Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Mõistete sõnaraamat
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge
Kütuseelemendile on tippvoolutiheduste (tippkoormuste) saavutamiseks kasutusel elektrilise kaksikkihi kondensaator (nn. superkondensaator). Superkondensaatorid on väga efektiivsed impulssvooluallikad/salvestid, mille elektriline kasutegur on 93–95 %. Kombineerides koormusjaotust kütuseelemendi ja superkondensaatori vahel, loodavad teadlased pikendada kütuseelementide eluiga transpordivahenditel. Kütuse element – Fuel Cell – PEKE-membraan element
Kütus –  kütusena võib kasutada igasuguseid ühendeid, mille koostises on mõni madala  OA’ga element, mis võib kergesti oksüdeeruda. Tavaliselt kasutatakse kütusena  süsinikuühendeid, sest seda leidub palju. Gaasilised, tahked, vedelad kütused – gaasilised ja vedelad kütused ei tekita jääke. Neid  saab kergesti transportida. Tahketel kütuste kasutamisel tekivad jäägid.
Kütus on põlenud lõpuni ja vee temperatuur langenud alla vajaliku taseme[2]. Sellist katelt võib soovitada neile kes suudavad investeerida nii katlasse põletisse kui ka vedelkütuse mahutisse ning kellel on võimalus oma ehitus- või metsajäätmetest vähendada vedelkütuse kulu oma odava tahke kütuse kasutamisega ning kellele see kõrge efektiivsus odava tahke kütuse kasutamisel ei ole eesmärk omaette.
Kütuseelement on eri tüüpi galvaanielement, milles toimub kütuse aeglane oksüdatsioon („leegita põlemine”) ja reaktsioonil vabaneva energia eraldumine elektrienergiana. Kütuseelement töötab elektrokeemilise generaatorina, milles elementi juhitakse pidevalt elektrokeemiliselt aktiivseid aineid vastavalt nende ärakasutamisele. Sel viisil tagatakse elektrienergia pidev genereerimine elemendis.
Kütus - kasulike energia allikas Surnud taimede ja loomade orgaanilised jäänused, mis on mattunud setetesse, sisaldavad “kapseldunud” päikeseenergiat – fossiilsed kütused; Eesti fossiilsed kütused: põlevkivi ja turvas; nafta, maagaasi ja põlevkivi lähtematerjali ladestuskohad olid merepõhjas; kivisüsi ja sellega kaasnev metaan, samuti turvas on maismaataimelise tekkega
Kütuse tuha - , niiskuse-, lendaine- ja seotud süsiniku1 sisalduse väljendamiseks on mitu võimalust (vt puitkütuste komponente Joonis 2 .10): • sisaldus massiprotsentides kuivaine (d) kohta; • sisaldus massiprotsentides niiske kütuse e tarbimiskütuse (ar) kogumassi kohta; • sisaldus massiprotsentides tuhavaba kuivaine e põlevaine (daf) kohta.
Kütuse erikulu – iseloomustab kütuse kasutamise efektiivsust ja väljendatakse ühikuga g/hj t. 5. Elektriliste jõuallikate liigitus.
Kütused on saadud erinevatest allikatest: • Bakterite ja vetikate biomass: nafta, maagaas, põlevkivi • Taimede tselluloos, ligniini keemiline muundumine: turvas, pruunsüsi, kivisüsi, antratsiit Keskkonna saaste protsendi toob kaasa suur väävlisisaldus, mida on kõige rohkem põlevkivis, kivisöes ja mõndades naftades.
Kütuse eelsoojendid on tavaliselt vertikaalsed U-kujuliste (silmus-) torudega soojusvahe-tid, kus torudes liigub kütus, mida soojendab kesta ülaosast sissejuhitav aur. Kestas olevad diafragmad juhivad auru liikumist liikumissuuna mitmekordse muutmise teel, kuni aur jahtub, annab ära aurustussoojuse ning kondenseerub.
Kütusekulu on 20 l. Kütuse ühikuhind on 10,90 EEK/l. Kütuse aastamaksumus arvutatakse valemiga [2, lk 99] n K ü = ∑ k üli ⋅ t i ⋅ 365 ⋅ H küi , (6.4) i =1 kus n – kütusetarbijate arv; kül – kütuse tunnikulu l/h; t – tööaeg ööpäevas h; Hkü – kütuse ühikuhind EEK.
Kütuseelement on keemiline vooluallikas, milles saadakse elektrienergiat kütuse oksüdatsioonil vabaneva energia arvel Kütuseelement toimib analoogiliselt elusorganismidele – genereeritakse prootonpotentsiaal - negatiivset laengut omavatele osakestele läbimatu membraanide kasutamise teel
Kütuse sisemus on piisavalt kokku surutud, et toimuks tuumaühinemine Külm tuumaühinemine katalüsaatorite abil Võimalik ka madalal temperatuuril Keemiliste katalüsaatorite kasutamisega üritatakse siduda deuteeriumi ioone, et neid seejärel elektrivoolu toimel teineteise vastu suruda
Kütuseaktsiis - Kütuseaktsiisiga maksustatakse Eestis toodetud ning Eestisse imporditud autobensiin, diislikütus, lennukipetrool ja -bensiin, mootorikütusena kasutatav vedel- ja surugaas, mootoriõli, kerge kütteõli, nende sarnased tooted ning nende komponendid ja lisandid.
Kütuselatt on hoova kaudu ühendatud koormusregulaatoriga. Pumppihustite eelised:  saab loobuda kõrgsurve torudest  lihtsam reguleerida ÕLITUSSÜSTEEM 1 Detailide kokkupuutepindade määrimine, et vähendada nende vahelist hõõrdumisi 2 Detailide jahutamine
Kütuse effektiierikulu on üks põhiline kriteerium mootori mootori koormamisel pöörete arvu ja sõukruvi sammu jäiga, vedru-, hüdro-, pneumaatilise- või elektromagnetilise muhvi õkonoomsuse hindamisel . Seejuures tuleb jälgida selle tunnusjoone kombineeritud muutmine.
Kütused on kivisüsi,pruunsüsi, masuut, maagaas, põlevkivi, hakkpuit, küttepuit, bensiin, petrooleum, diislikütus- need kõik on kasutusel meie igapäevaelus See uurmistöö käsitleb just erinevaid kütteliike majapidamises või nende säästlikkust.
Kütused - põlevkivi(kirde eesti) ja turvas(lääne eesti) Ehitusmaterjalid- lubjakivi, savi, liiv, kruus, dolomiit Tööstuse toorained-Tooraine on töötlemata või osaliselt töödeldud materjal, mida kasutatakse valmistoodete tootmisel.
Kütuseelement on keemiline vooluallikas, milles saadakse elektrienergiat kütuse oksüdatsioonil vabaneva energia arvel, • on seade, mis suudab toota keemilisest energiast elektrienergiat, ilma et muundaks seda vahepeal mehaaniliseks energiaks.
Kütuselemendis on võimalik kasutada kütuseks mitmesuguseid energiarikkaid gaasilisi või vedelaid aineid (nt vesinik, metaan, metanool jt). Vesinik- hapnikelemendis toimivad omavahel H2(-) ja O2(+) ning reaktsiooni saaduseks on vesi.
Kütuse kulutankid on varustatud täite- ja äravoolutorude ning armatuuriga, õhutoruga, mõõteklaasiga, armatuuriga sette väljalaskmises. Mootorlaeva raskekütusesüsteemid on varustatud eelsoojendusega.
Kütuse kütteväärtus on kütuse kindla koguse täielikul põlemisel eralduv soojushulk (energia). Seda suurem, mida madalam on süsiniku oksüdatsiooniaste ning mida rohkem on kütuse koostises vesinikku.
Kütuse kütteväärtus on soojushulk, mis eraldub ühe massiühiku kütuse täielikul põlemisel (ühik on J/kg). Soojusliku tasakaalu võrrand väljendab energia jäävuse seadust soojuslikes protsessides.
Kütuse kütteväärtus – füüsikaline suurus, mille väärtus sõltub kütuse liigist ja m mis on võrdne selle soojushulgaga, mis vabaneb ühe massiühiku antud kütuse täielikul põlemisel.
Kütus on ülekuumutatud 6. Pööreteregulaator on valesti häälestatud või on rikkis 7. Kütuses on vett või õhku 8. Mõni silinder ei tööta 9. Mootor on üle koormatud
Kütuseelement on eri tüüpi galvaanielement, milles toimub kütuse aeglane oksüdatsioon („leegita põlemine”) ja reaktsioonil vabaneva energia eraldumine elektrienergiana.
Kütus on aine, mille keemilisel nende algparameetrid ning tuleb määrata soojuskandjate lõpp- ühinemisel oksüdeeriaga (hapnik) eraldub suurel hulgal soojust.
Kütuse kõrgsurvepump on diiselmootori kütusesüsteemi osa, mis doseerib vedelkütuse hulka vastavalt mootori töörežiimile ning tekitab kütuse pihustamiseks vajaliku rõhu.
Kütuseelemendid on oluliselt tõhusamad keemilise energia elektriks ja soojuseks muundamise seadmed, kui Carnot’ termodünaamilisel soojusmasinal põhinevad süsteemid.
Kütuseelement – On keemiline vooluallikas milles elektrienergia saadakse kütuse oksüdeerumisel eralduva energa arvul, Kõige tuntum on vesinik hapnik element.
Kütuse toite - ja ülepumpamise pumbad - Laeva kütusesüsteemides kasutatavad toitepumbad tagavad kütuse pideva survega etteannet kõrgsurvepumpadele.
Kütus on energeetilises mõttes aine, mille keemilisel ühinemisel hapendajaga, milleks on tavaliselt hapnik eraldub suurel hulgal soojust.
Kütus - Energeetilised ja muud abiained on need, mida kasutatakse tootmisprotsessis, kuid mis ei lähe valmistoodangusse naturaalsel kujul.
Kütuse tsetaaniarvuks nimetatakse tsetaani protsentuaalset sisaldust etalonvedelikus, mille isesüttimistemperatuur on võrdne katsetatava kütuse omaga.
Kütuse puhastamine ehk separeerimine. Kütus võetakse põhjatankidest settetanki ja selles setitatud kütus tõstetakse separaatori abil üles.
Kütuse kulu - ja settetankid peavad vajalikul määral täidetud olema, et vältida kütuse kättesaadavuskaotust kõva ilma jooksul.
Kütuseelement on keemiline vooluallikas, milles saadakse elektrienergiat juurdeantava kütuse oksüdeerimisel vabaneva energia arvel.
Kütused on viimasel ajal saanud rohkem tähelepanu, sest neid peetakse heaks alternatiiviks teistele ohtlikumatele kütustele.
Kütuseks olid – 185 kraadini jahutatud vedel hapnik ja vesinik, mida hoiti isoleeritud sfäärilistes mahutites hooldusmoodulis.
Kütuse pihusti on teine uus ese. See pumpab kütust suurel survel ja lubab paremat pulberdamist ja palju ühtlasemat jagunemist.
Kütuse kütteväärtus on soojushulk, mis eraldub 1 kg tahke- ja vedelkütuse või normaalkuupmeetri gaaskütuse täielikul põlemisel.
Kütusekulu on seega vaid 1,5 l/100 km. uutke teksti laade Teine tase ● Kolmas tase Kolmas generatsioon ● Neljas tase
Kütus on aine, mille 2.Soojuspumpprotsess. Kasutatakse kas kütte ja sooja kandvateks osadeks molekulid, kus temp.
Kütuseelemendid – keemilised vooluallikad, milles saadakse elektrienergia kütuste oksüdeerumisel eralduva energia arvel.
Kütused - ained või materjalid, mille põlemisel vabaneb palju soojusenergiat. (NH3- ei leidu looduses/ ammoniaak)
Kütuseelement – keemiline vooluallikas, milles saadakse elektrienergiat kütuse oksüdatsioonil vabaneva energia arvel.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Kütusehoidla – vaheladu, foto Ü. Kask Suurema võimsusega automatiseeritud katlamajades kasutatakse põhilao täitmiseks automaatotsijaga greiferkraanat (vt Joonis 7 .66). Väiksemates katlamajades kasutatakse kütuse transpordiks vahelaost põhilattu ka buldooseri või frontaallaaduriga traktorit (vt Joonis 7 .67).
Kütuse kulu on 10 liitrit (linnas 12l) 100km kohta, mille rentnik kohustub tagastama või hüvitama hinnaga 1,35eur/l.
Kütused on põhikoostisosana süsinikku sisaldavad põlevained, mida laevadel kasutatakse soojusenergia saamiseks.
Kütuselemendid - keemilised vooluallikaid, milles saadakse elektrienergia kütuste oksüdeermisel eralduva energia arvel.
Kütuse importimine on alates 1990ndatest kasvanud 43 %. Üle 63% esmasest energiast kasutatakse elektri generaatorite jaoks.
Kütuseelement - elektrokeemiline seade, milles kütuse oksüdatsioonil vabaneva energia arvel saadakse elektrienergiat.
Kütuse põletamisel on põhilisteks õhkupaisatavateks saasteaineteks vääveldioksiid, tahked osakesed ja lämmastikoksiid.
Kütus – aine, mis sisaldab salvestunud energiat sellisel kujul, et seda saab põlemisreaktsiooni abil sealt
Kütus on aine, mille keemilisel ühinemisel oksüdeeriaga  100  (hapnik) eraldub suurel hulgal soojust.
Kütus on aine, mille reageerimisel hapendajaga (milleks on tavaliselt hapnik) eraldub suurel hulgal soojust.
Kütuse iseloomustamisel on tähtsaim kütteväärtus, mis näitab, kui palju energiat saadakse kütuse ühiku põletamisel.
Kütusekulu on keskmiselt 0,3 - 0,67 liitrit tunnis sõltuvalt soojendi võimsusest ja soojuse vajadusest.
Kütuseelement on elektrokeemiline energia muundamisseade, mis toodab elektrit ja kõrvalproduktina soojust.
Kütus on tuumareaktoris kogutud seadmesse, mida nimetatakse südamikuks, kus on ka aeglusti.
Kütuse kiirus on 150...400 m/s ning kütusejuga jaguneb 0,002...0,003 mm läbimõõduga piiskadeks.
Kütusehinna tõus on probleem mitte ainult traalpüügi ja Eesti kontekstis, vaid terves maailmas.
Kütusebisnises on taktikalised, kütuse ostmisega seotud otsused – mis hetkel ja kui palju.
Kütus on suletud metallkonteineritesse ja reaktori südamik paikneb surveanumas.
Kütuseelement on akupatareiga sarnane elektrokeemiline seade, mis genereerib maagaasist
Kütuse soojendeid on kahte tüüpi: kest- toru (manteltoru) soojendid ning plaatsoojendid.
Kütuse niiskusesisaldus on muutuv suurus ning sellepärast eelistatakse teatmetabelites kütuse
Kütused - TAHKED KÜTUSED ON KIVISÜSI, PRUUNSÜSI, PÕLEVKIVI, TURVAS JA PUIT.
Kütuse kütteväärtus – teatud hulga kütuse täielikul ärapõlemisel eralduv soojushulk.
Kütuse sissetoomine on tingitud Tai enda väikesest naftareservist, mis ei tohi ammenduda.
Kütuse põlemine on süsiniku ja vesiniku ühinemine õhuhapnikuga e oksüdeerumine.
Kütuseelemendid on vastavalt töötemperatuurile madaltemperatuursed (kuni 80 °C),
Kütuseelemendiseadet on võimalik installeerida kuhu vaja, vastavalt tarbija soovidele.
Kütuse rõhk - 2bar. Igal silindril eraldi pihusti,mida juhitakse paarikaupa.
Kütused — taimejääkidest tehakse bakterite abiga etanooli, metaani.
Kütused on põhjustanud happevihmu, kliimamuutusi ja hävitanud metsi.
Kütuse element – Fuel Cell Üks elemendi plaat - Vee kondensatsiooni renn
Kütuse aktiivsus on väga madal ja seda võib käidelda ilma varjestuseta.
Kütusekindlad hermeetikud on B N-32-3 polüuretaankomposiidid külma tahkumisega.
Kütuse etteandepump - kütusesoojendi enne mootorit- kütusetorude lõtke.
Kütuseelemendis on elektronide vahetus eraldatud aatomite kontaktist.
Kütus - soojus- ja elektrienergia samiseks kasutatav aine.
Kütuseaktsiis - Kaudne maks, mis lisatakse mootorikütuse hinnale.
Kütuseaktsiis - teehoid, pakendiaktsiis – 50% keskkonnatasu.
Kütuse tarbimisel on toimunud nihe kergemate produktide suunas.
Kütuseelement on sobiv elektri ja soojuse koostootmiseks.
Kütuselemendi kütuseks on vesinik või vesinikku sisaldavad ained.
Kütuseliikide - bensiini ja petrooleumi kasutuselevõtu.
Kütus on samuti paigaldatud isoleeritud kihti.
Kütus on odav, sest seda kulub väga vähe.
Kütuse iseloomustamiseks on tähtsaim tema kütteväärtus.
Kütuse iseloomustamisel on tähtsaim tema kütteväärtus.
Kütused on ka keemiatööstuse tooraine.
Kütused on Maa kliima muutuma pannud.
Kütusekulu on ainult 2.1 l/100 km kohta.
Kütuseelemendid on ühendatud järjestikku.
Vote UP
-2
Vote DOWN
Kütuse erikulu on hea ja liigõhu tegur vähendab komprimeerimise polütroobi näitajat.



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun