Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"frantsiisi" - 86 õppematerjali

thumbnail
2
doc

Teine kodutöö- frantsiisiidee

Eestis, Tallinnas puudub taoline võileibadel ja salatitel baseeruv toidukett, mis ühtlasi on kiire ning tervislik. Külastades Subway-d sarnase söögikultuuriga põhjamaades, on näha, et rahvale maitseb ning ilmselt on tekkinud ka lojaalne püsiklientuur. Tallinnas oleks ideaalne asukoht kesklinn (vanalinn), kuhu on ligipääs kohalikel ning ettevõttega juba kursis oleval turistil on seda lihtne üles leida. Kuna kapitali natuke justkui oleks, kuid puudub idee, olen huvitatud pigem frantsiisi võtmisest, kui iseseisva ettevõtte rajamisest. Reisides võrdlemisi palju Soomes ja Rootsis, olen külastanud Subway-d palju kordi ning isiklikust kogemusest usun, et Eestis, vähemalt Tallinna kesklinnas huvitatud turg oleks olemas. 2

Majandus → Ettevõtluse alused
47 allalaadimist
thumbnail
26
doc

FRANTSIIS JA SELLE RAKENDAMINE KAUBANDUSES

FRANTSIIS JA SELLE RAKENDAMINE KAUBANDUSES Referaat Õppejõud: 2015 SISUKORD SISUKORD...................................................................................................................2 SISSEJUHATUS...........................................................................................................3 1 FRANTSIISI AJALUGU............................................................................................4 2 FRANTSIIS.................................................................................................................5 2.1 Frantsiisi jagunemine...........................................................................................5 3 FRANTSIISI SEOS KAUBANDUSEGA..................................................................7 4 FRANTSIISI PLUSSID JA MIINUSED......................

Majandus → Majandus
5 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Majanduse konspekt keskoolile

eesmärki.*Saab aru, kuidas probleemi lahendada või eesmärki saavutada.*Leiab ressursid probleemi lahendamiseks ja eesmärgi saavutamiseks. *Lahendab probleemi või saavutab selle ise. 2. Nimetage noorte eeliseid ettevõtluses (6punkti)*Aktiivsus, ambitsioonikus, motiveeritus, vaba aega on rohkem , julgus võtta riske, parem tervis/töövõime, ebaõnnestudes minnakse uuele katsele. 3. Mis on frantsiis?*Frantsiis on oma põhiolemuselt õigus, mille raames frantsiisi omanik ehk frantsiisi andja annab õiguse kasutada enda kaubamärki või äriideed. 4. Ettevõtte riskid Puudub turg, puudub tööjõud, Kulud ületavad tulud, konkurents, 5. Nimeta konkurentsi liigid 4*Täielik konkurents*Monopolistlik konkurents*Oligopol*Monopol 6. Täiusliku konkurentsi tunnused 4*Palju ostjaid või müüjaid- väike ettevõte suurel turul*Kapitali vaba sissepääs harusse*produkt on homogeene- ideaalsed asenduskaubad*turuosalistel on täielik info 7

Majandus → Majandus
8 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Frantsiisleping

Frantsiisileping on eelduslikult tasuline leping ja praktikas reeglina kestvusleping. Frantsiisilepingut reguleerivaid sätteid kohaldatakse: a) frantsiisiandja ja ­võtja vahel sõlmitud lepingutele ja b) frantsiisisuhetele, milles osalevad frantsiisiandja, põhifrantsiisivõtja ja allfrantsiisivõtja. Lepingu ese. Frantsiis. Frantsiisilepingu esemeks on frantsiisivõtjale antav õigus, mida nimetatakse frantsiisiks. Legaaldefinitsioonis tähtistab frantsiisi väljend ,,õigus kasutada". Väljend ,,õiguste ja teabe kogum" viitab frantsiisiandja õigustele. Frantsiisiandja õigused on frantsiisi eelduseks ja esemeks. Käesoleval ajal antav frantsiis on reeglina täisfrantsiis, st lepinguga antakse õigus kogu äritegevuse korraldusele. Täisfrantsiis hõlmab kogu frantsiisileandja väljatöötatud äritegevuse korraldust, sh frantsiisitavaid tooteid ja teenuseid, turundusstrateegiat ja ­plaane,

Õigus → Riigiõigused
14 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

FRANTSIIS

FRANTSII S SISSEJUHATUS Frantsiisi ajalugu Frantsiis Frantsiisi plussid ja miinused Frantsiis ettevõtted FRANTSIISI AJALUGU Isaac M. Singer (1811-1875) 1850. aastal Ameerika Ühendriikides Õmblusmasin `'Singer'' Ray Kroc (1902-1984) 1954. aastal Chicagos Aastal 1961 McDonald Aastaks 1988 avatud 10 000 restorani 1960. aastal Rahvusvaheline Frantsiisi Asutus FRANTSIIS Frantsiisivõtja- firma või isik, kes soovib väheste riskidega firmat juhtida Frantsiisiandja- firma, kes annab ainuõiguse oma toote, teenuse või meetodi turustamiseks. Frantsiisileping Plussid Lihtne alustada Miinused Tuntud maine Frantsiisitasud Kindel turg Reklaamitasud, Suured võimalused alustustasud eduks Pole tegutsemis-

Majandus → Majandus
3 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Frantsiisiidee Wag N’ Wash

talumatuks jätta oma ühist Dalmaatsia tõugu koera Genit üksinda koju kaheksaks tunniks päevas, viiel päeval nädalas. Nad pidid töötama, aga vajasid koerale loomasõbralikku alternatiivi. Nende kirg oma koera vastu viis ideeni luua ettevõte, kus nad saavad töötada, et koer on kogu aeg nendega. Ettevõte alustas algul iseteenindus koerte pesuga ja kohapealse maiustuste pagariäriga ning on kasvanud tänaseks suureks loomade keskuseks. Frantsiisi ettevõtteks muutus Wag N’ Wash alles 2006. aastal, kui mõisteti, et maailmas on rohkem inimesi, kes tunnevad sidet inimeste ja loomade vahel ning on huvitatud tegelema äriga. Wag N’ Wash sai maailmale tuntumaks aasta peale ettevõtte loomist, kui hakati müüma loomade toitu ja teenuseid. 2004. aastal ettevõte laienes ning lisaks esimesele keskusele avati ka teine keskus. 2006. aastal avati esimene frantsiisi ettevõte Arizonas ning 2007-2009 aastal

Majandus → Ettevõtluse alused
5 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Frantsiisiidee SMOOTHIE KING

Seda tarbijate nõudlust rahuldavad just Smoothie King’i lai mitmekesisus värskelt-segatud tervislikest smuutidest, mahladest ja toidustuslikest lisadest ja suupistetest. (Ibid.) Smoothie King on hetkel teel saamaks kõige tuntumaks smuutibaari brändiks ülemaailma, otsides välja kogenenud ja kvalifitseeritud kandidaate, kes aitaks brändi kasvule kaasa (A Juicy Opportunity, Smoothie King Franchise). 2013. aastal reastati Smoothie King mahlabaaride frantsiisi kategoorias 1.kohale, üldises edetabelis Entrepreneur saavutas Smoothie King 500 frantsiisiettevõtte järjestuses 34. koha (Ibid.). 1.3 Maksumus Frantsiisi maksumuseks on Smoothie King’il minimaalselt 139 900 dollarit ja maksimaalselt 327 000 dollarit, mis sisaldab kõiki kulutusi (alustustasu, kindlustuskulud, esimese kuu rendi ja deposiidimaks, turunduskulud, reismis- ja koolituskulud jne).

Majandus → Ettevõtlus
10 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ettevõtluse alused kodutöö: frantsiis

Valida välja üks frantsiisettevõtte rajamise võimalus, mis on seni Eestis esindamata, mida oleks Teie arvates otstarbekas Eestisse rajada ja mis sobiks Teie võimete/huvide/hariduse/töökogemusega. Töö peaks sisaldama antud frantsiisi kohta järgmist: 1) Ajalugu Vennad Frank ja Dan Carney olid üliõpilased Wichitas, Kansases, kui üks peretuttav pakkus neile välja idee avada pitsa restoran. Vennad hakkasid kohe ideed arendama. Laenasid emalt 600 dollarit, mille eest ostsid kasutatud seadmed ja rentisid väikse hoone oma kodulinnas tiheda liiklusega ristmiku lähedal (pean seda asukohta äärmiselt oluliseks). Esimene Pizza Hut avati 1958 Wichitas, Kansases. Juba aasta hiljem avati firma esimene frantsiis Topekas

Majandus → Mikro- ja makroökonoomika
22 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Hotelli omandivormid

(reklaam, turundus, laenud jm., samuti kaupa ostes ­ hulgi on odavam). Puudusteks aga: kommunikatsiooni keerukus (vahemaad). Et toimida eduka hotelliketina, peavad olema paigas kõik protseduurireeglid. Kes kellele ja missugused aruanded esitab, tähtajad jne. Omandiõigus Hotelli omanikfirma võib palgata hotelli juhtima mõne teise firma, mis võib toimida erinevatel põhimõtetel: Frantsiisileping ­ ostetakse kaubamärk (brändi) ja kogu teadmiste ja oskuste pagas. Frantsiisi suhe koosneb kahest osast. Brändinime omavast ettevõttest, keda kutsutakse frantchiser (frantsiisipakkuja) ning kinnisvara omanikust, keda kutsutakse franchisee (frantsiisiostja). Need, kes otsustavad osta frantsiisi, ostavad ettevõtlusvormi, mis juba töötab ning mis on olnud juba edukas turul. Frantsiis pakub hotellile eduka äri toimimise eeliseid ja brändinime, kuid jätab enamuse juhtimisotsustest kinnisvaraomaniku teha. Frantsiisivõtja nõustub järgima

Turism → Majutus
31 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Frantsiisiidee

avas 28. augustil, 1965. koha nimega Pete's Super Submarine. Aasta hiljem avas DeLuca teise poe ainult selleks, et kliendid näeksid, et ta on edukas ja et ta laieneb. Selleks, et suurendada tähelepanu ja nähtavust inimestele lühendas ta nime The Subway peale millel oli särav kollane logo. Esimene The Subway frantsiis avati Wallingford, Connecticutis aastal 1974. Sellele järgnes uskumatu edu 1974. aasta lõpuks oli avatud 16 poodi. Just sellel aja otsustati, et tuleb rohkem aega pühendada frantsiisi müümisele, mis aitaks avada veelgi rohkem poode. Buck ja DeLuca üritasid esimesi frantsiise müüa oma sõpradele kes alguses küll selle ideega kaasa ei läinud, kuid kui ühe sõbra firma läks pankrotti otsustas ta seda teha. Peale seda saatis Subway frantsiisi boom millest kõik tahtsid osa saada. 1978. aastaks kõigest 4 aastat hiljem oli asutatud 100 poodi. 1982. aastaks 200 poodi ja 1987. aastaks ületasid nad 1000 poe avamise piiri.

Majandus → Ettevõtluse alused
55 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Frantsiisiidee

kanditaat täitma peab. Esmalt finatsilise poole pealt peab kanditeeriva poole omakapital kokku olema vähemalt 1,5 millionit USA dollarit ning kanditeeriv peab omama 750 000$ väärtuses likviidset vara. Samuti peab kanditeeriv isik omama varasemat juhikogemust ning persoon ei tohi olla kriminaalselt karistatud. Nõutud on ka ettevõtlik mõttemaailm ja kirg toote üle. Antud tingimuste täitmise korral saab igaüks esitada avalduse frantsiisi omandamiseks ning konkursi käigus osa kanditeerijatest selleks volitused ka saavad. Frantsiisi loomisega kaasneb ka KFC poolne abi ja tugi. Nimelt aitab KFC kõigil frantsiisettevõtte rajajatel tööga alustada ja restoranimaailma sisse sulanduda. See hõlmab esialgset 6-kuulist koolitust ja sissejuhatavat programmi, mis tagavad frantsiisi valmisoleku. Samuti pakub emaettevõte Yum! Brands Inc finatseerimisvõimalust nimega YUM Funding Financing Program

Majandus → Majandus
3 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Unit 1 -15

curriculum vitae ­ elulookirjeldus application form ­ avalduse blanket short list/candidates/applicants ­ taotlejad interview ­ intervjuu hire ­ palkama recruitment agency/search firm ­ värbamisfirma retailing ­ jaemüük retailers ­ jaemüüjad shops/stores/outlets ­ poed chains ­ müügiketid shopping centres/malls ­ ostukeskused hypermarkets ­ hüpermarket superstores ­ supermarket retail park ­ ärikeskus department stores ­ kaubamajad franchising ­ frantsiisi müügi firma franchisor ­ frantsiisi andja franchisee ­ frantsiisi ostja franchise agreement ­ frantsiisi leping franchise fee/front end fee ­ esialgne maks royalty/management services fee ­ aasta käibe pealt maksmine advertising fee ­ reklaamimaks operations manual ­ käsiraamat master franchisee teiste firmade ülevaataja national culture ­ rahvus kultuur hierarchy ­ hierarhia subordinates ­ alluvad authority ­ autoriteet delegate - delegeerima initiative - initsiatiiv

Keeled → Inglise keel
26 allalaadimist
thumbnail
6
docx

FRANTSIISIDEE

Hele-Riin Raba 164557TABB Rühm TABB13 Healthy Cravings by U-Turn Vending U-Turn Vending on 1987ndal aastal alguse saanud firma, mis toodab kõrge kvaliteediga, Ameerikas valmistatud müügiautomaate. Frantsiisi ettevõtteks muutus U-Turn Vending 1998ndal aastal. Nende tooted on kasutusel pea 900-s erinevas asukohas üle Põhja-Ameerika. Müügiautomaadid asuvad nii haiglates, autoremonditöökodades, koolides kui ka näiteks piljardisaalides. Tooted on mõeldud igale eale kasutamiseks. Tavalised U-Turn Vending müügiautomaadid on mõeldud kommide (enamlevinud kommid automaatides on M&Msid, nätsupallid ja kummikommid) ja muude maiustuste müügiks. Ettevõtte uus programm on

Majandus → Majandus
1 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Frantsiisiidee

pitsarestoran. Emalt laenat 600 dollarit ning koos äripartneri John Benderiga alustati algset äriplaani koostamist. Algselt renditi väikest hoonet Wichita kesklinnas, kogu tehnika oli varem kasutatud. Algselt pakuti pitsat õhtuti tasuta, et äratada huvi ümbruskonnas. Nimi "Pizza Hut" valiti sellepärast, et sildi ostmisel oli ruumi ainult kaheksaks tähemärgiks ja üheks tühikuks. Edu tuli kiiresti ning edaspidi avati juba ka teisi restorane. Dick Hassur avas esimese frantsiisi 1959. aastal Kansases Topeka linnas. 1960ndate alguses kasvas ettevõte toetudes agressiivsetele turustamismeetoditele ka pitsarestorani idee. Aastal 1966, kui Pizza Hut-i frantsiis oli kasvanud 145-ni, loodi ka kontor. Kaks aastat hiljem avati ka frantsiis Kanadas. Peale seda avati ka International Pizza Hut Franchise Holders Association, mis tegeleb 40% ulatuses frantsiisioperatsioonidega. Raamatupidamine ning frantsiiside

Majandus → Ettevõtlus
36 allalaadimist
thumbnail
4
docx

11. nädala seminar - ÕPIK LK 273 testid, ÕPIK LK 275 ül 11.1 - 11.3, 11.5, 11.6 Kordamine kontrolltööks - testid.

ületab viimase indentifitseeritava puhasvara reaalväärtuse. T-11.8 Suur Firma soetas Väikefirma, makstes selle eest 550 000 eurot. Väikefirma vara reaalväärtus oli 900 000 eurot ja kohustised 400 000 eurot. Suur Firma peaks tehingust kajastama goodwilli 50 000 eurot. SEST... 900 000 on turuväärtus 900 000 ­ 400 000 = 500 000 (turuväärtus ilma kohustisteta) Makstakse 50 000 eurot rohkem, seega goodwill ongi 50 000 eurot. ÕPIK LK 275 ÜLESANDED Ü-11.1 Firma ostis 20 aastaks frantsiisi, makstes selle eest 50 000 krooni. Teha raamatupidamiskanne ostu ja esimese aasta amortisatsioonikulu kajastamise kohta. ____ 1. Ostu kajastamine D: Frantsiis 500 000 K: Pangakonto 500 000 2. Amortisatsioonikulu kajastamine (25 000 aastas - lineaarne meetod) D: Amortisatsioonikulu 25 000 K: Akumuleeritud kulum 25 000 Ü-11.2 Firma omandas 10 aastaks 30 000 krooni eest patendi. Kui suur on patendi

Majandus → Raha ja pangandus
38 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Learning Express Toys

uurimist, kas on mõte teha mingit olulist kulutust või mitte (see aga omakorda võimaldab minimiseerida riske). · Frantsiisivõtjal on õigus kasutada Learning Express Toys kaubamärki. · Frantsiisiandja annab juhtimise, raamatupidamise ja personali õppimise abi. Kuna noorel ettevõtjal võib alguses tekkida palju küsimusi ja probleeme, frantsiisiandja aitab ületada kõike neid raskusi. · Üks suurimaid frantsiisi ostmise eeliseid on turundus. Frantsiisivõtja ei pea ise tegelema reklaamiga ega maksma reklaamiagentuuri asjatundjatele, sest frantsiisiandja juba palkas ekperte, kes töötavad teie asemel. · Frantsiisiandja pakub ka koolitust. Koolitused koosnevad kahest etapist: teooria sisaldavad loengud frantsiisivõtjate jaoks toimuvad klassiruumis ja pärast on ka praktika frantsiisiettevõtte asumise asukohal.

Majandus → Majandus
5 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

FRANTSIISILEPING

Frantsiisileping on eelduslikult tasuline leping ja praktikas reeglina kestvusleping. Frantsiisilepingut reguleerivaid sätteid kohaldatakse: a) frantsiisiandja ja ­võtja vahel sõlmitud lepingutele ja b) frantsiisisuhetele, milles osalevad frantsiisiandja, põhifrantsiisivõtja ja allfrantsiisivõtja. Lepingu ese. Frantsiis. Frantsiisilepingu esemeks on frantsiisivõtjale antav õigus, mida nimetatakse frantsiisiks. Legaaldefinitsioonis tähtistab frantsiisi väljend ,,õigus kasutada". Väljend ,,õiguste ja teabe kogum" viitab frantsiisiandja õigustele. Frantsiisiandja õigused on frantsiisi eelduseks ja esemeks. Käesoleval ajal antav frantsiis on reeglina täisfrantsiis, st lepinguga antakse õigus kogu äritegevuse korraldusele. Täisfrantsiis hõlmab kogu frantsiisileandja väljatöötatud äritegevuse korraldust, sh frantsiisitavaid tooteid ja teenuseid, turundusstrateegiat ja ­plaane, käsiraamatuid ja standardeid

Õigus → Lepinguõigus
118 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Majanduseksamiks valmistumine

Globaalselt liikuva tööjõu sihtkohaks on suurlinnad, sest need on majanduslikult aktiivsed piirkonnad, kuhu kontsentreerub väärtusloome ja selleks vajalikud teadmised, kus luuakse uusi töökohtasid ning tekivad uued karjäärivõimalused. Juba täna on rohkem kui 50% globaalsest rikkusest on koondunud maailma 25 suurlinna. Pilet V Ettevõtlus (20p) 1. Selgita järgnevaid mõisteid: (3p) *frantsiis - oma põhiolemuselt õigus, mille raames frantsiisi omanik ehk frantsiisi andja annab frantsiisi saajale õiguse kasutada tema poolt väljatöötatud kaubamärki ja ärisüsteemi . Frantsiisi saaja maksab frantsiisi andjale kaubamärgi ja ärisüsteemi kasutamise eest perioodilist kasutusmaksu (nt kokkulepitud protsent müügist või fikseeritud tasuga kuus, kvartalis või aastas) ja enamikel juhtudel ka ühekordset lihtsentsitasu (ca 40 000-500 000 EEK-i). Frantsiisi andja on omakorda kohustatud

Majandus → Majandusõpetus
25 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Ray Krock ja McDonald's

Ray veenis vendi siiski endaga lepingut sõlmis vendade McDonald'sitega lepingu ja hakkas nende agendina frantsiisilepinguid vahendama. Lepingutasu oli 950 USD pluss 1,9% kasumist, millest omakorda 0,5% läks vendadele. Ise alustas ta näidisrestorani rajamisega USA Idarannikul oma kodukohas Chicago lähedal Des Plaines, Illinois, mis avati 15 aprillil 1955. Kogenud müügimehena oli frantsiisiettevõtteid näinud ja analüüsinud Ray kindel, et ainult frantsiisi müümisega edu ei saavuta. Selleks, et ellu viia unistus üleriigilisest restoranideketist otsustas ta müüa McDonal'si frantsiisi kui kogu teenindussüsteemi. Potentsiaalsete esimeste frantsiisivõtjatena värbas Ray oma klubikaaslasi Rolling Green Country Club'st. 1958 aastaks oli ta müünud 79 frantsiisilepingut , mõned just nendele oma sõpradele klubist. Tema enda restorani tuli 1955 aastal burgerivalmistajaks Fred Turner, kes jagas oma

Majandus → Ettevõtluse alused
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Frantsiisiidee

1965 aastal ja seisuga 2013 aastal on 91 maades on 31673 restorani. Subway on nagu tervislik alternatiiv teiste standartsete kiirtoitude restranide ees. Selle kompanii deviis on "Veel värskem!" (ingl. Eat fresh!). Selle võrgu nimetus tuleneb inglise keele prefiksist "sub", lühendmiseks Submarine Sandvich. Need võileivad näevad välja nagu allveelaevad. Esimene Subway restoran oli avatud 1965 aastal Ameerika Ühendriikides ja kandis nimetust «Pete's Super Submarines». Selle frantsiisi ajalugu 28.augustil, 1965 aasatal Fred de Luca ja doktor Piter Bac avasid esimest restorani Ameerika Ühendriikides "Pete's Super Submarines". Fredile, kes oli 17 aastat vana, oli vaja kusagilt raha saada selleks, et maksta õpingute eest ülikoolis. Selle probleemi lahendamiseks tema pere sõber pakkus Fredile avada kioski, kus ta saaks müüa võileibu. Bac andis 1000$ krediiti ning, aga Fred de Luca võtis enda peale äri juhtimise.

Majandus → Ettevõtluse alused
11 allalaadimist
thumbnail
26
pdf

Rahvusvaheline turundus eksami konspekt

î suhteliselt väikene tulu. Kasutada võiks litsentsimist siis kui: eksportimine sihtriiki ei ole enam võimalik ootamatult rakendatud tollimaksude või impordikvootide tõttu; eksport ei ole tugeva konkurentsi tekkimise tõttu enam kasulik; sihtriigi valuuta pidevalt ja pikaajaliselt odavneb. 10 D frantsiisiga - firma litsentsib äritegevuse süsteemi sõltumatule välismaisele firmale või isikule. Frantsiisi ostja teeb edaspidi äri frantsiisi müüja nime all ja järgib tema poolt ettekirjutatud poliitikat. Frantsiisi müüja litsentsib seega oma äritegevuse organisatsiooni. Eeldused frantsiisi müügiks: î tehnoloogia î kaubamärk î ligitõmbav firmanimi î standardiseeritud juhtimise ja turunduse süsteem. Kõige olulisemad põhjused frantsiisi kasutamiseks: î soov saada täiendavaid sissetulekuid tehnoloogia kasutamiselt

Majandus → Rahvusvaheline turundus
189 allalaadimist
thumbnail
2
xls

Firma Woodworks raamatukappide tootmiskulude projektsioon

Tööjõu kulu hetkel $18,50 $0,00 Eeldatav aastane kasv 1,5% 0 1 2 3 Aasta Tasu frantsiisi omanikule $1,00 (ongoing royalty fee) Firma toodab kirsi ja ta Kulude projektsioon tööjõutunde mõlema k Kulu ruutjala kohta Kulu tunnis Kulu raamatukapi kohta kirsi ja tamme puidu ru

Majandus → Informaatika II
3 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Ettevõtluse alused

annab vastava tasu eest frantsiisivõtjale õiguse kasutada oma oskusteavet ja kogemust. · Selle hulka kuuluvad näiteks ärinimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia ja tegevusmudel. Frantsiisivõtjale pakutakse sageli ka väljaõpet ja ka edasist tuge äritegevuse arendamisel. · Sõltuvalt tegevusalast ja konkreetsest frantsiisilepingust võib frantsiisi ulatus ja sisu olla erinev. NÕUDED FRANTSIISIVÕTJALE: · omakapitali suurust, · investeeringute mahtu, · töökogemust, · töötajate arvu, · ruumide suurust, kujundust ja ettevõtte sisseseadet, · nõuet, et ettevõte kuulub juhtidele (mitte passiivsele investorile), · piirkonna elanike arvu, · asukohta (nt peatänaval või suures kaubanduskeskuses). FRANTSIISI ANDJA TOETUS: · koolitus frantsiisivõtjale,

Majandus → Ettevõtluse alused
37 allalaadimist
thumbnail
46
doc

Ettevõtluse aluste kordamisküsimused 2016 ja eksamiküsimused

Frantsiis: pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisiandja annab vastava tasu eest frantsiisivõtjale õiguse kasutada oma oskusteavet ja kogemust.  Selle hulka kuuluvad näiteks ärinimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia ja tegevusmudel. Frantsiisivõtjale pakutakse sageli ka väljaõpet ja ka edasist tuge äritegevuse arendamisel.  Sõltuvalt tegevusalast ja konkreetsest frantsiisilepingust võib frantsiisi ulatus ja sisu olla erinev. Frantsiisi eelised frantsiisivõtja seisukohalt:  Madalam läbikukkumise protsent, kontrollitud ärikontseptsioon.  Tegevuse alustamine võib toimuda kiiremini. Ettevõtte toimimispõhimõtted on välja töödatud ja testitud.  Nõuab vähem kogemusi.  Tuntud kaubamärk ja imago tarbija silmis toetab müüki.  Paiknemise põhjendatuse analüüs

Majandus → Ettevõtluse alused
112 allalaadimist
thumbnail
7
odp

McDonalds

McDonald's alustas tegevust 1940, kui vennad Dick ja Mack McDonald avasid Californias San Bernardinos oma esimese restorani. 1948 juurutasid nad kiirteenindussüsteemi, mis sai moodsa kiirtoitlustuse aluseks. McDonald'si maskott oli algselt mees, kes kandis kokamütsi hamburgerikujulise pea otsas. Mehe nimi oli Speedee. Alates 1963 on McDonaldsi maskott kloun Ronald McDonald. Ray Kroc rajas 15. aprillil 1955 Illinoisis Des Plainesis frantsiisi alusel oma McDonald'si restorani, mis oli maailmas 9. Hiljem ostis ta McDonaldsitelt nende osa välja ja muutis ettevõtte ülemaailmseks. Alates 1965 on ettevõte noteeritud börsil. McDonald'si kuulus -märk võeti kasutusele 1968 aastal. Esimesed restoranid avati USA's, Kanadas, Costa Rica's, Panamas; Jaapanis, Madalmaades, Saksamaal, Austraalias, Prantsusmaal, El Salvadoris ja Rootsis avamisjärjekorras.

Geograafia → Geograafia
19 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Ettevõtluse kordamisküsimused

Frantsiis on pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisiandja annab vastava tasu eest frantsiisivõtjale õiguse kasutada oma oskusteavet ja kogemust. Selle hulka kuuluvad näiteks ärinimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia ja tegevusmudel. Frantsiisivõtjale pakutakse sageli ka väljaõpet ja ka edasist tuge äritegevuse arendamisel. Sõltuvalt tegevusalast ja konkreetsest frantsiisilepingust võib frantsiisi ulatus ja sisu olla erinev. Nõuded frantsiisivõtjale võivad sisaldada: omakapitali suurust, investeeringute mahtu, töökogemust, töötajate arvu, ruumide suurust, kujundust ja ettevõtte sisseseadet, nõuet, et ettevõte kuulub juhtidele (mitte passiivsele investorile), piirkonna elanike arvu, asukohta (nt peatänaval või suures kaubanduskeskuses), Frantsiisiandja poolne toetus: koolituse frantsiisivõtjale,

Majandus → Ettevõtluse alused
243 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Majutuse eksam

Arveldamise turvalisus majutusettevõttes Külaliste isiku ja isiklike asjade turvalisuse tagamine majutusettevõttes Turvalisust tagavad ennetavad tegevused majutusettevõttes Majutusettevõttele järgu omistamine Hotelliketid On ühe omaniku alluvuses olev katuorganisatsioon, kes tegeleb hotellide juhtimisega ja igapäevatöö korraldamisega. Frantsiisilepingud Ostetakse kaubamärk ning kogu teadmiste- ja oskustepagas. Frantsiis on USA-st pärinev ettevõte kooperatsiooni vorm. Frantsiisi võtja on seotud frantsiisi andja 5 turunduskontseptsiooni ja tellimissüsteemidega, järgib kehtestatud standardeid ja nõudeid. Frantsiisi andja nõustab hotelli igapäevase juhtimistegevuse, avamiseelse planeerimise, personali värbamise ning koolitamise korraldamisel samuti pakub operaator tunnustatud kaubamärgi kasutamisega kaasnevat tuntust. Iseseisvad majutusettevõtted Majutusettevõtluse asjalised ja nende huvid

Turism → Majutus
72 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ettevõtlus turumajanduses

__a_ 5. Üks partnerettevõtte eelis on see, et a. kaasomaniku lisandumine toob firmasse kapitali juurde. b. iga kaasomaniku vastutus on piiramatu. c. kaasomanikud saavad omavahel hästi läbi. d. ettevõte jätkab oma tegevust ka kaasomaniku surma korral. _b__ 6. Paul ostis hiljuti tuntud jäätisefirma ühe müügikoha. Ta ostab oma seadmed ja varustuse sellelt firmalt ja maksab talle nime kasutamise eest. Tema ettevõte on näide a. kooperatiivi kohta. b. frantsiisi kohta. c. mittetulundusühingu kohta. d. mitte ühestki ülalnimetatust. __c_ 7. Junior Achievementi Arengufond on näide a. kooperatiivi kohta. b. aktsiaseltsi kohta. c. mittetulundusorganisatsiooni kohta. d. mitte ühestki ülalnimetatust. __c_ 8. Suures aktsiaseltsis a. juhivad aktsionärid alati firmat. b. on nõukogu aktsiaseltsi omanik. c. on omandus ja juhtimine lahutatud. d. ei emiteerita aktsiaid. _d__ 9. Aktsiaselts on juriidiline isik. See tähendab, et a

Majandus → Ettevõtlus
13 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ettevõtluse vastused

täitmise eest oma varaga.aktsiakapital peab olema vähemalt 400 000.- Väikseim nimiväärtus on 10krooni. 3.Frantsiis ­ on pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel.See lubab frantsiisivõtjall kasutada frantsiisiandja oskusteavet ja kogemust.Sinna kuulub näiteks nimi,kaubamärk ja muu sümboolika,tootmistehnoloogia,väljaõppemetoodika ja muu info.Sõltuvalt tegevusalast ja konkreetsest frantsiisilepingust võib frantsiisi ulatus olla erinev. 4.Äriidee ­ on idee,mille eesmärk on teenida oma autorile või realiseerijate kasu.Äriplaan ­ on ettevõtte äriidee edasiarendus,ta kajastab sõnades ja numbrites seda,milliseis võimalusi ettevõte näeb püstitatud eesmärgi saavutamiseks ja milliseid ressursse ta selleks vajab.Eesmärkide seadmine ­ mida organisatsioon püüab saavutada,nad aitavad formuleerida strateegiat ja tegevuskavu.põhieesmärk-omaniku heaolu maksimeerimine.peab olema maksimeerida nende

Majandus → Ettevõtlus
130 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ettevõtlus turumajanduses

d 5. Üks partnerettevõtte eelis on see, et a. kaasomaniku lisandumine toob firmasse kapitali juurde. b. iga kaasomaniku vastutus on piiramatu. c. kaasomanikud saavad omavahel hästi läbi. d. ettevõte jätkab oma tegevust ka kaasomaniku surma korral. d 6. Paul ostis hiljuti tuntud jäätisefirma ühe müügikoha. Ta ostab oma seadmed ja varustuse sellelt firmalt ja maksab talle nime kasutamise eest. Tema ettevõte on näide a. kooperatiivi kohta. b. frantsiisi kohta. c. mittetulundusühingu kohta. d. mitte ühestki ülalnimetatust. A 7. Sihtasutus erineb mittetulundusühingust selle poolest, et a. ta ei ole mittetulundusorganisatsioon. b. tal piiratud eluiga. c. tal ei ole liikmeid. d. ta tohib emiteerida aktsiaid.. c 8. Suures aktsiaseltsis a. juhivad aktsionärid alati firmat. b. on nõukogu ainukesena aktsiaseltsi omanik. c. on omandus ja juhtimine lahutatud. d. ei emiteerita aktsiaid. A 9. Aktsiaselts on juriidiline isik. See tähendab, et a

Majandus → Ettevõtlus
26 allalaadimist
thumbnail
16
pptx

Cosmopolitan esitlus

1. Meelelahutus 2. Kõik meestest 3. Cosmo soping 4. Arm ja kirg 5. Cosmo ilu 6. Sina, sina, sina 7. Mood ja ilu 8. Tippvorm 9. Tervis 10. Elustiil 11. Igas numbris (kaanelugu, pihtimused, lugejate kommentaarid, horoskoop, reismine, kokkamine, filmi/raamatu soovitused, test) Cosmopolitan EESTIS Eestis ilmub ajakiri aastast 2004 Kirjastus -Ühinenud Ajakirjad AS Osad lood ja enamus statistika tulevad Ameerikast frantsiisi kaudu. Peatoimetajad: Merle Liivak, Anu Lill ja hetkel Mari-Liis Helvik. Lugejate üldarv 37 000 Aastal 2014 saab Cosmopolitan Eesti 10 aastaseks Cosmopolitan Eestis Materjalid tulevad Ameerika Ühendriikidest, Austraaliast ja Suurbritanniast ning toimetuse kasutada on peaaegu kõik, mis ilmub sealsetes ajakirjanumbrites. Igal «Cosmol» on Hearstis oma rahvusvaheline toimetaja, kes annab nõu, soovitab ja vastab küsimustele.

Geograafia → Geograafia
3 allalaadimist
thumbnail
2
docx

UURING SOTSIAALMAJANDUSLIKE TEGURITE MÕJU KOHTA HISPAANIA FRANTSIISIANDJATE RAHVUSVAHELISEL LAIENEMISEL LADINA-AMEERIKA RIIKIDESSE

Ameerika riikides ja teiselt analüüsida, millised on Hispaania frantsiisiandjate sotsiaalmajanduslikud või välised tegurid sellel turul. Frantsiisisüsteem algas Hispaanias 50. aastate lõpus mõnede välismaiste brändide (põhiliselt kiirtoidukettide) sisenemisega, peamiselt Prantsusmaalt ja USAst. Sellegipoolest sai Hispaanias frantsiisimine tõepoolest alguse alles 80ndatel. Frantsiisi arengut Hispaanias on iseloomustanud kaks põhiaspekti: süsteemi konsolideerimine Hispaanias ja paljude frantsiisiandjate kasvav laienemine teistele turgudele. Hispaania frantsiisiandjad peavad Ladina-Ameerika turgu oma äri laiendamiseks üsna oluliseks. Vaatamata selle turu potentsiaalile ei ole aga kettide ega tegevussektorite arv kõrgeid näitajaid saavutanud. Seetõttu on see turg suurepärane võimalus paljudele Hispaania kettidele, kes praegu

Majandus → Rahvusvaheline äri ja eetika
0 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Ettevõtluse alused - eksami kordamisküsimused

Frantsiis on pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisiandja annab vastava tasu eest frantsiisivõtjale õiguse kasutada oma oskusteavet ja kogemust. Selle hulka kuuluvad näiteks ärinimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia ja tegevusmudel. Frantsiisivõtjale pakutakse sageli ka väljaõpet ja ka edasist tuge äritegevuse arendamisel. Sõltuvalt tegevusalast ja konkreetsest frantsiisilepingust võib frantsiisi ulatus ja sisu olla erinev. Nõuded frantsiisivõtjale võivad sisaldada: omakapitali suurust, investeeringute mahtu, töökogemust, töötajate arvu, ruumide suurust, kujundust ja ettevõtte sisseseadet, nõuet, et ettevõte kuulub juhtidele (mitte passiivsele investorile), piirkonna elanike arvu, asukohta (nt peatänaval või suures kaubanduskeskuses), Frantsiisiandja poolne toetus: koolituse frantsiisivõtjale,

Majandus → Ettevõtlus
168 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Frantsiisidee

aastal. Edasi võeti siht Mehhiko poole, kus avati esimene pood 1971. aastal. 1974. aastal avas 7-Eleven oma 5000nda poe ja jätkas laienemist Jaapanis. Tänapäeval on 7-Eleven'i poode väljaspool USAd rohkem kui 39 300. Poode võib leida Kanadas, Mehhikos, Jaapanis, Austraalias, Rootsis, Taiwanis, Hongkongis, Singapuris, Filipiinidel, Malaisias, Norras, Lõuna-Koeras, Tais, Guangdongis, Taanis, Pekingis, Indoneesias, Chengdus, Shanghais. 7-Eleveni frantsiisi käivitamise kogukulud on 30 800 ­ 1 635 200 USD, millest frantsiisitasu on 10 000 ­ 1 500 000 USD. Autoritasu on varieeruv ning frantsiisileping sõlmitakse 15-ks aastaks, mille järel on seda võimalik pikendada. Üheks tingimuseks on ka vabade varade olemasolu vähemalt 127 000 USD väärtuses. Frantsiisivõtja saab frantsiisiandjalt kohalikes väljaõppekeskustes 6-nädalase väljaõppe. Lisaks pakub frantsiisandja frantsiisivõtjale

Majandus → Ettevõtluse alused
30 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Ettevõtluse alused eksam

Frantsiis on pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisiandja annab vastava tasu eest frantsiisivõtjale õiguse kasutada oma oskusteavet ja kogemust. Selle hulka kuuluvad näiteks ärinimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia ja tegevusmudel. Frantsiisivõtjale pakutakse sageli ka väljaõpet ja ka edasist tuge äritegevuse arendamisel. Sõltuvalt tegevusalast ja konkreetsest frantsiisilepingust võib frantsiisi ulatus ja sisu olla erinev. Nõuded frantsiisivõtjale võivad sisaldada:  omakapitali suurust, • investeeringute mahtu, • töökogemust, • töötajate arvu, • ruumide suurust, kujundust ja ettevõtte sisseseadet, • nõuet, et ettevõte kuulub juhtidele (mitte passiivsele investorile), • piirkonna elanike arvu, • asukohta (nt peatänaval või suures kaubanduskeskuses). Frantsiisiandja poolne toetus:  koolitus frantsiisivõtjale,

Majandus → Ettevõtluse alused
58 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Parteid ja parteisüsteemid

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Sotsiaalteaduskond Avaliku halduse instituut PARTEID JA PARTEISÜSTEEMID Lugemisraport Õppeaine: Politoloogia alused Õppejõud: Illimar Ploom, MA Tallinn 2014 Parteid on eelkõige poliitilised ning nende eesmärk on pääseda võimule. Poliitiline partei on grupp inimesi, kellel on ühine ideoloogia ja kindel liikmeskond. Nagu ka 1994. aasta erakonnaseaduses on kirjutatud: “Erakond (partei) on Eesti kodanike vabatahtlik poliitiline ühendus, mille eesmärgiks on oma liikmete ja toetajaskonna poliitiliste huvide väljendamine ning riigivõimu ja kohaliku omavalitsuse teostamine, ning mis on registreeritud käesolevas seaduses sätestatud korras … .” Parteid on olnud alates 20. sajandist pea igas riigis võimul ja seda siiani, pole vahet, milline on riigi ideoloogia ja režiim. Partei ülesanded on eelkõige võimu teostamises ja va...

Politoloogia → Politoloogia
11 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Frantsiis

TALLINNA TEHNIKA ÜLIKOOL Majandusteaduskond Ärindus Alisia Vassiljeva TABB14 FRANTSIISIIDEE Kodutöö Õppeaine: Ettevõtluse alused Õppjõud: Juhan Teder Tallinn 2016 FRANTSIISIIDEE Kodutöö Frantsiisi ajalugu Pikk ajalugu maailmakuulsa brändi nimega Gold's Gym algas veel 1965. aastal. Just sellel aastal asutas Joe Gold oma esimese omapärase jõusaali linnas Veneetsia (California, USA). Selleks oli Gold’s gym, mis sai pöördepunktiks kulturistidele ning oli väga populaarne, vaatamata selle määrdunud ja räpasele varustusele. Jõusaalis valitses hästi omapärane atmosfäär, mis sobis suurepäraselt sportlaste nii keha- kui ka vaimu arendamiseks. 1977. asutas Joe Gold oma ülemaailmse jõusaaliketi. Gold's Gym'is tegid pidevalt trenni maailma kuuls...

Varia → Kategoriseerimata
3 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Ettevõtluse eksami konspekt

1) finantskaalutlused ­ puudub stardikapital; 2) perekonnaga seotud kaalutlused; 3) nõrk äriidee. 8.Frantsiis: Frantsiis on pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel. See lubab frantsiisivõtjal kasutada frantsiisiandja oskusteavet ja kogemust. Sinna kuulub näiteks nimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia, väljaõppemetoodika ja muu info. Sõltuvalt tegevusalast ja konkreetsest frantsiisilepingust võib frantsiisi ulatus olla erinev. Osapoolte vaheline frantsiisileping määratleb nende õigused ja kohustused. Leping on tavaliselt tähtajaline, koos õigusega seda pikendada. Järgnevalt frantsiisi eelised ja puudused niin frantsiisivõtja kui ka frantsiisiandja seisukohalt võrreldes sõltumatu üksikettevõtjana tegutsemisega. 9.Frantsiisi eelised ja puudused: Eelised frantsiisivõtja seisukohalt: · nõuab vähem kogemusi; · madalam ebaõnnestumiste protsent;

Majandus → Ettevõtlus
140 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Majanduseksamiks vajalik

märgatavamaks teha. Samas võib firma muutuda populaarseks,sest ta on uus ja kui on piisavalt reklaami,pakub see inimestele huvi. 8. Frantsiis ­ on pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel. See lubab frantsiisivõtjal kasutada frantsiisiandja oskusteavet ja kogemust. Sinna kuulub nt nimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia, väljaõppemetoodika ja muu info. Sõltuvalt tegevusalast ja konkreetsest frantsiisilepingust võib frantsiisi ulatus olla erinev. Frantsiisileping määratleb osapoolte õigused ja kohustused. Leping on tavaliselt tähtajaline, koos õigusega seda pikendada. 9. Frantsiisi eelised ja puudused 1) Eelised frantsiisivõtja seisukohalt: 29 Nõuab vähem kogemusi 30 Madalam ebaõnnestumise protsent 31 Kontrollitud toode, tuntud kaubamärk ja imago tarbija silmis 32 Asukoha põhjendatuse analüüs 33 Tegevusalane väljaõpe

Majandus → Majandus
75 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Ettevõtlusvormide plussid ja miinused

 Stardiperioodil on lihtsam leida võõrkapitali  Tegutsemine suures ketis Frantsiisiettevõt  Laienemine ilma  Kontroll tegevuse üle väheneb e frantsiisileanda lisainvesteeringuteta ning on  Haavatavus keti nõrgemate seisukohalt kiirem lülide poolt  Lisatulu läbi frantsiisi müügi  Kulutused kontrolliks,  Jooksev tulu vastavalt lepingule komandeeringuteks jms  Toote populaarsuse, tuntuse tõus  Võimalik krediidiandmine  Kulude kokkuhoid läbi frantsiisivõtjale nõuab suuremahuliste ostude lisaressursse  Väiksem vajadus  Kasumit tuleb jagada

Majandus → Ettevõtlus
44 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Referaat Al Qaeda

Kuid see on ebakindel tee. Ja palju vähem teatakse sellest, kuidas analüüsida võrkude võimet taastuda ja taaskorrastuda pärast hävingut, võimalik, et omandades selle käigus teistsuguse ülesehituse. Lühidalt, analüütikud ja strateegid on omaks võtnud organisatsiooniliste vaadete baaskomplekti, millega töötada. Kuid siiski on nad silmitsi teadmiste nappimisega Al Qaeda ja ta liitlaste kohta, eriti, kuidas need võivad kombineerida ja vahetada võrgustiku, frantsiisi, hierarhia ja võimalik, et ka teisi disainielemente. Nõnda on soovitatav mitte jääda kinni ühte vaatesse, vaid selle asemel töötada "mitmekesiste mudelitega", mille sisu ja tõenäosus võivad jätkuvalt varieeruda. Samuti on soovitatav otsida pidevalt lisavaateid. Siin on vaatepunkt, mida tasub segule lisada: Al Qaeda ja ta pikaajalised liitlased on organiseeritud ja käituvad väga sarnaselt klassikalisele hõimule, sellisele, mis on segatud "segmentaalsõtta", võitlema osadena

Sõjandus → Riigikaitse
63 allalaadimist
thumbnail
38
docx

Majanduse mõisted

senisest parema tulemuse. Kuna uus ei pruugi erinevatel põhjustel alati olla parem vanast, riskib ettevõtlik inimene rikkuda ebaõnnestumisega oma senist heaolu, positsiooni ja suhteid. 25. Frantsiis Frantsiis on müügivoli. Lepinguline õigus müüa teatud tooteid, osutada teenuseid ja kasutada kaubamärke või ärinimesid või täita teatud kindlaid funktsioone, tavaliselt kindlaksmääratud geograafilises piirkonnas. Eristatakse tootefrantsiisi, tootmisfrantsiisi, kaubanime frantsiisi, konversioonfrantsiisi ja äriühingu-tüüp frantsiisi. Frantsiisiandja on füüsiline või juriidiline isik, kellelt frantsiis saadakse. Frantsiisiandja on enamasti tuntud ja tunnustatud firma, kes annab tasu eest frantsiisivõtja käsutusse kogu vajaliku oskusteabe ja kaubamärgi kasutamise õiguse. Frantsiisivõtja on füüsiline või juriidiline isik, kes saab frantsiisiandjalt frantsiisi. *Frantsiisiks nimetatakse ärikokkulepet, mille käigus annab ettevõtte

Majandus → Majandusõpetus
40 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Rahvusvahelised hotelliketid

Eda Veeroja Koostaja: Liisi Peelo TT-06 Väimela 2006 Hilton Hilton on tuntud nimi ülemaailmses majutustööstuses. Hiltoni brändi peetakse uhkusega Hilton Hotellide Korporatsiooni lipulaevaks. Hotellikett on silmapaistvaim majutusettevõte, mis omab ja juhib paljusid tuntuid brände või müüb neile frantsiisi. Seega on hotellide majutusmaht suur. Esimene hotell loodi Ciscos, Texases 1919 aastal. Nende fraas oli: ,, Be my quest !,,(Olge lahke!).See on senini soe ja sõbralik viis tervitamaks oma külalisi. Olenemata sellest kas kasutatakse suursuguseid või lihtsamaid hotelle. Nende võimuses on pakkuda külalistele laialdasi teenuseid ja võimalusi. Kett omab unikaalseid ja asendamatuid hotelle. Peamised brändid: Hilton Hilton Garden Inn

Majandus → Klienditeenindus
72 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Ettevõtlus kontrolltöö nr 1

Lahendab probleemi/saavutab eesmärgi. (Ta teeb kõike ise, keegi ei tee talle neid ette ära.) 2. Nimetage noorte eeliseid ettevõtluses (6punkti) Uudsus ja värsked ideed. Elujõulisus. Noored on loovamad, kui vanemad inimesed. Noored on ettevõtlikumad. Nende teadmised koolipingist on veel värskelt meeles. Nad julgevad riskida rohkem, kui vanemad inimesed. 3. Mis on frantsiis? Frantsiisi all mõeldakse kaubamärke, nimesid, sümboleid. Annab õiguse midagi teha , toota või teenida. Maailmas on palju samaseid ettevõtteid, mis kõik ei kuulu otseselt ühele inimesele, aga üks inimene omab nime, mida kasutatakse nende ettevõtete juures. 4. Ettevõtte riskid (12 punkti) Turu risk ­ järsud turusituatsiooni muutused, tarbija eelistuste muutumine või ostujõu langus.

Majandus → Ettevõtlus
93 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Konkurents

Lahendab probleemi/saavutab eesmärgi. (Ta teeb kõike ise, keegi ei tee talle neid ette ära.) 2. Nimetage noorte eeliseid ettevõtluses (6punkti) Uudsus ja värsked ideed. Elujõulisus. Noored on loovamad, kui vanemad inimesed. Noored on ettevõtlikumad. Nende teadmised koolipingist on veel värskelt meeles. Nad julgevad riskida rohkem, kui vanemad inimesed. 3. Mis on frantsiis? Frantsiisi all mõeldakse kaubamärke, nimesid, sümboleid. Annab õiguse midagi teha , toota või teenida. Maailmas on palju samaseid ettevõtteid, mis kõik ei kuulu otseselt ühele inimesele, aga üks inimene omab nime, mida kasutatakse nende ettevõtete juures. 4. Ettevõtte riskid (12 punkti) Turu risk ­ järsud turusituatsiooni muutused, tarbija eelistuste muutumine või ostujõu langus.

Majandus → Majandus
35 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Majutuse eksamiküsimused/vastused

motellids 3 rukkilille.. 28. Hotelliketid On ühe omaniku alluvuses olev katuseorganisatsioon, mis tegeleb hotellide juhtimisega ja igapäevatöö korraldamisega. Cedant, Bass, Marriott, Scandic 29. Frantsiisilepingud On õigus müüa tooted või teenust kaubamärgi all. Makstakse kaubamärgi nime või tehnoloogia kasutamise eest ja võivad end reklaamida kui selle kaubamärgi hotelli või toidukohta jäädes siiski iseseisvaks ettevõtteks. Frantsiisi võtja tasub frantsiisi kasutamise eest mitmesuguseid tasusid-liitumistasu, turundustasu, läbimüügist tasu osutatud teenuste eest. 30. Iseseisvad majutusettevõtted Ehk sõltumatud hotellid. Nende eeliseks on iseseisvus, paindlikkus. Puuduseks suur isiklik risk ja vastutus, vähene proffesiaalsus vähesed ressursid. 31. Majutusettevõtluse asjalised ja nende huvid Klient- mugavust, head teenindust, elamust

Turism → Majutus
52 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Majutuse eksam

seotud varade omanik, ta on sõltumatu kõigis hotelli opereerimisega seotud otsustes. Omanikul lasub piiramatu vastutus ja täielik kontroll kogu hotelli tegevuse üle. Juhtimisleping ­ hotellide juhtimisele spetsialiseerunud ettevõtja müüb profesionaalset juhtimisteenust hotelli omanikule, kelle omanduses on kogu hotellile kuuluv vara. Frantsiisileping ­ ostetakse kaubamärk ning kogu teadmiste- ja oskustepagas. Frantsiis on USA- st pärinev ettevõtte korporatsiooni vorm. Frantsiisi võtja on seotud frantsiisi andja turunduskontseptsiooni ja rellimissüsteemiga, järgib kehtestatud standardeid ja nõudeid. Frantsiisi andja nõustab hotelli igapäevase juhtimistegevuse, avamiseelse planeerimise, personali värbamise ning koolitamise korraldamisel, samuti pakub operaator tunnustatud kaubamärgi kasutamisega kaasnevat tuntust. Operaator- või rendileping ­ hotell antakse teatud ajaperioodiks mõnele irmale rendile.

Turism → Majutus
89 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Hotellimajanduse alused - hotelliosakonnad

sõlmida täishaldusleping · Kindlaks kujunenud protseduuride järgimine ja toimiv klientide tagasiside süsteem võimaldavad teenuse pakkumisel lähtuda kõrgetest standarditest · Kõik broneeringud saab kiiresti ja efektiivselt teha ühtsel grupi veebilehel ilma kaasnevate lisakuludeta Hotellikett : Omab vähemalt kahte sama brandinime kandvat hotelli. Hotellikett on silmapaistvaim majutusettevõte, mis omab ja juhib paljusid tuntuid brände või müüb neile frantsiisi. . 9. Millisel ametikohal majutusettevõttes sooviksid töötada? Too pingereas 3 ametikohta. (3p) Iga ametikoha taha kirjuta peamised kohustused sellel ametikohal (3p) ja sellel töökohal vajalikud isiksuseomadused, teadmised ja oskused (3 p). 1) Hotelli administraator. võtab vastu, teavitab ja abistab hotellikliente. Tema ülesanne on kohtade broneerimine, hotellikülastajate sisse- ja väljaregistreerimine ja sellekohase arvestuse pidamine. Külaliste lahkumisel esitab ta tasumiseks

Turism → Hotellimajandus
48 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Ettevõtluse aluste eksam

Frantsiisivõtjale pakutakse sageli ka väljaõpet ja ka edasist tuge äritegevuse arendamisel. EELISED Frantsiisivõtja seisukohalt: Madalam läbikukkumise protsent, tegevuse alustamine võib toimuda kiiremini, nõuab vähem kogemusi, tuntud kaubamärk toetab müüki, tegevusalane väljaõpe, jooksev abi on käepärast, stardiperioodil on lihtsam leida võõrkapitali, Frantsiisiandja seisukohalt: laienemine ilma lisainvesteeringuta ja kiiremini, lisatulu läbi frantsiisi müügi, toote populaarsuse tõus, turunduskulud jäävad osaliselt frantsiisivõtjate kanda. PUUDUSED Frantsiisivõtja seisukohalt: Puudub võimalus arendada oma ideid ja olla loominguline, iseseisvuse puudumine, frantsiisiandja kehtestab reeglid, võimalikud konfliktid frantsiisiandjaga, kasumit tuleb jagada, ühekordne lepingutasu võib olla kõrge, sundostud frantsiisiandjalt. Frantsiisiandja seisukohalt: kontroll tegevuse üle väheneb, kulutused kontrolliks/komandeeringuks,

Majandus → Ettevõtlus alused
47 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Võlaõigusseadus

Võlaõigusseadus Referaat Tallinn 2009 SISUKORD SISUKORD..........................................................................................................................2 1.VÕLAÕIGUSSEADUSE OSAD..................................................................................... 4 1.1Üldosa ........................................................................................................................ 4 1.2Võõrandamislepingud.................................................................................................5 1.3Kasutuslepingud..........................................................................................................5 1.4Kindlustusleping......................................................................................................... 6 1.5Toetamisleping............................................................................................................6 1...

Õigus → Õigusteadus
147 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun