Kes
on klassis vasakukäelised? 20.05.2015
Keda
nimetatakse vasakukäeliseks?
Kuigi
üha rohkem hakatakse vasakukäelistele pöörama tähelepanu ja
arvestama nendega, valmistades näiteks tööriistu vasakukäelistele,
on neil siiski meie läänelikus ühiskonnas väga raske hakkama
saada. Seda märkame me näiteks, kui vasakukäeline hakkab
tervituseks teisele kätt andma. Veel selgemini väljendub see meie
kõnepruugis, kus sõna „vasak“ on peaaegu alati negatiivses
toonis, seda võib lugeda isegi alaväärseks. Vasakpoolsusega seotud negatiivsus jõudis haripunkti kristlikus liturgias 3. Ja 4.
Sajandil. Sellest ajast on negatiivne hoiak vasakpoolsuse kohta
sügavalt tunginud inimeste mütoloogilistesse ettekujutustesse, ja
veel tänapäevalgi on paljude keeltes väljendeid, milles sõna
läbiviidus uuringutest selgub, et vasakukäelisi poisse on 2-3 korda rohkem kui vasakukäelisi tüdrukuid. (Kula 2007, 66) Kiviajal olid olemas tööriistad nii paremakäelistele kui ka vasakukäelistele. Varasemates kultuurides ilmusid nii paremalt vasakule minevad kirjad (nt. heebrea ja araabia kiri) kui ka vasakult paremale minevad kirjad (nt. kreeka kiri alates 5. sajandist ja bengali ehk tiibeti kiri). Kujunemine Vasakukäelisus saab alguse ajupoolkerade funktsioonide kujunemise käigus. Mõlemad vanemad on paremakäelised, - keskmiselt 9% lastest vasakukäelised; Üks vanematest on vasaku- ja teine paremakäeline - umbes 19%. Mõlemad vanemad on paremakäelised – 26% Jagunemine 1. Loomulik vasakukäelisus on enamasti kaasa sündinud. 2. Sunnitud vasakukäelisus (sünnitrauma või elu jooksul saadud vigastuse tagajärjel – nt parema ajupoolkera kahjustuste või
..................23 3.1.8Vasakukäelisus kui eelis............................................................................................23 3.1.9Õpiraskuste esinemine õpilaste seas.........................................................................24 3.1.10Vasakukäelisuse märkamine...................................................................................24 2 SISSEJUHATUS Uurimistöö teemaks on valitud vasakukäelisus ning sellega seotud probleemid. Teema valik on tingitud töö autori vasakukäelisusest ning sellega kaasnenud probleemidest ja takistustest teatud kooliastmetes. Samuti on leitud, et antud teemaga on hea välja tuua teadmisi, mis oleks kasuks koolile ning õpilastele. Uurimistöö hüpoteese on kolm. 1. Vasakukäelistel õpilastel esineb raskusi ainetundides tänu käelisusele peamiselt alg- ja põhikoolis. 2. Vasakukäelisus keskkooli õpilasi enam ei mõjuta. 3
Lähte Ühisgümnaasium Vasakukäelisus referaat Koostaja: Juhendaja: Sissejuhatus Kas vasakukäelisus on häbiplekk või mingi viga, mida tuleb võimalikult varakult ära muuta, või kas vasakukäelisus on jumala kingitus, mis annab inimesele erilise oskuse? Käelisus väljendab teatud rõhuasetust inimese ajus, ja nii viib massiivne sekkumine domineeriva käe kasutamisse ka sageli suurtele häiretele peaajus. See tähendab, et vasakukäelisi ei ole mõtekas ümber õpetada paremakäelisteks. Selle tagajärjeks võivad tekkida primaarsed ja sekundaarsed häired. Primaarsete tahajärgede hulka kuuluvad keskendumishäired, mäluhäired, probleemid lugemise ja õigekirjaga, häired rääkismisel, isegi kokutamine. Primaarsetest tagajärgedest võib
CorpusCollosumi l’bilõikamine jUHTIMIUURING: (vt slaid!) eraldab 2 HF-d. Paremal parietaalsagara (PS) ehk kiirusagara tagumise osa kahjustus. (parem ajupoolkera on ..1.28 m! Ja parem muutus eufooriliseks. Käelisus – (k/s). Tegelt 70% vasakukäelistets natuke parem ruumitaju). Võisid jääda ka ruumitajuhääired kõnekeskus on vaskaulpool ja 15% mõlemal pool. Tgelt suured populatsioonuuringu nädianud – mehi vas käelisi on .. (1.31 m) Ülidselt, et vasakukäelisel tüdrukutle prboleeme....
Kõik kommentaarid