70% Vääveldioksiidist! Ülejäänud lämmastik mono või lämmastikdioksiidist Happevihmu tekitavad saasteained on koondunud asul ja linnade lähedale valdava suunaga tuultest allapool. Tänaseks on Rootsis 4000 järve, milles happesus on 10-100 korda kõrgem normaalsest tasemest. Küsimusi "Happesokk".....? "Samblikukõrbe teke" õhureostumise esimene tunnusmärk on ....?. Miks happesademed eriti ohtlikud okaspuudele? Kuidas tekivad surnud järved? Milles võib seisneda happevihma esialgne positiivne efekt? Millal teadvustati happesademete probleemi? Miks kahjustavad happevihmad metsi rohkem lõuna, kui Põhja-eestis, kuigi õhk on rohkem saastunud Põhja-Eestis? Sudu=smog mis see on , kus kõige teravam probleem? Kaks ohtlikku happesademete efekti on : 1. Sademe happelised omadused kahjustavad otseselt taimi (lehti ja juuri,) ja kalasid a. puud kollakaks, eriti tundlik okaspuu
70% Vääveldioksiidist! Ülejäänud lämmastik mono või lämmastikdioksiidist Happevihmu tekitavad saasteained on koondunud asul ja linnade lähedale valdava suunaga tuultest allapool. Tänaseks on Rootsis 4000 järve, milles happesus on 10-100 korda kõrgem normaalsest tasemest. Küsimusi "Happesokk".....? "Samblikukõrbe teke" õhureostumise esimene tunnusmärk on ....?. Miks happesademed eriti ohtlikud okaspuudele? Kuidas tekivad surnud järved? Milles võib seisneda happevihma esialgne positiivne efekt? Millal teadvustati happesademete probleemi? Miks kahjustavad happevihmad metsi rohkem lõuna, kui Põhja-eestis, kuigi õhk on rohkem saastunud Põhja-Eestis? Sudu=smog mis see on , kus kõige teravam probleem? Kaks ohtlikku happesademete efekti on : 1. Sademe happelised omadused kahjustavad otseselt taimi (lehti ja juuri,) ja kalasid a. puud kollakaks, eriti tundlik okaspuu
GEOSCIENTIA GEOGRAAFIA RIIGIEKSAMIKS 2010 www.geograafia.ee 1 SISUKORD GEOGRAAFIA RIIGIEKSAM 2010 .............................................................................................................................. 8 EESMÄRGID ......................................................................................................................................................... 8 EKSAMI KORRALDUS: .......................................................................................................................................... 8 EKSAMI VORM JA TASE ....................................................................................................................................... 8 TEMAATIKA: ........................................................................................................................................................ 9 ÕPILASED PEAVAD EKSAMIL TEADMA JA OSKAMA JÄRGMIST: .................
KESKKONNAKAITSE JA KORRALDUS 1. loodus- ja keskkonnakaitse üldküsimused Keskkonnakaitse: atmosfääri, maavarade, hüdrosfääri ratsionaalse kasutamise ja kaitse, jäätmete taaskasutamise või ladustamise, kaitse müra, ioniseeriva kiirguse ja elektriväljade eest. Keskkonnakaitse on looduskaitse olulisim valdkond. Looduskaitse : looduse kaitsmist (mitmekesisuse säilitamist, looduslike elupaikade ning loodusliku loomastiku, taimestiku ja seenestiku liikide soodsa seisundi tagamine), kultuurilooliselt ja esteetiliselt väärtusliku looduskeskkonna või selle elementide säilitamine, loodusvarade kasutamise säästlikkusele kaasaaitamine 2. loodus- ja keskkonnakaitse mõiste Keskkonnakaitse- rahvusvahelised, riiklikud, poliitilis-administratiivsed, ühiskondlikud ja majanduslikud abinõud inimese elukeskkonna saastamise vähendamiseks ja vältimiseks ning l
Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.
Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.
Kõik kommentaarid