Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Värviline müügipsühholoogia (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist


Müügikultuur
Värviline müügipsühholoogia
Selleks, et toimuks edukas müük on oluline tunda psühholoogiat. Müügipsühholoogia peab arvestama paljude aspektidega.
Klassikaline psühholoogia väidab, et inimene tajub maailma põhiliselt viie meelega – nägemise, kuulmise , haistmise, maitsmise ja kompimise abil, kusjuures 80%informatsioonist saadakse nägemismeele kaudu. Inimene eristab värve nagu helisidki vastavalt silma ja kõrva võimalustele. ( http://www.hariduskeskus.ee/opiobjektid/varvusopetus/vrvipshholoogia.html )
Oma iseseisvas töös käsitlen värvide mõju. Käsitlen seda teemat, kuna värvide psühholoogiat on uuritud väga põhjalikult ja antud teema kohta on piisavalt palju materjali ka eesti keeles. Töös toon ara ka neli tuntud firma logo , mis on müügi osa ja kirjeldan/analüüsin lühidalt nende värvilahendusi.
Värvid turunduses sisaldavad alati mingit sõnumit. Näiteks:
  • Must on väga mitmekesine . Luksus ja peensus, jõud. Läänemaailmas on leina ja allmaailma värv, millel on seos ka nõidusega (must maagia). Kurjus ja kõik paha. Hinduistlik hävingujumalanna Kali on must, Hiinas tähistab must põhjakaart ja talve. Mustast poolvääriskivist gagaadist e. pigisöest valmistatud ehted olid kuninganna Victoria ajal leina märgiks. Sellise moe lõi ta tahtmatult ise, sest oma meest leinates loobus ta säravatest ehetest.
  • Valge sümboliseerib puhtust, veatust ja absoluuti ( pulmakleidid ), steriilsust (arstid), ka jahedust. Seostub kõikides värvides enam pühadusega: ohvriloomad on sageli valged Kummitused arvatakse olevat valged,sest see värv ei varja midagi. Valge lipp tähendab allaandmist ja vaherahu , rahu üldse. Samas on see Aasias leinavärv.
  • Punane värv on domineeriv ja agressiivne. Kuna inimsilm on arenenud punast värvi hästi märkama, on seda hea kasutada tähelepanu saamiseks. Meie rahva mütoloogias on punast peetud elurõõmu ja uhkuse värviks.
  • Sinine on erinevate küsitluste järgi populaarseim lemmikvärv (eriti meeste hulgas). See on rahulikkuse ja harmoonia värv (helesinine). Tumesinine on ratsionaalne , külm, ametlik värv. See on hea värv autoriteetsuse ja ametliku ärisuhtluse kommunikatsiooniks. Eestis on sinine tähistanud truudust, usku, tume sügavsinine ka leina.
  • Roheline on rahulikkus ja looduslähedus. Eestis tähistab heleroheline eriti kevade, rõõmu, kasvamise, lootuse ja eluvõimalustega. Hiinas ja Prantsusmaal aga väidetavalt seostuvad sellega negatiivsed asja.
  • Kollane on elurõõmus, soe, tähelepanu haarav. kuld , valgus ja päike. Kollane on seega valguse värv, vallatute mõtete ja intelligentsi sümbol. Liiga palju kollast värvi pika aja jooksul aga kipub silma väsitama. Must tekst kollasel taustal on kõrgeima kontrastiga kombinatsioon (hea kiire tähelepanu saamiseks).Kollast soovitatakse kasutada kohtades, kus inimesi tahetakse panna tegutsema (üleskutse millegi tegemiseks) ja mitte kasutada seda üldise värvina.
  • Lilla on kuninglikkus, luksuslikkus, eksootika, salapära, unistused ja fantaasia . Prantsusmaalt on alguse saanud nimetada homoseksualiste, kes on viinud erootika mõnikord kultuseni, “lilladeks”, Rooma .Katoliku kiriku kultuuris tähendab sügav lilla aga siirast patukahetsust, leplikkust, alandlikkust. Sellest tulenevalt tuleks lilla värvi kasutamisel olema oskuslik , tuleb leida õige toon.
  • Pruun on maalähedane, soe.
  • Organži kasutamine on väga hea positiivse energia kommunikeerimiseks. See on soe, entusiastlik (karjerism), positiivne. Vältima peaks selle kasutamist tõsiste sõnumite edastamisel.
  • Roosa – armastus, õrnus, romantika. Üldistades võib öelda, et nagu sinine on meeste värv, siis roosa on naiste värv.
  • Kuldne on nagu nimigi ütleb, rikkust ja prestiiži sümboliseeriv. Seda on parem kasutada mingis kampaanias kui põhivärvina selle erksuse tõttu.
  • Hõbedane on samuti prestiižne, aga ka tõsine ja külm. ( http://internetmarketing.ee/sildid/muugipsuhholoogia/ )

Värvide tähendused erinevad kultuuriti ja muutuvad aja möödudes. Kui rohelist värvi nagu öeldud seostati varem rohkem rahulikkusega ja stabiilsusega, siis nüüd on meie peades roheline kui loodussõbralikkuse sümbol. Oma nn müügi värve valides tueks esmalt mõelda, et mis on müügi sõnumiga seotud tähendused ja emotsioonid ning siis püüa leida värv, mis seda sõnumit paremini esile tooks.
Võtame näiteks järgmised logod /sümbolid:
  • Tartu Ülikooli Kliiikumi logo:
  • Selveri logo ja Selveri Tibu
  • Löfbergs Lila logo
  • Škoda logo
    Kuna logosid ja nende värvilahendusi tuleb vaadelda tervikuna siis toon ära ka logode selgitused:
  • Tartu Ülikooli Kliinikumi logo kujutab endast südant, mis moodustub kolme ossa keerdunud katkematust "Möbiuse lindist". Kolmeks osaks keerdunud lint sümboliseerib harmoonilist tervikut kliinikumi kolme peamise tegevusala - teaduse, õpetamise ja ravimise - vahel. Ülemaailmselt tuntud armastuse ja hoolimise sümbol süda kannab endas kliinikumi patsiendisõbralikkust. Süda sümboliseerib elu, mille eest hoolitsemine on kogu kliinikumi tegevuse mõte. Kliinikumi logo värvid on punane, sinine ja roheline. Punane ja sinine värv sümboliseerivad vereringe tuntud värvidega. Roheline aga sümboliseerib kasvamist ning elu.
  • Selveri logo ja Selveri tibu: - värvide kujunduskeel on rõõmus, positiivne, lapsemeelne. Värvidest kasutatakse põhivärve- punast, kollast, sinist . Kuna Selver on kogupere pood , siis on väiksel lapsel juba väga kerge nimetada antud värve. Tibu logona on ka kaval valik, sest väikseid lapsi kutsutakse vahel hellitavalt tibupoegadeks, see on selline sootu väljend. Selveri enda logo on näha Selveri tibu keskmise õhupalli peal. Ostukorv on hea sümbol kaubandusketile. Ostukorv on sinine, mis lisab mehelikkust. Ostukorvis olev kollane Päike sümboliseerib elurõõmu ja soojust, mida saab Selverist.
  • Löfbergs Lila – pole registreerinud ainult mitte oma logo kaubamärgina vaid ka värvi – purpur . Värv on seotud konkreetse kaubamärgiga. Purpur e lilla on see värv, mis seostub kuninglikkusega ja luksusega. Kollane kiri lillal taustal mõjub soojana ja prestiižena. Kohv kui toode on saanud logo kaudu lisaväärtuse, mis lubab lõõgastumist, eemaldumist kiirest elurütmist (kuninglik aja maha võtmisena) ja inimene ei osta enam kohvi vaid võimalust aeg maha võtta.
  • Škoda - üks Tšehhi tuntumaid kaubamärke. Värvilahendus on väga lihtne – sinine ja valge. Üks on meeste lemmikvärv ja teine sümboliseerib veatust ja absolutismi. (Tehnika peabki olema veatu.) Tiivuline nool sümboliseerib kiirust, tiivad aga arengut ja vabadust. Tiival olev silm osutab tootmise täpsusele ja ümbruse arvestamisele. Ring, milles nool asub, on ühtsuse, täielikkuse, harmoonia ja maailma tähis. Logo väärtust hinnatakse miljarditele ( http://et.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Holding )
    Peep Laja, kes on juhtiv internetturunduse guru Eestis, on oma blogis
  • Värviline müügipsühholoogia #1 Värviline müügipsühholoogia #2 Värviline müügipsühholoogia #3 Värviline müügipsühholoogia #4 Värviline müügipsühholoogia #5 Värviline müügipsühholoogia #6
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-09-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 35 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor amy s Õppematerjali autor

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    8
    pdf

    Nägemistaju mõju tarbimiskäitumisele referaat

    Tallinna Polütehnikum Nägemistaju mõju tarbimiskäitumisele Referaat Koostas: Timo Triisa Tallinn 2012 Sisukord Sissejuhatus ............................................................................................................................................ 3 Värvid .................................................................................................................................................... 4 Pakendid ................................................................................................................................................. 6 Kokkuvõte .............................................................................................................................................. 7 Kasutatud materjalid ..............................................................................................................

    Klienditeenindus
    thumbnail
    18
    doc

    Värvi psühholoogia

    SISSEJUHATUS Me elame kogu aeg keset värve, aga ei mõtle just eriti tihti nende olemas oleku vajadusele. Kui hakkame mõtlema, miks maailm on värviline ja miks inimene paljud värvitud asjad ise üle värvib, siis saame aru, et meil jääksid paljud asjad teadmata ja tegemata kui värvid meid ei aitaks. Raske oleks toore ja küpse maasika vahel vahet teha, kui üks poleks valge ja teine punane. Kuidas teaksime, millal tohib edasi sõita ja millal peaksime ristmikul seisma jääma? Valisin selle teema, sest oleks huvitav teada saada, kuidas meie meeleolud ju tujud on seotud värvidega meie ümber

    Psühholoogia
    thumbnail
    22
    doc

    Värvipsühholoogia

    Firmadest kasutavad selle grupi värve British Airways, National Westminster Bank ja Texaco. On huvitav märkida, kuidas reklaamides püütakse sõnastusega kummutada nende värvide ebasõbralikku muljet, seetõttu on neil firmadel ka sellised loosungid nagu "maailma kõige sõbralikum lennufirma" ja "NatWesti kodune sõbralikkus" 8 2.VÄRVIPSÜHHOLOOGIA Klassikaline psühholoogia väidab, et inimene tajub maailma põhiliselt 5meelega ­ nägemise, kuulmise, haistmise, maitsmise ja kompimise abil, kusjuures 80%informatsioonist saadakse nägemismeele kaudu. Inimene eristab värve nagu helisidki vastavalt silma ja kõrva võimalustele. Värvidel, helidel, lõhnadel ja maitsetel on meie meeltele umbes samasugune mõju nagu söögil seedeorganitele: nad on tunnetuslik toit,

    Värvusõpetus
    thumbnail
    32
    doc

    Kompositsioon ja värviõpetus konspekt

    Inimene tervikuna on avatud süsteem füüsilises, psühholoogilises ja hingelises mõttes. Iga muutus ümbritsevas mõjutab meie mõtteid, tundeid ja tegusid. Negatiivne energia meie hingeelus ringleb läbi füüsilise keha. Nii võib negatiivne energia saada füüsilise keha osaks ning kogunedes tekitada haiguslikke ilminguid ­ tsüste, kasvajaid, krampe jne. Värviteraapia on üks võimalus laadida endale positiivset energiat. Värvipsühholoogia Klassikaline psühholoogia väidab, et inimene tajub maailma põhiliselt 5meelega ­ nägemise, kuulmise, haistmise, maitsmise ja kompimise abil, kusjuures 80%informatsioonist saadakse nägemismeele kaudu. Inimene eristab värve nagu helisidki vastavalt silma ja kõrva võimalustele. Värvidel, helidel, lõhnadel ja maitsetel on meie meeltele umbes samasugune mõju nagu söögil seedeorganitele: nad on tunnetuslik toit, mida tarbib meie psüühika selleks, et infovahetust organismi ja keskkonna vahel töökorras hoida.

    Kunst
    thumbnail
    18
    odt

    Värvusõpetus

    kollane. Värviring koosneb 12 värvist ja selle aluseks on 3 põhivärvi: kollane, punane ja sinine. Nende segamisel on saadud teise korralduse värvid oranz, roheline ja violetne, ning nende segamisel omakorda 3 astme värvid ehk tertsiaarvärvid ehk 3 taseme värvid. Värviteoreetikud on värvisuhete selgitamise alusena kasutanud värviringi. Goethe värviring oli kuuvärvine: kolmpõhi värvi ja kolm sekundaarvärvi. Itteni värviring oli 12- värviline. Ta otsustas, et kuuevärviline ring ei ole värvisuhete selgitamiseks piisav. Värviring on lihtsam värvide liigitamise ja korrastamise viis, milles arvestatakse peamiselt värvi ühte mõõdet- värvitooni, mis on esitatud võimalikult suurimas puhtuses ja antud värvitoonile iseloomulikus keskmises heledused. Kui värviring koosneks ideaalselt puhastes monokromaatilistes värvides, võik selles eristada kuni 180 värvitooni.

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    848
    docx

    Arvutigraafika Adobe Photoshop CS6 baasil

    Haapsalu Kutsehariduskeskus Arvutigraafika Adobe Photoshop CS6 baasil Mario Metshein Sisukord Sisukord.......................................................................................................1 02 - Photoshop - Mis on arvutigraafika.........................................................4 03 - Photoshop - Tere Photoshop..................................................................9 04 - Photoshop - Esimene pilditöötlus (Ülesanne 1)...................................24 05 - Photoshop - Mittelõhkuv pilditöötlus (Ülesanne 2)..............................41 Ülesanne 2.................................................................................................61 06 - Photoshop - Pildiparandused (Ülesanne 3)..........................................63 Ülesanne 3.................................................................................................69 07 - Photoshop - Kihiline pilditöötlus (Ülesanne 4).....................................71 Üle

    Arvutigraafika
    thumbnail
    68
    doc

    20. SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR

    20. SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR 1. Postimpressionism (Van Gogh, Gauguin, Cézanne, Toulouse-Lautrec, nabiid, neoimpressionism: Seurat) Vaevalt olid impressionistid leidnud oma stiili, vaevalt oli impressionistlik vormikõne lõplikult välja kujunenud, kui kunstis hakati otsima uusi väljendusvõimalusi. 19. sajandi lõpul tekkinud uutele suundadele on iseloomulik ennekõike vastutöötamine impressionismi rafineeritud nüansirikkusele, ebamäärasusele ja pehmusele, püüd suurema vormikindluse ja ilmekuse poole. Seda taotlesid osalt juba neoimpressionistid, kuid järjekindlalt kehastuvad uued tendentsid CÉZANNE´i, GAUGUIN`i ja VAN GOGH´i loomingus. Nende kolme meistri kunsti nimetatakse POSTIMPRESSIONISMIKS. KUNSTNIKUD ● PAUL CÉZANNE (1839 -1906) Paul Cézanne alustas romantiliste tumedate pastoossete piltidega, millel oli tihti kujutatud vägivaldseid sündmusi. 1870-ndate aastate alguses lähenes ta impressionistidele ja

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    119
    doc

    20 SAJANDI KUNST

    Teoseid: ,,Le Moulin de la Galette" (1876), ,,Näitlejatar Samary portree" (1877), ,,Tütarlaps lehvikuga" (1881), ,,Aerutajate eine" (1881). EDGAR DEGAS (1834 ­ 1917) Degas on kunstnik, kes pöörab suurt tähelepanu valguse probleemile, maalib heledate toonidega ja püüab fikseerida looduse mööduvaid ilmeid. Kuid loodus ning inimesed ei ole tema kunstis vaid ettekäändeks, Degas` maalides on tähtis ka sisuline külg. Eeskujudeks on Degas`le Courbet, Manet` ja jaapani värviline puulõige. Jaapani kunsti mõjusid on näha Degas` kompositsioonikäsitluse ja ebahariliku perspektiivikäsitluse juure. Oma piltide ainese valis ta moodsa suurlinna elust. Kõikides töödes esineb Degas pessimistliku ja külmalt kritiseeriva vaatlejana. Haarava elulisuse ja tõetruudusega kujutab ta lauljannade groteskseid poose, tegelaste inetuid ilmeid jne. Naine Degas` kunstis pole võluv meeleline olend nagu Renoir`i maalides; Degas näitab teda

    Kunstiajalugu




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun