Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Väikelaps ja lugema õppimine (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris

Sissejuhatus


Lugemine on mõtlemistegevus. See hõlmab kriitilist mõtlemist (sõnade, sõnaosade, fraaside ja lausete dekoreerimine) ja loovat mõtlemist (kujutlusvõime, empaatia , vastukäivate tulemuste ja probleemilahenduste kasutamine). Lugemise omandamine ei toimu järsku, vaid pideva protsessina, samm- sammult . Lapsed suudavad lugema õppida juba üsna varakult. Toeks on vaja nii lapsevanemat kui ka lasteaiaõpetajat. Edukaks tulemuseks peab toimima kõigi kolme usaldusväärne koostöö. Tähtis on, et lugemaõppimine toimuks koolieelses eas läbi mängu.

Väikelaps ja lugema õppimine


Ükski laps ei taha spetsiaalselt lugema õppida seni, kuni ta ei tea, et lugemine olemas on, Lapsed tahavad kõigi neid ümbritsevate asjade kohta informatsiooni hankida ja lugemine on soodsate tingimuste puhul üks neist asjust. Lapse valmistumine lugemiseks toimub loomulikul teel tema kõikide tegevuste kaudu. See saab alguse palju varem, kui meie seda arvata oskamegi: täiskasvanu kõne kuulamine, suurte ja väikeste esemete, lindude-loomade ja muu vaatlemine ja võrdlemine teiste sama liiki asjadega ning väga palju muud on esimesteks sammudeks lugemisvalmiduse kujunemisel. Uurijad on ühisel arvamusel, et pärilikkus ja keskkond mõlemad mängivad selles väga suurt rolli. määrata keskkonda. Pärilikkusega seotud eelduste mõjutamine pole meie võimuses, kuid meil on võimalik määrata keskkonda.

Kui vanalt alustada


Teisest eluaastast ülespoole muutub lugemine iga aastaga raskemaks. Kui laps on viieaastane, on tal lugema õppimine kergem, kui ta oleks see kuueaastaselt. Nelja-aastaselt on see veel kergem ja kolme-aastaselt veelgi lihtsam. Kaheaastane vanus on parim aeg alustamiseks, kui soovitakse lugema õppimiseks kulutada minimaalselt aega ja energiat. Kahe- ja kolmeaastase lapse informatsiooni vastuvõtmise võime on ületamatu. Seepärast ongi hulga kergem last sel perioodil lugema õpetada kui kunagi hiljem. Kuid siiski ei tohi 2-3-aastast last suunata ega sundida tähti sõnadeks kokku lugema, isegi kui ta neid tunneb. Alustada tuleb väga aeglaselt ja väheste ning väga lihtsate meetoditega. Kehtib küll see, et varakult lugema õpetatud lapsed võtavad tunduvalt rohkem informatsiooni vastu, kui need lapsed, kelle varajased õppimiskatsed on nurjunud. Samuti mõistavad nad loetut tavaliselt paremini ning nad loevad ka kiiremini ja arusaadavamalt. Seda sellepärast, et väikelapsi kohutab lugemine palju vähem ja nad ei märka selles „ainet“, mis on täis hirmuäratavaid abstraktsioone. Väikelapsed käsitavad lugemist kui kütkestavat tegevust ümbritsevad maailmas, mis on täis igasuguseid teisigi kütkestavaid ja õppimist vajavaid asju. Nad ei ripu detailide küljes, vaid tegelevad lugemisega kui tervikliku funktsiooniga. Vähemalt nii tähtis nagu eespool toodud põhjusedki, on lõpuks oluline, et lapsed armastavad lugema õppida väga varajases eas. Keeleteadlikkuse kujundamine annab tulemusi siis, kui see on lapse arvates huvitav ja tore. Tähtis on pöörata tähelepanu motivatsioonile, sest lugemisoskus nõuab palju harjutamist. Eesmärgid ja harjutamine nende saavutamise nimel peavad olema lapsele mõistetavad ning huvipakkuvad ja säilitama lapse lugemismotivatsiooni. Sellepärast peaks töö nii koolieelses eas kui ka esimestes klassides toimuma mänguolukordades.
Waldorfi pedagoogika
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Väikelaps ja lugema õppimine #1 Väikelaps ja lugema õppimine #2 Väikelaps ja lugema õppimine #3 Väikelaps ja lugema õppimine #4 Väikelaps ja lugema õppimine #5 Väikelaps ja lugema õppimine #6 Väikelaps ja lugema õppimine #7 Väikelaps ja lugema õppimine #8
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-11-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 73 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Bibin Õppematerjali autor

Lisainfo

Tegemist on lühireferaadiga teemal "Väikelaps ja lugema õppimine". Referaadilt on eemaldatud tiitelleht, puudub sisukord. Materjal koosneb peatükkidest: Sissejuhatus, Väikelaps ja lugema õppimine, Kui vanalt alustada, Meetodid (alapeatükid: Tähemeetod, Häälikumeetod, Kirjutamismeetod, Analüütiline meetod), Lasteaiaõpetaja roll, Lapsevanema ja lasteaia koostöö, Kokkuvõte. Lõppu lisatud kasutatud kirjandus.
väikelaps , lugemine , lasteaed , lasteaiaõpetaja , häälikumeetod , tähemeetod , kirjutamismeetod

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

20
doc
Täissõnameetodil lugema õpetamine
2
docx
Väikelapse kõne
18
doc
Kakskeelne laps ja tema õpetamine
60
docx
Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine
8
doc
Väikelaste toitumine
68
docx
Arengupsühholoogia loeng
152
docx
KASVATUSE KLASSIKA
80
docx
LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun