Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Mõistete sõnaraamat
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge
Jutustaja tegelikult on uskunud. Kui rahvausundi kohta käival väitel puudub eepiline struktuur, nimetatakse seda usutõeks („Metshaldjal on saba“, „Majahaldjas elab tallis“). Olulist rolli on mänginud traditsioonikandjad, inimesed, kellel on olnud erilinehuvi ja võime kodukoha traditsioone edasi kanda.
Järeldamist - tuletamist vajav info Miks tahtis Lauri õue uisutama minna? Miks pidi poiss uisud jalga panema? Miks läks Lauri jää peale? Miks hakkas Lauri kaugemale tiigijääle uisutama? Miks Lauri kukkus? Miks oli Lauri kurva näoga? Miks hakkas Malle keerutama tiigijääl? Miks kukkus Malle vette? Miks oli Lauri ehmunud näoga? Millises tujus võis malle olla? Mida võis Malle sellest juhtumist õppida? Pildiseeriad
Järeldamist - tuletamist vajav info Miks pesi Sille koera? Miks oli sillel hea tuju? Miks pani sille koera vanni? Miks hakkas koer vahutama? Miks võttis Sille rätiku? Miks oli pati karv kohev ja turris? Miks oli Sille nägu hämmeldunud? Töö jutustuse mikrostruktuuriga ja lausemallidega (5 tegevust) Antud osas harjutatakse eesmärgi- ja põhjuspõimlausete moodustamist osalausete ühendamise teel.
Järeldamist - tuletamist vajav info Miks oli Martinil hea tuju? Miks viis Martin lindudele teri? Miks tahtis kass linde püüda? Miks ei saanud kass ühtki lindu kätte? Miks lendasid linnud minema? Miks tahtis Martin kassi minema ajada? Millises tujus kass võis olla? Miks oli kassil kurb tuju? Töö jutustuse makrostruktuuriga ja lausemallidega 4. tegevus Teema: Mees ja linnud.
Järeldamist - tuletamist vajav info Miks pani ema raha kassasse? Miks ema raha kogus? Miks võttis Toomas raha ära? Miks oli Toomasel haamrit vaja? Miks pidi poiss kassa ära lõhkuma? Mida tahtis poiss raha eest osta? Millises tujus poiss võis olla? Millises tujus ema peale lõhkise kassa leidmist võis olla? Töö jutustuse mikrostruktuuriga ja lausemallidega.
Järeldamist - tuletamist vajav info Miks oli lastel hea tuju? Miks tahtsid lapsed võidu sõita? Mida ootasid Piia ja Tiit enne sõitma hakkamist? Miks ootasid lapsed stardikäsklust? Miks tahtis Tiit Piiat kiiremini sõitma õhutada? Miks läks Piia Tiitu lohutama? Miks muutus Tiidu tuju paremaks? Töö jutustuse mikrostruktuuriga ja lausemallidega (5 tegevus)
Järeldamist - tuletamist vajav info Miks tahtis konn Tiigi äärde minna? Miks läks Mati koos koeraga õue? Miks tahtis Mati konna üles leida? Miks hüüdis poiss metsas konna? Miks tuli koer koos Matiga konna otsima? Millises tujus poiss ja koer võisid olla? Miks istus konn puu ees rahuloleva näoga? Millises tujus Mati peale konna leidmist võis olla?
Järeldamist - tuletamist vajav info Mks oli lõvi tsirkuses? Miks oli Kusti kurva näoga? Miks vinnas Kusti lõvi oma õlale? Miks pidi mees lõvi lavalt minema viima? Miks käis hiireke etendust vaatamas? Miks hiireke ise etendust tegi? Miks oli Kusti seejärel üllatunud näoga? Miks oli mees hiirele väga tänulik? Miks olid mõlemad lõpuks rõõmsad?
Jooniselt on näha, et mida hiljem sama rahasumma tuleb, seda vähem väärtuslik see on. Annuiteedi nüüdisväärtuse jaoks võib kasutada ka annuiteedi nüüdisväärtuse intressifaktori (present value interest factor annuity – PVIFA) tabelit (tabel 4). Intressifaktor avaldub: t n  1  (2.59) PVIFAi , n = ∑   . t =1 1 + i 
Järeldamist - tuletamist vajav info Miks oli Tiinal kaasas vihmavari? Miks meeldis Tiinale sügisel jalutada? Miks oli Tiina kodust vihmavarju kaasa võtnud? Kuidas suutis tuul Tiina üles tõsta? Kuidas sattus Tiina puuoksale? Millises tujus Tiina võis seal olla? Miks kutsuti appi päästeamet? Millises tujus Tiina peale pääsemist võis olla?
Jaagu lasteaed - Põhikool eripedagoog Rita Tamm (Tamm 2009: 44) kirjutab: “Vaimupuudega lapsed on palju arenguvõimelisemad kui seda tavaliselt ette kujutatakse.” Kui ta kirjutab nii lähtuvalt oma kogemusest hooldusklassi lastega, kellega ta töötab, siis seda enam kehtib see toimetulekuõppe kohta.
Järeldamist - tuletamist vajav info Miks oli lastel hea tuju? Miks tahtsid lapsed võidu sõita? Mida ootasid Piia ja Tiit enne sõitma hakkamist? Miks ootasid lapsed stardikäsklust? Miks tahtis Tiit Piiat kiiremini sõitma õhutada? Miks läks Piia Tiitu lohutama? Miks muutus Tiidu tuju paremaks?
Jaapani nukke on väga erinevaid, kuid neid kõiki teatakse kui „ningyō“, mis tähendab „inimese kujutis“. Need on tehtud selleks, et kujutada lapsi, imikuid, keisri õukonda ja tavalisi inimesi, sõdureid, kangelasi, muinasjuttude tegelasi, jumalaid ja deemoneid.
Järeldamist - tuletamist vajav info Miks tahtis Maiu jalutama minna? Miks läks Maiu koos koeraga õue? Miks istus koer maha? Miks oli Maiul tarvis õhupalle? Mis mõte tuli Maiul? Miks oli mõlemal lõpuks hea tuju? Töö jutustuse makrostruktuuriga ja lausemallidega.
Järeldamist - tuletamist vajav info Miks soovis Helene ehitama hakata? Miks helene rõõmustas? Miks Helene suuremad klotsid alla pani? Miks klotsid ümber kukusid? Mida Helene siis tundis? Kuidas torn jälle terveks sai? Miks Helene tuju jälle paremaks muutus?
Juhendeid nimetatakse niihästi üldteema, kooliastme/klassi kui ka käelise osa järgi: ―Energeetika III — elektriajam‖; ―Energeetika III — energia tootmine‖; ―Metalli vormimine II — traatesemed‖; ―Puidu vormimine III — kastesemed‖
Juhtivaks tunnetusprotsessiks on mälu, kuid verbaalse mõtlemise osakaal tõuseb. Uute teadmiste omandamisel suureneb funktsionaalse lugemise osatähtsus, õpilased omandavad oskuse teha märkmeid ja neid kasutada, täita ülesandeid suuliste ja kirjalike juhendite järgi.
Järeldamist - tuletamist vajav info Miks kõndis Tõnu metsas? Milleks oli Tõnul vibu? Miks sihtis Tõnu Jänest? Miks hakkas jänes nutma? Miks hakkas Tõnul jänesest kahju? Miks jättis Tõnu jänese ellu? Miks muutus jänes rõõmsaks?
Järeldamist - tuletamist vajav info Miks pesi Sille koera? Miks oli sillel hea tuju? Miks pani sille koera vanni? Miks hakkas koer vahutama? Miks võttis Sille rätiku? Miks oli pati karv kohev ja turris? Miks oli Sille nägu hämmeldunud?
Järeldamist - tuletamist vajav info Miks jalutas Pille tänaval? Miks lendas kübar Pille peast minema? Miks Pille ehmus? Miks hakkas Pille kübarat taga ajama? Kuidas sai Pille kübara kätte? Mida võis Pille sellest loost õppida?
Järeldamist - Tuletamist vajav info Miks tahtis Peeter vanni minna? Miks Peetrike oli mustaks saanud? Miks Peeter puhtaks ei saanud? Miks tuli ema vannituppa? Miks Peeter nüüd puhtaks sai? Miks oli mõlemil lõpuks hea tuju?
Jäljendamine on lapse põhiline õppimisviis (Tõugu & Soans 2005). Kuni seitsmeaastase lapse kasvatuses on kõige tähtsam eeskuju ja jäljendamine, keskkond, kus laps viibib ja inimesed, kes lapse läheduses tegutsevad.
Järeldamist - tuletamist vajav info Miks tahtis Maiu jalutama minna? Miks läks Maiu koos koeraga õue? Miks istus koer maha? Miks oli Maiul tarvis õhupalle? Mis mõte tuli Maiul? Miks oli mõlemal lõpuks hea tuju?
Vote UP
-1
Vote DOWN
Juuksuri - Ja kosmeetikatooteid jms. Poisid omakorda jäljendavad rohkem mehelikke rolle, askeldavad tööriistadega, juhivad põllutöö- ja ehitusmasinaid jne. Kas lapsed pigem matkivad-rekonstrueerivad seda, mida nad näevad - või püüavad nad teostada oma fantaasiaid? Kui oluline on lapse jaoks saadud tulemuse vastavus reaalsusele? Lapsed nii konstrueerivad kui ka rekonstrueerivad ühtviisi hea meelega.
Juba 4 - kuune imik mängib oma kätega - ta jõuab kogemuseni, et käed on tema omad ja tal on kontroll nende üle. Laps jõuab teadmiseni, et neid saab kasutada esemete löömiseks ja haaramiseks.
Jonnihoogu on lihtsam ette näha aga on rahul, kui ta jäetakse tuttavasse – ta on juba enne veidras meeleolus ning kohta tuttavate inimeste juurde (ehkki võib tahab saada või teha keelatuid asju.
Juhaniga on vestelnud mitmed psühholoogid ning leidnud, et Juhanil tuleks minna uuringutele. See kõik on jäänud aga ema keeldumise taha, et Juhan haiglasse läheks.
Jonnist on suhteliselt raske kindlaks teha, kui valu põhjus on tõsine (haav) „Vaba inimene tahab ainult seda, mida ta võib, ja teeb seda mis temale meeldib.
Juhendamisest on lapsel kasu (milliseid juhendeid sa ise kasutada), et tal meelde jääks paremini.Ehk pisematel lastel saab õpsi tegevusest aru, lapse mälu kohta.
Jutlustajad on väga oluline grupp õpetajaid keskajal. Heade jutlustajate jutluse ajal kukuvad inimesed põlvili, nutavad ja on ekstaasis. Toimib suuline mälu.
Jutustuse struktuuri - ja sisuanalüüsi muutsid huvitavamaks pildiseeriatest puuduvate piltide leidmine kuuldu jutu alusel ja diktofonilt enda jutustuse kuulamine.
Juba 3 - aastased tahavad ennast värvida nii nagu ema. Lapse ebakindlust meie praeguses ühiskonnas võib tekitada ka pidev järelvalve ja kontroll.
Juhi roll on kriitilise rakendamise faas, sest keegi sätestab programmi, arendab entusiasmi ja toetab vabadust teha otsuseid ja väljendada ennast.
Juriidiline isa – mees, kes on seadusjärgselt lapse isa, juriidilise isadusega kaasnevad teatud seadusejärgsed õigused ja kohustused lapse suhtes;
Järeltöös tekstiga on lausete sisulise sidususe saavutamiseks üheks ülesandeks asendada korduvad sõnad, leida ja lisada tähenduselt täpsemaid sõnu.
Jalutuskäigud – Vaatlemine, suuruste võrdlemine (tänaval on kaks autot kõrvuti, milline on suurem, milline on väiksem, mis värvi need on..)
Juhtrühma võimuses on kasutada kooli olemasolevat infrastruktuuri, moodustade erinevate ülesannetega komiteesid kus oleks kõik huvirühmad esindatud.
Joontega lapsele on vajalik juhtnööride andmine ja tegevuse lahtiseletamine selgesõnaliselt,rahulikult ja täpsete,lühikeste instruktsioonidena.
Justnimelt – väärtused ja õppeatmosfäär on teemad, mida Harjunen oma artiklis käsitleb, neid peetaksegi soome hariduse eripäraks.
Julgen arvata on üheks lahutamatuks ja ka kõige mõjukamaks komponendiks võim, millest oleneb ka kogu ühiskonna ning ajastu
Juba klasside - eelne inimene oskas suhelda ning ka ennast sootsiumis ja looduses kindlalt määratleda sümbolite abil.
Just perekonnal on täita oluline osa nooruki õigusteadvuse, kõlbeliste ja õigusteadmiste ning arusaamade kujundamisel.
Juunikuul on Eesti väliskaubandusebilansi defitsiit 1,7 miljardit EEK –i (Aktuaalne Kaamera, 05.08.02). –4–
Juhan tork – pedagoogika õppejõud filosoofia teaduskonnas Tartu Ülikoolis, filosoofiadoktor pedagoogika alal.
Johannes käis - Loodusteaduste metoodika, hariduspoliitilised vaated, keskkonna eest seismine, kooliaedade rajamine.
Jooga on õpetus või teadus, mille abil inimene saab ennast arendada nii füüsiliselt kui ka vaimselt.
Juhanil on meeles hirmus kogemus, kuidas ta sõbrad teda üksi jätsid kui ta kanalisatsioonikaevu kukkus.
Juvenile delinquency - noorukite alaealiste õigusrikkumine, tähistab lapse, noorukite kuritegelikku käitumist.
Jutukal inimesel on lihtsam oma arvamusi, tundeid, mõtteid ja soove teistele arusaadavaks teha (samas:14).
Jutustamisoskuse arendamisel on vajalik aidata lapsel täpsustada oma mõtteid, kujutlusi ja pakkuda kõneainet.
Jalutuskäigul on hea mõni suur liikuv lelu või nukuvanker, mida laps saab enda ees lükata.
Jutustamisoskus - Tüdruk jutustab lihtlausetega ja vaid tähtsama, mis jääb esimesena silma.
Juhtkond on juhatajale lasteasutuse tegevusega seotud küsimuste lahendamisel nõuandev
Julgustamine on väga tähtis, sest lapsel on vaja enesekindlust uute asjade proovimiseks.
Juhtida läbimõeldud – see loob eelduse, et vabakasvatusega noorest sirgub kord edukas inimene.
Jälgimine on töötavate või mängivate laste vaatlemine, ilma neile vahele segamata.
Juba ära on harjunud, ei saa ma ikkagi menüüd lugeda ega pilguga kelnerit kutsuda.
Jutlus on emakeelne. Igalt koguduse liikmelt nõutakse pühakirja lugemise oskust.
Jaolt on arstid diagnoosis üsna kindlad juba üksnes lapse välimuse põhjal.
Järelandmisi – üleminek venekeelsele õpetusele pidi toimuma kolme aasta pärast.
Jutustusse koond - , rind- ja põimlauseid (peamisteks sidenditeks ja, et, sest, aga,).
Journal on Knowledge Management,13, 235-269. Tekstiloomeoskuse õpetamine 50
Järeldamist - Milleks pani ema raha kassasse? Et ratast lapsele tuletamist osta.
Juhiste kahanemine on vajalik õpilaste iseseisvuse suurendamiseks ülesannete juures.
Jaotusõiglus tähendab seda, et me eeldame sarnase pingutuse eest sarnast tasu.
Jorr - sai endale jõuludeks kollase karumõmmi, kelle nimeks sai Jorr.
Julgustamine - mittesõnaliselt sellele kaasa aitamine, et rääkijal oleks hea
Jutustuse mahtu – lausungite arvu jutustuses ning lausungite keskmist pikkust.
Järelandlikkus on olemas mingil määral igas perekonnas ning see ei tee halba.
Juuniks on kokku kogutud vähemalt 6500 pilti naeratavatest inimestest.
Jaan valsiner – tuntuim indiviuaalsotsioökoloogia raamistikuga tegeleja.
Jäljendamine - laps õpib jäljendades ja muutub keskkonnaga samalaadseks.
Juhanil on hirm pimeduse ees ja kardab kitsaid ning pisikesi ruume.
Juhendis on probleeme võimalikult mitmest seostuvast valdkonnast.
Joonistustes on selgelt näha spartalaste lõbusust ja huumorimeelt.
Järelvalve on olemas. Võimalik lähedane peretüüpi elamine.
Juhanil on enesekontroll nõrk ja vahel puudub see üldse.
Jäljendamine - kõrgem tasand, mina teen ette, tema järgi.
John dewey - progressiivne pedagoogika Learning by doing
Jutukad inimesed on loomult pigem rõõmsa- kui kurvameelsed.
Jänku - Jussil potis keeb Jätku leiba, isu head!
Jahedamat ohku – jahe ohk alandab limaskesta turset.
Jose linaza – intervjueeris lapsi mängude kohta.
Jagamiseks on olemas õiged ja valed viisid.
Joonistustes on temal peamiseks värviks must.
Juha - mis neil veel talvega seotstub.
Jäljendamine on laste sünnipärane oskus.
Järelmõjud on nauteainete tarvitamisel.
Jaapani nukke on väga palju erinevaid.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Jalaliigestes on vähenenud.  Kõhuli asendis on ta suuteline lõuga aluselt tõstma ja mõne minuti pead hoidma.
Vote UP
-2
Vote DOWN
Jänes põues - Peep mängis Mikuga majade ehitamist ja kui kukk kires, siis ehmatas ja jooksis tuppa.



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun