Ületellimuste puhul külastajale ei öelda, et talle müüakse tuba, millele hetkel on tellimus juba tehtud. Ületellimine toimub siis , kui hotell võtab vastu rohkem tellimusi, kui tal on vabu tube. Ületellimuse tegemine aitab hotellil vähendada mittesaabunud ja tühistatud tellimuste tõttu tulu kaotamist. Peavad olema täpsed standardid ülemüügisituatsioonides käitumiseks, väljatöötatud perioodilised ületellimuste vastuvõtu mahud. Nt, 8% võib tellimusi rohkem vastu võtta. 15. Milliste dokumentide alusel toimub majutusettevõtte ja edasimüüja vaheline suhtlemine ? Rahvusvaheline Hotellide ja Reisibüroode vaheline suhtlemise reegllistik Hotellileping majutusettevõtte ja edasimüüja vahel. Tellimuskiri, broneerimiskiri- kinnituskiri. 16. Majutusettevõtte tulukeskused? Tulukeskuse, valdkonnad, mis müüvad klientidele erinevaid kaupu ja teenuseid. Valdkonnad,
16. Tugikeskused-teenindavad tulukeskusi ja külalisi nendega otseselt vähem kokku puutudes. 17. Majutusettevõtte horisontaalne struktuur Väikehotelli näidisstruktuur. Koosneb-majutus, toitlustusüksusest. Omanik. Info jõuab hästi kohale, tegemist on spetsialistidega, palka vähem. 18. Majutusettevõtte vertikaalne struktuur Koosneb juhatusest, teistest osakondadest.mis jagunevad omakorda.isikulikul eeskujul põhinev juhimine. Hästi palju väikeseid ülemusi. 19. Vastuvõtu osakonna dokumendid Täituvuse prognoosid, tiheduse tabelid, täituvuse päevatabelid, toateenistuse päevatöö käsk, registreerimis arhiiv. 20. Külaliste saabumiseelne kontakt majutusettevõttega Külastajad valivad välja majutusettevõtte, mida külastada. Otsust võivad mõjutada paljud tegurid- kogemus hotelliga, reklaam, teiste soovitused, asukoht, vastuvõttutöötaja profesionaalsus, hotelli teenuste ja hinnaklassi suhe. Mõjutab
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool JA 11 KÕ Anneli Raud TARKVARAUURING Arvutiõpetus Mõdriku2011 SISUKORD 1.1MS Office Kodu ja kool 2010..........................................................................................................................4 1.2MS Office Kodu ja äri 2010............................................................................................................................4 1.3MS Office Professional 2010 .........................................................................................................................5 1.4MS Professional Plus 2010.............................................................................................................................5 1.5MS Office Standard.......................................................................
puudutavad andmed hotellijuhtimissüsteemide andmebaasides. Hotellides soovivad kliendid end sagedasti ühel ajal välja registreerida ning sel perioodil on vastuvõtuletis väga kiire ja pingeline aeg. Seetõttu pakuvad hotellid ekspress- väljaregistreerimise teenust (express check-out), mis tähendab, et külastaja saab end välja registreerida ilma vastuvõtus järjekorras seismata (Abbott, Lewry 2002: 176). Samuti aitab selline teenus vähendada vastuvõtu koormust pingelisel tööajal. Ekspress-väljaregistreerimise peamiseks eesmärgiks on pakkuda külalistele täiendavat teenust ning vähendada väljaregistreerimisel vastuvõtulauas arveldamisele kuluvat aega miinimumini. Kui hotell pakub ekspress-väljaregistreerimine teenust, tehakse sisseregistreerimise käigus külastaja krediitkaardist imprinterijäljend. Külaline allkirjastab oma 6
Kliendi soovil on teostatav ka keemiline puhastus, kuid see 3 toimub majast väljas. . Tervisekeskus. Asub hotelli 7.-l korrusel, on avatud kõigile hotellis ööbivatele klientidele. Standarklassi klientidele on see teenus tasuline, sviidis ning äriklassi tubades ööbivatele klientidele tasuta. . Posti- ja kullerteenused. On korraldatud vastuvõtu kaudu. Kui hotelli tulev kiri või pakk on kliendile, siis portjeed viivad selle talle tuppa. Kui klient soovib midagi saata, siis seda aitavad teha kas vastuvõtu administraatorid. . Room Service. Hotell pakub 24h numbritubade teenindust, mille kaudu on võimalik tellida nii toite kui ka jooke. . Saun. Hotellikülastajatele on hommikusauna külastus hinna sees. Hotellis on ka veel kaks sauna, mida saab välja üürida kas siis hotelliklientidele ja ka külalistele väljastpoolt hotelli
Koostada ERD mudel, mis rahuldab all pool kirjeldatud tingimusi. Skeem tuleb joonistada ainut infoloogilisel tasemel st. olemite omadusi pole vaja kirjeldada. Aga kes seda selguse mõttes soovib teha see võib seda teha. Meil on hotelli broneerimisteenuse vahendamise veeb: www.bookit.com. Meie klientideks on ühelt poolt hotellid, kes pakuvad ööbimiskohti ja teiselt poolt eraisikud, kes broneerivad ööbimiskohti ja lähevad hotelli lõpuks ka ööbima. Hotellide omanikud saavad meile ennast klientideks registreerida. Hotellide omanikud on juriidilised isikud: ettevõtted või FIE-d (füüsilisest isikust ettevõtjad). Iga registreerinud juriidiline isik registreerib endale üks kuni mitu kasutajat. Kasutajatest mõned on administraator-kasutajad, kes saavad hallata teisi kasutajaid ja hotellide kirjeldusi. Iga omaniku kasutajad saavad tegeleda ainult selle kasutaja hotellidega - ühel omanikul võib olla mitu hotelli. Üks füüsiline isik oma andmetega saab olla baasis registree
koostöös üldehituse projektijuhiga lahendada ka kõik ehituslikud mured. Seetõttu ongi Hotellis Dzingel majapidamise koostöö hoolduse ja parkla vahel äärmiselt suuremahuline ja maja heaoluga arvestades tähtis. Toitlustusosakond - Dzingel restorani tööks on pakkuda igapäevaselt hotelli klientidele toitlustust ning samuti toitlustust ka klientidele väljastpoolt. Restorani tööd korraldab toitlustusjuht ning toimub tihe koostöö vastuvõtu ja müügiosakonnaga, et saada teada kui palju on hotellis kliente, keda on vaja toitlustada. Restoranis on võimalik korraldada nii suuremaid kui ka väiksemaid üritusi. Raamatupidamisosakond tegeleb peamiselt arvete koostamisega, väljastamise ja maksmisega, ettevõtte finantsjuhtimisega, aasta- ja vahearuannete koostamisega, palkade arvestamisega ja ülekandmisega, samuti jälgitakse, kas on laekunud hotellile ettemaksud ja vajadusel saadetakse meeldetuletusi.
INFOSÜSTEEMID Loeng1 Rahaliste IT vahendite kasutamine pole põhjendatud ettevõtte eesmärgil. ITIL CoBit 2002-2003 tekkis infosüst. metoodika. Kujunes välja tarkvarade kasutamis metoodika. 4 võimast ülemaailmset muutust ettevõtetes 1. Globaliseerumine ka majanduslik. Ebay,amazon,alibaba. Turg on globaliseerunud. Konkurents maailmaturul. Tekkisid globaal tarnimissüst.-d. 2. Tootmise automatiseerimine võimaldab kiiresti toota piiramatu arvu tooteid. Vaja spetsialiste. Tootmine on muutunud teadmistepõhiseks. Tootmine alguses ja hiljem on hinnapoolest sama. Arendus ja reklaam on tasutud ja poole aasta pärast toode poole odavam. Eluiga lühike. 3. Ettevõtete toote turuletoomine. Toote turuletoomine kiirendab uue toote arenduse ja turule toomist. Produkt vananeb moraalselt juba valmistamiseajal 4. E-firmade rajamised Intranet- ettevõtte siseseks kasutamiseks.
Kõik kommentaarid