Vastuvõtutöö (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milliseid kanaleid kliendid kasutavad ?
 
Säutsu twitteris
Rakvere Ametikool
Kristi-Leili Dreifeldt
H-I kõ
Vastuvõtutöö korraldus
Kodutöö
Juhendaja : Ülle Roodvee

Rakvere 2011

Sisukord


Sisukord 2
1. Ettevõtete infosüsteemid 3
1.1 B2B ehk business to business 3
1.1.1 B2B lahendused täna 4
1.2 B2C ehk business to consumer 4
2. Kliendihaldussüsteemid 5
2.2 Micros- Fidelio 7
2.2.1 Fidelio Front Office 7
2.2.3 Trako 8
2.3 Opera 9
2.4 Pacta Kliendihaldus 11
2.5 Kliendihaldussüsteemide sarnasused 13
2.6 Kliendihaldussüsteemide erinevused 13
3. Broneerimissüsteemid 14
3.1 Broneerimissüsteemide sarnasused 15
3.2 Broneerimissüsteemide erinevused 15
4. Kliendihaldus praktikaettevõttes 16

1. Ettevõtete infosüsteemid


Traditsioonilised e–kaubanduse mudelid on olnud B2C (business to consumer) ja B2B (business to business), millest esimene on laiemale üldsusele ehk tuntum, kuid teine vaieldamatult käibeliider.

1.1 B2B ehk business to business


B2B ehk business to business (eestikeelsena oleks vast kõige õigem öelda „firmadevaheline”) infovahetusest võime rääkida alates 1960. aastatest , mil osutus tehniliselt võimalikuks edastada andmeid erinevate ettevõtete infosüsteemide vahel. Üsna peatselt jõuti ka arusaamisele, et kui iga ettevõtte infosüsteemi arendaja lahendab andmevahetuse teema vaid temale meelepärasel viisil, jõuame olukorrani, kus tuleb omada eraldi liideseid kõigi B2B partneritega.
Seetõttu algas elektroonilise infovahetuse standardite välja töötamine, millest on näiteks kasvanud välja EDI (Electronic Data Interchange) oma paljudes erinevates vormides . Edastatava informatsiooni formaadi teema kõrval on oluline ka viis, kuidas andmed infosüsteemide vahel liiguvad - meil on praegusel internetiajastul üsna raske ette kujutada, et kunagi tuli selleks tellida eraldi andmesideliin.
On elementaarne, et B2B saab toimida ainult juhul, kui on kokku lepitud vahetatava informatsiooni formaadis . Olgu selleks siis UN/EDIFACT ( ÜRO soovituslik standard Electronic Data Interchange for Administration, Commerce and Transport) või Eesti Panga initsiatiivil fikseeritud e-arve formaat . Samas on tegelikus elus pea võimatu kogu vahetatavat informatsiooni rangelt ja kõigile ühtmoodi formaliseerida. Kuna andmeid või informatsiooni, mida ühe või teise ettevõtte infosüsteemis on vaja vastu võtta või saata, on tänu erinevale sisule lõpmatutes variatsioonides, siis tähendab tänane B2B infovahetus praktiliselt ikkagi mitmeid erinevaid spetsiifilisi liideseid ja rakendusi.
E-arve varal on ilmekas iseloomustada, kuidas B2B infovahetust üldse ette kujutatakse. Kui hulk aastaid tagasi lubati Eestis hakata raamatupidamisdokumendina aktsepteerima elektrooniliselt edastatud arveid, siis tulid meie vabariigi juhtivad pangad ja suurettevõtted kokku, et luua e-arve formaat. Samal ajal hakati praktiseerima arvete väljastamist kas PDF-faili või html-vormingusse ning neid arve saajale edastama e-posti teel.
Tundub, et oligi tegemist e-arvega, kuna paberile midagi ei trükitud ja ümbrikus postkasti ei visatud. Konservatiivsemad raamatupidajad kippusid küll nõudma ka allkirjastatud paberit, kuid nagu selgus piisas sellest, kui nad e- kirjaga saabunud arve ise välja printisid ja oma allkirjaga selle õigsust kinnitasid. Hoolimata sellest, et tänaseks on Eestis kokku lepitud e-arve formaadis, ollakse tegelikult veel kaugel tõelisest B2B infovahetusest, kui välja arvata üksikud suurettevõtted, kus on koos oma partnerite ja klientidega loodud spetsiifilised rakendused andmete vahetamiseks.
Seega võime tõdeda, et B2B infovahetuses on formaadis kokkuleppele jõudmine alles pool võitu , kuna formaat ei taga iseenesest mitte mingil moel, et andmeid tegelikult vahetama hakatakse.

1.1.1 B2B lahendused täna


Tõsiselt saame rääkida B2B infovahetusest alles siis, kui andmed jõuavad ühest infosüsteemist teise ilma inimese osaluseta. Ehk siis tõeline e-arve on selline, mis ühe ettevõtte majandusinfosüsteemis kinnitatuna alustab automaatselt teed teise ettevõtte majandusinfosüsteemi ning jõuab seal pärale vastuvõtmist ja edasist töötlemist ootava kirjena.

1.2 B2C ehk business to consumer


B2C ehk business to consumer (mõnikord ka Business-to-Customer ehk firmalt eraisikule ) näol on tegemist tehinguga ettevõtja ja tarbija vahel, mitte tehinguga ettevõtete vahel (nn B2B). Tehingu käigus pakub ettevõtja tooteid või teenuseid tarbijale interneti vahendusel. E–kaubanduse mõte seisneb sisuliselt tehingutes , kus pooled omavahel ei kohtu. B2C tehinguid iseloomustab enamasti võrdlemisi väike tehinguväärtus. Sagedasemad müügiartiklid on raamatud, muusika – ja videotooted ning tarkvara . B2C tehinguid iseloomustab veel üks tarbijaõiguslik aspekt: reeglina ei toimu selliste tehingute juures läbirääkimisi lepingu tingimuste üle ning teatavas mõttes asub müüja ostja suhtes jõupositsioonil. Lisaks online-jaemüügile on B2C kategooriasse lisandunud ka online-pangadus, reisiteenused, online oksjonid ning tervisealase teabe ja kinnisvara saidid.

2. Kliendihaldussüsteemid


2.1 Hotis Express - MAJUTUSASUTUSTE INTERNETIPÕHINE MÜÜGI, BRONEERIMISE JA KLIENDIHALDUSE SÜSTEEM.
Tellimused • Individuaal ja grupi tellimused • Majutuse , toitlustuse ja muude teenuste broneeringute registreerimine ning haldus • Tellimuskinnituste ja arvete saatmine tellijale • Dokumentide automaatne tõlkimine • Täielik online veebitellimuste haldus.
Kõik ühes • Majutuse, toitluskohtade ja teenuste hõivatust saab vaadelda nii numbriliselt kui ka graafiliselt • Teenustest saab koostada paketid , neid
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Vastuvõtutöö #1 Vastuvõtutöö #2 Vastuvõtutöö #3 Vastuvõtutöö #4 Vastuvõtutöö #5 Vastuvõtutöö #6 Vastuvõtutöö #7 Vastuvõtutöö #8 Vastuvõtutöö #9 Vastuvõtutöö #10 Vastuvõtutöö #11 Vastuvõtutöö #12 Vastuvõtutöö #13 Vastuvõtutöö #14 Vastuvõtutöö #15 Vastuvõtutöö #16 Vastuvõtutöö #17
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 17 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-10-07 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 5 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kristy1989 Õppematerjali autor

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

1072
pdf
Logistika õpik
193
docx
Turismiettevõtluse lõpueksami märksõnade konspekt
114
doc
Laondus ja veokorraldus
95
doc
KUURORDIKONTSEPTSIOONI DISAINIMINE PÄRNU LINNA NÄITEL
36
doc
Vastuvõtutöö korraldus-Kodutöö
69
doc
Turunduse eksam
288
doc
Töövihik-Laondus ja veokorraldus
575
docx
Nimetu





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !