Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Mõistete sõnaraamat
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge
Igasugune teadmine on subjektne. Iseloomulikud jooned:  rõhutatakse õppimise individuaalset iseloomu  olemasolevate teadmiste-oskuste struktuur võib olla hinnaliseks tugialaks uute oskuste ja teadmiste omandamisel  õpetaja tegevuses nihkub esile soodsa õpisituatsiooni kujundaja, enesejuhtimisele suunaja, õppeprotsessi nõustaja ja õppetehnikate tutvustaja osa  kognitiivsed õpiteooriad rõhutavad passiivse „enda õpetada laskmise“ asemel ärksat „iseõppimist“.
I faas – tähenduse leidmine, kasutab sõna liiga kitsalt Nt „tädi“ on konkreetne tädi, õpib sõna üle väljendama (nt kõik naised on tädid). Tähenduse leidmine – saab aru, mis on mingi sõna konkreetne tähendus. Kõige rohkem on faasiperioodis üldnimesid ja spetsiaalseid nimesid (emme, issi) ja nendele järgnevad teised sõnaliigid (tegusõna jne). Lihtsate lausete periood 2.e.a. II pooles.
I variant on see et me jagame lapsed rühmadesse ja nad peavad kokku panema õige märgi, koos selle märgi täpse nimetusega kuid enamasti oleme kasutanud II varianti, milleks on märgi kätte andmine igale lapsele ja individuaalne lähenemine lapsele, et mida see märk tähendab ja kuidas nad oskavad selle lahti seletada oma sõnadega ilma et laps peaks teadma selle märgi täpset tähendust.
Imikute nägemissüsteem on funktsionaalne ja efektiivne, kuid nende nägemise kvaliteet, vähemalt esimeste elunädalate ja –kuude jooksul, on kehvem kui täiskasvanutel.
Ii koht – 3 kohapunkti, III koht – 5 kohapunkti, IV koht – 6 kohapunkti ja nii edasi vastavalt + 1). Võrdsete tulemuste korral antakse parem koht võistkonnale, kes startis varem (stardi järjekord loositakse emme võistluste algust). Võistkondlik paremusjärjestus määratakse kohapunktide summeerimise teel.
Imikul on soovitav ümbert võtta pampers-mähe, sest see hoiab temperatuuri kõrgemana. Kui lapse temperatuur on üle 39,0 ºC, tuleb teda toasooja veega, millele võib lisada veidi viina, üle kogu keha kokku hõõruda ja seejärel ära kuivatada.
Igaüks kes on teinud või andnud olulise panuse tulenevalt tema enda kogemuse,identiteedi ja murest Noorsootöös. Seetõttu ,et valgustada kust iga inimene tuleneb , raamat sisaldab üht pikemat tsiaati mis on omastatud igale panusele tulenevalt.
Igapäevakseks eluks on ettevalmistavad tegevused kasvatavad arusaama iseendast ja ümbritsevast, iseseisvust ja enesekindlust, usku iseendasse, vastutustunnet ja abivalmidust, arendavad motoorikat ja koordinatsiooni, keskendumisvõimet ja korraarmastust.
I puudus – Piaget’ teooria käsitleb täiskasvanud inimese tunnetustegevust liiga kitsapiiriliselt, rõhutades liigselt formaalseid operatsioone ja seades aktsendi deduktiiv- süllogistlikule (arutlusele omasele) mõotlemisele.
Igale vaimu - ja liitpuudega lapsele on vaja koostada individuaalne arenduskava - siin peab arvestama lapse koormustaluvust; õpivõimalusi, päevarütmi, töö –ja kontsentratsioonivõime individuaalseid iseärasusi ning erinevusi;
Iii tase – lasta õpilastel koostada endale õpieesmärgid teatud perioodiks ja siis neid hiljem ka hinnata/analüüsida. Korraldada kohtumisi, kus arutada kehalise aktiivsuse mõjust tervisele ja elukvaliteedile tulevikus.
Imikueas on hüperaktiivne laps närviline, rahutu, kohaneb halvasti, on väga liikuv, nõudlik, halva meeleoluga. Paljud üritavad end varakult püsti ajada, roomamisfaas on sageli väga lühike või jääb hoopis vahele.
Ii25 - 45(50) indiviid sihikindel, prevaleerub eesmärgikindel tegevus IV 50 – 65(70) indiviid on iseenda ja minekviku tegevuste suhtes kriitiline V 65-... eesmärkide täienemin, võib esineva kibestumust
Iidsetest aegadest on Indias tavaks, et naised tõusevad hommikul vara, enne mehi, ja kujundavad värvilisete liivade või pulbritega läve ette erilised kirevad maagilised mustrid ja kujundid- rangoli või alpuna.
Ideaalis on nende tase siiski sarnane, mis võimaldab lapsel töötada ka rühmas või alarühmas teistega koos, sest õppetegevuse raskusaste on sobiv, rühma õppekava on kohandatud laste tasemele.
Igav rühmaruum on see, kus ei ole toodud esile lapse panust arengusse, tema pühendumist, tema” jälgi”. Kui me tahame keskkonda, milles laps soovib osaleda ja, peab seal olema elu ja ka korrapära.
Igapäevaeluline näide - lapsevanem räägib kellegiga väga intensiivselt telefonis, laps soovib tähelepanu (soovib midagi näidata), kuid nähes et lapsevanem temast välja ei tee hakkab aegamisi jonnima.
Igas kultuuris on kodu inimesele ühest küljest meeldivaks paigaks, kus saab olla oma tahtmist mööda, teha seda, mida tahad teha, hoida oma asju, mida teised ei või ära viia ega umber paigutada.
Immuunsüsteem on tugev või nõrk, siis autoimmuunhaiguste korral on küll immuunsüsteem tugev, kuid “rumal”, kuna hakkab ründama enda organismi kasulikke ja eluks vajalikke rakke.
Iii osas on luuletuses, millest enamusi oli üsna raske lugeda ja riimis püsida. Lisaks võis luuletustest leida lastele ja kohati ka mulle üsna tundmatuid väljendeid.
Imestamine on osa päris väikese inimese maailmast, ent juba kooliealistes või ka veidi nooremates see võime kaob ning kõik ümbritsev teisendatakse mõistuspäraseks.
Impulss – agrssiivsed impulsid, tendents käituda nii. Osa pole see, mida ajendab väline stiimul, võib ajendada ka agressiivne impulss (acting out behavior).
Identifitseerimine on keerukas protsess, mille käigus laps, tajudes teatavat samasust teiste inimestega, teadvustab selle teise mingid omadused, mida ta tahaks omada.
Indigo - humanistid hakkavad töötama massidega ja neid teenima, olles homse päeva arstid, advokaadid, õpetajad, müügimehed, ärimehed ja poliitikud.
Igale probleemile on olemas lahendus: • Vähene uudishimu – imikut tuleb rohkem ergutada ja näidata talle erinevaid mänguasju ning temaga kauem tegeleda.
Igas inimeses on ülekaalus teatud võimed, mida on võimalik kindlaks teha juba varajases lapseeas. Kas või selle järgi, mis lapsel hästi välja tuleb.
Igasuguseid inimesi on olemas. Autist oma programmist lõplikult välja ei tule, kuid teda Kommentaar: Ka mina soovin, saab aidata sammhaaval igapäevaelu elama.
Imikuiga – tahtmatu mälu, taastundmise periood on 8-9 kuusel lapsel 2-3 nädalat (nt ei tunne ema ja isa ära, kui nad on 2-3 nädalat ära olnud).
Imestustäratavalt madal on ta ka suurtes ilmariikides, nagu seda on Inglismaa ja Ameerika Ühendriigid. Ka Taani ja Läti äratavad selle poolest tähelepanu.
Identiteedi kujunemisek on oluline teada, kust ma pärit olen, kes on mu vanemad, tädid, onud, nõod ja vanavanemad ja missugused on olnud nende suhted.
Immuunreaktsiooni nimetatakse antigeenideks. Antigeenideks võivad olla viirused, bakterid ja kõik rakud, mis ei ole sellele organismile omased.
Identiteet - kes ma olen? Milline ma olen? Milliseks ma võiksin saada? Kasvatuse ja hariduse protsessid kujundavad meie identiteedi.
Immuunsüsteem – immuunsüsteem kaotab oma võimet ära tunda ja rünnata baktereid ja teisi “sissetungijaid”, nagu nt vähirakke.
Ignoreerimine on efektiivne ainult juhul kui persoon, kelle käitumist ignoreeritakse, on saanud minevikus kiita enda käitumise eest.
Iii tase - postkonventsionaalne 5. Aste- kokkulepete, inimindiviidi õiguste ja demokraatlikult vastu võetud seaduste moraalsus.
Ilmselgeks põhjuseks on vanemate halb eeskuju ja pidev alkoholi tarbimine. Ka seadused peaksid olema karmimad ja alkohol võiks olla kallim.
Impressionistlikku meetodit on palju vaatluses sees, sest vaatluse tulemus sõltub palju inimesest (on subjektiivne) ,aga muidugi ka objektiivsust.
Ii mälustruktuur – lühiajaline mälu(töömälu, operatiivmälu). Kestus 15-20 sek. Seal algab tajutava informatsiooni töötlemine.
Igas klassis on jutunurk, kus on võimalik oma probleemidest rääkida, südant kergendada ning vabaneda muredest (Tuulik 2001).
I 0 - 15 ei suuda indiviid oma tegevust kuigi palju individuaalselt suunata II 15-25 on inimene kogev, otsiv, iseseisev
Idealism e. liberalism: maailmarahu, maailmainstitutsioonide tugevdamine, sõja õiguslik kontroll, kollektiivne julgeolek.
Igapäevane sõna – leib – aga see annab nii palju teavet, sellest sabb nii palju erinevaid asju, infot, tegevust jne tuletada.
I tase – pakkuda õpilastele tegevusi, mis võimaldavad neil endal kontrollida tegevust, näidata oma enesekontrolli.
Ii puudus - hilisemad uuringud kinnitavad, et kognitiivne areng ei piirdu formaalsete operatsioonide taseme saavutamisega.
Identiteedi areng on protsess, mille käigus laps kujuneb ühiskonna, kooli ja perekonna väärtushinnangute ning normide mõjul.
Igale arengustaadiumile on omane teatud optimaalne kontaktide arv. Sotsiaalselt isoleeritud perekonnas võivad kontaktid olla piiratud.
Imikueas on tegemist tahtmatu tähelepanuga aga tähelepanu on juba valiv eelistades tuttavaid objekte tundmatutele.
Igale üldharidus - , kutse- ja kõrgkoolis õppijale tagatakse juurdepääs õppimist toetavale kaasaegsele digitaristule.
Igasugune mäng on inimse jaoks vaba tegevus, sest see pakub talle lõbu ja selles peitubki omakorda mängu vabadus.
Immatrikuleerimist täis - või osakoormusega õppesse taotleda juhul, kui ta on läbinud õppeaineid vähemalt 15 EAP mahus.
Ilmar raag on konverentsil „Meie lapse mured“ öelnud, et laste juurdepääsu meediale tuleb piirata.
Ilmselgelt on gruppides, kus kasutatakse võit-kaotus konfliktilahendust, suhtlemine tõsiselt häiritud.
I mälustruktuur – sensoorne register. Seal teadvustub tajuanalüsaatorite poolt vastuvõetud informatsioon.
Imeküsimus – kujutle, et öösel juhtub ime, et kõik probleemid, mis sind siia tõi, on lahendatud.
Ideaalne variant on kui klassis vähe õpilasi ja õpetaja võib lapsi õpetada nende vajaduste lähtuvalt.
Illichi ideed on mõjutanud koduõppe arengut ning leidnud väljenduse näiteks täiskasvanuhariduses.
Idu on igasühes olemas, aga seda peab kastma ja hooldama, et see kasvaks ja õide lööks.
Igas rühmaruumis on mitu erinevate materjalidega tegevuskeskust, kus on võimalik avastada ja mängida.
Imikud – tahtmatu tähelepanu, eelistavad tuntut tundmatule! Nt liikuv objekt, lõhn.
I kihistus – kõige kitsamad võimed (c 60). Nt suutlikus edukalt kasutada kirjakeelt.
Igas keharakus on 46 kromosoomi, erandid on seemnerakk ja munarakk, milles on 23 kromosoomi.
Imiku tähelepanu on heitlik, teise eluaasta lõpuks aga hakkab laps oma tähelepanu suunama.
I kooliastmes on laps väga uudishimulik, tahab kõike ise järgi proovida ja katsetada.
I tase - eelkonventsionaalne (kõige madalam). Karituse ja hüvituse terminites.
Imikute suremus on eriti suur esimestel päevadel ja nädalatel kuni esimese kuu lõpuni.
Imikuna on närviline, rahutu, kohaneb halvasti, halva meeleoluga, väga liikuv.
Igas koolis on mõned düsleksiaga õpilased ja seetõttu peab klassiõpetaja olema
Iii positsiooni - „ selle positsiooni jätame võistluskavasse!“. 2. 3. 4. 5.
Ilu - , värvi-, vormi ja ruumitaju on neil palju parem kui poistel.
Ii tase – ka õpilased võiks/saaks osaleda otsuste langetamises.
Imikueas on hüperaktiivne laps sageli erutatud ning närviline.
Iidentiteedi mõiste - algab sünnihetkest IIKujunemist mõjutavad faktorid
Igas peres on perepäevik, millesse tehakse iga päev märkmeid.
Idioodid on isegi õige vähesel mõõdul õpivõimelised.
Iha - seksuaalinstinktid ning füüsilised signaalid.
Income tähendab Ameerikas kasumit, Inglismaal aga tulu.
I kooliastmel on lapse tähelepanu veel suhteliselt tahtmatu.
Igas astmel on keskseks erinevad mured õpetamisega seoses:
Imikute kuulmistaju on mitmel korral parem, kui nende nägemistaju.
I kooliastmes on paljudel lastel probleeme impulsiivsusega.
Igapäevane töö on tegelemine käitusmisprobleemsete lastega.
Imiteerimine on hea võimalus suhtlemiseks teiste lastega.
Ideoloog – grupi uskumuste ja väärtuste allikas
Immatrikuleerimine on isiku arvamine üliõpilaste nimekirja.
Ikooniline mälu – nägemisorganitest saadud info.
Imiteerimine on imiku õppimise oluline aspekt.
Igas tuumas on ligikaudu 100 000 geeni.
Impact - of-companion-animals/.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Identiteedikriis - ei osata endale aru anda, mille nimel aktiivsed ollakse; inimestest on saanud vahendid, kes ei kuulu iseenese juurde.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Impressiivne – sissepoole: mõistmine.
Vote UP
-5
Vote DOWN
Idiopaatiline – 95%  Neuromuskulaarne  Kongenitaalne  Sidekoehaiguste poolt tingitud  Traumajärgne  Kasvatajatest tingitud jne



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun