Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"ettevõttesisesed" - 73 õppematerjali

thumbnail
1
docx

HIND, HINNASTRATEEGIA, HINNA KUJUNDAMISE MEETODID

müügitulu kui kasumi suurus - Küsitav hind peab alati olema kõrgem või vähemalt võrdne arvestusliku omahinnaga ehk katma ettevõtte kulud. Strateegia ­ kuidas? - Ettevõtte jaoks pikaajaline suund hinnakujundamise valdkonnas. - Tagab ühesugused hinnaotsused - Mõjutab tarbija käitumist - Usaldusväärde strateegiaga on võimalik tarbijat motiveerida Hinnastrateegiat mõjutavad tegurid: - Ettevõttesisesed tegurid (maksud, tootmiskulud) - Turutegurid (konkurents, ostuvõime) - Väliskeskkonna tegurid (saedusandlus, hinnakontroll) Hinnakujunduses arvestatavad asjaolud: - Kulud - Loodetav kasuminorm - Konkurentide hinnad - Toote kvaliteet - Nõudlus - Toote sihtgrupp Hinnakujunduses kasutatavad meetodid - Kulupõhine meetod - Kliendipõhine meetod - Konkurentsipõhine meetod Kulupõhine meetod:

Logistika → Logistika
59 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Konkurentsi osutamise keeld ja selle rakendamise töösuhtes

Konkurentsi osutamise keeld ja selle rakendamise töösuhtes Konkurentsipiirangu kokkuleppega võib piirata töötaja töötamist konkurendi juures töölepingu või muu võlaõigusliku lepingu (näiteks käsundus-, töövõtuleping) alusel või tegutsemist samal majandus- ja kutsetegevuse alal. Tööandja ei saa töötajal takistada töötamist sektoris, kus ta ise ei tegutse. Konkurentsipiirangu eesmärk on töötaja konkurentsi osutamise võimaluse välistamine. Konkurentsi osutamise ohtlikkus seisneb selles, et töötajale on teada tööandja ettevõttesisesed saladused ja taktika, mille kasutamine konkurendi huvides võib tööandjale kahju kaasa tuua (tootmis- ja ärisaladus) Konkurentsipiirangu kokkulepet ei saa tööandja sõlmida iga töötajaga. Töötajal, kellega kokkulepe sõlmitakse, peab olema võimalus ohustada tööandja huve. Konkurentsipiirangu kokkulepe peab olema selgelt piiritletud (ruumiliselt, ajaliselt ja esemeliselt) ning töötajale arusaadav. Kokkul...

Õigus → Õigus
9 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Projektiplaani spetsifikatsioon

Tallinna Tehnikaülikool Informaatikainstituut Projektiplaani spetsifikatsioon 1. iseseisev töö õppeaines "Infosüsteemi projekti juhtimine" Autor: Eero Ringmäe 010636IAPM Juhendaja: Karin Rava Tallinn 2006 Sisukord 1. Taust.................................................................................................................................3 2. Projekti saavutatavad eesmärgid......................................................................................3 3. Oodatavad tulemused.......................................................................................................3 4. Projekti huvigrupid.........................................................................................................

Informaatika → Infosüsteemi projekti...
67 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Juhtimisarvestus

Reinberg 2002: 13, 14.) 6 2. JUHTIMISARVETUS, SELLE INFORMATSIOON NING SEOSED OTSUSTEGA Raamatupidamisaruanne sisaldab kokkuvõtlikke andmeid ettevõtte tegevuse kohta mingil perioodil. Enamuses aruannetes kajastuvast majandusarvestuse informatsioonist on esitatud rahalises väärtuse ja on mõeldud kasutamiseks majanduslike otsuste tegemisel. Otsuseid teevad nii ettevõttesisesed kui ka -välised isikud. Juhtimisarvestus on ettevõtte arvestuse osa, mis on korraldatud eesmärgiga saada andmeid ettevõttesiseste juhtimisotsuste tegemiseks. Ettevõttesisesed otsused võib klassifitseerida nelja peamisse tüüpi: 1) finantsotsused, 2) ressursside jaotamisega seotud otsused, 3) tootmisotsused, 4) turundusotsused. Juhtimisarvestus toodab informatsiooni nende otsuste vastuvõtmiseks. Vormiliselt

Majandus → Äriökonoomika
187 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Innovatsioonialused

täiustamiseks. 6. Miks innovatsioonid vahel ebaõnnestuvad? Väärarusaamad innovatsioonist (Tidd õpik 2.3) Enamik innovatsioone paraku ebaõnnestub Ebaõnnestumine kahjustab töömoraali, kuid on samas õpetlik ja arendav Ebaedu võib tuleneda raha vähesusest, oskuste ja kogemuste puudusest või seniste eesmärkidega sobimatusest Detailsemalt on ebaedul ettevõttevälised (kontrollimatud) ja ettevõttesisesed (kontrollitavad ja suunatavad) põhjused 7. Mille poolest erinevad radikaalne (radical) ja lisanduv (incremental) innovatsioon? Radikaalne ehk hüppeline tempo, hüppeline kasv. toob kaasa põhjalikud muudatused, mis on täiesti uued kõigepealt ettevõttele endale, võivad olla uued turul ning harvemal juhul on uued tervele maailmale. Lisanduv innovatsioon - Hulk väikesi parandusi olemasolevasse toote või tootesarja , mis

Ühiskond → Ühiskond
27 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Projektiplaani lõpuaruanne

demonstratsioonkeskkonnad, vähenes koolitusvajadus projekti juurutamisetapis. 2. Projekti eesmärkide ja tulemuste võrdlus, kõrvalekallete analüüs 1.1.3 Projekti eesmärkide saavutatus Projekti algatamisel seati kolm eesmärki ­ ettevõtte müügiaruandluse nõuete tsentraliseerimine, andmemudeli ning andmelaadimiste loomine ning lõppkasutajatööriista juurutamine. Kaks viimast eesmärki võib lugeda täidetuks. Nõuete tsentraliseerimisel selgus, et mitmed ettevõttesisesed probleemid/ebakõlad on palju laiemad kui müügiaruandluse nõuete analüüs käsitleda suudaks, seda eelkõige ärimõistete sisu ja aruandluse detailsuse osas. Seetõttu tehti käesoleva projekti nõuete analüüsil teatavaid kompromisse (s.t. muudeti aruandlusmudelit valdkonnakesksemaks) ja soovitati kliendil algatada eraldi ettevõttesisene projekt, mille eesmärgiks on aruandlusnõuete tsentraliseerimine. 3

Informaatika → Infosüsteemi projekti...
124 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Käibevarade arvestus

Väljamineku dokumendil peab olema sularaha arvestuse eest vastutava isiku allkiri. 3 NÕUETE JA ETTEMAKSETE ARVESTUS Ettevõtete praktikas sisaldab bilansikirje "Nõuded ostjate vastu" sageli olulisel hulgal ebatõenäoliselt laekuvaid arveid. Kui aga võlgniku maksevõime on madal ja tekib kahtlus maksete laekumises, tuleb nõudeõiguse nominaalväärtust vähendada. Selleks kantakse ostjatelt laekumata arved, mille laekumise tõenäolisuse kaheldakse, kuluks. Tuleb kehtestada ettevõttesisesed nõuete hindamise põhimõtted ja tegevusplaan. Põhimõtete koostamisel tuleks lähtuda ettevõtja antavatest maksetähtaegadest: üldjuhul on makse tähtaegadeks 7­30 päeva ja seega võiks öelda, et kui antud tähtajaks nõuded laekunud ei ole, on need maksetähtaja ületanud nõuded ning nendega tuleks viivitamatult tegelema hakata. "Muud lühiajalised nõuded". Kui juhatuse liige teeb sularaha arveldusi sagedamini on

Majandus → Majandus
36 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Elektriohutus konspekt

kavandada tegevuse või töötoimingu sooritamise selline viis, mis tagaks elektriohutuse. Tööd, mille juures elektriohu või trauma vältimiseks on vaja tehnilisi teadmisi või kogemusi, tohib ette võtta ainult isik, kellel on sellised teadmised või kogemused või kes töötab pideva järelvalve all. Kõigile elektripaigaldises, selle juures või lähedal töötoimingutega seotud isikutele tuleb nende tööks vajalikus mahus selgeks teha ohutusnõuded, ohutuseeskirjad ja ettevõttesisesed juhised. Töötajad on kohustatud neid nõudeid, eeskirju ja juhiseid jälgima. 4. Dokumentatsioon Elektripaigaldise ja selle käidutoimingute kohta tuleb sisse seada nõutav dokumentatsioon. Rikkevoolukaitselülitite testimise ja turvasüsteemi kohta peetakse päevikuid,kuhu tuleb kanda korralise ülevaatuse ja testide tulemused,rikked ja muudatused. Elektripaigaldise omanik peab määrama nimetatud päevikute pidamise ja hoidmise eest vastutava isiku. 5. Töökorraldus

Elektroonika → Elektriohutus ja seadusandlus
99 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Sisekontroll ja auditeerimine

Controllingu süsteem on tavaliselt seotud ettevõtte organisatsioonilis -funktsionaalsest struktuurist ning ta moodustab mingi valdkonna vastutusala ja tagab kooskõlastatud tegevuse antud juhtimisvaldkonnas. Tavaline jaotus võib olla põhi- ja tugiteenistusteks. Controllingusüsteemideks on: 1. informatsioonisüsteem, a) finantsarvestus ja –aruandlus, b) kuluarvestus, c) ettevõttesisene aruandlus ja selle analüüs; 2. ettevõttesisene organisatsiooniline struktuur. Ettevõttesisesed vastutuskeskused; 3. juhtimissüsteem. Aluseks on tulemusjuhtimise kontseptsioon. Laialt levinud mõisteks on auditi e audiitori mõiste, millega tavaliselt tähistatakse välisaudiitorit e vandeaudiitorit. Vähemtuntud on siseauditi mõiste, kuna see funktsioon on lühema ajalooga ning esialgu ei rakendatud erasektoris. Auditeerimine on raamatupidamisaruannete kontrollimine ning hinnangu andmine nende kvaliteedile lähtuvalt

Majandus → Auditeerimine
14 allalaadimist
thumbnail
29
ppt

Rahvusvaheline turundus

Rahvusvaheline turundus Toodete rahvusvahelise turustamise vajadust põhjustavad tegurid · maailmaturu potentsiaal, mis võimaldab ületada koduturu ostuvõime piiratuse; · võimalus rakendada ettevõtte kasutamata tootmisvõimsusi; · mastaabisäästu saavutamine tootmises ­ müües välisturule suures koguses oma kaupu, saab suurendada tootmismahtu ja vähendada toote ühiku valmistamiseks vajalikke kulutusi; · välisturgudelt võib saada häid ideid oma toote või teenuse täiustamiseks või hoopis uute toodete arendamiseks. Mõned kodumaise ja rahvusvaheline turunduse erinevused Kodumaine turundus Rahvusvaheline turundus üks keel ja rahvus erinevad keeled ja kultuurid suhteliselt ühtne turg erinevad turud andmed tarbijate kohta kättesaadavad ja andmete kogumine tarbijate kohta kogumine lihtne ...

Majandus → Majandus
27 allalaadimist
thumbnail
9
rtf

Majandusarvestuse alused ja eksami kordamisküsimused

Kasumiaastaaruande saab vabalt vaadata näiteks äriregistrist Majandusaasta aruannde koosneb raamatupidamis aruandest, tegevusaruanne(juhatus koostab nt tuleviku plaanid, tulevad sündmused), vandeandev aruanne(vajadusel), Kasumijaotuse ettepanek(äriühing) raamatupidamiseaasta aruanne koosneb bilants, kasumiaruanne, rahavoogude aruanne, omakapitali muutuste aruanne + lisad Aruanne näitab kas ettevõte on jätkusuutlikus, kas ettevõte on võimalik kasumi saada Info ettevõttesisesed kasutajad: - Tootmisotsus. Nt. Kas tomateid müüa või tomatitest valmistatud pastad? - Turundusotsused - müügihindade kehtestamine - Finantsotsustes - Kui palju ja millise struktuuriga vajab firma kapitali(ei pea olema raha) - Ressursside paigutamine KULUARVESTUS. Kulude juhtimine 8· Kulude juhtimine on eesmärkide ja tulemuslikkusele suunatud lähtuv eesmärgistatud tegevusprtosess. 9· Kui palju peaks müüma, et saada kulud tasandisse.

Majandus → Turundus
36 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Turunduse eksamiks kordamine

Turunduse infosüsteem ja selle elemendi; turundusuuringute olemus, liigid, etapid, valimivõtu meetodid. Turundusuuring on informatsioonil põhinev funktsioon, mis seob tarbijat, klienti ja üldsust turundajaga. Aitab täiustada/parandada otsuste vastuvõtmist ja probleemide lahendamist ning turunduse võimaluste leidmist. Teisesed andmed on need, mis on juba olemas, st informatsioon, mis on varem kogutud teistel eesmärkidel kui uuringu probleemi lahendamine. Ettevõttesisesed: finantsandmed, turundustegevus. Ettevõttevälised andmed: internet, statistika, ajalehed Esmased andmed on niisugused, mida kogutakse spetsiaalselt, et lahendada püstitatud uuringuprobleem. 10 5. Sihtturundus ja positsioneerimine Segmenteerimise olemus, alused, segmentide profiil, strateegia valik, ohud, võimalused; konkurentsieelised ja positsiooneerimine.

Majandus → Turundus
41 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Tööõigus - lühikonspekt

Katseaeg: Eeldatakse katseaega kestusega neli kuud. Ainult juhul, kui pooled on otsustanud, et katseaega ei kohaldata või kohaldatakse lühemana kui neli kuud, tuleb see töölepingus näidata. Konkurentsipiirang: Konkurentsipiirang - eesmärk on jäänud võrreldes kehtiva õigusega samaks, selleks on töötaja konkurentsi osutamise võimaluse välistamine ehk tööandja huvide kaitsmine. Töötajapoolse konkurentsi ohtlikkus seisneb selles, et töötajale on teada tööandja ettevõttesisesed saladused, taktika ja eesmärgid, mida on kerge tööandja kahjuks kasutada. Kuna tegemist on töötaja õigusi oluliselt piirava kokkuleppega, on selle vaid juhul, kui: · piirang on vajalik tööandja erilise majandusliku huvi kaitsmiseks, · tegemist on tööandja õigustatud huviga ehk töötaja töösuhtes omandatud teadmised võivad tööandjat oluliselt kahjustada, · piirang on mõistlikult ruumiliselt, ajaliselt ja esemeliselt piiritletud,

Õigus → Õigusõpetus
92 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Turunduse keskkond

SEMINAR : TURUNDUSKESKKOND 1. MÕISTED. ● Demograafia - tegeleb ● Oligopolistlik konkurents - väike arv inimpopulatsiooni uurimisega. Uuritakse vastastikuses sõltuvuses olevaid tunnused nagu rahvaarv, koosseis, ettevõtteid, kes konkureerivad omavahel. rühmadevahelised proportsioonid, Kaup on väheste erisustega, uutele turule geograafiline paiknevus, sooline jaotus, tulijatele tehakse takistusi. Oluliseks sündide arv, vanuseline struktuur, tunnuseks on see, et iga ettevõte peab kihistumine klassidesse, keskmise arvestama, kuidas konkurendid leibkonna suurus, haridus, ametialad, reageerivad tema tegevusele. Mõeldakse elukutsed jne kas üksteisega konkureerida, või siis ● Huvigrupid - rühmitused, kes tunnevad konkurentsi ...

Majandus → Turunduse alused
86 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Õigusõpetuse II KT 2011 (K. Joamets)

Ainult juhul, kui pooled on otsustanud, et katseaega ei kohaldata või kohaldatakse lühemana kui neli kuud, tuleb see töölepingus näidata. 12. Konkurentsipiirangu kohaldamine. Konkurentsipiirangu eesmärk on jäänud võrreldes kehtiva õigusega samaks, selleks on töötaja konkurentsi osutamise võimaluse välistamine ehk tööandja huvide kaitsmine. Töötajapoolse konkurentsi ohtlikkus seisneb selles, et töötajale on teada tööandja ettevõttesisesed saladused, taktika ja eesmärgid, mida on kerge tööandja kahjuks kasutada. Kuna tegemist on töötaja õigusi oluliselt piirava kokkuleppega, on selle sõlmimine õigustatud vaid juhul, kui 1) piirang on vajalik tööandja erilise majandusliku huvi kaitsmiseks, 2) tegemist on tööandja õigustatud huviga ehk töötaja töösuhtes omandatud teadmised võivad tööandjat oluliselt kahjustada, 3) piirang on mõistlikult ruumiliselt,

Õigus → Õigusõpetus
266 allalaadimist
thumbnail
38
doc

Medistiinilise labori infosüsteem

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Projekt aines “Sissejuhatus infosüsteemidesse” MEDITSIINILINE LABOR Üliõpilane: Natalia Novak Õpperühm: YAMB51 Matrikli nr.: 142487 Juhendaja: Karin Rava Tallinn 2016 SISUKORD 1 ÜLDVAADE...........................................................................................................................................3 1.1 TAUST...............................................................................................................................

Informaatika → Sissejuhatus...
15 allalaadimist
thumbnail
23
odt

Töösotsioloogia kordamisküsimused

Geograafiline Põhjustavad: tehnoloogiline areng, majanduse ümberstruktuereerimine Töötus ja tööturu ülesehitus Eriti haavatavad grupid: Töölised Nooremad ja vanemad töötajad Naised Etnilised vähemused Tööturu tüübid Reguleeritud kaasamine Selektiivne väljajätmine Selektiivne väljajätmine koos võistusliku reguleeritusega Kõrgelt standardiseeritud Ettevõttesisesed tööturud Ettevõttesisesed tööturud haridussüsteem Töötajatel kõrged palgad ja Varasemast oluliselt kõrgem Ametipõhine tööturg kõrged oskused tööturule sisenejate Töökogemuse mõju vähene Raske pääseda tööturule haridustase Oskused ülekantavad Tööstaaziga kaasneb oluline Riiklikud programmid tööjõu

Sotsioloogia → Organisatsioon ja juhtimine
14 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Turunduse alused, eksamiküsimused

originaalne, mida saadakse, küsitluse, vaatluse eksperimendi abil. Infot võivad anda tarbijad, spetsialistid, eksperdid, vahendajad. Esmane info on vajalik, kui teisesest infost ei piisa turundusotsuste langetamiseks. Teisene info on olemasolev informatsioon, mida ei ole kogutud spetsiaalselt käsiloleva probleemi lahendamiseks, vaid muudel eesmärkidel. See ei ole kellegil varem kogutud, töödeldud, avaldatud ning on kättesaadav paljudele. Teisene info jaguneb sisene ja väline info. Ettevõttesisesed allikad: finantsallikad, turustusosakond, teenindusosakond, tootmisosakond. Ettevõttevälised allikad: tarnijad, vahendajad, konkurendid, tarbijad, info-ja nõustamisfirmad. 7. Algandmete kogumise meetodid ­ Küsitlus(otsene intervjuu, postiküsitlus, telefoniküsitlus), vaatlus, eksperiment 8. Turundusmeetmestik J. McCarthy 4 P mudel : 1. Toode 2. Hind 3. Turustus 4. Toetus 9. Toote määratus, olemus ja tasandid Toote all mõistetakse kõike seda, mis võib rahuldada turu vajadusi ja soove

Majandus → Ärijuhtimine
117 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Kaasaegsed juhtimis meetodid.Juhtimine jaapani moodi z teeor

Seejuures ei saa välistada võimalust, et ühe teooria põhilistele väärtustele toetudes on võimalik väga edukalt toimida aastakümneid, kui mitte rohkem. Oluline on selle juures siiski toimetuleku oskus tagasilöökide ja madalseisude korral. Siinkohal tasub mainimist just situatsiooniteooria, mis ongi orienteeritud ühiskonna seisundi ja ettevõtte prioriteetide, väärtuste koos- kõlastamisele. Kui on loodud piisavalt tugev alus, kujundatud ettevõttesisesed normid ja tegutsemisfilosoofiad, mis on kõigile arusaadavad ning käitumuslikuks eeskujuks, olles kooskõlas ühiskonna üldiste hinnangutega, siis ei ole teistsuguse teooria rakendamises midagi ületamatut. Uue teooria võib luua mitme erineva teooria kokkusobitamisel - nii loodi Jaapani juhtimisstiili põhjal USA ühiskonna individualistlikku eripära arvestades Z teooria. Tuleb arvestada, et teooriad töötatakse välja olemasolevate teadmiste põhjal, kuid on väga keeruline

Majandus → Juhtimise alused
99 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Töötukassa essee

M. Väljari on kirjutanud Ärilehes: Kompetentsimudel on personalijuhtimise seisukohalt kõikide inimressursi arendustegevuste kese, mis reguleerib koolitust, edutamist, karjääriplaneerimist, tasustamissüsteemi, värbamist, kvaliteedi parandamist, hindamist ja tulemuslikkuse juhtimist. Töötaja seisukohalt on ettevõttes olemasolev kompetentsimudel vajalik eeskätt selleks, et töötaja teaks, milliste kriteeriumite järgi tema töö tulemuslikkust hinnatakse ning millised on ettevõttesisesed karjäärivõimalused. Suure tähendusega on töötaja jaoks selged töö tasustamise põhimõtted, mida mudelid samuti reguleerivad (Väljari 2003) Kompetentsimudel määrab lisaks muudele tingimustele ka asutusesisese edutamise ja edasiõppimise võimalused. Mõlemate faktorite selge määratlemine laseb sisekliendil olla lootusrikas ja pühendunud töötaja. Eelmise aasta lõpus valmis organisatsioonisisene klienditeenindusstandard, mis aitab

Ühiskond → Avalik haldus
14 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Mis on innovatsioon?

ilmnemise tulemus või nõudluse poolse tõmbe ehk sotsiaalsetele vajaduste ning turu nõudmiste toel tekkiv, seda on kaasajal üheselt väga raske öelda. Tehtud uuringutest ilmneb hoopis, et tänapäeval ei toimu innovatsioon üksnes tööstusliku pakkumise ahelas või kasutajate vajaduste lahtimõtestamise teel, vaid mitmeid osapooli seostava keeruka koostööprotsessina. a) Ettevõtte või ettevõtlusgrupi sisesed allikad ­ ettevõttesisesed allikad ­ tütarettevõtted ­ omanikettevõte (kodu- või välismaine omanik) ­ omanikettevõtte teised ettevõtted b) Turuallikad (sageli kõige olulisemad) ­ seadmete, materjalide, teenuste või tarkvara hankijad ­ kliendid või tarbijad ­ konkurendid ja teised ettevõtted samast tegevusharust ­ konsultandid, eralaborid ning erauurimisinstituudid c) Institutsionaalsed allikad

Majandus → Majandusteadus
11 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Uurimustöö meetodid

(Eesmärk: ma tahan teada, kas töötuse määr 30-40 aastaste meeste seas on teistsugune kui sama vanusegrupi naiste seas) · Kas neid omadusi/nähtuseid on üldse võimalik praegusel ajal olemasoleva metoodikaga uurida? (Essentsialistlik vs operatsionaalne käsitlusviis1) Kirjandus: · Võõrkeelsed teadusartiklid (ca 1/3 allikatest?) · Eestis tehtud uuringud (üliõpilastöös, uuringufirmade poolt tehtud tööd, ettevõttesisesed uuringud jms) · Nii võõr- kui emakeelsed erialaraamatud (eelkõige töös kasutatavate mõistete, teooriate jms seletamiseks) · Ametlikud juhised ja normdokumendid · Ei sobi kasutada populaarteaduslikke allikaid: - põhinevad kontrollimatutel väidetel (ei sisalda viiteid) 1 Essentsialism (ld essentia ´olemus´) ­ arvamus, et on olemas kindlad suhtumised või emotsioonid, mis on

Kategooriata → Uurimustöö metoodika
791 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Finantsarvestuse alused

= passiva ehk vara = kapital ehk ressursid = ressursside allikad Majandussündmusti kajastatakse raamatupidamise põhivõrrandist lähtudes:  Sündmus on varas, kohustistes ja omakapitalis toimuvate muutuste allikas või põhjus.  Majandussündmus on igasugune sündmus, mis mõjutab ettevõtte finantsseisundit  Ettevõttevälised sündmused toimuvad väljaspool ettevõtet, kuid avaldavad mõju selle tegevusele  Ettevõttesisesed sündmused toimuvad ettevõttes ja ei hõlma ettevõtte väliseid osalejaid.  Tehing on väline sündmus, millega kaasneb kahe või enama osapoole vaheline siire  Majandustehing on : 1. Väline sündmus, millega kaasneb kahe või enama (majandus) üksuse vaheline siire või vahetus; 2. Tehing, mis mõjutab firma finantsseisundit ja mida saab objektiivselt mõõta.

Majandus → Finantsarvestus
186 allalaadimist
thumbnail
18
odt

Turunduse kordamisküsimused

Turunduse I kontrolltöö küsimused 1.Turunduse ajalooline taust 2.Turunduse olemus ja definitsioonid. Vajaduse ja soovi mõiste. Turunduse definitsioonid: 1)Turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine 2)Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst 3)Turundus on kontseptsioonide, hinnakujunduse, promotsiooni ja jaotuse planeerimise ning täideviimise protsess ideede, toodete ja teenuste turundamiseks, loomaks mõlemaid osapooli rahuldavaid vahetusi Vajadused on inimese sisemised tungid millegi järele. Soovid on vajaduste kohandatud väljendused. 1.Mis vahe on turunduskontseptsioonil ja turundustegevusel? 2.Milles avaldub tootmiskontseptsioon ja millises majandussituatsioonis saab seda rakendada? 3.Milles avaldub tootekontseptsioon ja millises majandussituatsioonis saab seda rakendada? 4.Milles avaldub müügikontsep...

Majandus → Turundus
79 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Innovatsioon ja tootearendus

Innovatsioon ettevõtluses Tuleb vist test, ei tea veel kas tuleb küsimused või loenguslaididelt midagi. Vaadata lehekülge IntoPractise kohta ... Kuidas tekkib äri? Juhus - kõige parem ja kõige rohkem. Keegi tuleb ükspäev millegi peale, mille eest keegi on valmis raha maksma. Näiteks tuli. Sageli võivad need olla ka suvalised kõrvalseisjad, kes näevad kellegi teise väljamõeldut ja saavad aru, et keegi on valmis maksma. Saaremaal näiteks spad. Keegi sattud kogemata muda sisse ja sai abi, vaevalt ta mõtles sel ajal ärist. Hiljem leiti et seal on igast mineraale ja päriselt ka midagi toimib. Juhust jääb aja möödudes järjest vähemaks. Võib ka juhuslikult leida mõne mujal maailmas toimiva asja. Ränk töö - äriidee, milleni on jõutud ränga ja pikaajalise töö. Näiteks zilett. Vajadus millegi järele ja siis ränk katsetamine selle asja saavutamiseks. Seni kui saavutatakse tulemus. Vägisi väljamõtlemine. Kaine analüüs - Näiteks zileti esimene...

Majandus → Innovatsioon
144 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Kulude arvestustsükkel: ostmine ja väljamaksed

vigu ilmneda. Paljud ettevõtted teevad päringut tegeva süsteemi selliseks, et vastuvõttev laotöötaja ei näe tellitud kogust, et innustada teda kaupa korralikult üle lugema. Vastuvõtja peaks lisaks saabunud koguse kirjapanemisele allkirjastama ka vastuvõtuakti, see toob kaasa endaga suurema vastutuse ja seega ka põhjalikuma töö. 9 Kõik varud tuleks ladustada kindlas kohas piiratud ligipääsuga ja kõik ettevõttesisesed ümberpaigutused ja loovutamised tuleks dokumenteerida. Samuti on tähtis perioodiliselt üle lugeda laos olev varu ning need viia kooskõlla varude kirjetega. Ohud tarnijate arvete kinnitamisel ja maksmisel: · ebaõnnestumine vigade leidmisel tarnijate arvetes, · maksmine saamata kaupade eest, · ebaõnnestumine saadaolevate allahindluste ärakasutamisel, · sama arve topelt maksmine, · vead tasumata arvete kirjendamisel,

Majandus → Arvestuse infosüsteemid
42 allalaadimist
thumbnail
24
docx

KORDAMISKÜSIMUSED TURUNDUSE EKSAMIKS

KORDAMISKÜSIMUSED EKSAMIKS 1. Mis on turundus? Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Pärineb inglise keelsest sõnast: MARKET ehk eesti keeles TURUL TEGUTSEMA Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsessi kaudu. Kõik turundustegevused on vajalikud selleks, et õppida tundma tarbijate vajadusi, neid rahuldada ning samaaegselt realiseerida organisatsiooni eesmärke HINNAPOLIITIKA, LOGISTIKA, MÜÜK, REKLAAM, TURUUURINGUD, TOOTE/TEENUSE KUJUNDAMINE, TURUSTUSKANALITE VALIK - Kõik need tegevused on vajalikud tarbija vajadustetundmaõppimiseks, nende rahuldamiseksning samal ajal ka ettevõtte eesmärkide saavutamiseks. Võrdlus: Vana ja uus turundus 2. Turunduse funktsioonid Ruumilõhe (Tootja ja tarbija on sageli geograafiliselt eraldatud. Turundustegevus peab tagama kauba p...

Majandus → Turundus
65 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Majandusarvestus kordamisküsimused

olema erinev. 3)Vertikaalanalüüs ei hinda, kas ettevõte on maksevõimeline, kas ta likviidsusnäitaja on hea jne. Need näitajad on vajalikud, sest need annavad hinnangu ettevõtte rahapoliitikale. 4)Vertikaalanalüüsi korral ei saa vaatluse alla võtta negatiivseid arve. 24. Nimetage vähemalt 4 (neli) huvigruppi, kes võiksid olla finantsaruandluse analüüsi andmete kasutajad ? Ettevõttesisesed huvigrupid, konkurendid, investorid, kliendid (näiteks suurkliendid), riiklik regulatsiooniaparaat (maksuamet...). 25. Nimetage vähemalt 4 suhtarvu, mis pakuvad huvi ettevõtte lühiajalistele kreeditoridele ja põhjendage enda valikut lühidalt Lühiajalist maksevõimet mõjutab ettevõtte likviidsus ja seega likviidsusnäitajad peaksid kreeditoridele huvi pakkuma. Seega näiteks Lühiajalise võlgnevuse

Majandus → Majandus
278 allalaadimist
thumbnail
10
doc

TURUNDUSE ALUSED eksami teemade loetelu 2010

Arusaamise täiustamine: võimaldab laiendada ja süvendada ettekujutusi turul toimivatest mõjuritest ning eksisteeriva nõudluse iseärasusest. Otsustamise kerguses: saadud tulemused kergendavad õigete otsuste vastuvõtmist ja võimaldavad määratleda tegevusi, mille abil mõjutada turul toimuvaid nähtusi. Kontrollimise täpsustamises: annab adekvaatse hinnangu hetkeseisule ja võimaldab täpselt mõõta saavutatud tulemusi. 16. Turunduse infoallikad. Ettevõttesisesed allikad: teisesed (aruanded, ettekanded, tagasiside tarbijatelt), esmased (vaatlus, küsitlus, katse). Ettevõttevälised allikad: teisesed (info massimeedia vahendusel, ostetav info, varasemad uuringud), esmased (vaatlus, küsitlus, katse). 17. Turunduse andmete kogumise meetodid: vaatlus, küsitlus ja katse. 18. Turu-uuringu läbiviimiseks valimite moodustamine ja ­meetodid. Üldiselt jaotatakse valimid juhu ja mittejuhuvalimiteks

Majandus → Turunduse alused
81 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Majandusarvestuse kordamisküsimused

olema erinev. 3)Vertikaalanalüüs ei hinda, kas ettevõte on maksevõimeline, kas ta likviidsusnäitaja on hea jne. Need näitajad on vajalikud, sest need annavad hinnangu ettevõtte rahapoliitikale. 4)Vertikaalanalüüsi korral ei saa vaatluse alla võtta negatiivseid arve. 24. Nimetage vähemalt 4 (neli) huvigruppi, kes võiksid olla finantsaruandluse analüüsi andmete kasutajad ? Ettevõttesisesed huvigrupid, konkurendid, investorid, kliendid (näiteks suurkliendid), riiklik regulatsiooniaparaat (maksuamet…). 25. Nimetage vähemalt 4 suhtarvu, mis pakuvad huvi ettevõtte lühiajalistele kreeditoridele ja põhjendage enda valikut lühidalt Lühiajalist maksevõimet mõjutab ettevõtte likviidsus ja seega likviidsusnäitajad peaksid kreeditoridele huvi pakkuma. Seega näiteks Lühiajalise võlgnevuse

Majandus → Majandusarvestus
41 allalaadimist
thumbnail
46
doc

Arvestuse alused 1-3 nädala konspekt

ARVESTUSE ALUSED 1- 3 nädal AJALUGU Arvepidamise juured ulatuvad vähemalt 10 000 aasta taha. Kaasaegse arvestuse algusajaks peetakse 14. sajandit, mil hakati kasutama kahekordset kirjendamist. Tänapäeval kehtiva ja toimiva arvestuse alused on esmakordselt kirja pannud Luca Pacioli aastal 1494. FINANTSARVESTUS MAJANDUSARVESTUSE SÜSTEEMIS Audiitorkontroll, Finantsaruannete analüüs, Maksude arvestus Kuluarvestus, Juhtimisarvestus, Finantsarvestus Majandusarvestus MAJANDUSARVESTUSE INFO TARBIJAD Valitsus, Ostjad, Tarnijad, Laenuandjad, Töövõtjad, Juhtkond, Omanikud Tarbijad FINANTSARVESTUSE KORRALDUS Rahvusvahelisel tasemel reguleerivad raamatupidamist eurodirektiivid ja rahvusvahelised standardid. Finantsarvestus on kohustuslik kõikides riikides. Kui seda poleks, kaoks ülevaade ettevõtlusest. 1973 -Rahvusvaheline Arvestusstandardite Komitee (Internationa...

Majandus → Arvestuse alused
144 allalaadimist
thumbnail
12
docx

TURUNDUSE EKSAMI KORDAMISTEEMAD

hinda mõjutavad faktorid, hinnaeesmärkide määramine, hinnakujundusmeetodite valik ning hinnapoliitika väljatöötamine. Hinnakujunduse etapid: Hinnaeesmärkide püstitamine Sihtturu hindamine Nõudluse kindlakstegemine Nõudluse, hinna ja kasumi suhte analüüsimine Konkurentsihindade uurimine Hinnapoliitika valimine Hinnameetodi leidmine Konkreetse hinna kehtestamine Hinnakujunduse mõjurid: 1) ettevõttesisesed tegurid(ettevõtte eesmärgid ja strateegiad, turunduse eesmärgid ja strateegiad, tootmiskulud, kasumivajadus). 2) ettevõttevälised tegurid(nõudlus, konkurents, turustuskanali nõuded) Hinnaeesmärgid: Kasumile orienteeritud- kasumi maksimeerimine, planeeritud kasumi tagamine. Kogusele orienteeritud- müügi kasv, turuosa kasv, turule sisenemine. Konkurentsile orienteeritud- ellujäämine, hinnaliider, turu stabiliseerimine, diferentseerumine. Hinnakujunduse meetodid:

Majandus → Turundus
55 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Konspekt

Olulised motivaatorid, mis tõstavad kõikide töötajate tootlikkust, olenemata selles kui suur on nende panus. Kogu hüvitis, mida töötaja ettevõttest saab, koosneb seega: lk 120 tariifsest töötasust täiendavatest sotsiaalsetest soodustustest kasumiosadelt saadavatest dividendidest ja protsentidest laenuoblikatsioonid- kasumiosasid ei maksta tavaliselt rahas välja kasumiosalusel on nii ettevõttesisesed kui ühiskondlik-poliitilised eesmärgid, lk 121 Palga arvestamise 3 olulist kategooriat: palgakulu, brutobalk ja netopalk, lk 124 Brutopalk- mille töötaja oma tööga ettevõttes teenib ning on kõikide töötasudega seotud maksude arvestamise aluseks Netopalk- see, mille töötaja kätte saab (maha arvestatud tulumaks, töötuskindlustusmaks, kogumispension Tulumaks- arvestatakse tulumaksumäära alusel, lk 125

Majandus → Sissejuhatus...
206 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Turunduse vastused

1. Turul põhinev tegevustulemuste mõõtmine. Turundusstrateegiate mõju turundusmarginaalile. MacDonalds Turunduse strateegilise planeerimise protsess (McDonald 1995): 1. I etapp ­ Eesmärkide püstitamine a. Missioon b. Tegevuseesmärgid 2. II etapp ­ hetkeolukorra analüüs c. Turundusaudit d. SWOT-analüüs e. Eeldused 3. III etapp ­ Strateegia formuleerimine f. Oodatavad tulemused g. Turunduseesmärgid ja strateegiad h. Alternatiivsed strateegiad 4. IV etapp ­ Ressursside planeerimine ja kontroll MÕÕTMINE JA ANALÜÜS i. Eelarve j. Elluviimise analüüs Esiteks ettevõte missioon Turundus strateegiate mõju turundusmarginaalile: Mida pikem on strateegia, seda suurem mõju. TURUNDUSMARGINAAL= [Turumaht * turuosa * (käive ­ muutuvkulu kliendi koh...

Majandus → Majandus
117 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Tarkvara kvaliteet ja standardid kordamisküsimused

 Eestikeelse tarkvara loomisel (EVS 8) 65. Standardi mõiste, eelised, puudused Mõiste- normdokument, mis on suunatud standardimiseesmärkide saavutamiseks. Eelised- kulutuste minimeerimine, protseduuride lihtsustamine, kvaliteedijuhtimine. Puudused- lisakulu, lisaaeg. 66. Standardite liigitus  Ametlik, mitteametlik  Üldine, organisatsiooniline, tehniline  Rahvusvaheline, riiklik  Ettevõttesisesed, ettevõttevälised 67. Standardimiskehamite näited ANSI/IEEE, ISO/IEC, BS, MIL, DoD, IEE 68. Standardimine Eestis: korraldus, IT standardite tehniline komitee Korraldus- Eesti Standardimiorganisatsioon, Tehniline Komitee, Informaatikafond. IT standardite tehniline komitee- asutati 1997, üle 20 liikme. 69. Standarditavad valdkonnad Kvaliteedihaldus, testimine, dokumenteerimine, turve. 70. Standardite kasutamine Rahvusvahelised standardid on eeskujuks firmasisestele.

Informaatika → Tarkvara kvaliteet ja...
39 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Juhtimise alused konspekt

Kommunikatsioonijuhtimine- plaanipärane tegevus kommunikatsiooni kujundamisel ja kontrollimisel eesmärgiga saavutada kommunikaatorile sobiv mõju. Kommunikatsioonikanalid: suuline teavitamine, infotunnid, ettevõttesisesed üritused, nõupidamised, arenguvestlused, intranet, blogid, sotsiaalsed võrgustikud, koduleht, org'i sisesed väljaanded, e-kiri, telefon, videotehnika, teadetetahvel, sisekorraeeskirjad, ametijhendid, -standardid, teabepäevad. Kanalivalikut mõjutab ettevõtte suurus, tegevusvaldkond ja tööülesanded ja- vahendid. Suusõnaline: kehakeel, näoväljendused, häälekõla, intonatsioon ja kontekst lisavad tähendust. Küsimuste esitamise võimalus, tagasiside saamise võimalus, kiire,

Majandus → Juhtimise alused
244 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Võrdleva tööõiguse konspekt

o Arbitraaz ­ teoreetiliselt Eestis võimalik. See ei ole eriti levinud. Arbitraaz on lepitusorgan. Prantsusmaal on selle otsus pigem soovituslik, Luxenburgis kohustuslik. o Läbirääkimised ­ pooli püütakse lepitada. Eesti TVK on saanud endale ka lepitaja rolli, lepitusmenetlust võimalik läbi viia TVK-s. Eestis on ammu olemas lepitusseadus, mille abil on võimalik lepitaja poole pöörduda. o ettevõttesisesed organid ­ Venemaal näiteks. Nn ettevõttesisesed töövaidluskomisjonid. Need hindavad kas on võimalik töötajaga töölepingut lõpetada või mitte. Selle organi otsus ei ole täidetav ega siduv. Laiemas plaanis õigusvaidluste lahendamiseks rohkem viise ei ole. Saksamaa tööõigus Töölepingu korraline ja erakorraline ülesütlemine. Leping öeldakse üles kas tähtaega järgides või järgimata

Õigus → Tööõigus
35 allalaadimist
thumbnail
46
docx

TURUNDUSE KORDAMISKÜSIMUSTE VASTUSED (põhjalikult)

puhul püütakse jõuda kindla aja jooksul kindla müügikoguseni ühes ajaühikus või kindlate protsentuaalsete näitajateni. Turuosa kasvu eesmärgi korral tuleks kehtestada hinnad, mis püüavad turuosa kasvatada. Konkurentsile orienteeritud eesmärgid- ellujäämisele orienteeritud hinnaeesmärk peab kindlustama lühiajalise püsimajäämise. 36. Hinnakujunduse mõjurid Hinda ei saa vabalt kujundada, sest sellele avaldavad mõju mitmed ettevõttesisesed ning –välised tegurid. Ettevõttesisesed tegurid on: -ettevõtte eesmärgid ja strateegiad -turunduse eesmärgid ja strateegiad -tootmiskulud – nii muutuvad kui püsikulud -kasumivajadus – hinnalisa tänu kasuminõudlusele -laovarud – laovarude kuhjumine tingib hinnaalandusi ja vastupidi -turupositsioon – enamasti annab tugevam positsioon rohkem mänguruumi ja vastupidi Ettevõttevälised tegurid on: -nõudlus – sh sesoonsus, hinnaelastsus

Majandus → Turundus
208 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Kaasaegsedjuhtimisteooriad: Juhtimine Jaapani moodi, Z teooria

Seejuures ei saa välistada võimalust, et ühe teooria põhilistele väärtustele toetudes on võimalik väga edukalt toimida aastakümneid, kui mitte rohkem. Oluline on selle juures siiski toimetuleku oskus tagasilöökide ja madalseisude korral. Siinkohal tasub mainimist just situatsiooniteooria, mis ongi orienteeritud ühiskonna seisundi ja ettevõtte prioriteetide, väärtuste koos- kõlastamisele. Kui on loodud piisavalt tugev alus, kujundatud ettevõttesisesed normid ja tegutsemisfilosoofiad, mis on kõigile arusaadavad ning käitumuslikuks eeskujuks, olles kooskõlas ühiskonna üldiste hinnangutega, siis ei ole teistsuguse teooria rakendamises midagi ületamatut. Uue teooria võib luua mitme erineva teooria kokkusobitamisel - nii loodi Jaapani juhtimisstiili põhjal USA ühiskonna individualistlikku eripära arvestades Z teooria. Tuleb arvestada, et teooriad töötatakse välja olemasolevate teadmiste põhjal, kuid on väga keeruline

Majandus → Juhtimise alused
221 allalaadimist
thumbnail
10
docx

ÄRILOGISTIKA KORDAMISKÜSIMUSED

hooldus; valve- ja turvameetmed; kaubaaluste ja pakkematerjalide kulud; kulum (ehitised, tehnika, inventar) kindlustus (kinnisvara ja seadmed); halduskulud (kaupade käitlemise plaanimise ja juhtimisega seotud kulud, lao juhtkonna palgad, lisatasud jms); muud kulud. (laokulud - Tegevuskulud ja kulud vahenditele; ostetud teenused; varade kulum; varadesse seotud kapitali intressikulu (kapitalikulu); rendid ja liisingumaksed; ettevõttesisesed arvestuslikud kulud.) 38. Mis on laoartikkel (SKU)? SKU on unikaalne toode, mis erineb teistest toodetest mingil moel. Erinevus võib seisneda suuruses, kaubamärgis, mudelis, pakendis, funktsioonis, või muudes toote omadustes või viimaste kombinatsioonis. Iga laoartikli varu üle peetakse arvestust ja hoiundatakse eraldi teistest laoartiklitest. Igat erinevat tootekoodi omavat toodet/tootekogust nimetatakse laoartikliks. 39. Kuidas leida kaubaartikli keskmist laoseisu?

Logistika → Logistika ja tarneahelad
20 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Turunduse kordamisküsimused eksamiks

Turunduse kordamisküsimused 1. Turunduse mõiste, olemus, kontseptsioonid Turunduse olemus – Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Turunduse vajadus – valmistada õigele tarbijale õige toode ja viia see õige sõnumiga õigel ajal õigesse kohta; pikaajaliste kliendisuhete loomine ja arendamine; luua tarbijatega pikaajaline vastastikku kasumlik suhe; luua ettevõttes finantsiline edukus. Turunduse funktsioonid – Turulõhede ületamine. Turundus peab tegema kõik, et vahetus oleks võimalikult mugav ja sujuv ning nimetatud lõhed kõrvaldatud:  Ruumilõhe: tootja ja tarbija on sageli geograafiliselt eraldatud. Turundustegevus peab tagama kauba pakkumise ja tarbijale sobilikus kohas, luues ostmise kohamugavuse.  Ajalõhe: kaupade tootmine ja tarbimine toimuvad erineval ajal (erandiks teenused). Mõnikord on põhjuseks ka tootmise tsüklilisus. Turundu...

Majandus → Turundus
39 allalaadimist
thumbnail
31
pdf

Majandusarvestus

TARTU ÜLIKOOL Majandusteaduskond AVATUD ÜLIKOOL SISSEJUHATUS ETTEVÕTTEMAJANDUSSE MAJANDUSARVESTUS Koostanud lektor Kertu Lääts Tartu 2004 1. MAJANDUSARVESTUSE OLEMUS Majandusarvestus on oma iseloomult teenus. Tema peamine funktsioon on toota kvantitatiivset finantsinfot ettevõtte majandustegevuse kohta juhtimisotsuste vastuvõtmiseks. Ettevõtte omanikke ja juhatust huvitab eelkõige ettevõtte majandus- tegevuse tulukus, võlausaldajaid ettevõtte võimelisus täita oma kohustusi. Sellise info saamise tagab majandusarvestus. Majandusarvestus on plaanipärane tegevus, mis hõlmab ettevõtte majandussündmuste info identifitseerimist, mõõtmist, registreerimist, rühmitamist, töötlemist, säilitamist, analüüsimist ja edastamist juhtimise vajadusteks. Majandusarvestus toodab infot kahel eesmärgil: - otsuste tegemiseks ettevõttes või - aruandmiseks ettevõttevälistele isikutele. Seega info...

Majandus → Majandusarvestus
409 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Ettevõttemajandus

Akadeemia, intensuuvrehabilitatsioonikeskus RE-HAB); Lootuse Küla Tehnilis-majanduslik struktuur Valdava tootmisteguri järgi: töö-, kapitali-, materjali-, energiamahukad Valmistamismeetodite järgi: vool- ja töökojatootmine Valmistamisprintsiipide järgi: üksik- ja korduvtootmine Huvigrupid - Grupid ja organisatsioonid, kes on ettevõttega otseselt või kaudselt, praegu või tulevikus seotud. · Ettevõttesisesed ja ­välised · Esmased: omanikud, tegevjuhtkond, töötajad, kreditorid, kliendid, konkurendid, hankijad, ühiskond · Teisesed: ametiühingud, meedia, kodanikuühendused jne. Ettevõtte eesmärkide süsteem Kelle eesmärgid on ettevõtte eesmärgid: ettevõtte kui institutsiooni eesmärgid, ettevõtja (omaniku) isiklikud eesmärgid Kes seab ettevõtte eesmärgid või mõjutab seda protsessi: põhigrupid, satelliitgrupid

Majandus → Majandus
103 allalaadimist
thumbnail
46
docx

Turunduse alused kordamisküsimused

Tõmbestrateegia on kallis strateegia, mistõttu väike- ja keskmise suurusega ettevõttele ülemäära kulukas. Selle strateegia korral on suur kaal reklaamil, mis suurendab tarbijanõudlust. Tõukestrateegia on toetuse suunamine vahendajatele. Tootja üksnes toimetab kauba lähima vahendaja kätte. See sobib väikestele ettevõtetele. 2. Kas muudatused jae- või hulgikaubanduse struktuuris mõjutavad turustuskanali teisi lülisid? Oleneb muudatuse iseloomust – ettevõttesisesed väikesed muudatused ei mõjuta kuid kui muutuvad tehnoloogia, hinnapoliitika või varustamine, siis see mõjutab nii tootjaid kui ka logistikatöötajaid. 3. Milles seisneb iseseisvate jaemüüjate konkurentsieelis? Kuidas võiksid nad ületada piiranguid, mis tulenevad suhteliselt väikese ulatusega tegevusest? Võivad pakkuda konkurentidest parema hinnaga tooteid (kui see on majanduslikult võimalik) või pakkuda konkreetsele sihtgrupile konkreetse suunitlusega tooteid. 4

Majandus → Turundus
51 allalaadimist
thumbnail
16
docx

ETTEVÕTTEMAJANDUSE EKSAM

ETTEVÕTTEMAJANDUSE EKSAM Ettevõte kui ettevõtte- majandusteaduse objekt Ettevõte ­ plaanipäraselt organiseeritud majandusüksust, mis toodab ja turustab materiaalseid esemeid või teenuseid. See on turgude kaudu seotud teiste majandusüksustega ning maksukohustuse kaudu riigi ja omavalitsusega. ...

Majandus → Ettevõtemajandus
44 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Tööõigus-tööohutus ja töötervishoiuõigus

10 täiendamine, töökeskkonna tegevuskavast kinnipidamine, ohuolukordade raporteerimine, seadmete nõuetekohane hooldus jne. Olemaks kindel, et kõik tegevused toimivad nii nagu peab, korraldatakse kord aastas sisekontrolli audit ­ tööandja ja töötajate (esindajate) koostöös vaadatakse üle kõik ettevõttele rakenduvad seadusenõuded, ettevõttesisesed regulatsioonid, kontrollitakse tegevuse vastavust nõuetele ning jälgitakse arenguid olulistes töökeskkonnaalastes näitajates (näiteks tööõnnetuste arv või haiguspäevade hulk töötaja kohta). Rangeid nõudeid sisekontrolli läbiviimise meetodile ei ole, sobiva lähenemise valib tööandja koostöös töötajate või nende esindajatega. Sisekontrolli (järelvalve) loomulik kõrgeim tase: töökeskkonna audit. Oma ala pädevad spetsialistid väljaspool

Muu → Tööohutus ja töötervishoid
24 allalaadimist
thumbnail
79
doc

Majandusanalüüs

14 2) Hinnastrateegia mõjutab tarbija käitumist. Usaldusväärse strateegia abil on võimalik tarbijat motiveerida, sest igasugune strateegia mõjutab otseselt tarbija ostukäitumist; 3) Korrektne hinnastrateegia aitab vältida olukordi, kus kehtestatud hinnad on vastuolus riiklike õigusaktidega. Hinnakujunduse strateegiat mõjutavad tegurid jagunevad kolme suurde gruppi: · ettevõttesisesed tegurid, näiteks tootmiskulud, turustuskulud, transpordikulud, rentaablus, maksud, ajaühikus toodetava toodangu piiratud hulk, tööjõud, seadmete võimsus, tooraine kättesaadavus, turg jne. Finantsoperatsioone mõjutab see, kas tarnitakse vahetult kliendile või toodetakse lattu; · turutegurid (näiteks konkurents, ostuvõime); · väliskeskkonna tegurid (näiteks seadusandlus, inflatsioon, hinnakontroll, muud regulatsioonid)

Majandus → Majandus
888 allalaadimist
thumbnail
24
docx

SISSEJUHATUS MAJANDUSTEOORIASSE

Ettevõtte tegevuse eesmärgiks on kasumi, s.t mingi perioodi kogutulu ja kogukulu vahe maksimeerimine. Firmateoorias tehakse majapidamisteooriaga analoogilisi lihtsustavaid eeldusi: 1. Ettevõte toodab ainult ühte toodet, toodetav ja realiseeritav kogus on sama (pole varusid) 2. Toodangu müügihind ja tootmistegurite ostuhind on fikseeritud, üks ettevõte neid oma tegutsemisega muuta ei saa. 3. Ettevõtet vaadeldakse ühtse üksusena, ettevõttesisesed lahkarvamused tootmisotsuste tegemisel ja otsustusprotsess jäävad vaatluse alt välja. 4. Ettevõte käitub ratsionaalselt, tema olulisim eesmärk on kasumi maksimeerimine. Muid eesmärke (nt. heategevus või ettevõtte positsiooni kindlustamine turul) ei vaadelda. Kaks tootmistegurit: L- tööjõud K- kapital Ühe ja sama toote valmistamiseks on võimalik kasutada tootmistegureid erinevas proportsioonis. Konkreetset kombinatsiooni mitmesugustest

Majandus → Majandus
377 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Majandusteooria kordamisküsimused

22. Mida näitab tarbija hinnavaru? Tarbijate hinnavaru on tarbimisega omandatud kasulikkuse ja kulutuste vahe. 23. Milliseid lihtsustavaid eeldusi tehakse firmateoorias? Ettevõtte toodab ainult ühte toodet, toodetav ja realiseeritav kogus on sama. Toodangu müügihind ja tootmistegurite ostuhind on fikseeritud, üks ettevõte neid oma tegutsemisega muuta ei saa. Toodang turustatakse ja tootmistegurid ostetakse täieliku konkurentsiga turul. Ettevõtet vaadeldakse ühtse üksusena, ettevõttesisesed lahkarvamused tootmisotsuste tegemisel ja otsustusprotsess jäävad vaatluse alt välja. Ettevõte käitub ratsionaalselt, tema olulisem eesmärk on kasumi maksimeerimine. Muid eesmärke ei vaadelda. 24. Nimetage peamised tootmistegurid ja nende hindu mõjutavad tegurid? Tööjõud, kapital ja maa (loodusressurssid) 25. Millised on ettevõtte peamised kululiigid? Mille poolest erinevad püsikulud ja muutuvkulud? Muutuvkulu ja püsikulu. Püsikulu ei sõltu toodangumahust. Muutuvkulu aga

Majandus → Majandus
251 allalaadimist
thumbnail
194
pdf

KULUDE JUHTIMINE JA CONTROLLING

tegevustulemusi. Nimetatud tulemused on suunatud kindlatele põhikulukohtadele. Kuid kõrvalkulukohad on kaasatud toodangu tootmisse kaudselt. Eelkõige võib neid vaadelda põhikulukoha kõrvalkulukohana. Näiteks piimatööstuste kompressorjaamad on vaadeldavad kõrvalkulukohana. Nende kulukohtade peamine eesmärk on külma tootmine, mida kasutatakse konkreetsetes põhikulukohtades (tootmis- ja turustus- protsesside üksikutes lõikudes). Üldiste kulukohade ettevõttesisesed tegevustulemused on suunatud mitte ainult kindlatele põhikulukohtadele vaid eelkõige kõigile teistele kulukohtadele. Seetõttu on ka üldised kulukohad kaasatud toodangu tootmisse kaudselt. Üldiste kulukohtadena võib vaadelda hooldusjaoskonda, katlamaja jt. Kulukohtade arvestuse peamiseks eesmärgiks on kaudkulude (eelkõige tootmislike üldkulude) arvestamine (jaotamine) põhikulukohtadele. Kululiikide arvestust puudutavas osas eristasime kaudkulude raames kulukohtade

Majandus → Finantsjuhtimine
195 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun