Kuidas netis maksad? Vasta


Uurimismeetod-eksperiment (1)

5 VÄGA HEA
 
Referaat
Eksperiment

Tallinn, 2010
Sisukord:
Sissejuhatus.....................................................................................................................lk 3
Eksperiment....................................................................................................................lk 4 - 6
Valiidsus.........................................................................................................................lk 6 - 9
Eksperimendi kavandamine............................................................................................lk 9 - 10
Kokkuvõte......................................................................................................................lk 10

2
Sissejuhatus
Aja jooksul on kujunenud välja terve hulk erinevaid uurimismeetodeid. Ükski neist pole
ideaalne ja parim igas olukorras, igal meetodil on oma tugevad ja nõrgad küljed.
Positivistlikel seisukohtadel olevad teadurid kipuvad üldjuhul eelistama eksperimentaalseid ja
nendega sarnaseid uurimismeetodeid, mille korral uurimuse läbiviijal (eriti laboritingimustes)
on kontroll katsetingimuste üle. See võimaldab tõsta uurimuse objektiivsust ja
usaldusväärsust, samas vajab valiidsuse tagamine uurimuse hoolikat kavandamist ja pole
eksperimendi korral sugugi lihtne. Üldjuhul algab eksperiment konkreetse hüpoteesi
sõnastamisest, mis lõpuks uurimuse tulemusel kas ümber lükatakse või kinnitust leiab. Teatud
reservatsioonidega võib selliseid meetodeid nimetada kvantitatiivseteks.
Anti-positivistid ei usu inimloomuse allumist üldistele loodusseadustele ja kahtlevad ka
kunstliku eksperimendi mõttekuses uurimismeetodina. Pigem huvitab neid arusaamine
indiviidi või rühma käitumisest täiesti loomulikes tingimustes ja sellest, kuidas inimesed
tajuvad ja tõlgendavad ümbritsevat maailma. Sel puhul sobivad uurimismeetodeiks varjatud ja
90% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Uurimismeetod-eksperiment #1 Uurimismeetod-eksperiment #2 Uurimismeetod-eksperiment #3 Uurimismeetod-eksperiment #4 Uurimismeetod-eksperiment #5 Uurimismeetod-eksperiment #6 Uurimismeetod-eksperiment #7 Uurimismeetod-eksperiment #8 Uurimismeetod-eksperiment #9 Uurimismeetod-eksperiment #10 Uurimismeetod-eksperiment #11
50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
2011-01-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
56 laadimist Kokku alla laetud
1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
amfyssa Õppematerjali autor

Lisainfo

uurimismeetodi kirjeldus, kasutamisvõimalused
kvalitatiivne uurimus , uurimismeetod , eksperiment

Mõisted

Sisukord

  • Eksperiment
  • Sisukord
  • Sissejuhatus
  • Kvalitatiivsed meetodid
  • Kvantitatiivsed meetodid
  • Eel-eksperimentaalne uurimus
  • Ehtne” eksperiment
  • Kvaasi-eksperimentaalne uurimus
  • Loomulik eksperiment
  • Mõtteline eksperiment
  • Loodusteaduslik eksperiment laboris
  • Valiidsus
  • Vigade vähendamiseks
  • Kas eksperimenti on mõttekas pedagoogikas kasutada?
  • Eksperimendi kavandamine
  • Kokkuvõte
  • Allikad
  • [23 apr 2010]

Teemad

  • Näide
  • case study
  • Eesmärk
  • Keskkond
  • Väljendusvorm
  • Andmete kogumisviis
  • Teaduripoolne
  • sekkumine
  • pretest-posttest design
  • replications
  • Vigade vähendamiseks
  • Allikad
  • Refereeritud õpikutest Kratwohl D. (1993) ”Methods of
  • Educational & Social Science Research” ja Cohen L. & Manion L. (1994) ”Research
  • Methods in Education”)

Kommentaarid (1)


Jaagup Ojalill: Oli abi!
13:23 25-02-2013


Sarnased materjalid

937
pdf
1072
pdf
990
pdf
477
pdf
343
pdf
106
pdf
161
pdf
544
pdf





30 päevane VIP +50% ROHKEM

Telli VIP ja ole 30+14 päeva mureta

5.85€

3.9€

Oled juba kasutaja? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto