemaks. Maksustamine Erinevalt Eesti proportsionaalsest maksusüsteemist on Soomes progressiivne maksusüsteem ehk astmeline tulumaks.Töötaja maksustamine oleneb sellest, kui kaua isik Soomes elab ning kas tööandja on Soome või välismaine ettevõte. Kui isik elab Soomes üle 6 kuu, makstakse palgast tulumaksu Soome. Sel juhul pole
Par Value nominaalväärtus Listing Date nimistu moodustamise kuupäev Perpetual Bonds lakkamatud tagatised Placing määramine Portfolio portfell, tegevusala M Preference Shares eelisaktsiad Margin Call määrnõue Premium (Warrants) kindlustusmaks, Market Capitalization turu preemia kapitaliseerimine Premium Bond auhind obligatsioon Market Maker börsimaakler Present Value jääkväärtus Market Order turu käsk Present Value of an Annuity aastamakse Money Market rahaturg jääkväärtus
vastavalt kokkuleppele rahas või muudes asendatavates asjades, kusjuures hoonestusõiguse seadmisel võib tasu suuruse või arvestamise alused kogu hoonestusõiguse ajaks ette määrata. Kuna hoonestusõiguse tähtaeg on küllaltki pikk, on mõistlik lepingus sätestada ka võimalus tasu muutmiseks. Vastasel juhul võib tekkida olukord, et aastakümneid peab omanik leppima juba kord määratud tasuga. Kõik hoonestusõigusega koormatud maatükil lasuvad maksud (nagu maamaks, kindlustusmaks jt) tasub ja avalik-õiguslikud reaalkoormatised kannab hoonestaja, kui ei ole kokku lepitud teisiti. 3. Hoonestusõiguse sisu AÕS § 241. Hoonestusõiguse mõiste ja ulatus (1) Kinnisasja võib koormata selliselt, et isikul, kelle kasuks hoonestusõigus on seatud, on võõrandatav ja pärandatav tähtajaline õigus omada kinnisasjal sellega püsivalt ühendatud ehitist. Ühele kinnisasjale võib seada ainult ühe hoonestusõiguse.
SOTSIAALMAKSU OBJEKT Sotsiaalhoolekande kulud on järjepidevalt kasvanud Eesti Vabariigi asutamisest peale ja olnud järjepidevalt teiseks suurim kuluartikkel riigieelarves. Kõige levinum viis sotsiaalkulude katmiseks OECD riikides ja ka Eestis on riiklik kindlustusmaks. Kindlustusmaksu käsitletakse eriotstarbelise maksuna, sest seda korraldatakse riiklikult, see on sunduslik ja sellest saadav tulem ei ole alati ja otse seotud tasutud maksu suurusega. Kindlustusmaks võib hõlmata kas kõiki füüsilise isiku tulusid või tasutakse seda töövõtu eest tasutavalt väljamaksetelt, töövõtja heaks ja sellega kindlustatakse töövõtjale hüvitis: Töövõime kaotuse perioodiks, mis võib tuleneda vanadusest, õnnetusjuhtumist või harvemini töökoha kaotusest; Mitteplaneeritud kulude suhtes, mis võivad tuleneda haigestumisest ja ka streigi perioodiks jms. Mõnedes riikides on kohustuslik ka elukindlustus eesmärgiga tagada töövõtjaga seotud isikutele
Kasutuseelis on asja faktilise kasutamise võimalus. Praktiline tähendus on eelkõige see, et kui isik jääb kellegi teise tõttu kasutuseelisest ilma, võib ta esitada kahjutasunõude. 4.3.2. Koormised ja kulutused Koormised on mingisugused kohustused seoses asjadega. Need võivad olla avalik-õiguslikud või eraõiguslikud. Avalik-õiguslik on nt. maamaks, talvel tänava lumest puhtana hoidmine. Eraõiguslikud koormised tulenevad lepingust või seadusest, nt. kindlustusmaks. Koormised, mis on seotud mingi konkreetse asjaga. TsÜS §63. Kulutused Esemele tehtud kulutused on: 1) vajalikud, kui nendega säilitatakse eset või kaitstakse seda täieliku või osalise hävimise eest; 2) kasulikud, kui nendega eset oluliselt parendatakse; 3) toreduslikud, kui nendega taotletakse peamiselt eseme mugavust, meeldivust või ilu. Õiguslik tähendus tuleneb kusagilt mujalt. Asjaõigusseadus §72 (4) Nt. kui kaasomandi üks
Kasutuseelis on asja faktilise kasutamise võimalus. Praktiline tähendus on eelkõige see, et kui isik jääb kellegi teise tõttu kasutuseelisest ilma, võib ta esitada kahjutasunõude. 4.3.2. Koormised ja kulutused Koormised on mingisugused kohustused seoses asjadega. Need võivad olla avalik-õiguslikud või eraõiguslikud. Avalik-õiguslik on nt. maamaks, talvel tänava lumest puhtana hoidmine. Eraõiguslikud koormised tulenevad lepingust või seadusest, nt. kindlustusmaks. Koormised, mis on seotud mingi konkreetse asjaga. TsÜS §63. Kulutused Esemele tehtud kulutused on: 1) vajalikud, kui nendega säilitatakse eset või kaitstakse seda täieliku või osalise hävimise eest; 2) kasulikud, kui nendega eset oluliselt parendatakse; 3) toreduslikud, kui nendega taotletakse peamiselt eseme mugavust, meeldivust või ilu. Õiguslik tähendus tuleneb kusagilt mujalt. Asjaõigusseadus §72 (4) Nt. kui kaasomandi üks