Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

VÕGOTSKI, ELKONINI JA PIAGET`I MÄNGU ARENGU TEOORIA (2)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist


TALLINNA ÜLIKOOL
Rakvere kolledž
Õpetajakoolituse osakond
AP 2 KÕ
Maie Müürsepp
VÕGOTSKI, ELKONINI JA PIAGET`I MÄNGU ARENGU TEOORIAD
Referaat


Juhendaja : Lehte Tuuling
Rakvere 2009
SISUKORD
SISSEJUHATUS…………………………………………………………………………....3
  • DANIIL ELKONIN …………………………………………………………………….4
  • Elulugu……………………………………………………………………………..4
  • Elkonin mängust……………………………………………………………………4
  • Esemeline tegevus………………………………………………………………….5
  • Mängu arengu aspektid…………………………………………………………….5
  • Rollimäng…………………………………………………………………………..6
  • LEV VÕGOTSKI……………………………………………………………………….8
    2.1 Elulugu……………………………………………………………………………..8
    2.2 Võgotski mängust…………………………………………………………………..8
    2.3 Kujutlusmäng……………………………………………………………………....9
    2.4 Sotsiaalne kompetentsus mängus…………………………………………………10
    2.5 Mängu ja arengu seos……………………………………………………………..10
    3 JEAN PIAGET………………………………………………………………………...11
    3.1 Elulugu……………………………………………………………………………11
    3.2 Piaget mängust……………………………………………………………………12
    3.3 Harjutusmäng……………………………………………………………………..13
    3.4 Sümbolmäng ehk kujutlusmäng…………………………………………………..14
    3.5 Reeglitega mäng…………………………………………………………………..15
    4 KOKKUVÕTE TEOORIATEST ……………………………………………………...16
    KOKKUVÕTE…………………………………………………………………………….17
    ALLIKAD…………………………………………………………………………………18

    SISSEJUHATUS
    Mäng on lapse elu sisu ja talle kõige loomulikum viis end väljendada. Oskus mängida näitab kõige paremini lapse arengutaset . Mängu kaudu hakkab laps maailma mõistma ja omandab uut ning kinnistab õpitut. Mängides õpib laps suhtlema eakaaslastega, omandab sotsiaalseid kogemusi ja käitumisreegleid. Mängimisel on mitmekülgne mõju lapse füüsilisele ning psüühilisele arengule.
    Mäng on läbi aastate olnud nähtus, mis on pälvinud pedagoogide, psühholoogide ja filosoofide tähelepanu. On püütud selgitada mängu olemust ja eesmärke ning toodud välja mängu iseloomustavaid jooni. On loodud erinevaid mänguteooriaid, mis käsitlevad mängu mõnevõrra erinevalt.
    Oma töös annangi ülevaate Võgotski, Elkonini ja Piaget`i mängu arengu teooriatest ja sellest, mida on ühist ja mida erinevat nendes teooriates.

    ELKONIN
    Elulugu
    Daniil Elkonin ( 1904 -1984) sündis Poltava kubermangus , ta õppis Poltava gümnaasiumis ja Alexander Herzeni nim. Leningradi Pedagoogilise Instituudis. Ta on töötanud selle instituudis alates 1929 aastast ,kus tema töö teemaks olid (koostöös Võgotskiga) probleemid, mis kajastasid laste mängu. Pärast lüüasaamist pedaloogias 1937 a. töötas ta alglasside õpetajana ühes Leningradi koolis ,õpetas Pedagoogilise Instituudis, andis välja vene keeleõpikuid Kaug-Siberi rahvastele.. Aastal 1940 kaitses ta doktorikraadi väitekirja.
    Pärast Suure Isamaasõja lõppu (veetis rindel, oli autasustatud ordenite ja medalitega), andis ta psühholoogiat Nõukogude Armee Sõjalis-pedagoogilises Instituudis. 1953 aastal Elkonin demobiliseerub armeest kolonelleitnanti auastmes
  • Vasakule Paremale
    VÕGOTSKI-ELKONINI JA PIAGET I MÄNGU ARENGU TEOORIA #1 VÕGOTSKI-ELKONINI JA PIAGET I MÄNGU ARENGU TEOORIA #2 VÕGOTSKI-ELKONINI JA PIAGET I MÄNGU ARENGU TEOORIA #3 VÕGOTSKI-ELKONINI JA PIAGET I MÄNGU ARENGU TEOORIA #4 VÕGOTSKI-ELKONINI JA PIAGET I MÄNGU ARENGU TEOORIA #5 VÕGOTSKI-ELKONINI JA PIAGET I MÄNGU ARENGU TEOORIA #6 VÕGOTSKI-ELKONINI JA PIAGET I MÄNGU ARENGU TEOORIA #7 VÕGOTSKI-ELKONINI JA PIAGET I MÄNGU ARENGU TEOORIA #8 VÕGOTSKI-ELKONINI JA PIAGET I MÄNGU ARENGU TEOORIA #9 VÕGOTSKI-ELKONINI JA PIAGET I MÄNGU ARENGU TEOORIA #10 VÕGOTSKI-ELKONINI JA PIAGET I MÄNGU ARENGU TEOORIA #11 VÕGOTSKI-ELKONINI JA PIAGET I MÄNGU ARENGU TEOORIA #12 VÕGOTSKI-ELKONINI JA PIAGET I MÄNGU ARENGU TEOORIA #13 VÕGOTSKI-ELKONINI JA PIAGET I MÄNGU ARENGU TEOORIA #14 VÕGOTSKI-ELKONINI JA PIAGET I MÄNGU ARENGU TEOORIA #15 VÕGOTSKI-ELKONINI JA PIAGET I MÄNGU ARENGU TEOORIA #16 VÕGOTSKI-ELKONINI JA PIAGET I MÄNGU ARENGU TEOORIA #17 VÕGOTSKI-ELKONINI JA PIAGET I MÄNGU ARENGU TEOORIA #18 VÕGOTSKI-ELKONINI JA PIAGET I MÄNGU ARENGU TEOORIA #19
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 19 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2011-01-25 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 179 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor kama37 Õppematerjali autor
    Mänguteooriate referaat

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    7
    doc

    VÕGOTSKI, PIAGET JA ELKONENI MÄNGU ARENGU TEOORIAD

    TALLINNA ÜLIKOOL Rakvere kolledz Õpetajakoolituse osakond VÕGOTSKI, PIAGET JA ELKONENI MÄNGU ARENGU TEOORIAD Referaat Rakvere 2012 Sissejuhatus Mäng on lapse elus väga tähtsal kohal. Mängus saab laps vabalt väljendada emotsioone ja oskusi. Samas õpetab mäng teistega arvestama ja koostööd tegema. Läbi mängu õpib laps maailma mõistma ja omandab uut ning kinnistab selle. Laps saab tunda end iseseisvalt ja vabalt ning mäng pakub talle ka tegutsemisrõõmu. Mäng on lapse jaoks kui töö, millega kaasneb põnevus, huvi, avastamisrõõm ja reeglid. Mängu mõistele ei ole ühte konkreetset definatsiooni. Paljud teadlased mõtestavad mängu mõistet väga erinevalt. Sellega on kaasnenud erinevaid mõtteid, teooriaid ja vaateid. 1. LEV VÕGOTSKI MÄNGU ARENGU TEOORIAD

    Mäng ja laps
    thumbnail
    10
    rtf

    Võgotski, Piaget' ja Bronfenbrenneri teooriad

    TALLINNA PEDAGOOGILINE SEMINAR Koolieelse lasteasutuse õpetaja eriala LÕ-1-E-P-gr1 Siret Padar VÕGOTSKI, PIAGE' JA BRONFENBRENNERI TEOORIAD Mäng on lapse elu sisu ja talle kõige loomulikum viis end väljendada. Oskus mängida näitab kõige paremini lapse arengutaset. Mängu kaudu hakkab laps maailma mõistma ja omandab uut ning kinnistab õpitut. Mängides õpib laps suhtlema eakaaslastega, omandab sotsiaalseid kogemusi ja käitumisreegleid. Mängimisel on mitmekülgne mõju lapse füüsilisele ning psüühilisele arengule. Mäng on läbi aastate olnud nähtus, mis on pälvinud pedagoogide, psühholoogide ja filosoofide tähelepanu. On püütud selgitada mängu olemust ja eesmärke ning toodud välja mängu iseloomustavaid jooni

    Eelkoolipedagoogika
    thumbnail
    22
    doc

    PIAGET´, VÕGOTSKI, JA ELKONINI SEISUKOHAD MÄNGU ROLLIST LASTE ARENGUS

    TALLINNA ÜLIKOOL Rakvere Kolledž Õpetajakoolituse osakond AP2 KÕ PIAGET´, VÕGOTSKI, JA ELKONINI SEISUKOHAD MÄNGU ROLLIST LASTE ARENGUS Referaat Juhendaja: Katrin Saluvee mag. Rakvere 2013 SISUKORD SISSEJUHATUS.........................................................................................................................3 1. J. PIAGET´ SEISUKOHAD MÄNGU ROLLIST LAPSE ARENGUS.................................4 2. L

    Pedagoogika
    thumbnail
    11
    doc

    VÕGOTSKI, PIAGET, ELKONINI MÄNGU ARENGU TEOORIAD

    Tallinna Ülikool Rakvere kolledz Õpetajakoolituse osakond AP II KÕ Helen84 VÕGOTSKI, PIAGET, ELKONINI MÄNGU ARENGU TEOORIAD Referaat mäng ja lapse arengust Rakvere 2009 SISUKORD SISSEJUHATUS 2 Erinevate valdkondade teadlased on püüdnud kindlaks teha mängu olemust ning paigutada mängu oma kohale siin maailmas, selle tähtsuses ja mängu hädavajaliku ning kasuliku ülesande täitmises kahtlemata. Ometi lähevad arvukad katsed mängu defineerida üksteisest lahku. Mängu lähteks on peetud vabanemist liigsest energiast. Teiste arvates allub mängiv olend, olgu ta siis loom või inimene, jäljendustungile. Mänguga lõõgastutakse ja häälestutakse tõsisemale tegevusele, mida elu meilt nõuab. Mäng võib olla

    Arengupsühholoogia
    thumbnail
    13
    doc

    Mängu mõiste

    Mäng (mõiste)- vabatahtlik toiming või tegevus, mida sooritatakse teatud kindlaksmääratud aja- ja ruumi piires, vabatahtlikult omaks võetud, siduvate reeglite järgi. Eesmärk on temas eneses, teda saadavad põnevus, rõõmutunne, teadmine, et ta on `teistsugune` `tavalise eluga` võrreldes. Olemus ( Huizinga) Vaba tegevus, pole tegelik elu, iseloomustab lõpetatus, on loov, mängus on kord, pinge, reeglid, sotsiaalne sümboolne. Ajalooline areng??? 2. Mängu määratlusest ja tunnustest. Inimese vaimse arengu kõige tormilisem periood on eelkooliiga. Last iseloomustab suur aktiivsus, mis avaldub pidevas tegutsemistahtes ja iseseisvuspüüdes. Laps loob endale arusaadava mängumaailma matkimaks seda, mida ta ümbritsevas igapäevases elus enda jaoks on avastanud. Parimaks viisiks ümbritseva maailmaga tutvumiseks lapse jaoks ongi mäng. Seega tuleb vanematel ja õpetajatel luua lihtsalt tingimused, et laps saaks mängida.

    Arengupsühholoogia
    thumbnail
    22
    docx

    Mänguteooriad

    Mänguteooriad Aristoteles (383-332 e KR): Aristoteles oli vanakreeka filosoof, Platoni õpilane, Aleksander Suure õpetaja. Ta on Platoni kõrval mõjukaim lääne filosoof. Aristoteles süstematiseeris peaaegu kõik oma aja teadmised ja pani aluse paljudele uutele teadusharudele. Aristotelese on suured teened ka bioloogias, eetikas, riigiõpetuses ja kosmoloogias. Aristotelese ajal peeti mängu hinge puhastavaks, pinget maandavaks ja meelelahutust pakkuvaks tegevuseks. Oma „Poliitikas“ räägib filosoof sõnamängude ja kalambuuride kasulikkusest intellekti arengule. Seega täheldab Aristoteles ühena esimestest mängu praktilist tähtsust psühhofüsioloogilise protsessi seisukohast. Aristoteles arvas, et muusika õpetus on lastele juba varakult oluline. John Locke (1632 – 1704): Inglise filosoof, empirismi peamine

    Filosoofia
    thumbnail
    7
    docx

    A.Saar laps ja mäng mänguteooriad - kokkuvõte

    A. Saar Laps ja mäng – mänguteooriad kokkuvõte Aristotelese aegadest peale on nähtud mängus eelkõige pinget maandavat ja hinge puhastavat, meelelahutust ja lõbu pakkuvat tegevust. J. Locke vaatleb mängu kui laste meelelahutuse ja vaba aja veetmise võimalust, kuid samas rõhutades, et mäng pakub lapse jaoks palju arendavat. Samuti pöörab ta tähelepanu mänguasjadele, et neid ei peaks olema palju ja eriti sobivad on laste endi poolt valmistatud mänguasjad. J. Rousseau arvates on mäng looduse poolt kaasa antav meeli ja füüsilisi võimeid arendav tegevus. Lapsele on kasulik nii ujumine, hüppamine, kivide viskamine jms kuid ka meelte arendamist ei tohiks unustada. 18.sajandi lõpus ja 19

    Kategoriseerimata
    thumbnail
    8
    docx

    Mänguteooriad

    Mänguteoreetikud ARISTOTELES 384 -322 e.m.a Mängus on nähtud eelkõige pinget maandavat ja hinge puhastavat, meelelahutust ja lõbu pakkuvat tegevust. LOCKE 1632 - 1704 Mäng on lastele omane meelelahutus ja vabaaja veetmise vorm, millel on arendav mõju. Locke pidas oluliseks seda, et täiskasvanu suunaks ja juhiks laste mängu. Suur tähtsus on ka mänguasjadel, millega laps mängib ROUSSEAU 1712 - 1778 Rousseau on Prantsuse filoloog, kelle arvates on mäng looduse poolt kaasa antud meeli ja füüsilisi võimeid arendav tegevus. SCHILLER 1759 - 1805 Schiller oli esimene, kes pidas oluliseks mängu psühholoogilist mõju. Ta võttis kasutusele mõiste "mängutung". Laps mängib sellepärast, et ta on inimene. Schilleri teooria järgi on

    Ühiskond




    Kommentaarid (2)

    naturalblondgirls profiilipilt
    naturalblondgirls: 3060 sõna
    15:06 04-10-2011
    plikake1990 profiilipilt
    plikake1990: Aitäh!
    18:02 15-03-2012



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun