Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Äriplaan - FIE Ilona Krobeni - sarnased materjalid

ilona, maasikaistandus, imalus, marjade, luunja, kahjum, maakonnas, turuhind, perspektiiv, riplaan, hjuseks, muruniiduk, tabelid, giprognoos, krooniga, nast, eraettev, kasvatamine, peet, tegevusena, porgand, suvine, omandanud, tootmismaht, nendest, gitulu, eksperthinnang, ikesekiirguse, hoides, suurendamiseks, hemalt, tjana, likoolis, tasuline, tluse
thumbnail
16
docx

äriplaan, FIE

Põltsamaa Ametikool Malle Vahtramäe ÄRIPLAAN Malle Vahtramäe FIE Vitspunutised Müügikorralduse eriala Kaarlimõisa 2012 Sisukord : Sisukord...........................................................................................................................................2 Kokkuvõte .......................................................................................................................................3 Ettevõtja sobivustest........................................................................................................................4 Ülevaade ettevõtlusest.......................

Ettevõtlus
224 allalaadimist
thumbnail
60
xls

Äriplaan Finantstabelid

OLEMASOLEVAD MATERIAALSED PÕHIVARAD (turuväärtuses) (Asutatava ettevõtte puhul omanike mitterahaline sissemakse omakapitali) Maa Hooned 0 Masinad ja seadmed 0 Bürootehnika 0 Mööbel ja muu inventar (rühmitatult) 0 Muud väikevahendid (rühmitatult) 0 Kasulik eluiga, aastat Amortisatsioonikulu aastas (krooni) 1. aasta 2.aasta 3.aasta 2,014 2,015 2,016 1 0 0 0 1 0 0 0 1 0 0 0 1 0 0 0 1 0 0 0

Finantsarvestus
56 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Äriplaan - FC JAAGUAR

ISESEISEV TÖÖ ÕPPEAINES "FINANTSARVESTUS" ÄRIPLAAN Koostajad: Sten Lepamaa Gert Sarapuu Juhendaja: Anne-Liis Simson Esitatud: (kuupäev) Kaitstud: (kuupäev) Hinne: TALLINN 2012 SISUKORD 1. KOKKUVÕTE 3 1.1. PROJEKTI MAKSUMUS 3 1.2. LAENUTAOTLUS 3 2. ETTEVÕTTE ÜLDINE ISELOOMUSTUS 2.1. ETTEVÕTTE MISSION JA ÄRIIDEE 4 2.2. UUS ETTEVÕTE 4 3. TOOTMISHARU JA ETTEVÕTLUSKESKKOND 3.1. TOOTMISHARU ARENGUSUUNAD 5 4. ÄRIPROJEKT 4.1. TURG 5 4.1.1. Turu kirjeldus 5

Majandus
52 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Äriplaan - OÜ xModule

Rakvere Gümnaasium OÜ xModule ÄRIPLAAN Koostajad: Carl Raimond Andres Rakvere 2008 SISUKORD SISUKORD....................................................................................................................2 I. ETTEVÕTTEST.........................................................................................................3 II. ÄRIIDEE JA EESMÄRGID..................................................................................... 3 III. ÄRIPLAAN .............................................................................................................4 1. Teenus........................................................................................................................4 1.1. Üldine kirjeldus................................................................................................4 1.2. Võrdlus konkureerivat

Majandus
752 allalaadimist
thumbnail
13
odt

Äriplaan - MTÜ Loomapesa

Varstu Keskkool 12.klass Margareth Tenno MTÜ Loomapesa Äriplaan Varstu2012 Sisukord Sissejuhatus............................................................................................................................. MTÜ Loomapesa andmed....................................................................................................... Teenuse kirjeldus..................................................................................................................... Visioon..................................................................................................................................... Missioon.................................................................................................................................. Turg.......................................................................................................................................... SWOT

Majandus
53 allalaadimist
thumbnail
38
docx

Äriplaan pizza koju

Äriplaan TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOLI Tallinna Kolledž Kädril Saia OÜ MRS. PIZZA Juhendaja: Raul Vatsar Tallinn 2015 Sisukord Sisukord Sisukord.................................................................................................................. 2 ÄRIPLAANI KOKKUVÕTE.......................................................................................... 2 ASUTATAVA ETTEVÕTTE ÜLDISELOOMUSTUS..........................................................4 ÜLDANDMED:...................................................................................................... 4 ÄRIIDEE ISELOOMUSTUS...................................................................................... 5 PÕHIVÄÄRTUSED, MISSIOON,VISIOON....................................................................6 SWOT ANALÜÜS...............................................................................................

Ettevõtlus alused
59 allalaadimist
thumbnail
60
doc

Ettevõtluse alused

ETTEVÕTLUSE ALUSED 2 AP 1 1. Ettevõtluse olemus ja ettevõtjaks kujunemine 1.1. Ettevõtja mõiste Ettevõtja on füüsiline isik, kes pakub oma nimel tasu eest kaupu või teenuseid ning kaupade ja teenuste müük on talle püsivaks tegevuseks, ning seaduses sätestatud äriühing. Äriühinguks on täisühing, usaldusühing, osaühing, aktsiaselts ja tulundusühistu. (Sellest tulenevalt käsitlevad Eesti statistilised väljaanded ettevõtjatena nt osaühinguid ja aktsiaseltse, mitte nende rajajaid.) Ärinimi ehk firma on äriregistrisse kantud nimi, mille all ettevõtja tegutseb. Ettevõte on majandusüksus, mille kaudu ettevõtja tegutseb. 1.2. Ettevõtjaks kujunemine Ettevõtjaks saamise otsust mõjutab sageli mingi muutus elus, mis seab inimese teelahkmele, kus tuleb otsustada, kuidas edasi elada ja töötada. Tegemist võib olla ka teadliku sooviga oma eluviisi muuta. Sellisteks pöördepunktideks võivad olla: * töökoha kaotus * õppeasu

Ettevõtluse alused
169 allalaadimist
thumbnail
42
docx

ÄRIPLAAN: VideoCV OÜ

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL TALLINNA KOLLEDŽ Majandusarvestus Ettevõtluse alused VideoCV OÜ Äriplaan Õppejõud: Tallinn 2014 SISUKORD 1KOKKUVÕTE..............................................................................................................................3 2ETTEVÕTTE ÜLDANDMED......................................................................................................4 3 ETTEVÕTTE KIRJELDUS. ÄRIIDEE, MISSIOON, VISIOON JA EESMÄRGID..................5 4 ETTEVÕTLUSKESKKONNA KIRJELDUS..............................................................................7 5 TEENUSED..................................................................................................................................8 6 KLIENT, TURG, KONKURENTS.............................................................

Ettevõtluse alused
50 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Äriplaan: Kanafarmi asutamine

EESTI TÖÖTUKASSA FIE Jaanus Saarelaht ÄRIPLAAN Kanafarmi asutamine Koostaja: JAANUS SAARELAHT Paide 2013 1. Äriplaani kokkuvõte Käesolev äriplaan on koostatud FIE Jaanus Saarelahe Kanafarmi asutamiseks. Kanafarmi põhilisteks tegevusaladeks on munade tootmine . Alates 4. aastast on plaan üle minna täielikult mahepõllundusele. FIE Jaanus Saarelaht näeb oma toodangu realiseerimise sihtturuna peamiselt Järva maakonda, alates 3. aastast ka kogu Eestit läbi mahekaupluste . Praegu on Eestis munade nõudlus suurem kui tootmine. Turundus strateegiliseks eesmärgiks on jõuda lähemale lõpptarbijale. Ettevõtte suurimaks kuluartikliks on kanade söödakulu. Kokkuvõtvalt kõigist alljärgnevatest alapunktidest. Kokkuvõte peaks olema vähemalt 1 lk. 2. Ettevõtte üldandmed Ettevõtte nimi FFIE Jaanus Saarelaht Aadress Vä�

Põllumajandus
208 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

ETTEVÕTLUS 2 Kordamisküsimused Juhan Teder 2012/2013 1. EL ettevõtluse "suur pilt". Ettevõtja ja palgatöötaja karjääri eelistamise põhimotiivid (Eurobaromeetri uuring), ettevõtlusega alustamise põhimotiivid (GEM uuring) Eri suurusega ettevõtete osakaal 92% mikroettevõtted (0-9 töötajat) 7% väikeettevõtted (10-49) < 1% keskettevõtted (50-249) 0,2% suurettevõtted (250+) SMEs ­ Small and Medium Enterprises ­ 0-249 töötajat. (VKEd) Mikro- Väike ­ Kesk- VKE-d Suur - Kokku (<10) (10-49) (50-249) kokku (250+) Ettevõtteid Arv, tuh 19058 1424 226 20709 43 20752 % 91,8 6,9

Ettevõtluse alused
132 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Juhhu Karli OÜ

Järvamaa kutsehariduskeskuses põllumajandus PM41 Äriplaan Juhhu Karli OÜ Urmo Reinhold Särevere 2016 1. Äriplaani kokkuvõte Minu ettevõte – Juhhu Karli OÜ- on loodud 2016.a. aprillis. Omandivorm on osaühing, omanik olen 100% mina ise. Esimese aasta lõpuks on omakapitali kokku 395873€. Mul on olemas vastav haridus ja ka praktilised kogemused. Minu ettevõte tegeleb maheteravilja kasvatamisega. Ettevõttel on olemas 60 ha põllumaad. Viie aasta pärast on mul põllumaad 100 -1000 hektarit ja tahan ehitada suurema kuivati ja lao. Siis saan ka palgata tööjõudu. Esimesed neli aastat müün oma toodangu lepingu alusel Tartu Mill-le ja plaan on tulevikus läbi Kevili turustada välismaale. Projekti maksumus on 300000€, suur osa sellest on mul masinate, seadmete ja hoonete näol olemas. Tootmise alustamiseks vajalike ressursside (diiselkütus, teraviljaseeme, tootmiskulud) soetamiseks võtan 2016.a. aprillis pa

Põllumajandus
44 allalaadimist
thumbnail
79
doc

Majandusanalüüs

kujutleda vahetusprotsessi tasakaalustajana. Äriettevõttes on hind toote turunõudluse peamine määraja, millest oleneb nii ettevõtte kogu müügitulu kui kasumi suurus. Äri alustades võib hinnakujunduspoliitika ära määrata ettevõtmise edu või läbipõrumise. Seetõttu peab juba enne tootmise alustamist kalkuleerima oma tootele hinna, et näha, kas seda ongi üldse mõttekas tegema hakata. Kui tulla turule, kus on keegi juba analoogse kaubaga ees, siis on oluline turuhind: see määrab lae, millise hinnaga toodet või teenust ostetakse. Kui ettevõte oma tootega ei erine millegi poolest konkurentidest, siis peab ta turuhinnaga tootmiseks ja võimaliku kasumi saamiseks kärpima oma kulusid. Kui aga toode on konkurentide omast parem, siis ei ole turuhinnal nii suurt tähtsust ja on rohkem võimalusi oma toote hinda ise määrata. Igal juhul peab kliendilt küsitav hind alati olema kõrgem või vähemalt võrdne arvestusliku omahinnaga ehk katma ettevõtte kulud. 2

Majandus
888 allalaadimist
thumbnail
46
doc

Ettevõtluse aluste kordamisküsimused 2016 ja eksamiküsimused

 Pikaajaline konkurentsieelis on ettevõtte edu olulisemaid tegureid. Soovitav oleks, et.. - See on haruldane - Seda pole lihtne imiteerida - Selle asendamine pole kerge. 48. Põhilised konkurentsistrateegiad (kululiidri-, diferentseerimis- ja fokuseeritud strateegiad) Kululiidri strateegia:  Konkurentsieeliseks on konkurentidest madalamad kulud. Tulemuseks - Madalamad hinnad ja suurem turuosa, või - Turuhind ja suurem kasum  Säästuvõimaluste otsimine kõigis tegevuslülildes: ökonoomsed hooned ja sisseseade, vähe lisateenuseid jne. NB! Ei tohi loobuda omadustest ja teenustest, mida kliendid peavad oluliseks. Diferentseerimisstrateegia:  Saavutada unikaalsus milleski, mida tarbija hindab.  Oluline siis, kui tarbijate vajadused on nii mitmekesised, et standardiseeritud toode neid ei rahulda.  See võimaldab:

Ettevõtluse alused
112 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Äriplaan "Õpiabiteenus"

TALLINNA ÜLIKOOL Ühiskonnateaduste instituut ÄRIPLAAN ÕPIABITEENUS „KIIRELT TARGAKS“ Tallinn 2016 SISUKORD 1.ÄRIPLAANI LÜHIKOKKUVÕTE................................................................................ 3 2. ÄRIIDEE KIRJELDUS JA SELLE ANALÜÜS...............................................................4 2.1 Ettevõtte üldandmed..................................................................................... 4 2.2 Tootmise / teeninduse planeerimine..............................................................5 3. EESMÄRGID........................................................................................................ 6 4. VISIOON, MISSIOON............................................................................................ 7 4.1 Visioon........................................................................................................... 7 4.2 Missioon............................

Ettevõtluse alused
53 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016

Kordamisküsimused aines Ettevõtlus TMJ0310 2016 aastal: 1. EL ettevõtluse "suur pilt" ­ eri suurusega ettevõtete osakaal. Ettevõtlusega alustamise põhimotiivid (GEM uuring) ­ 1. loengu põhjal. Ettevõtete osakaal: 92% mikroettevõtted (0-9 töötajat), 7% väikeettevõtted (10-49 töötajat), 1% keskettevõtted (50- 249 töötajat), 0.2% suurettevõtted (250+), 99.8% SMEd (0-249 töötajat). Ettevõtjate põhimotiivid: GEM (Global Entrepreneurship Monitor) uuring jagab ettevõtjad kahte gruppi vastavalt peamisele ettevõtlusega alustamise motiivile: Ärivõimaluste kasutamisele orienteeritud ettevõtjad, kes soovivad ära kasutada tajutud ärivõimalusi (opportunity entrepreneurs) Sundettevõtjad, kes on hakanud ettevõtjaks, kuna teised töövõimalused puuduvad või on mitterahuldavad (necessity entrepreneurs) 2. Ärimudeli mõiste, erinevad ärimudelite näited (,,bite and hook", ,,bricks and clicks

Ettevõtluse alused
39 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Majanduse eksami küsimused ja vastused 10. klass

1 1. Karl Marx, John Meynard Keynes, Adam Smith, Abraham Maslow, Alfred Marshall – millega on tegelenud, peamised teooriad ja teesid? Karl Marx- sotsialistliku teooria looja John Meynard Keynes – makroekonoomika looja Adam Smith – vabaturumajanduse looja (nähtamatu käsi) Abraham Maslow – inimvajaduste looja (Maslowi püramiid) Alfred Marshall – tootmisteooria looja (Marshalli rist) 2. Kes olid merkantilistid ja füsiokraadid, millised olid nende põhimõtted? Füsiokraadid olid rühm, kes uskusidmajandusteooriat, mille kohaselt rahva rikkus tuleb põllumajandusest-põhimõte oligi,et rikkus tuleb põllumajandusest. Merkantilistid olid rühm, kes pooldas riigi aktiivset sekkumist majandusse, taotlesid ekspordi soodustamist ja impordi piirangut kõrgete kaitsetollide abil – põhimõte, et võimalikult suur eksport ja minimaalne import oleks riig

Majandusteaduse alused
55 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Ettevõtluse alused

· Head toodet/teenust madalama hinnaga. · Paremat toodet/teenust, mille eest tarbijad on valmis rohkem maksma. Teine kriteerium on sihtgrupi suurus: · Lai turg. · Kindel niss. 36. Põhilised konkurentsistrateegiad (kululiidri-, diferentseerimis- ja fokuseeritud strateegiad) KULULIIDER: · Konkurentsieeliseks on konkurentidest madalamad kulud. Tulemuseks: o Madalamad hinnad ja suurem turuosa. või o Turuhind ja suurem kasum. · Säästuvõimaluste otsimine kõigis tegevuslülides: ökonoomsed hooned ja sisseseade, vähe lisateenuseid jne. · NB! ei tohi loobuda omadustest ja teenustest, mida kliendid peavad olulisteks. DIFERENTSEERIMISSTRATEEGIA · Saavutada unikaalsus milleski, mida tarbija hindab. · Oluline siis, kui tarbijate vajadused on nii mitmekesised, et standardiseeritud toode neid ei rahulda. · See võimaldab:

Ettevõtluse alused
37 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Eksami kordamisküsimuste vastused aines ettevõtte majandusõpetus

"Ettevõtte majandusõpetus" kordamisküsimused Iga küsimuse juures on märgitud põhiõpiku leheküljed (,,Ärikorralduse põhiteadmised") ja lisaks ka Power Pointi esitlusfaili nimi, kust selle teema kohta infot leiab! 1. Ettevotte_majandusopetuse_aineII07) · Ettevõtluskeskkonna iseloomustus: klassifikatsioonid, tasandid, subjektid. (lk 20-41, Sisekeskkond o Juhid o Omanikud o Töötajad · Väline keskkond on vaadeldav mikro- ja makrotasandil o Väline mikrokeskkond Tarbijad Hankijad Konkurendid Inimressursid Finantsressursid o Väline makrokeskkond Poliitiline keskkond Majanduslik keskkond Sotsiaalne keskkond Tehnoloogiline keskkond Looduslik keskkond Rahvusvaheline keskkond Sisekeskkonna märksõnad

Ettevõtte majandusõpetus
949 allalaadimist
thumbnail
22
pdf

Äriplaani juhend

EESTI TÖÖTUKASSA ÄRIPLAANI KOOSTAMISE JUHEND Tallinn 2009 SISUKORD SISSEJUHATUS ............................................................................................................................ 3 1. KOKKUVÕTE ........................................................................................................................... 4 2. ETTEVÕTTE ÜLDANDMED .................................................................................................. 4 3. ÄRIIDEE .................................................................................................................................... 4 4. VISIOON, MISSIOON JA EESMÄRGID ................................................................................. 4 4.1 Visioon ..................................................................................................................................... 4 4.2 Missioon ..................................................................

Äriplaan
398 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Ettevõtluse alused eksam

muudetakse seda oluliselt. 45. Konkurentsieelis. Eduks on vajalik eristuda, olla unikaalne. Pikaajaline konkurentsieelis on strateegiline vara. 46. Põhilised konkurentsistrateegiad (kululiidri-, diferentseerimis- ja fokuseeritud strateegiad) Kululiidri strateegia · Konkurentsieeliseks on konkurentidest madalamad kulud · Võimaldab: o madalamad hinnad ja suurem turuosa või o turuhind ja suurem kasum · Säästuvõimaluste otsimine kõigis tegevuslülides: ökonoomseid hooned ja sisseseade, vähe lisateenuseid jne. N. Säästumarket, Tele2 Diferentseerimis strateegia · Saavutada unikaalsus milleski, mida tarbija hindab · Oluline siis kui tarbijate vajadused on nii mitmekesised, et standardiseeritud toode neid ei rahulda · Võimaldab: o küsida oma toote eest kõrgemat hinda ja/või

Ettevõtluse alused
975 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Ettevõtluse alused eksam

• Pikaajaline konkurentsieelis on ettevõtte edu olulisemaid tegureid. Soovitatav oleks, et … o see on haruldane, o seda pole lihtne imiteerida, o selle asendamine pole kerge. 31.Põhilised konkurentsistrateegiad (kululiidri-, diferentseerimis- ja fokuseeritud strateegiad) Kululiidri: Konkurentsieeliseks on konkurentidest madalamad kulud. Tulemuseks: o Madalamad hinnad ja suurem turuosa. või o Turuhind ja suurem kasum. • Säästuvõimaluste otsimine kõigis tegevuslülides: ökonoomsed hooned ja sisseseade, vähe lisateenuseid jne. • NB! ei tohi loobuda omadustest ja teenustest, mida kliendid peavad olulisteks. Diferentseerimis: Saavutada unikaalsus milleski, mida tarbija hindab. • Oluline siis, kui tarbijate vajadused on nii mitmekesised, et standardiseeritud toode neid ei rahulda.See võimaldab: o küsida oma toote eest kõrgemat hinda ja/või,

Ettevõtluse alused
57 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Ettevõtluse kordamisküsimused

Konkurentsieelisel võib olla palju allikaid, kuid üldiselt taandub asi sellele, kas pakkuda: head toodet madalama hinnaga paremat toodet, mille eest tarbijad on valmis rohkem maksma Teine kriteerium on sihtgrupi suurus: lai turg kindel niss Kululiidri strateegia Konkurentsieeliseks on konkurentidest madalamad kulud Võimaldab: madalamad hinnad ja suurem turuosa või turuhind ja suurem kasum Säästuvõimaluste otsimine kõigis tegevuslülides: ökonoomseid hooned ja sisseseade, vähe lisateenuseid jne. Näiteks Säästumarket, Tele2, odavlennufirmad NB! ei tohi loobuda omadustest ja teenustest, mida kliendid peavad olulisteks. Diferentseerimisstrateegia Saavutada unikaalsus milleski, mida tarbija hindab Oluline siis kui tarbijate vajadused on nii mitmekesised, et standardiseeritud toode neid ei rahulda Võimaldab:

Ettevõtluse alused
243 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Ettevõtja intervjuu

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL MAJANDUSTEDUSKOND Ettevõtluse alused Ettevõtja intervjuu Nimi Õppejõud: Juhan Teder Tallinn, 2013 Sisukord Sisejuhatus Ma olen valinud veebistuudio Maatriks, et läbi viia intervjuu juhatuse esimehe Kenno Kirspuuga. Miks ma valisin selle firma? Aasta tagasi minu ühe väga hea sõbra soovitusel kasutasin nende teenindused ja mulle meeldis kuidas nad töötavad ja suhtlevad klieentidega. Maatriks ­ see on veebistuudio, mis kombineerib oma töödes loovaid disainilahendusi koos innovaatilise tehnoloogiaga, pidades silmas kasutusmugavust. Nad käivad teed, mida tuleb nendel ise ehitada ning püüavad teha nii, et ka kõik teised saavad seda mõnuga kasutada. Nende soov on, et nende kliendid oleksid õnnelikud, edukad ja rahulolevad. Kui soovite endale veebilehte, või soovite, et Teid leitakse Interneti avarustest, siis nad aitavad Teil hea meelega jõuda tulemuseni. N

Ettevõtluse alused
188 allalaadimist
thumbnail
4
doc

TTÜ ettevõtluse alused konspekt

tuleb täita! Leidur ­ nõudlust omava teenuse/toote autor Ettevõtja ­ näeb tootes ärivõimalust ja suudab seda ära kasutada Kasvava organisatsiooni juht ­ juhib ettevõtet kiire arengu perioodil, suudab kontrollida organisatsiooni kasvu ja tegevusulatuse laienemist. Väljakujunenud stabiilse organisatsiooni juht ­ stabiilsus, edasiviimine ja püsivus 14. Ettevõtja ja väljakujunenud organisatsiooni juhi omaduste erinevused. Kiire tulemus VS pikaajaline perspektiiv Hetkelised võimalused VS kontrollitavad ressursid Mitmeastmelised otsused koos minimaalse sidumisega VS üheastmelised täieliku sidumisega Ressursside ajutine kasutamine ja rent VS ressursside omandamine ja töötajad Tulemustest sõltuv, piiramatu tasu VS kindlaksmääratud kindlal ajal tulev tasu Mitteformaalsed sidemed VS formaalne hierarhia 15. Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel, äriplaan ­ sammude olemus ning järjekord ettevõtte rajamisel.

Ettevõtluse alused
127 allalaadimist
thumbnail
156
pdf

Äriplaani e-kursuse materjal

kes tekitab ettevõttele konkurentsieelise. Soovitused Konkurent ei pea ilmtingimata asuma üle tänava, ettevõtte vastas, kuigi mõnikord see nii on. Esmatarbekaupade ja -teenuste puhul asuvad konkurendid lähiümbruses ning suuremate linnade korral ei pruugi isegi kõiki sarnase tegevusvaldkonna ettevõtteid enda konkurentideks pidada. Mida spetsiifilisem on toode, seda kaugemal konkurent asub – ta võib tegutseda hoopiski mõnes teises linnas või maakonnas, ka välismaal. Teatud kestvuskaupade (nt rõivad, jalatsid, spordikaubad) puhul ei pruugi väiksemates asulates ja linnades elavad kliendid osta neid kohalikest kauplustest, vaid sõidavad selleks suurematesse linnadesse. Ei saa mööda minna ka sellest, et mõningatel juhtudel tegutsevad turul legaliseerimata ettevõtjad. kes võivad oma tegevusega oluliselt mõjutada valdkonna hinnakujundust. Probleem eksisteerib

Majandus
67 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Ettevõtluse alused, kordamisküsimused eksamiks

fokuseeritud strateegiad) Konkurentsieelisel võib olla palju allikaid, kuid üldiselt taandub asi sellele, kas pakkuda: - Head toodet madalama hinnaga - Paremat toodet, mille eest tarbijad on valmis rohkem maksma Teine kriteerium on sihtgupi suurus: - Lai turg - Kindel nišš KULULIIDRI STRATEEGIA: Konkurentsieeliseks on konkurentidest madalamad kulud. Tulemuseks: - Madalamad hinnad ja suurem turuosa või - Turuhind ja suurem kasum Säästuvõimaluste otsimine kõigis tegevuslülides: ökonoomsed hooned, sisseseade, vähe lisateenuseid jne. NB! Ei tohi loobuda omadustest ja teenustest, mida kliendid peavad olulisteks! DIFERENTSEERIMISSTRATEEGIA Saavutada unikaalsus milleski, mida tarbija hindab Oluline siis, kui tarbijate vajadused on nii mitmekesised, et standardiseeritud toode neid ei rahulda. See võimaldab:

Ettevõtluse alused
32 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Ettevõtluse alused eksam 2015

Konkurentsieelisel võib olla palju allikaid, kuid üldiselt taandub asi sellele, kas pakkuda: • Head toodet/teenust madalama hinnaga. • Paremat toodet/teenust, mille eest tarbijad on valmis rohkem maksma. Teine kriteerium on sihtgrupi suurus: • Lai turg. • Kindel nišš. Kululiidri strateegia Konkurentide ees on eeliseks madalamad kulud Võimaldab: madalamad hinnad ja suurema turuosa või turuhind ja suurem okasum Säästuvõimaluste otsimine kõigis tegevuslülides: ökonoomsed hooned ja sisseseade, vähe lisateenuseid jne. NB! Ei tohi loobuda omadustest ja teenustest, mida kliendid peavad oluliseks. Diferentseerumisstreteegia Saavutada unikaalsus milleski, mida tarbija hindab Oluline siis kui tarbija vajadused on nii mitmekesised, et standardiseeritu toode neid ei rahulda.

Ettevõtluse alused
137 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Eksam - Ettevõtluse alused vastused 2011

muudetakse seda oluliselt. 44.Konkurentsieelis. Eduks on vajalik eristuda, olla unikaalne. Pikaajaline konkurentsieelis on strateegiline vara. 45.Põhilised konkurentsistrateegiad (kululiidri-, diferentseerimis- ja fokuseeritud strateegiad) Kululiidri strateegia  Konkurentsieeliseks on konkurentidest madalamad kulud  Võimaldab: o madalamad hinnad ja suurem turuosa või o turuhind ja suurem kasum  Säästuvõimaluste otsimine kõigis tegevuslülides: ökonoomseid hooned ja sisseseade, vähe lisateenuseid jne. N. Säästumarket, Tele2  NB! ei tohi loobuda omadustest ja teenustest, mida kliendid peavad olulisteks. Diferentseerimis strateegia  Saavutada unikaalsus milleski, mida tarbija hindab  Oluline siis kui tarbijate vajadused on nii mitmekesised, et standardiseeritud toode neid ei rahulda  Võimaldab:

Ettevõtluse alused
175 allalaadimist
thumbnail
38
doc

OÜ MINIBOAT ÄRIPLAAN

OÜ MINIBOAT ÄRIPLAAN SUMMARY At present work headline LLC (Limited Liability Company) MINIBOAT activity plan contains 39 pages, 11 tables, a drawing and a appendage. The present works purpose is to compile activity plan LLC MINIBOAT foundation. The company mission is to offer consumer as possible quality and safety grafts and so all as possible advantageous price. LLC MINIBOAT scheme is build upon 2004 spring. Authors plan is to create a small enterprise, which produces small boats. The company uses salary workers, the amount will be 13. The office will be in a 3 room apartment, which will be orderly furnished. Author idea is to use the best computers and other equipment. Production building will be build individually, which will lain in Tartu county, Kärevere. The location is very important because over there the client can test the boat on the spot. In manufacturing will be used high technology, the best machines and the best equipment. The workconditiones for the workp

Majandus
381 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Majandusalused

allhanget · Kuidas toimub operatiivjuhtimine ja kvaliteedi juhtimine. · Teenust valmistava ja osutava personali tasustamissüsteem ja keskmine palk · Uue teenuse juurutamise protseduuri kirjeldus Kinnisvara ja seadmed · Hooned ja maa, mida ettevõte oma tegevuses kasutab ning näitab ära nende omaniku. · Kui rendib, siis ülevaade rendilepingust + koopiad · Ostuhind ja praegune turuhind · Kinnisvara asukoha eelised ja puudused · Seadmed · Investeeringud põhivarasse · Põhivaraga seotud kulud (maamaks, rent, kindlustus, valve, sõidukitega kaasnevad kulud) · Investeeringud väikevahenditesse ja nendega kaasnevad kulud (telefon, elektrikulu, vesi, sisustus) · Kui palju võimaldavad seadmed toota, millal tuleb neid välja vahetada ja miks · Milliseid seadmeid oleks vaja juurde hankida, kes pakub, milline on hind

Majandus
34 allalaadimist
thumbnail
161
pdf

Juhtimise alused

EESTI-AMEERIKA ÄRIAKADEEMIA JUHTIMISE ALUSED Konspekt Koostaja: Ain Karjus 2012/2013. õa. SISUKORD Jrk. nr. Nimetus Lk. nr. Sissejuhatus 6 1. Juhtimine ja juht 7 1.1 Juhtimine ja juht: üldmõisted ja funktsioonid 7 1.1.1 Juhtimise (mänedzmendi) üldmõisted 7 1.1.2 Juhtimise koht ja roll 8 1.1.3 Põhilised juhtimisfunktsioonid 8 1.1.

Juhtimine
299 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Mida pean silmas alustades ettevõtet?

Mida pean silmas alustades ettevõtet? Tänapäeva ärimaailmas valitsevas konkurentsis on raske pinnal püsida nii väikseelarvelistel väikefirmadel kui ka suurkorporatsioonidel kelle aastane eelarve küündib sadadesse miljonitesse.Et turul läbi lüüa peab noor ettevõtja lagedale tulema täiesti uudse ideega, kui leida isikupärast ja perspektiivikat äriideed, mida keegi veel realiseerinud pole on tänapäeval keeruline, sest head ideed on juba ammu ,,kellelgi teisel" pähe tulnud.Vahel tundub, et enam ei olegi ühtegi toodet või teenust, millega turule tulla, kuna kõik on juba välja mõeldud või leiutatud.Tegelikult leidub alti inimesi, kes on võimelised välja mõtlema uue toote või teenuse, olgu sees siis mõni vana toode väikese nüansiga või täiesti uuden lahendus ­ vahet pole, peasi, et see toode või teenus on turul konkurentsivõimeline.Olukord ei ole lootusetu! Olemas äridee, tuleb asuda turuuringute kallale, et teada s

Ettevõtluse alused
67 allalaadimist
thumbnail
126
doc

Lõpueksami küsimused ja vastused(2008)

Esialgsest tasakaalupunktist on turg läinud välja nõudluse suurenemise mõjul (nt sissetulekute suurenemise tõttu). Pakutav kogus osutub väikeseks ja hind tõuseb kõrgemale tasemele, sellele orienteerudes toovad pakkujad turule suurema koguse, mis müüakse tasakaaluhinnast madalama hinnaga, Kuna kujunenud situatsioon tingib jälle pakkumise vähenemise sest see kogus on tasakaalukogusest väiksem, tõuseb turuhind, kuid sedakorda vähem kui üle-eelmisel perioodil. Järgmistel perioodidel protsess kordub analoogselt. Perioodi tegelik turuhind pidevalt väheneb ja kujuneb teatud t-perioodi lõpuks. Hinna kõikumist üle ja alla tasakaaluhinna võib märgata mõnede põllumajandussaaduste tootmisel, ühel kevadel kartulid kallid siis järgmisel kevadel on need odavad, sest paljud tootjad on jätnud varude müümise kevadeks odavad 1.19 Nõudluse ­ ja pakkumise elastsus. 1.19.1 Nõudluse hinnaelastsus

Finantsjuhtimine ja...
705 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun