Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Innovatsioon toiduainetööstuses - sarnased materjalid

stus, innovatsioon, tehnoloogia, tooteinnovatsioon, kalat, toodetele, pehmed, koolitada, ltsamaa, helluse, nede, tarbijaid, hiljuti, turg, kolmekesi, hangitud, uuel, tete, juhtimisstrateegia, organisatsioonilise
thumbnail
24
docx

Innovatsiooni kostöömudelid

.....................................................................................................................2 SISSEJUHATUS.........................................................................................................................3 1INNOVATSIOONI JUHTIMINE ETTEVÕTTES...................................................................4 1.EESTI ETTEVÕTLUSE KASVUSTRATEEGIA...................................................................4 2.TEADUS- JA ARENDUSTEGEVUS NING INNOVATSIOON (TA&I) STRATEEGIA......6 Põhiseisukohad........................................................................................................................6 3.INNOVATSIOONIKOOSTÖÖ................................................................................................7 KOKKUVÕTE:..........................................................................................................................9 KASUTATUD KIRJANDUS:......................................................

Innovatsioon
17 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Innovatsioon vastused

(kirjutamismasinad vs elektrooniline tekstotöötlus, jää vs külmikud) Protsesside ümberpaigutamine – süüsteemi osade omavahelise töö ümberkorraldamine (efektiivsemate võrgustike ehitamine; Zara ja Benetton rõivaste, Dell arvutite ülekanne ühest rakenduskontekstist teise – väljakujunenud elementide kombineerimine eri turgude tarbeks. (polükarbonaatraattad- nagu veerevpagas arendatud laste mänguasjadeks) 4. Inkrementaalne innovatsioon ehk tasapisi kasvav. Nt. Volkswagen Golf 5,6,7, autoed, lennukite ja telerite uued versioonid. Kujutab endast järkjärgulist olemasolevate toodete ja protsesside edasiarendamist. See ilmneb tavaliselt praktilises tegevuses. . Radikaalne või baasinnovatsioon – olemasolevate toodete, protsesside, organisatsiooniliste korralduste, tootmis-, levitamis-, kommunikatsioonisüsteemide põhjalik muutus. Nt: auruenergia, IKT-„revolutsioon“, biotehnoloogia

Ühiskond
67 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Innovatsioon kordamisküsimused

1.Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest ning millised teadusvaldkonnad tegelevad innovatsiooni uurimisega? Sellest, et innovatsiooni õige kasutamine aitab suurendada tootlikkust, uued tooted aitavad võita ja hoida turuosa ning kasvatada kasumlikkust. Uute toodete väljatöötamine on oluline oskus, sest keskkond on pidevas muutumises. Innovatsiooni uurimisega tegelevad majandusteaduse, tehnoloogia, sotsioloogia ja inseneriteaduse valdkonnad. 2.Kirjeldage, kuidas innovatsioon annab ettevõtetele konkurentsieelise; tooge näiteid. Protsessiinnovatsioon mängib olulist strateegilist rolli, pakkudes uusi või oluliselt täiustatud mehhanisme. Toetudes nendele mehhanismidele ja oma paremale tootmisoskusele saavad ettevõtted turul konkurentsieelise, pakkudes paremat/uuemat toodet/teenust kui teised ettevõtted. · Pakutava toote või teenuse uudsus: pakkuda midagi, mida teised ei suuda. Nt: Esimese Walkmani,

Projekti juhtimine
155 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Innovatsioonialused

Kordamisküsimused 1. Mis on innovatsioon? Mille poolest erinevad innovatsioon (innovation) ja leiutis (invention) Innovatsioon on millegi uue ja kasuliku edukas juurutamine, mis leiab tunnustamist olulise ja arengule suunatud muutusena. Uudsus võib tähendada uut ettevõtte jaoks, mingi turu jaoks või kogu maailma jaoks. Innovatsioon ei ole uus idee, meetod, seade, toode või teenus. Leiutamine kui näiteks tooteidee väljatöötamine pole samuti innovatsioon. Leiutis on uue tooteidee või protsessiidee esmailmnemine. Innovatsioon on seevastu esimene katse seesugust uut ideed praktikas rakendada. 2. Millised on innovatsiooni peamised liigid? (näiteks võiks teada Schumpeteri liigitust) Tooteinnovatsioon Protsessiinnovatsioon Turundusinnovatsioon organisatsiooniinnovatsioon

Ühiskond
27 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Seminar Innovatsiooni liigid

KODUNE ÜLESANNE: SEMINARIKS "INNOVATSIOONI LIIGID" VALMISTUMINE: Valmistu selgitama kursusekaaslastele järgmiseid teemasid: 1. Innovatsiooni liigid. Kõige põhilisemad Shumpeter neli innovatsiooni tüüpi on (Oslo Manual): · Tooteinnovatsioon (Product) on uue või oluliselt parandatud kvaliteedi või kasutusvaldkonnaga toote või teenuse tutvustamine turul. See sisaldab endas olulisi uuendusi tehnilistes iseärasustes, komponentides ja materjalides, ühilduvas tarkvaras, kasutussõbralikkuses või teistes funktsionaalsetes näitajates. · Protsessiinnovatsioon (Process) on uue või oluliselt parandatud tootmis- või kätte toimetamis meetodi loomine. See sisaldab endas olulisi muudatusi tehnikas, varustuses ja/või tarkvaras.

Ettevõtlus ja innovatsioon
13 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Loovus ja innovatsioon

Körne) Innovatsiooni liigid: · Produkt ­ toote, teenuse muutmine · Protsess ­ muutused toote/teenuse loomise protsessis, selle korraldamises · Positsioon ­ muutused toote/ teenuse turustamises · Paradigma ­ muutused organisatsiooni tegevuse aluseks olevates mõttemallides Innovatiivsete firmade tegevuse reeglid (A.Köörna, 2005) · Uuenduste vajaduse tunnetamine, intuitsioon Tugev turuorientatsioon: tarbija vajaduste mõistmine ja nende lülitamine arendusse · Soov evitada teaduse ja tehnoloogia uued ideed, arvestades organisatsiooni sise- ja välistegurite kooskõla · Innovatsiooni seadmine firma eesmärgiks, kõigi osakondade kaasamine igas etapis · Innovatsiooni planeerimise ja kontrollimise protseduuride, ressursside, projektide hindamise meetmete olemasolu · Tarbijaile hea tehnilise teeninduse tagamine, tarbijate väljaõpe uuenduse kasutamiseks · Tootmise, tehnoloogia ja turundamise "väravavahtide" ehk võtmetegelaste kindlaksmääramine

Loovus ja innovatsioon
90 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Euroopa Liidu innovatsioonipoliitika ja innovatsioon Eesti ettevõtluses

innovaatiliste teadmiste absorbeerimisvõimekuse soodustamisega. Innovatsioonide nõudluse määratlemine peaks toimuma küll rahvusvahelises kontekstis, kuid samas võimaldama riigi ettevõtetel nendesse innovaatilistesse lahendustesse võtmepanuste tegemise kaudu kasu saada. Väikese riigi poliitikasüsteemid on üldjuhul paindlikud, kuid samas ressursinappusest tingitud piirangutega. [1] 6 3 Innovatsioon Eesti ettevõtluses "Eesti ettevõtluse kasvustrateegia 2014-2020” koostamise üldiseks eesmärgiks on aidata kaasa konkurentsivõime kava „Eesti 2020“ katuseesmärkide täitmisele, suurendamaks nii tootlikkust kui ka tööhõivet. Strateegia eesmärgiks on jõuda selleni, et Eesti ettevõtjad teeniksid rohkem tulu kõrge lisandväärtusega toodete ja teenuste eest. Selleks on vajalik ettevõtlus- ja innovatsioonipoliitika käsitlemine ühes strateegilises

Innovatsioonipoliitika
10 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Innovatsiooni loengu kordamisküsimused

Loeng 1: Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest ning millised teadusvaldkonnad tegelevad innovatsiooni uurimisega? Innovatsiooni ajendab võime näha seoseid, märgata võimalusi ja neid ära kasutada. Ettevõtted saavutavad innovaatiliste tegude kaudu konkurentsieelise. Innovatsiooni uurimisega tegelevad majandus, sotsioloogia, psühholoogia, poliitika, juhtimine, ajalugu, geograafia, tehnika teadused, IT. Kirjeldage, kuidas innovatsioon annab ettevõtetele konkurentsieelise; tooge näiteid. Konkurentsieelist loovad organisatsioonid, kes suudavad kasutada uut teadmist, tehnoloogilisi oskusi ja kogemusi uuenduste loomiseks oma toodetes ja teenustes ning nende loomise ja kättetoimetamise meetodites. Samuti on konkurentsieelise allikaks peetud suutlikkust pakkuda kiiremat, odavamat, kvaliteetsemat teenust. Southwest Airlines saavutas USA efektiivseima lennufirma positsiooni, kuigi oli konkurentidest palju väiksem

Innovatsioon
153 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Sotsiaalteaduskond Õiguse instituut INNOVATSIOONI VAHEEKSAM Essee Õppeaine: Innovatsioon Õppejõud: Rainer Kattel, Prof. Tallinn 2011 SISUKORD Vaheeksami küsimused:...................................................................................................... 3 Valikulised küsimused:........................................................................................................8 Vaheeksami küsimused: 1. Palun kirjeldage toote-, protsessi-, organisatoorset ja turunduslikku innovatsiooni,

Innovatsioon
111 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Innovatsioon loeng 2

Loeng 2: 1. Kuidas on arusaam innovatsiooniprotsessi toimumisest muutunud läbi aja? I põlvkond sai alguse peale II maailmasõda. Teaduse poolt surutud ja lükatud, põhiargument on see, et meil on turg paremas ääres, aga vaskus ääres on tegelikult teadus ja tehnoloogia ja teadusarendustegevus, mis tegelikult määrab ära kõik mida ettevõtted teevad ja kuidas nad saavad edukad olla. Rõhutatakse seda, et kõik saab alguse teadustegevusest ja arendustegevusest. Teadus-, arendustegevus, tootmine, turustamine ja müük, see käib sellise lineaarse rajana. Avaldati raamat ,,Teadus-piiritlematud võimalused" kus argumenteeriti seda, et kõige aluseks on väga tugev teadus ja sealt kaudu saab ka meie ettevõtlus olla edukas ja me saame nii palju

Innovatsioon
54 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Innovatsioon loeng 1

tihtipeale valesti. Innovatsiooni tuleb näha ettevõtete kontekstis ja sellisena, et see annab konkurentsi eelise. Innovatsiooni nähakse: · kõrgtehnoloogilisena, · teadus- ja arenduskesksena · elitaarse ja kaugena. Eestis levinud radikaalne innovatsioonikäsitlus on mütoloogilise iseloomuga (vastandudes ratsionaalsele ja konstruktiivsele). Sellega omakorda kaasneb omakorda oht, et kasutatav mõiste muutub sisutühjaks. Innovatsioon on leiutise, avastuse, uue või olemasoleva teadmise uudne kasutamine majanduslikus protsessis. Innovatsiooniga on tegu siis, kui toode või teenus jõuab reaalselt turule. Innovatsioon ­ ettevõtte poolt turule toodud uus või oluliselt täiustatud toode (kaup/teenus), samuti uue või oluliselt täiustatud tootmisprotsessi (sh ka turustus-, tarnimismeetodi vms) rakendamine ettevõttes. "Innovatsioon on uute ideede edukas rakendamine".

Innovatsioon
82 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Innovatsioon ja tootearendus

Mis nende küsimuste mõte on - TURUEELIS Enamasti tahab keegi tulla turule mingi ideega, mis juba on olemas. (Uue asjaga tullakse harva välja.) Tulebki välja mõelda, mis on turueelis. Mis on lihtne turueelise saamine. Näiteks Karja pagariäri. Maakonnas esimene, kes hakkas leiba viilutama. Nüüd teevad kõik seda. Turueelis on vajalik. Tootel või teenusel on oma eluiga: Arendus, kasv, küpsus ja langus. Lisaks toote arengule ja innovatsioonile on ka tootmise viisi areng ja innovatsioon. Näiteks pesulõksu puhul ei ole toode ise muutunud, vaid kuidas, kuidas pakendatakse, müüakse. Veel näiteid siinsed, kus turud on juba täis, spa tegijad läksid Viimsisse ja Jurmalasse ja tegid seal ka spad. Pideva kasvu saladuseks on uue arengukõvera alustamine enne vana hääbumist. Point on selles et uue arenguga tuleb pihta hakata juba siis kui vana alles kasvab. Asi selles, et kasvu tsükli ajal on kõige rohkem vahendeid uue arendamiseks. Igasugu

Innovatsioon
144 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Eesti innovatsioonipoliitika

...............11 Kokkuvõte....................................................................................................................14 Kasutatud kirjandus......................................................................................................15 2 Sissejuhatus Euroopa Komisjoni Rohelises Raamatus nimetatakse innovatsiooniks uudsete asjade ja nähtuste kiiret omaksvõtmist, juurutamist ja edukat tootmist. Innovatsioon võib toimuda nii majanduses kui ka sotsiaalsfääris. Vastandsõnad innovatsioonile on arhailisus ja rutiin. Vastavalt OECD "Frascati Manual" määratlusele sisaldab mõiste "innovatsioon" uute ideede kasutamist turul konkurentsivõimelise toote või teenuse pakkumiseks, uue või parandatud tehnoloogia või jaotusprotsessi kasutuselevõtmiseks või uute meetodite rakendamist teeninduses. Oluline on sealjuures, et innovatsiooni käsitletakse

Majandus
117 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Mis on innovatsioon?

Kordamisküsimused 1. Mis on innovatsioon? Mille poolest erinevad innovatsioon (innovation) ja leiutis (invention) Innovatsiooni võib defineerida mitmeti. Innovatsiooni võib pidada protsessiks, mille kaudu ettevõte/organisatsioon loob ja defineerib selle ees seisva probleemi ja loob uue teadmise probleemi lahendamiseks. Eesti ettevõtete innovatsiooniuuringus defineeritakse innovatsiooni aga kui ettevõtte poolt turuletoodud uut või oluliselt täiustatud toodet (kaup/teenus)

Majandusteadus
11 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Innovatsioon loeng 3, 5, 6

ettevõtted oskasid väga oskuslikult ära kautada. 1. Tegemist oli Külma sõjaaegse olukorraga, kus need riigid oli naabriks kommunistlikule Hiinale, mis Külma sõja tingimustes andis neile riikidele väga positiivse suhtumise Ameerika Ühendriikide poolt ehk ühest küljest tuli palju arenguabi, raha, tehnilist abi. Väga oluline USA poolne poliitiline toetus. Kohalike firmade loomine oli väga oluline, mis alguses võisid olla ka riiklikud, riik oli see kes litsenseeris tehnoloogia, andis selle enda poolt asutatud ettevõttele ja ütles, et hakake tootma. Sinna juurde kuulus sageli siseturu kaitsmine nt. tariifid, nt. Ameerikast sisse ostetud pirn, sellel pandi maksuna 50% otsa. Üritati luua kunstlikult kohalik turg. Sageli need ettevõtted erastati väga ruttu. Riigi roll ühestkõljest oli esialge kompententsi loojana oli oluline, riik kui turu looja ettevõttele, et ta saaks turustada ja müüa, kogemusi hankida. Korruptiivne oht on väga suur selliste toetuset puhul

Innovatsioon
67 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Kvaliteediinnovatsiooni auhind

konverents Oasis of Excellence. Konkursile on oodatud innovatsioonid erinevates kategooriates. Põhikategooriad on kehtesteatud organisatsiooni suuruse ja tüübi järgi: • Suured ettevõtted • Väikese- ja keskmise suurusega ettevõtted • Mikroettevõtted • Avalik sektor ja MTÜ-d Lisaks on loodud veel kaks vastutustundliku innovatsiooni erikategooriat: • tervishoiu ja sotsiaalvaldkonna innovatsioon • hariduse valdkonna innovatsioon Innovatsioon võib olla näiteks: 1. uus info, oskus, tehnoloogia; 2. uus toode, tehniline lahendus, tootmise või teenindamise protsess; 3. uus teenus, uus disain või bränd; 4. uus ärimudel, tegevuskontseptsioon, väärtusahel, võrgustik; 5. uus töömeetod, organisatsiooni või juhtimise mudel; 6. uuel moel loodud avalik teenus; 7. potentsiaalne innovatsioon – idee/leiutis, mis ootab rahastamisotsust elluviimiseks.

Arhiivihaldus
10 allalaadimist
thumbnail
62
pptx

Ettevõtluse ja turunduse alused, Loovus ja innovatsioon

protsess ja tulemuseks on mingi looming. Mis on loovus? Teisel juhul ollakse loovad rahulolematusest ehk inimene tajub kusagil probleemi või olukorda, mida on vaja muutma hakata. Kuidas aju töötab? Loovmõtlemine hõlmab nii divergentset kui konvergentset mõtlemist, kuid inimese aju ei suuda neid ühel ajal kasutada. Ideaalne on, et divergentse mõtlemise tulemusena luuakse suur hulk ideid ja konvergentne mõtlemine aitab neid hinnata ja teha sobilik valik. Mis on innovatsioon? Protsess, mille tulemusena muudetakse idee või leiutis tooteks või teenuseks, mis loob väärtust ning mille eest klient on nõus maksma, ongi innovatsioon. Innovatsioon eeldab inkrementaalset (pisitasa kasvavat, nt Windows 7,8,10) või radikaalset (hüppelist, nt mobiiltelefonid) mõtlemist asjadest, protsessidest või teenustest (Mckeown, 2008). Leiutis, mis pääseb maailma, ongi innovatsioon. Miks on innovatsioon oluline? Innovatsiooni liigid: teenuse innovatsioon

Ettevõtluse alused
11 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Mis on innovatsioon?

Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor Ettevõtluse instituut Ärijuhtimise eriala Mis on innovatsioon? Essee Juhendaja: Aet Kull Tallinn 2013 Innovatsioon on tähendus, mis tänapäeval üha rohkem ja rohkem tähtsamaks muutub. Elame kiirelt muutuvas maailmas ning innovatsioonil on meie jaoks oluline roll kuna ta võimaldab teatud mõttes lühiajaliselt olla oma uuenduslikkuse tõttu liider mingis teatud valdkonnas.

Ärijuhtimine
46 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Innovatsioonist äriplaanini eksam

* innovatsiooni liigid ja näited ettevõtete näol Protsessiinnovatsioon ­ uue või oluliselt täiustatud tootmisprotsessi, tarnimismeetodi või tootmise abitegevuse kasutuselevõtt, mille eesmärk on tootekvaliteedi, tootmise või selle abitegevuse efektiivsuse ja/või paindlikkuse, keskkonnasäästlikkuse või turvalisuse taseme tõus. Itella SmartPOST Turunduse innovatsioon ­ oluliste muutuste tegemine ettevõtte kaupade ja teenuste turustamisel, sh muutused disainis ja pakendamises. Tere Piima maja, KOFF-i reklaamiga silorullid Tooteinnovatsioon ­ kaup või teenus, mis erineb oluliselt ettevõtte senistest toodetest omaduste või kasutusviisi poolest. robotniiduk, e-raamatud Organisatsiooniline innovatsioon ­ oluliste muutuste tegemine ettevõtte äripraktikas, töökohtade struktuuris või suhtlemistes teiste ettevõtete ja asutustega eesmärgiga tõsta

Innovatsioonist äriplaanini
34 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Nimetu

ükskõik, milline laps ja öelge, keda te temast saada tahate ning parimate õpetajate käe all on see võimalik. Ideed jõudsid ka majandusse ja juhtimisse. Lõpuks jõuti selleni, et tuleb arvestada konteksti. Uuteks märksõnadeks paindlikkus ja olukorraga arvestamine. 90ndad ­ õppiv organisatsioon. Keskkonna muutused tingivad muutused organisatsioonis. Ettevõtted mõtlevad juba ise proaktiivselt on uuenduselikud, et ei jääks ajale ja tehnoloogia arengule jalgu. Oluline on, et organisatsioon ise annaks ja looks võimalusi, et inimesed õpiksid ja et kommunikatsiooni kaudu õpetataks ka teisi. Isiklik meisterlikkus ­ mida mina saaksin teha, et olla edukam. Mõttemudelid ­ mõtlema kaasa ja suhtuma kriitiliselt. Kaitsemehhanismid, milled me ise oleme loonud. Piirangute teooria Igas süsteemis on piirang. Selle indikaatoriks on see, et ülesanded on täitmata. Majandusse tuleb pudelikaela termin

96 allalaadimist
thumbnail
13
doc

GPS-TEHNOLOOGIA LOGISTIKAS

säästlikuma variandi arvutamine ei osutugi vajalikuks. Kuidagi aga peab olema hetkeolukorraga kursis, et saaks ettevalmistada järgmiseid tegemisi. Tänapäeva tehniliste võimaluste korral on mõistlik oma juhitud tegevuste otstarbekuses veenduda. Hea logistika tõstab efektiivsust kõikides protsessides ja annab sellega tootele või teenusele lisaväärtust, seda aitavad saavutada kõrgtehnoloogilised jälgimisseadmed. GPS- tehnoloogia näitel toon välja jälgimisseadete plussid. GPS-seadmete logistikas kasutamise hetkeolukorra ja heidan pilgu ka tulevikku. 1. GPS-TEHNOLOOGIA Lühend GPS tuleneb inglisekeelsest terminist Global Positioning System - Ülemaailmne Asukohamääramise Süsteem, Globaalne Punkti Seire, kohamäärangusüsteem. GPS võrgu rajamist alustas USA kaitseministeerium 60-ndatel aastatel. See 12 miljardit USA dollarit maksma läinud projekt oli mõeldud vastase rakettide stardiseadeldiste

Ärilogistika
129 allalaadimist
thumbnail
38
pdf

Võimalustest muuta töö- ja tehnoloogiaõpet õpilasekesksemaks ning deduktiivsemaks

Mitmed õpetajad kasutavad käelistel töödel sellist õpilasekesksemat õppemenetlust: Õpilane valmistab ühe tehise /pro tööeseme/ etteantud tööjooniste järgi. Seejärel teeb ta teise, analoogilise töö, mille ta ise teatavas mahus kavandab ja mõõtmestab. 1.1.2. Õpilasekesksus uues riiklikus õppekavas Töö – ja tehnoloogiaõpetuse põhisisuks, alates järgmisest kooliaastast, /02…03/, on: ―rahvusliku kogemuse, innovaatika ja kaasaegse tehnoloogia seostamine õpilase mõtestatud loova praktilise tegevusega.‖ ( Põhikooli ja Gümnaasiumi Riiklik Õppekava, lk 1074, edaspidi RÕK: ... ). ―Õpilased peavad saama l a i a m i t m e k ü l g s e ettevalmistuse, st baashariduse, mis loob võimaluse oma mõtte – ja praktilist tegevust k v a l i t a t i i v s e l t u u e l t a s a n d i l a n a l ü ü s i d a , k o h a n d a d a ‖ , (RÕK: 870). Riikliku õppekava üldosa §4 püstitab õppe ja kasvatuse üldeesmärkideks,

Tehnoloogia
12 allalaadimist
thumbnail
23
doc

Inimese arendamine tehnoloogiat kasutades

SISUKORD....................................................................................................................2 SISSEJUHATUS............................................................................................................3 1. GEENITEHNOLOOGIA...........................................................................................4 2. MIND UPLOAD........................................................................................................6 2.1. Vajalik tehnoloogia............................................................................................. 7 3. AJU IMPLANTAADID.............................................................................................9 4. KUNSTLIK SEEMENDAMINE.............................................................................10 5. IMPLANTAADI PRIMAARNE GENEETILINE SEISUND.................................12 6. KLOONIMINE..............................................................................................

Informaatika
34 allalaadimist
thumbnail
5
docx

INFOOTSING ANDMEBAASIDEST

ja selle tulemused olid avaldatud, ajakirjal on ülemaailmne levik, keel on erialane. Avaliku- ja erasektori koostöö projektide sobivuse hindamise mudel Edukad avaliku- ja erasektori koostöö rakendamise võtted Lääne-Euroopas, USA´s ja Austraalias on näidanud seda, et see idee võib pakkuda alternatiivi traditsioonilistele meetoditele, tuues endaga kaasa kasulike faktoreid nagu riski vähenemine, töötootlikuse suurenemine, samuti ka innovatsioon ja erafinantseeringud ­ seetõttu julgustavad sääraseid projekte tagant paljud valitsused ülemaailma. Avaliku- ja erasektori koostöö ideoloogiaga on tutav ka Hong Kong, mida on seal rakendatud juba viimased 40 aastat. Kahjuks ei olnud esimesed projektid kõige edukamad ja sellest ajast saati on nende populaarsus Hong Kongis vähenenud. Samuti tuleb tõdeda et avaliku- ja erasektori koostöö puhul ei suudeta projekte

Asjaõigus
9 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Ettevõtluse kordamisküsimused

ärivõimalusi (opportunity entrepreneurs). · Sundettevõtjad, kes on hakanud ettevõtjaks, kuna teised töövõimalused puuduvad või on mitterahuldavad (necessity entrepreneurs). 4. Startup-ettevõtete mõiste. Iduettevõte on skaleeritava toote või teenuse väljatöötamiseks loodud alustav ettevõte, mida iseloomustab määramatus ning mille keskmes on üldjuhul innovaatiline tehnoloogia või uudne ärimudel. Selliseid ettevõtmisi võib leida pea igast eluvaldkonnast, alustades mittetulundussektorist ning lõpetades ettevõtluse ja avaliku sektoriga. Enamikul juhtudel on iduettevõtete näol tegemist kasumile orienteeritud ettevõtetega infotehnoloogia, energeetika, tervisetööstuse, biokeemia ja teistest tööstusharudest. ettevõte, mille asutamisest ei ole möödunud enam kui 6 aastat;

Ettevõtlus
52 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

ajastamine on oluline, sisenemis- ja väljumisbarjäärid tõusevad. o Vertikaalne integratsioon - tõstab kapitalivajadust ja tekitab sageli konkurentsi-positsiooni ja kulude erinevused täielikult integreeritud, osaliselt integreeritud ja integreerimata ettevõtete vahel. o Mastaabiefekt - suurendab tootmismahu ja turuosa suurust, mis on vajalik selleks, et olla konkurentsivõimeline. o Kiire toodete innovatsioon - lühendab toodete elutsükleid. Suureneb risk, et konkurendid mööduvad parema tootearenduse abil (uue põlvkonna toodetega jne). o Konkurentsi ulatus (lokaalne, piirkondlik, rahvuslik, rahvusvaheline, globaalne) o Konkurentide arv ja suhteline suurus. o Kas kapitalivajadus tegevusalas tegutsemiseks on suur? o Vertikaalse integratsiooni levik tegevusalal

Ettevõtlus
263 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

ajastamine on oluline, sisenemis- ja väljumisbarjäärid tõusevad. o Vertikaalne integratsioon - tõstab kapitalivajadust ja tekitab sageli konkurentsi-positsiooni ja kulude erinevused täielikult integreeritud, osaliselt integreeritud ja integreerimata ettevõtete vahel. o Mastaabiefekt - suurendab tootmismahu ja turuosa suurust, mis on vajalik selleks, et olla konkurentsivõimeline. o Kiire toodete innovatsioon - lühendab toodete elutsükleid. Suureneb risk, et konkurendid mööduvad parema tootearenduse abil (uue põlvkonna toodetega jne). o Konkurentsi ulatus (lokaalne, piirkondlik, rahvuslik, rahvusvaheline, globaalne) o Konkurentide arv ja suhteline suurus. o Kas kapitalivajadus tegevusalas tegutsemiseks on suur? o Vertikaalse integratsiooni levik tegevusalal

Ettevõtluse alused
132 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Rahvusvaheline turundus

Reflektsioon: Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation and Sustainability, Global Edition Book Lugesin ja analüüsisin läbi käesoleva raamatu 11 esimest peatükki. Peatükid keskendusid strateegilisele juhtimismudelile läbi mille töötati läbi strateegilise auditi loomine. Igas peatükis käsitleti ka keskkonnasäästlikkust seostuvalt peatükiga. Raamatus kirjeldati strateegilise juhtimise põhikontseptsioone. Loetu aitas mõista strateegilise juhtimise kasusid ettevõttele. Selgitati lahti strateegilise juhtimise põhimudel ja erinevad alaosad ning kuidas selle alla kuuluvad keskkonna uurimine, strateegia väljatöötamine, rakendamine, hindamine ja kontrollimine ning selgus kuidas need osad tegelikult kõik üksteist mõjutavad. Varasemalt ei pidanud ettevõtted edukaks olemiseks eriti keskkonnale mõtlema nind jätkusuutlikkuse all mõeldi pigem konkurentsieelistele, mitte keskkonnale ­ nüüd on globaliseerumine aga oluk

Rahvusvaheline majandus
36 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Innovatsioon

Sissejuhatus: kursus, teema, terminoloogia Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest ning millised teadusvaldkonnad tegelevad innovatsiooni uurimisega? Sellest, et innovatsiooni õige kasutamine aitab suurendada tootlikkust, uued tooted aitavad võita ja hoida turuosa ning kasvatada kasumlikkust. Uute toodete väljatöötamine on oluline oskus, sest keskkond on pidevas muutumises. Innovatsiooni uurimisega tegelevad majandusteaduse, tehnoloogia, sotsioloogia ja inseneriteaduse valdkonnad. Kirjeldage, kuidas innovatsioon annab ettevõtetele konkurentsieelise; tooge näiteid. Protsessiinnovatsioon mängib olulist strateegilist rolli, pakkudes uusi või oluliselt täiustatud mehhanisme. Toetudes nendele mehhanismidele ja oma paremale tootmisoskusele saavad ettevõtted turul konkurentsieelise, pakkudes paremat/uuemat toodet/teenust kui teised ettevõtted.  Pakutava toote või teenuse uudsus: pakkuda midagi, mida teised ei suuda

Ühiskond
22 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Ettevõtte kordamisküsimused

Ärivõimalust iseloomustab soodsate asjaolude kokkulangemine, mis tekitab vajaduse uue toote või teenuse järele. · Sündmuste järjekord võib olla erinev. · Loovus on ideede loomise kulg, innovatsioon nende sõelumise, täiustamise 1. Ettevõtja on otsustanud ettevõtlusega alustada ning alustab äriideede ja rakendamise kulg. otsingut, hindamist, edasiarendamist. · Innovatsiooni on raske saavutada üksinda, küll võib üksi olla loov. Siiski 2

Ettevõtlus
100 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Pakend turunduses, tänapäeva trendid

Eeldatakse, et ketsup on punases pudelis, maisihelbed kirjus karbis, mitte kilekotis, kartulikrõpsud on kilekotis, mitte pappkarbis, õlu on pudelis ja ovaalse sildiga jne. Tarbija arusaama muutmiseks on vaja väga tõsiseid turundusalaseid jõupingutusi. Tootjale on hõlpsam sarnaste pakenditega peavoolus kaasa hulpida. Sageli on omalaadne pakend liiga kallis ja ei taheta võtta riski. Samuti võivad mõned head ideed jääda kõrvale tehnoloogia iseärasuste tõttu. Odavaim viis eristumiseks on etikett. (Kann, Paavo 25.10.2005) Põhjus, miks tarbija tavapärasest erinevat pakendit eriti hästi vastu ei võta, võib peituda ka selles, et ta ootab pakendiuuendustest eelkõige mingisugust kasulikkust. Lihtsalt uut värvi pakend või uue materjali kasutamine ei anna tootele juurde piisavalt lisaväärtust. Õnnestunud pakendimuudatus aga on selline, mille puhul tarbija saab aru, et ta sellest võidab, ja asub seega

Turunduse alused
105 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Innovatsioon

SISUKORD SISSEJUHATUS.........................................................................................................................2 1 INNOVATSIOON....................................................................................................................3 2 MAKROMAJANDUS.............................................................................................................6 KOKKUVÕTE........................................................................................................................7 KASUTATUD KIRJANDUS.....................................................................................................

Ettevõtemajandus
87 allalaadimist
thumbnail
161
pdf

Juhtimise alused

inimrühm"5, kuigi mõningaid ,,juhtimisfunktsioone" võivad tänapäeval täita ka vastavad tehnilised seadmed. Juhi mõiste selgitamisel on kõigepealt nimetatud seda, et juht on vähemalt ühe isiku ülemus 6, tal on vähemalt üks alluv.7 Enamasti nii see ongi. Ettevõtluse mitmekesistumisega, tehnika arenguga jm seoses kerkib küsimus, kuivõrd saab alluvate olemasolu pidada tänapäeval juhi vääramatuks põhitunnuseks. Tehnoloogia areng võimaldab teatud projekte ja protsesse juhtida ka ilma alluvateta, täita teatud ülesandeid ka nn ühemehefirmas. Ülesannete kaudu võib juhi mõistet selgitada kas juhtimisülesande või oluliste tegevuste kaudu. Juhi tähtsaimaks juhtimisülesandeks on panna oma töötajad tegutsema ettevõtte seisukohalt parimal võimalikul viisil. Selle ülesande täitmiseks peab juht omama tarvilikku mõjujõudu.8

Juhtimine
299 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun