Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Varajane sekkumine Soomes - referaat (1)

1 Hindamata
Punktid
Varajane sekkumine Soomes - referaat #1 Varajane sekkumine Soomes - referaat #2 Varajane sekkumine Soomes - referaat #3 Varajane sekkumine Soomes - referaat #4 Varajane sekkumine Soomes - referaat #5
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-12-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 86 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor sirlev1990 Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
18
docx

ERIVAJADUSTEGA LASTE ARENGU TOETAMINE ENNE KOOLIIGA

ERIVAJADUSTEGA LASTE ARENGU TOETAMINE ENNE KOOLIIGA Erivajadustega laps vanuses 0-8 aastat, arengukeskkonna mõjutegurid. Eripedagoogika kui erinevad metoodikad mitte-eakohase arenguga laste õpetamise jaoks. 0 – 1 a. – imik. 1st on vastsündinu. Kooli tuleb panna kui lapls saab 1 okt seitsmeks. Sekkumine 2.aastast , kuna enne toimub kohandamine keskkonnaga. Tavaline areng : Juhtiv psüühiline protsess 0-4a : taju (uurimiskäitumine, mitmekesised mänguasjad) 5-7a ; mälu (piisab pildimaterjalist) Algklassides : verbaalne mõtlemine Juhtiv tegevus – selle kaudu laps õpib, hõlmab arengu terviklikult (L. Võgotski koolkond) 0-1a emotsionaalne suhtlemine täiskasvanuga (nõustada kõige lähed. täiskasvanut)

Psühholoogia
thumbnail
12
docx

Erivajadustega laste arengu toetamine enne kooliiga konspekt

• väikelapse iga (1–3 a) – esemeline tegevus, • koolieelne iga (3–7 a) – rollimäng 2.Varajase sekkumise mõiste, eesmärgid ja põhimõtted. Varajase sekkumise (ingl early intervention) all mõeldakse riskifaktoriga sündinud laste arengu jälgimist, erivajadustega laste võimalikult varajast märkamist, mahajäänud või enamarenenud valdkondade (nt füüsiline, sotsiaalne, kognitiivne areng) hindamist ja sobiva arendustöö planeerimist ning teostamist. Seega hõlmab mõiste varajane sekkumine erinevaid tegevusi 0–7 a lapse ja tema perekonnaga ja eeldab tihedat koostööd partnerite (arstid, psühholoogid, pedagoogid, lapsevanemad jt) vahel. Varajase sekkumise eesmärgiks on kaasa aidata erivajadustega lapse võimetekohasele arengule ja toetada lapse perekonda. Lapse arenguks on vajalikud erivajadusest tulenevad lisatingimused (spetsialistid, teenused, abivahendid) ja sisuliselt erineva rõhuasetusega arendustegevus. Varajase sekkumise planeerimisel ja elluviimisel tuleb arvestada

Eripedagoogika
thumbnail
40
docx

Vaimupuue, õpimapp

...............................................................................................6 1.3.Põhjused............................................................................................................................7 1.4.Kui inimesel on vaimupuue..............................................................................................8 2.VAIMUPUUEGA LAPS LASTEAIAS.................................................................................10 2.1.Varajane sekkumine........................................................................................................10 2.2.Arendustegevus...............................................................................................................11 2.3.Individuaalne arenduskava..............................................................................................12 2.4.Psühhosensoorne treening, mootoorika treening ja kommunikatsioon...........................14 KOKKUVÕTE..............

Kasvatusteadus
thumbnail
48
docx

ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1

mõtlemine) ja kõne madalam arengutase; tunde- ja tahteelu haired; nõrk motivatsioon; motoorika mahajäämus. AEV LASTE ÕPETAMISE JA ABISTAMISVÕTETE SÜSTEEM 1. koostegevus (lapse käte juhtimine), 2. osutava viipe kasutamine, 3. täiskasvanu tegevuse jäljendamine, 4. näidise kasutamine, 5. sõnalise kirjelduse või korralduse kasutamine. Lapse iseseisvus peab järjest suurenema ning abivajadus vähenema.     VARAJANE MÄRKAMINE JA TEATAMINE 1. Mida varasemas eas lapse probleeme ja iseärasusi märgata ning nendega tegeleda, seda paremad on selle lapse jaoks tulevikuväljavaated. 2. Ka näiliselt hoolimatud vanemad soovivad tavaliselt oma lastele head, kuid nad ei oska lapse emotsionaalseid vajadusi rahuldada - positiivse toetuse korral on nad enamasti võimelised muutuma. 3. Tuleb arvestada, et diagnoos võib olla perele šokeeriv ning kohanemine võtab aega, seetõttu tasub

Alushariduse pedagoog
thumbnail
103
pdf

Lastekaitse seaduse hindamine

...... 37 4.1.3. Atesteerimiste korraldamine ............................................................................................... 39 4.1.4. Täiendkoolituste ja töönõustamiste korraldamine .............................................................. 40 4.2 Hinnang LKS-is sisalduvatele meetmetele .................................................................................... 42 4.2.1. Varane märkamine ja õige(aegne) sekkumine ..................................................................... 43 4.2.2. Laste tagasiaitamine (bioloogilisse) perekonda ................................................................... 48 4.2.3. Laste väärtustamine ............................................................................................................. 50 4.2.4. Laste väärkohtlemise vältimine........................................................................

Sotsiaalse analüüsi alused
thumbnail
109
doc

Rehabilitatsiooni portfoolio kokkuvõte

selle süvenemise ennetamine · Med.reh. tugineb puude meditsiinilisele käsitlusele, kus puuet nähakse isiku probleemina, mille on põhjustanud haigus, trauma või muu tervisehäire. · Ravitakse inimest, kellel vastav probleem esineb. Meditsiinilises protsessis on rõhuasetus professionaali tegevusel (Kiik et al, 1999). · Eduka rehabilitatsiooni eelduseks on täpne diagnoos ja varane/õigeaegne sekkumine. Meditsiiniline rehabilitatsioon (ja taastusravi): HINDAMINE: tervislik seisund, funktsioonihäired ja nende parandamise võimalused. Rehabilitatsioonimeeskond, taastusravimeeskond ­ (taastus)arst, sotsiaaltöötaja, füsioterapeut, tegevusterapeut, psühholoog, logopeed ­ erinevate spetsialistide hinnang ­ TEENUSTE OSUTAMINE: reh.raames meditsiiniteenuseid ei osutata (v.a hindamine ja nõustamine). Haigekassa tasub taastusravi eest, kui see on osutatud kindlatel

Rehabilitatsiooni teooriad, meetodid ja korraldus
thumbnail
30
odt

Erivajadustega laste psühholoogia alused (TÜ baka eksami kordamisküsimused)

Õpiraskustega lapsed tulevad toime tavaõppekava alusel. Vaimupuudega ei tule.  …meelepuudeid – kergemad meelepuuded nt prillide puudumine, kergem kuulmislangus võib jääda tähelepanuta 15 NB! Terminit õpiraskused kasutatakse sageli ka laiemas tähenduses – lapsel on õppimises probleemid ükskõik mis põhjusel. Tuleb vahet teha, millest räägitakse, kuna sekkumine ja õpetamine on erinev, tuleb põhjus välja selgitada. Õpiraskuste põhjused Üldised õpiraskused Spetsiifilised õpiraskused AJU Mõlemale iseloomulik, et kahjustus ei ole väga tõsine ja võib olla ajukuvamis meetoditega raskesti tuvastatav. Difuusne, üle kogu aju Koldeline, nii morfoloogia kui

Eripedagoogika
thumbnail
37
pdf

Lapsehoidja koolituse eksami küsimused-vastused

● Haavast on näha luude otsi ● Jäseme tugev valu, turse, kuju muutus ● Ebanormaalne liikuvus, verevalum 11. Kuidas toimin liigese nikastuse korral? ● Külma panna peale (verevalumi ja tursete vähendamiseks) ● Kompressioon (õrnalt rõhuv side, elastiksideme puudusel sobib ka tavaline side ) ● Kõrgemale ( turse vähendamiseks asetada jäse kõrgemale ) ● Helistamine 112 või kannatanu viimine traumapunkti , sest nende traumade korral on enamasti vajalik kirurgiline sekkumine. 12. Kuidas toimin kuumarabanduse või ülekuumenemise korral? Toimeta kannatanu varjulisse, jahedasse kohta või kuumaallikast eemale kergelt tõstetud pea ja ülakehaga lamama ● Võta pealisriided seljast ● Tehke kannatanu külma veega märjaks ja lehvitage talle tuult ● Aseta laubale ja kuklale külmad mähised ● Jahuta kaenlaaluseid ja kubemepiirkonda külmade märgade mähistega ● Anna kannatanule lonkshaaval juua külma vett

Kategoriseerimata




Kommentaarid (1)

Triinuce profiilipilt
Triinuce: Väga sisukas.
07:24 28-11-2014



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun