Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Mõistete sõnaraamat
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge
Fuuga f - moll (rhvl.) • “Ave Maria” • Instrumentaalkammer • Basso ostinato muusika: • Scherzino • Scherzo • Gigue • Fuuga ja prelüüde klaverile • “Pastoraal” • Vokaalkammermuusika • Prelüüd ja Fuuga g-moll • Soololaul “Muremõtted” • Toccata (lõpetamata) • Rahvaviisiseaded “Arg • 3 fuugat (lõpetamata), kosilane” ja “Kaste või jt. pisarad” (rhvl.) Kasutatud kirjandus • http://www.jyrviste.pri.ee/webtree s/individual.php?pid=I8394&ged=SUG UVOSA.
Fuuga - polüfooniline 2-5 häälne teos, millel on kolm osa. 1.ekspositsioon- seal läbib teema kõik hääled 2.töötlus- seal varieeritakse teemat 3.repriis- teema kordamine ekspositsiooni kujul (võivad esineda ka sissejuhatus ja coda) Fuugale võib eelneda prelüüd, mis viib kuulaja fuuga meeleollu.
Fuuga – mitmehäälne vokaal- või instrumentaalteos, milles hääled astuvad kindlate reeglite järgi iseseisvatena üksteise järel sisse nt J.S.Bach Toccata ja fuuga d-moll Fuuga vorm – jaotatud kolmeks, fuuga on fuuga vormis, 1 teema kõikides häältes – ekspositsioon, 2. osa töötlus, lõpus jälle teema alghelistikus – repriis
Fuugal on kolm osa: 1. Ekspositsioon – tutvustatakse teemat 2. Töötlus – arendatakse teemat 3. Repriis – kordus, teema alghelistikus Nimetus tuleneb itaaliakeelsest sõnast fuga – põgenemine (hääled justkui ajaksid üksteist taga). Tavaliselt eelnes fuugale sissejuhatava osana prelüüd, toccata või fantaasia.
Fuuga –  mitmehäälne teos, milles hääled astuvad sisse üksteise järel iseseisvatena kindlate reeglite järgi.  Tavaliselt eelnes fuugale sissejuhatusena prelüüd (polüf. instr. teos ühele pillile). Fuugat esines G.F.Händel  ja J.S.Bachi loomingus 
Fuuga - mitmehäälne teos, hääled astuvad kindlate reeglite järgi iseseisvatena üksteise järel sisse tempereeritud häälestus- võimaldab oktaavi jaotada 12 võrdseks osaks – 12 pooltooniks
Fuuga - polüfoonilise väljenduslaadi kõige enam väljaarendatud vorm Koosneb kolmest põhiosast: 1. Ekspositsioon tutvustatakse teemat põhihelistikus, teema esitatakse kõikides häältes
Vote UP
-1
Vote DOWN
Fuuga - polüfoonilise muusika tähtasim vor m,mitmehäälne.klahvpillid:klaviir,orel,klavesiin,portigorel.j,s,Bach-1685-1750sündis saksas,elas vaesuses,endassetõmbunud,mõtlej a,räägib endast,20last;muusika lihtrahvale,polüfoonilise muusika kõrgpunkt,looming:johannese-,matteuse passion;jõuluoratoorium; inglise süidid;prantsuse süidis,wilhem friedmann bachi noodivihik.
Fuuga eelkäijaks on 16.-17. sajandil levinud ricercar (itaalia keeles ricercare - otsima). Viimane on üles ehitatud mitmele teemale, kurjuures iga teema jaoks on ricercar´is omaette lõik.
Fuuga on polüfoonilise muusika kõige täisulikum vorm, see on mitmehäälne teos milles hääled astuvad sisse üksteise järel kindlate reeglite järgi.
Fuuga – tähtsaim polüfoonilise muusika vorm, selle aluseks on selge karakteriga meeldejääv meloodialõik ehk teema, mis kõlab algul ühehäälselt.
Fuuga – kindla ülesehitusega polüfooniline teos, mille aluseks on lühike ja meeldejääv teema; fuuga ülesehitus: ekspositsioon, töötlus, repriis
Fuuga – polüfoonilise muusika üks põhilisi vorme, arenes ricercarist gregooriuse laul – roomakatoliku kiriku ühehäälne liturgiline laul
Fuuga - mitmehäälne vokaal- või instrumentaalteos, milles hääled astuvad kindlate reeglite järgi iseseisvatena üksteise järel sisse.
Fuuga - Kahe kuni viiehäälne, teema kordus kõigis häältes, fuugameistriks peetakse Bachi, orel, fuuga D minoor
Fuuga - polüfoonilise muusika põhiline vorm, üles ehitatud ühe või mitme teema imiteerimisele eri häältes.
Fuuga d - moll ohver • 18 Koraali • Fuuga kunst • 6 Schübler- • Clavierübung - Chorale Klaviiri harjutus
Fuuga - polüfooniline teos,mis põhineb hääle võrdõiguslikkusel,hääled astuvad sisse üksteise järel
Fuuga - polüfoonilise muusika täiuslikum vorm, kasvas välja kaanonist J.S.Bach, R.Tobias, P. Süda.
Fuuga - polüfooniline teos, mille aluseks on meeldejääv lõik vorm süit, instrumentaaltsükkel.
Fuuga – polüfoonilise väljenduslaadi kõige täiuslikum vorm, mitmehäälne, koosneb kolmest
Fuugad on enamasti mitmehäälsed (2-5), teemat korratakse kõikides häältes muutumatul kujul.
Fuuga – polüfooniline muusika (tlk. põgenemine) – esialgu oli fuugal ainult üks teema
Fuuga on kõrgeim polüfoonilise muusika vorm, mis saavutas oma täiuse Bachi loomingus.
Fuuga - polüfooniline teos, mille aluseks on meeldejääv lõik ehk meloodia teema.
Fuuga – polüfooniline teos, mis põhineb lühikesel teemal, imitatsioonil.
Fuuga – Fuuga oli barokiasjastu polüfoonilise muusika tähtsaim vorm.
Fuuga - mitmehäälne teos, kus hääled astuvad sisse üksteise järel.
Fuuga – polüfoonilise mitmehäälse muusika kõige tähtsam vorm.
Fuuga - on polüfooniline heliteos, mis on kirjutatud fuugavormis.
Fuuga – Polüfoonilise väljenduslaadi kõige täiuslikum vorm.
Fuuga –  polüfoonilise muusika kõige täiuslikum vorm.
Fuuga - Polüfooniline 2-5 häälne teos, millel on kolm osa.
Fuuga - barokiajastu polüfoonilise muusika tähtsaim vorm.
Fuuga - barokiajastu tähtsaim polüfoonilise muusika vorm.
Fuuga on polüfoonilise muusika kõige täiuslikum vorm.
Fuuga - Fuuga oli barokiajastu muusika tähtsaim vorm.
Fuuga - mitmehäälne vokaal- või instrumentaalteos
Fuuga on barokiajastu tähtsaim muusikavorm.
Fuuga - 2-5 häälne, teemat korrutatakse
Fuuga – tähtsaim polüfoonilise muus.
Fuuga d - duur) ka Inglise kuningakoda



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun