William
Shakespeare
Markus Marandi
William Shakespeare
• Elas 1564a.1616a.
• Ta oli inglise luuletaja ja näitekirjanik
• Sündis Stratford–upon–Avonis, Warwickshire`i
krahvkonnas
• Shakespeare` ide perekonnas oli kaheksa last,
kellest kolm surid juba lapsepõlves. William oli
pere kolmas laps ja ühtlasi ka vanim poeg.
Haridus
• Ta õppis oma kodulinna grammatikakoolis.
• Tema koolis pöörati suurt tähelepanu ladina
keelele ning Rooma kõnemehe Cicero
teostele.
• William Shakespeare’il oli väga hästi
treenitud mälu, mida ta kasutas oma
teostes kellegi tsiteerimisel.
• Vanemad õpilased ei tohtinud koolis enam
oma emakeelt kasutada, nad tohtisid ainult
ladina keeles rääkida.
Perekond
• Tema noorim vend Edmund töötas hiljem
koos William’iga
• Vend Gilbert oli puidukaubamees
• Õde Joan oli abielus mütsitegijast William
Hartiga
• Vend Richard elas kogu oma elu
sünnilinnas ja suri vallalisena 39 aastaselt.
W. Shakespeare abielu ja
perekond
• 1582 abiellus Shakespeare Anne Hataway’ga.
• William Shakespeare oli siis 18 aastane
• Neil sündisid poeg Hamnet ja tütred Susanna ja
Judith
Esimene tutvus teatriga
• Esimene kokkupuude Shakespearil siis kui
ta oli 9 aastane.
• Kui kuninganna Elizabeth pidi katku tõttu
oma lossis lahkuma peatus ta mõnda aega
Kenilworthi lossis. Selle auks korraldati
suurejooneline pidu, kus esitati ka etendus
veepantomiimidega.
LÄÄNEEUROOPA KUNST Auguste Herbin LääneEuroopa kunst 19201940 Esimese maailmasõja järel sai populaarseimaks Läänemaailma kunstipealinnaks Pariis Kui Pariisis oli kunst ilutsev ja visuaalset naudingut pakkuv,siis Saksmaal domineeris lihtsavormiline esemete tootmine (koolkond "Bauhaus") Pariisi näitustel oli ülekaalus elektiline stiil(plakati-ja raamatukujunduse ning tarbekunsti vallas) 1920. a algul tekkis sürrealism ja levis kubismist lähtunud purism Kunsti tunnusjooned Jäljendati nähtavat maailma Maaliti looduse järgi(maastikke,lilli jne) Lihtsad motiivid(natüürmort, aktid, portreed) Hinnati maalilist ilu Värvivalik subjektiivne ja joonistus vabam(modernistlik realism) Peamine polnud see, mida pildil kujutati ,vaid kuidas seda kujutati Auguste Herbin Sündis Kes ta oli? Tema tööd.. Mer II http://www.mchampetier.com/Screenprint-Auguste-Herbin-20341-work.html
1997 Doolittle Alan Jay Lerner, Frederick Loewe Minu veetlev leedi (EMA Kõrgema Lavakunstikooli diplomilavastus) 1998 Pietro Belcampo, Õuemarssal, dominikaani munk, kohtunik M. Kõiv Kuradieliksiir 1998 Arg lõvi A. Bradley Võlur Oz 1998 Karl Orsa T. Lindgren Mao tee kalju peal 1999 Taavet M. Kõiv Kui me Moondsundi Vasseliga kreeka pähkleid kauplesime, siis ükski ei tahtnud osta 2001 Narr W. Shakespeare Kuningas Lear 2001 Van Kokk R. Garcia Kokkade öö 2001 Cutwell T. Pratchett Mort. Surma õpipoiss 2001 Rooney J. Kesselring Pihlakavein 2001 Linnuking T. Stoppard Tõeline inspektor Koer 2001 Holmes T. Stoppard Pärast Magritte'i 2002 Benjamin Braddock T. Johnson Elluastuja 2002 onu George Michael Cooney Rahauputus 2002 Andres Andrus Kivirähk Eesti matus 2003 Osvald Alving H. Ibsen Kummitused
Tartu Forseliuse Gümnaasium Hispaania jalgpall Koostaja: Liis Pindis Juhendaja: Helina Haljaste TARTU 2010 Sisukord 1. Sissejuhatus.......................................................................................................................3 2. Jalgpalli ajalugu.................................................................................................................4 3. Tuntumad jalgpalliklubid..................................................................................................5 4. Jalgpallistaadionid.............................................................................................................7 5. Tuntumad jalgpallurid.......................................................................................................9 6. Kokkuvõte................................................................................
TALLINNA TEHNIKAKÕRGKOOL nimi PIERRE CARDIN REFERAAT Õppeaines: .... Õpperühm: Juhendaja: Lektor ... Tallinn 2009 Sisukord 1.1 Lapsepõlv.........................................................................................................................lk.2 1 1.2 Pariisi jõudmine...............................................................................................................lk.2 1.3 Edu saavutamine..............................................................................................................lk.
Kuressaare Gümnaasium Vladimir Lenin Koostaja:Karl Grepp 2010 Sisukord Üldine info ................................................................................3 Lapsepõlv,haridus,kasvatus.......................................................4 Poliitilise tegevuse algus ...........................................................5 Tegevus emigtatsioonis .............................................................6 1917 a.Veebruarirevoltusioon ...................................................7 1917 a.Oktoobrirevolutsioon ................................................... 8 Atentaat,haigused ja surm ..........................................................9 Pärand ja surmajärgne kultus ....................................................10 Kokkuvõte ................................................................................ 11 Kasutatud kirjandus .................
Lauka Põhikool VIII klass Mart Niidas Saksamaa Uurimistöö Töö juhendaja: Siret Lahemaa Lauka 2011. aasta 1 1. Üldandmed Saksamaa pindala on 357 111,91 km2 . Rahvaarv on 81 757 600 2010.a seisuga. Saksamaa on oma 81,8 miljoni rahvaarvuga Euroopa liidu suurima rahvaarvuga riik. Riigikord on parlamentaarne. Rahaühik on Euro. Ametlik riigikeel on Saksa keel. Saksamaa on föderaalne vabariik Kesk-Euroopas. Põhiseaduse järgi määratleb end Saksamaa sotsiaalse ja demokraatliku liitriigi ning õigusriigina. Riik koosneb 16 osalisest suveräänsest liidumaast. Saksamaa on 82 miljoni elanikuga Venemaa järel elanike arvult teine riik Euroopas ja suurim Euroopa Liidus. Saksamaa on ÜRO, NATO, Euroopa liidu ja G8 liimesriik. Saksamaa riigipiiri kogupikkus on 3757 km. (2) Saksamaa asukoht Euroopas Riik koosneb 16 osaliselt
Kõik kommentaarid