Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Vaimuelu Eestis varauusajal (1)

1 HALB
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Lõik failist

Vaimuelu Eestis
varauusajal
Kohtla-Järve Järve Vene
Gümnaasium
Julia Smirnova
10.B
· Alates 14. sajandi esimesest
poolest on linnaelu varasemast
tunduvalt paremini jälgitav
kirjalikes allikates. Suurenes
kodanikkond, ehitati välja
linnakindlustused ja
tänavatevõrk. Majandustõus
peegeldus ka mõningates
tähelepanuväärsemates
üksiküritustes. Üheks
niisuguseks ettevõtmiseks oli
Pirita kloostri rajamine Tallinna
lähistele 1407. aastal.
· Klooster asutati Lõuna-

Vasakule Paremale
Vaimuelu Eestis varauusajal #1 Vaimuelu Eestis varauusajal #2 Vaimuelu Eestis varauusajal #3 Vaimuelu Eestis varauusajal #4 Vaimuelu Eestis varauusajal #5 Vaimuelu Eestis varauusajal #6 Vaimuelu Eestis varauusajal #7 Vaimuelu Eestis varauusajal #8 Vaimuelu Eestis varauusajal #9 Vaimuelu Eestis varauusajal #10 Vaimuelu Eestis varauusajal #11 Vaimuelu Eestis varauusajal #12 Vaimuelu Eestis varauusajal #13
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 13 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-12-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 11 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Julia Smirnova Õppematerjali autor
Slideshow

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
12
docx

Kirikute ja kloostrite teke ning tegevus keskaegses Eestis

linnade järel koos piiskoppidega kolmandaks-neljandaks majanduslikuks ja ideoloogiliseks jõuks keskaegsel Eestimaal. Samasugust rolli etendasid kloostrid ka keskaegses ehituspärandis, olles vaieldamatult üks ehituskunstilisi dominante nii 3 linnaansamblis kui ka maastikupildis. Oli ju dominiiklaste kloostrikirik pikim (67 m) sakraalhoone Eestis, Pirita kirik oma 1360 m suuruse põrandapinna aga mahult suurim 2 paearhitektuuri alal. Suurimate omataoliste hulgas Liivimaal olid ka tsistertslaste linnuskloostrid Kärknas ja Padisel. Luterlikust liikumisest tulenenud reformatsiooni (1524) elasid kloostrid üle erinevalt. Vahetult selle käigus aeti laiali, rüüstati ja suleti dominiiklase kloostrikonvendid Tallinnas, Tartus ja Narvas. Sama saatus tabas ka Tartu frantsisklasi.

Kultuuriajalugu
thumbnail
6
rtf

keskaeg: Mungaordud Eestis

arengusse on andnud dominiiklased Albertus Magnus, Thomas Aquinost ja Meister Eckhart. Ka ehituskunstis etendasid dominiiklased märkimisväärset osa. Kirikud ehitati suured, et võimalikult palju inimesi mahuks jutlust kuulama.Kloostrid ehitasid nad tavaliselt linna rahvarohketesse piirkondadesse,et rahvaga tihedalt suhelda. Dominikaanlased tegelesid kõikjal misjoniga, seega on arusaadav, et nende ordu oli üks esimesi, mis alustas tegevust ka Eestis. Nende jõudmist Liivimaale vaid kümmekond aastat pärast ordu teket võib pidada Modena Wilhelmi tegevuse tulemuseks. Wilhelm oli ise kohtunud Püha Dominicusega ning paistis silma eriti agara ordu toetajana. Nii Tallinna kui ka Riia dominiiklaste kloostrid rajati 1220. aastate lõpul ­ 1230. aastate algul just tema algatusel. Kuigi need esialgsed kloostrid ei jäänud püsima, ei loobunud ordu keerulistest poliitilistest oludest hoolimata misjonitegevusest Liivimaal ning alates 13.

Ajalugu



Meedia

Kommentaarid (1)

paulnael profiilipilt
paulnael: Materjal pole eriti mahukas
20:42 31-01-2013



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun