Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Mõistete sõnaraamat
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge
Figuurid on iseloomulikult ülisaledad, õrnad ja peaaegu õhuliselt graatsilised. Sageli kasutas Minne motiivi kordust (purskkaev viie põlvitava figuuriga, 1898/1906, sellega kujunes ta juugendskulptuuri tähtsaimaks esindajaks). Minne`d mõjutas tugevasti prantsuse skulptor Auguste Rodin (1840 – 1917). Rodini on peetud enamasti impressionistiks, kuid tema loomingus leidub jooni, mis on omased ka juugendile. Rodin püüdis kujutada vormide “vedelust”, pehmeid kurve ja masse.
Figuurid on reljeefidel madalad ja raskepärased, egiptuse poosis; keha ülemine osa on en face, muu osa on profiilis; näod on ilmetud, maskisarnaselt tardunud  Uudne on reljeefikäsitlus kõrgreljeefina  Varane näide arhitektuuriga seotud skulptuurist on ka artemise templi viilugrupp Korfu saarelt  Huvitavad on siküoonlaste varakambi metoobid Delfis  Puisemad, puuskulptuuri stiili täpselt imiteerivad on mõned Lakoonikas leitud hauareljeefid, mis on erandlikult valmistatud marmorist.
Figuurid on siluetitaolised, värvid õrnad ja mahedad, Leidis viisi, kuidas kujutamisega viipab ta joontes puudub bütsantslik teravus ja nurgelisus ühendada ikoonide ristiusu kesksele dogmale rahvalik, lapselik laad kolmainsusest bütsantsliku suursuguse üldistuse ja meisterliku teostusega

Figuurid on saledad ja ebaloomulikult pikaks venitatud • toretsevad riided ei luba isegi aimata kehavorme • näod on väikesed, aga suured silmad vaatavad karmilt ja võimukalt • figuurid on asetatud tihedalt ritta, näib nagu nad hõljuks.
Figuurid on iseloomulikult ülisaledad, õrnad ja peaaegu õhuliselt graatsilised. Sageli kasutas Minne motiivi kordust (purskkaev viie põlvitava figuuriga, 1898/1906, sellega kujunes ta juugendskulptuuri tähtsaimaks esindajaks).
Figuurides 2 - 4 saab taandada figuurile 1. Süllogismi esitäht ja nimes esinevad tähed s, p, m ja c määravad ära taandamismeetodi: • Esitäht määrab, missugusele esimese figuuri süllogimismile antud süllogism taandub.

Figuurid on neis kõhnad, näod askeetlikud, sissevajunud põskedega, vägevalt lainetavate habemete ja juustega, riided käsitletud äärmise kerguse ja elulisusega; kõigis neis teostes aga puudub dramaatiline sügavus.
Figuurid on tal siluetitaolised, värvid õrnad ja mahedad, joontes puudub bütsantslik teravus ja nurgelisus – nad on ümaramad, pehmemad ja ornamentlikumad. Moskva kirikutes oli 15. saj palju uhkeid ikonostaase.
Figuuride reeglid on kasulikud süllogismile kiire hinnangu andmisel, ent need pole alati rakendatavad. Ainult figuuride reeglite abil esitatud lahendus loetakse ebapiisavaks.

Figuurid on tal siluetitaolised, värvid õrnad ja mahedad, joontes puudub bütsantslik teravus ning nurgelisus – nad on ümaramad, pehmemad ja ornamentlikumad.
Figuuridest on kõige tähtsam põimuvate ja kätlevate tantsijate rida ringis või viirus: sellele järgneb kohtade vahetus, sangvõttes (käevangus) pöörlemine.
Figuurid on tardunud, sirges poosis, vasak jalg sammu võrra eespool, rusikasse tõmmatud käed tihedalt vastu külgi, vahel on ka üks käsi rinnale tõstetud.

Figuurid on saledad ja ebaloomulikult pikad, riided toretsevad, pead väikesed, kuid silmad suured, tihedas reas, tasapinnalised, tausta pole püütud kujutada.
Figuurid on alati eriskummaliselt pikaks venitatud ja tema maalides reaalne maailm on renessansist, tunnetus ja usuline müstika on läbinisti barokk.
Figuurid on saledad ja ebaloomulikult saledaks venitatud; toretsevad riided; väiksed näod; suured silmad vaatavad karmilt ja võimukalt.

Figuurid on tõsised ja rahulikud, ilmekate nägudega ka gooti skulptuuri demaatikas toimus suur muutus. Loodi imekauneid naisfiguure.
Figuurid on haaratud võitlustest ja see väljendub ka nende nägudel. Reljeef on nii kõrge, et kujud peaaegu eralduvad taustast.
Figuuride käsitluslaad on monumentaalne: seisavad otsevaates, endassesulgunult, keha peidetud jäikadesse riietesse, näod tõsised.

Figuurid on kujutatud väga loomuliku liikumisega ning kehad on täis energiat, mis purskab välja nende ihust.
Figuurid on rikkalikult rõivastatud, keha nende all pole tunda, kõige rohkem oli kaunistatud altari ümbrus.
Figuurid on grupeeritud nii, et jääb mulje, nagu ei saaks piinajad Kristuse kallal vägivalda tarvitada.

Figuurid on veenvalt elulised ja isikupärased, väljendatakse suursugust kuid samas lahket väärikust.
Figuurid on pikaks venitatud.Ikooni maali eeskuju v6eti Egiptuses ja Syyrias levinud muumjaportreedest.
Figuurid on rikkalikult rõivastatud . Kiriku idaosa ja altari ümbrus on rikkalikult kaunistatud.

Figuurid on asetatud tihedasse ritta, näib nagu ei seisaks nad maapinnal, vaid hõljuksid õhus.
Figuurid on liikumises (sammuvad) 3. metallist (kõrgel tasemel), põletatud savist, pronksist
Figuurid on täiuslikud, mõõdukalt suursugused, esindavad raskesti saavutatavat ideaali.

Figuurid on jõulised ja lihaselised, tugevasti on toonitatud semiidi rassi iseärasusi.
Figuurid on skulpturaalsed ja tõepärasust lisavad veelgi taustale moodustunud varjud.
Figuurid on üles ehitatud, tuginedes kahele aeglasele põhisammule muusikatakti kohta.

Figuurid – rahulikkus 2. Musta surma järgne ehk hilisgootika nt Pieta – piinatus
Figuurid on tasapinnalised ja moonutatud, mõjuvad siiski tundeküllase jutustusena.
Figuurid on taas skulptuursed ja perspektiivi on käsitletud äärmiselt oskuslikult

Figuurid ise on pikaks venitatud ja kangetes poosides. Näoilmed on karmid ja pidulikud.
Figuurid on iseloomulikult ülisaledad, õrnad ja peaaegu õhuliselt graatsilised.
Figuurid on üldistatud, kuid mõnede täpsete üksikasjadega ja ühes stiilis.

Figuurid on loomulikes liikuvates poosides, surnud on surnud, elavad on elavad.
Figuurid on paigutatud loomulikult ja lihtsalt ja maal on tumedates toonides.
Figuurid on ühes mõõtkavas ja kokku moodustavad nad haarava jutustuse.

Figuurid on neil tumedad ning asuvad lihtsal heledal ja siledal taustal.
Figuurid neis on tumedad ja esinevad lihtsalm heledal ja siledal tagaplaanil.
Figuurideks on Püha Antonio, keda rebitakse põrguloomade poolt lõhki.

Figuurid on rohkem välja raiutud kui tagumised, ruumilisuse mulje.
Figuurid on rikkalikult rõivastatud, et varjata „patust“ keha.
Figuurid on maalitud eri aegadel ja erinevaid tehnikaid kasutades.

Figuurid on tardunud, liikumatud. TEKSTIILIKUNST – piltvaibad.
Figuurid on reljeefidel kujutatud realistlikumalt kui gootikas.
Figuurid on ühes mõõtkavas ja jutustavad uuest Testamendist.

Figuurid on üldistatud, kuid mõnede täpsete üksikasjadega.
Figuurid on tasapinnalised ja ruumi pole püütud kujutada.
Figuurid on saledad ja ebaloomulikult pikaks venitatud.

Figuuride proportsioonid on loomulikud, kuid hoolitud üksikasjadest.
Figuurid on pikad ja saledad, ebaproportsiponaalsed.
Figuurid on väga ilusti ja korrektselt joonistatud.

Figuurid on ranges poosis ja kujutatud pinnaliselt.
Figuurid on pikaks venitatud ja kangetes poosides.
Figuurid ise on pikaks venitatud ja kangetes poosides.

Figuurid on pigem värvilaigud ühtses tervikus.
Figuurid on väga individualistlikult teostatud.
Figuurid on paigutatud loomulikult ja lihtsalt.

Figuurid on enamasti jäigad ja liikumatud.
Figuuridel on kuldne taust; tasapinnalised;



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun