Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Vaimse võimekuse kontseptsioonid (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas mõõta vaimset pingutust?
  • Mida rakendab lahendamiseks?
  • Millise infoga on tegemist?
  • Milleni viib operatsiooni rakendamine ?

Lõik failist

Vaimse võimekuse kontseptsioonid
I Ülevaade probleemidest
1. Kontseptsioonide ja mõõtmise probleem.
  • Psühhomeetria
    intelligentsustestid & IQ
    valiidsus
    1.2. Üldintelligentsus vs intelligentsuse vormid
    moodulid
    praktiline intelligentsus
    haridus ja vaimsed võimed
  • Vaimsed võimed ja kultuur
    sotsialiseerumine
    naiivne kontsepsioon võimetest
  • Areng ja vaimsed võimed
    Piaget, Võgotski
    staadiumid, “dünaamiline” testimine
  • Bioloogiline lähenemine
    aju anatoomia ja füsioloogia
    2. Intelligentsustestide reliaabluse probleem
  • Testide reliaablus
    IQ ja vanuselised muutused (kuni 18 punkti)
    madal korrelatsioon (keskmine r =.36)
    2.2. Testide ennustav valiidsus
    IQ ja akadeemiline edukus (keskmine r = .50 )
    IQ ja hariduse kestvus ( keskmine r = .55)
    IQ ja vanemate SES
    IQ ja professionaalne edukus (keskmine r = .30 kuni .50)
    IQ ja asotsiaalsus (keskmine r = -.20 )
  • IQ ja infotöötlus
    IQ ja kognitiivsed protsessid
    IQ ja reaktsiooniaeg (keskmine r = -.30)
    IQ ja vaatlusaeg ( keskmine r = -30 )
    IQ ja VEP
    3. Pärilikkus ja intelligentsus
    3.1.Pärilikkuse ja keskkonna interaktsioon
    pärilikkuse
  • Vasakule Paremale
    Vaimse võimekuse kontseptsioonid #1 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #2 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #3 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #4 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #5 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #6 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #7 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #8 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #9 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #10 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #11 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #12 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #13 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #14 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #15 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #16 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #17 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #18 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #19 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #20 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #21 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #22 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #23 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #24 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #25 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #26 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #27 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #28 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #29 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #30 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #31 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #32 Vaimse võimekuse kontseptsioonid #33
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 33 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2013-10-17 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 17 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor ksbajeva Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    33
    doc

    Vaimse võimekuse kontseptsioonid

    Hermann Ebbinghaus (1850-1909) 1895 a. Breslau koolilapsed - väsimus Kas hommikused või õhtused tunnid? Kas muuta koolitundide sisu või mitte? Über eine neue Methode zur Prüfung geistiger Fähigkeiten und ihre Anwendung bei Schulkindern. Zeitschrift für Psychologie und Physiologie der Sinnesorgane, 1897, 13, S. 401-459. Probleem: kuidas mõõta vaimset pingutust? väsimus ja taktiilne tundlikkus psühhofüüsika ja kognitiivsed protsessid I. Vaimse võimekuse määratlus taiplikkus, mõistmine, elementidest terviku loomine II. Meetod vaimse väsimuse mõõtmiseks Tekst, milles puudusid tähed Lünktest completion test õiged tähed, valed tähed, märkimata tähed. Alfred Binet (1857-1911) Alfred Binet et Victor Henri. La psychologie individuelle. L'Année psychologique, 1895, 2, 411- 465. Victor Henri (1872-1940) individuaalspsühholoogia: kaks olulist probleemi:

    Isiksusepsühholoogia
    thumbnail
    178
    docx

    ISIKSUSEPSÜHHOLOOGIA

    ISIKSUSEPSÜHHOLOOGIA I eksam 22.mai kell 16.15-17.30, M-22 eksam II eksam 4.juuni III aeg sügissemestri vahenädalal. I LOENG I TEOORIA  Teooria komponendid: ühik, postulaadid, ennustused, hüpoteesid.  Teooria headus: koherentsus, relevantsus, piisavus, ökonoomsus, lihtsus.  Metateooria. – teooriate teooriad. Ühikuga alustatakse mudeli loomist. Selleks on käitumine või püsijoon (ajas muutumatu). Postulaadid – „mis siis tuleb kui..“ Teooria headus: llihtne, ei sisalda kõiksust, mittevastuoluline, teeb mõõdetavaid ennustusi. 2. ISIKSUSE TEOORIAD.  Filosoofilised eeldused: - Determinism. - Pärilikkus. Keskkond muudab pärilikkuse poolt determineeritud skeeme. - Unikaalsus. - Proaktiivsus. Isiksus on aktiivne. - Teaduslikkuse printsiip. 3. ISIKSUSE KIRJELDAMINE:  Nomoteetiline lähenemine – samad isiksuse jooned, erinevus vaid joonte väljenduses. Saavutame võimaluse, et saame

    Isiksusepsühholoogia
    thumbnail
    34
    doc

    I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid

    Soolised erinevused: evolutsioonilised põhjused II Vaimsed võimed, vanus ja sotsiaalsed tegurid 1. Vanus ja vaimsed võimed · Verbaalsed ja ruumilised võimed: tõus (25-46), langus (60- 81), kiire langus (>81) · Numbrilised, sõnavoolavuse ja arusaamise võimed (R, W, N) stabiilsus(<53), langus (53- 74), kiire langus (>74) Sooline erinevus F : gf halveneb varasemas eas M: gc halveneb varasemas eas Võimekuse tipp WAIS: Verbaalsete võimete tipp - 20-25a Mitteverbaalsete tipp - 16-18a Terminal drop kognitiivne keerukus 10 viimase eluaasta kirjad (F. Kafka, L. Carroll, S. Freud, G. Flaubert etc.) pikaajaline haigus (5 aastat enne surma) äkksurm (1 aasta enne surma) Vanus ja loovus Konvergentne & divergentne mõtlemine: Word Fluency: sõnade genereerimine, mis sisaldab etteantud tähte

    Isiksusepsühholoogia
    thumbnail
    34
    doc

    I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid

    Soolised erinevused: evolutsioonilised põhjused II Vaimsed võimed, vanus ja sotsiaalsed tegurid 1. Vanus ja vaimsed võimed · Verbaalsed ja ruumilised võimed: tõus (25-46), langus (60- 81), kiire langus (>81) · Numbrilised, sõnavoolavuse ja arusaamise võimed (R, W, N) stabiilsus(<53), langus (53- 74), kiire langus (>74) Sooline erinevus F : gf halveneb varasemas eas M: gc halveneb varasemas eas Võimekuse tipp WAIS: Verbaalsete võimete tipp - 20-25a Mitteverbaalsete tipp - 16-18a Terminal drop kognitiivne keerukus 10 viimase eluaasta kirjad (F. Kafka, L. Carroll, S. Freud, G. Flaubert etc.) pikaajaline haigus (5 aastat enne surma) äkksurm (1 aasta enne surma) Vanus ja loovus Konvergentne & divergentne mõtlemine: Word Fluency: sõnade genereerimine, mis sisaldab etteantud tähte

    Isiksusepsühholoogia
    thumbnail
    25
    pdf

    Individuaalsete erinevuste psühholoogia

    Intelligentsuse uurimise peamised eesmärgid (1) inimeste võimete erinevuste täpne ja süstemaatiline kirjeldamine · mida täpsemat pilti on vaja, seda spetsiifilisemaid võimeid tuleb vaadata (2) välja selgitada, millised on inimeste võimete erinevuste tagajärjed ­ mida teistest paremad võimed inimesele annavad ehk miks ja kuidas on intelligentsus üldse oluline · elukäigu mõttes oluliseim g ehk üldvõimekus (3) mõista, millest inimeste võimete erinevused tulenevad Vaimse võimekuse testide rakendamise valdkonnad · kooliküpsuse hindamine · karjäärinõustamine · sisseastumiskatsed · personalivalik · kliiniline psühholoogia, vaimse alaarengu diagnostika ... Rohkelt segadust määratlemisel Inimesed erinevad oma võime poolest: · mõista keerulisi ideid · kohaneda kiirelt keskkondlike muutustega · õppida kogemusest · mõtelda üldistes kategooriates · jõuda kiiresti probleemide lahenduseni

    Enesejuhtimine
    thumbnail
    25
    docx

    Individuaalsete erinevuste psühholoogia

    Enesekohased väited - Valikvastustega küsimustikud - Vabad enesekirjeldused Teiste isikute väited Käitumine - Eksperimendid - Käitumise kirjeldused - Käitumise faktilised tulemused Kognitiivsed protsessid - Taju ’kallakud’ või ’nihked - Assotsiatsioonid Bioloogilised protsessid - Ajukuvamised - Farmakoloogia - Geenid Teadmised, arvamused oskused - Sotsiaalsed oskused - Arvamused jms isiksuse kohta Vaimse võimekuse mõõtmine - IQ testid – grupi- ja individuaaltestid - Kognitiivsed protsessid – ülesande lahenduskäik; vastmisaeg - Bioloogilised protsessid – aju mõõtmine ja ajukuvamine, geenid - Väited ja hinnanugd – enesekohased, tuttavate, õpetajate Individuaalsete erinevuste tähtsus - Kliiniline hindamin - Personalivalik ja -nõustamine - Tervisekäiutmine – mõju tervisele - Saavutus- ja võimetetestid hariduses

    Individuaalsete erinevuste psühholoogia
    thumbnail
    10
    docx

    Õpilaste vaimsete võimete mõõtmine (vaimsete võimete testid), selle eesmärgid ja võimalused

    seejuures mõjutades negatiivselt tema haridust ja toimetulekut (ibid.). 1905. aastal välja antud skaala panigi aluse esimesele intelligentsustestile, mida algselt nimetati selle loojate järgi Binet-Simon'i intelligentsustestiks. See koosnes 30 testist, mis olid reastatud raskusastme järgi. Esimene neist nägi ette, et laps jälgiks silmadega põlevat tikku (Reynolds & Kamphaus, 1990, lk 5). Testide liigid Tänapäeval eristatakse üldise vaimse võimekuse, spetsiifiliste võimete ning oskuste ja teadmiste teste (Allik jt., 2002, lk 205). Üldise vaimse võimekuse testid on kasutusel personalivaliku ja akadeemilise õppe juures, kus toimetulek sõltub üldisest kohanemis- ja õppimisvõimest. Spetsiifilise võimekuse testid mõõdavad kitsamat võimekust või laiemalt võttes spetsiifilsite oskuste omandamise potentsiaali, mis on teatud elukutse või valdkonna juures otseselt vajalik tööülesannete edukaks täitmiseks

    Pedagoogika
    thumbnail
    12
    odt

    MOTIVATSIOON JA EMOTSIOONID

    23 *lapsed, vanemad .49 *mittesugulased, lahus kasvanud .00 KAKSIKUTE MEETOD * ühemunakaksikud (genotüübi kattuvus 100%) ja erimunakaksikud (50%) *ühemunakaksikud koos kasvanud .86 *erimunakaksikus koos kasvanud .60 *õed-vennad koos kasvanud .47 TESTI PUHUL ON OLULINE - standardiseerimine - sooritus varasema valimi normidega võrreldes - reliaablus - valiidsus INTELLIGENTSUSE MÕÕTMISEST - üldine vaimne võimekus *kliinilised testid - spetsiifiliste võimekuste testid *akadeemilise võimekuse testid *sooritustestid - praeguseks on rohkem levinud David Wechsleri poolt loodud skaala WAIS ja WISC *verbaalne ja toiminguline * WAIS-IV *WISC *WPPSI NÄITED - verbaalsed alatestid: *mõõdavad üldist arusaamist – miks on suitsetamine tervisele kahjulik? *mõõdavad informeeritust – mitu päeva on aastas? - sõnaliste aritmeetikaülesannete lahendamine – kui pliiats maksab 63 krooni... jne *Kaufman Assessment Battery for Children (K-ABC) - samaaegne vs järjestikune infotöötlus

    Psühholoogia




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun