Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

URMAS KIBUSPUU (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist


TARTU
ÜLIKOOL
FILOSOOFIATEADUSKOND
KULTUURIEADUSTE
JA KUNSTIDE INSTITUUT
URMAS KIBUSPUU
Referaat
Juhendaja :
Tiina Saluvere
Tartu
2014


SISUKORD


SISUKORD 2
SISSEJUHATUS 3
KIBUSPUU NOORPÕLV 3
LAVAKUNSTIKATEEDRI VII LEND 4
9 HOOAEGA 6
ELU VÄLJASPOOL TEATRIT 7
SURM 7
KOKKUVÕTE 8
KASUTATUD KIRJANDUS 9


SISSEJUHATUS


Urmas
Kibuspuud (1953-1985) elas teatrilavadel küll väga lühidalt, kuid
tema täht oli nii ere, et teda peetakse veel praegusel ajalgi üheks
olulisimaks Eesti 20. sajandi näitlejaks Theodor Altermanni kõrval.
Kuigi Kibuspuu tegi oma karjääri jooksul väga palju mõjukaid ja
tõsiseid rolle, on võimalik nüüd Kibuspuu andest aimu saada vaid
tema telelavastuste kaudu. Oma lühikese elu jooksul õnnestus
Kibuspuul täita osi lisaks tõsistele tükkidele ka laste etendustes , koomilistes rollides ja estraadikavades. Väga oluliseks
sai Kibuspuu näitlejakarjääri jooksul sõprus Lavakunstikateedris
kohatud Jüri Krjukoviga, kellega koos tegi ta mõned oma põnevaimad
rollid ja saavutas Eestis tõeliselt suure tuntuse .


KIBUSPUU
NOORPÕLV


Urmas
Kibuspuu sündis 5. detsembril 1953. aastal esimese lapsena Helju ja
Lembit Kibuspuule. Näitleja isapoolne suguvõsa oli pärit
Hiiumaalt – Urmase vanaisa Karl Kibuspuu sündis Hiiumaal Tubalal
Matse talus . Urmasel oli isa poolt kuus tädi ja kaks onu ning ema
poolt sama palju tädisid ja onusid. Urmase isa Lembit töötas
Tallinna Telefonivõrgus insenerina ja oli tõsine ning usklik mees.
Urmase emapoolne suguvõsa pärineb hoopis Tallinnast, kus tema ema,
Helju Kibuspuu töötas aastaid lasteaias ja hiljem Tallinna
onkoloogiahaiglas õde-perenaisena. Urmase vanemad olid koos 46
aastat, kuni Lembitu surmani.
Urmas
Kibuspuu kasvas ja veetis suurema osa oma ajast nooruspõlves
vanemate majas Tallinnas Hiiul, Pargi tänavas. Juba väga varajases nooruses oli Urmas silmapaistev laps: tähelepandav oli varajane
rääkimisoskus, hea miimika , seltsivus ning tihti ka tahtmine seltskonnas kõva häälega laulda . Urmas oli viisakas ja korralik
poiss, kes armastas väga loodust. Väiksena armastas ta muuhulgas
luubiga lilleõisi uurida ja abistas isa meisterdamisel- ehitamisel .
1960.
aastal sündis Urmasele õde Merike ja 1968. aastal vend Marko, kuid
Urmas oli õest-vennast hoopis rahulikuma meelega. Kodu oli
Kibuspuule väga oluline koht. Urmase „võrratu lastetubapaistis välja kogus tema olekus, käitumises ja suhtumises. Väga
aktiivne väljas käija Kibuspuu ei olnud, vaid armastas pigem
raamatuid lugeda ja joonistada. Ta luges vabalt ka vene keeles ja
nautis kunstiraamatute uurimist .
Kooliteed
alustas Kibuspuu Tallinna 28. 8klassilises koolis (praegune Tallinna
Nõmme Gümnaasium), kus ta oli silmatorkavalt korralik. 1969. aastal
jätkas Urmas õppetööd 46. keskkooli kunstiklassis (praegu Pelgulinna Gümnaasium). Keskkooli ajal käis Urmas ka
Kunstiinstituudis ettevalmistuskursustel joonistamist õppimas. Keskkoolis hakkas silma paistma ka Urmase teatraalsus, miimika ja
anne keelte peale. Olulisimad sõbrad keskkooli ajal olid Georg
Bogatkin ja Raimo Aas, kellega koos tegeleti isetegevusega ja tehti
riigikorda pilkavaid improvisatsioonilisi estraadikavasid.
Kibuspuu
oli kooliaja alguses väga tagasihoidlik , kuid läks aja jooksul üha
lahtisemaks. Ta ei olnud aga ei pioneer ega komsomol. Reaalained
talle meeltmööda ei olnud, küll aga paistis ta silma oma võimega
mahakirjutamises. Spordiga tegeles Kibuspuu vehklemise näol päris
Vasakule Paremale
URMAS KIBUSPUU #1 URMAS KIBUSPUU #2 URMAS KIBUSPUU #3 URMAS KIBUSPUU #4 URMAS KIBUSPUU #5 URMAS KIBUSPUU #6 URMAS KIBUSPUU #7 URMAS KIBUSPUU #8 URMAS KIBUSPUU #9
Punktid Tasuta Faili alla laadimine on tasuta
Leheküljed ~ 9 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-05-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 17 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor helle tomberg Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
10
docx

Aare Laanemets

näitlemistööga ametis olles koolitöödes maha jäänud. Nii lõpetas ta 1972. aastal Tallinna Spordiinternaatkooli. (Teatritasku, 6.veebruar 2014 ja Endla teatri koduleht. 27.10.2013). 2.5 Teatritee Edasi läks Aare Laanemets Tallinna Riikliku Konservatooriumi lavakunstikooli, kus ta õppis aastatel 1972-1976 seitsmendas lennus. Seda lendu peetakse väga säravaks ja legendaarseks, sest sealt tulid Aare Laanemetsale lisaks paljud muud tuntud näitlejad ja lavastajad: Urmas Kibuspuu, Jüri Krjukov, Sulev luik, Kalju Orro, Anne Paluver, Lembit Peterson, Priit Pedajad, Merle Karusoo, Ago-Endrik Kerge jt. See oli ka viimane lend, mida juhendas tuntud näitleja, lavastaja, teatriõpetaja, teatripedagoog ja teatriteadlane Voldemar Panso. Kohe peale lavakunstikooli lõpetamist läks Laanemets tööle Tallinna Draamateatrisse, kus ta töötas kuni aastani 1983. Sealt edasi läks ta Pärnu teatrisse Endla.

Kirjandus
thumbnail
37
doc

Eesti teatri ajalugu 1940. aastast tänapäevani

Saalid on täis. Inimesed käivad teatris. Ühelt poolt noored ehk uued tegijad, teisalt tegusad vanad tegijad. = mitmekesisus Olulisemad huvikeskused: · Vanemuine, Ugala (Tooming läheb Ugalasse lavastama), Rakvere teater, Pärnu teater, Draamateater, Noorsooteater. Draamateater seisab teatud määral omaette. Draamateater ­ peanäitejuht Panso, kunstnik M.-L. Küla. Lavastaja Mikiver. Draamateatris oli näitlejaid liiga palju. Kibuspuu ja Krjukov tegid oma naljatrikke paljuski selle tõttu, et otsida alternatiivseid rolle, kuna tööd ei olnud nii palju, kui vaja. Draamateatri repertuaarist: · Domineerib psühholoogiline realism · Peamine lavastaja Panso, aga ka Mikiver · Eesti klassika,, Enn Vetemaa · Lavastas ka Noorsooteatris DRAAMATEATER NOORSOOTEATER Panso juhib 1970-76, Panso juhib 1965-1970

Eesti teatri ajalugu
thumbnail
23
doc

Urmas Sisask

TARTU ÜLIKOOLI VILJANDI KULTUURIAKADEEMIA Muusikaosakond Koolimuusika eriala Kertu Rein URMAS SISASK Referaat Viljandi 2009 SISUKORD SISSEJUHATUS ............................................................................................................................... 3 1. ELULUGU .................................................................................................................................... 4 1.1. Emaliin ...............................................

Muusikaajalugu
thumbnail
42
docx

NÕUKOGUDE KULTUURIPOLIITIKA JA TEATRIELU

NÕUKOGUDE KULTUURIPOLIITIKA JA TEATRIELU Totalitaarseks ühiskonnaks saab pidada eelkõige J. Stalini hirmuvalitsusaega, kus kogu vaimuelu oli rohkem või vähem ideoloogilise surve all ning mille tugevus sõltus eri aegade poliitilistest oludest. Kõige masendavam oli vaimne surutis J. Stalini viimastel valitsemisaastatel. Infosulg ja sundiorienteeritus vene kultuurile oli eriti tugev 1940. aastate lõpul ja 1950. aastate esimesel poolel. See paradoksaalne aeg teatriajaloos on vaadeldav ainult komplekselt, kus käivitava mehhanismina tuleb uurida poliitilisi otsuseid, nende mõju teatrielule laiemalt ning seejärel mõju teatriinimestele. Teatril on võimalus mõjutada publikut, kujundada mentaliteeti läbi kollektiivse kunstilise elamuse. Seetõttu pidi teater totalitaarses ühiskonnas muutuma rahva vaimseks (ideoloogiliseks) teejuhiks ja täitma religiooni hääbumisest järelejäänud tühimikku. Teater pidi olema publiku kasvataja, õpetaja ja tuleviku v

Eesti kultuuriajalugu
thumbnail
2
odt

Draamateater

Draamateater Teatri ajaloost: Draamateater kasvas välja koolist. Aastal 1920 alustas tegevust Eesti esimene teatrikool, Paul Sepa erastuudio. Selle baasil tekkinud Draamastuudio esimese lennu lõpetajad asutasid 1924. aastal Draamastuudio Teatri, mis 1937 nimetati Eesti Draamateatriks. Aegade jooksul on teater kandnud ka teisi nimesid, nõukogude ajal oli ta Tallinna Riiklik Draamateater, mille nimele lisandus erinevaid tiitleid (ka kõrget taset märkiv akadeemilise nimetus), Eesti Vabariigi iseseisvuse taastamise aegu saadi tagasi Eesti Draamateatri nimi (1989). Teater on algusest peale tegutsenud Tallinna kesklinnas asuvas kaunis, art deco stiilis Saksa teatri majas, mis on Eesti kõige vanem säilinud teatrimaja (valmis 1910, mitmed vanemad teatrihooned purustati Teises maailmasõjas). Lisaks suurele saalile (426 kohta) on siin ka 1960-tel juurde ehitatud väike saal (170 kohta) ja 2004 avatud Maalisaal (70 kohta). 2004. aasta remondi käigus

Uurimustöö
thumbnail
11
doc

Urmas Alender

TARTU KUTSEHARIDUSKESKUS Toitlustusteenindus Carmen Kutan URMAS ALENDER Referaat Koolipoolne juhendaja: Marika Paulus Tartu 2009 SISUKORD SISUKORD................................................................................................................................. 2 SISSEJUHATUS........................................................................................................................3 Urmas Alender...........................................................................

Muusika
thumbnail
8
doc

Eesti teatri ajalugu II

Eesti teatri ajalugu, 2008/2009 kevadsemester Eksamiküsimused 1. Mida kujutas endast sotsialistlik realism teatris? Milles seisnes teooria ja tegelikkuse vastuolu? Põhiideeks oli kujutada tegelikkust, väljendada kunstliku reaalsust. Tähtis on ka kommunikatiivsust ja tegelikkuse kujutamist publikuni viia. Teos pidi mõjuma usutavalt. Võtmesõbadeks olid sarnasus, eluvastavus, tõepärasus. Lavastused olid allutatud ideele ning sümbolistlikud, lavategevus ja kõne hoogsad, näitleja on aktiivses olekus.See aga jätis kunstlikult konstrueeritud mulje. Sots realism nõuab kunstlikult võltsimatut ajaloolis-konkreetset tõe kujutamist selle revolutsioonilises arengus. Seejuures pidi kunstliku kujutamise tõepärasus ja ajalooline konkreetsus pidid ühtima ülesandega kujutada ja kasvatada töötavat rahvast ideeliselt ümber sotisolistlikus vaimus. Siin aga tuli vastuolu: kogu olustik oli silmanähtavalt tehtud vinüürist, kunstlikult loodud. Dekoratsiooni

Üldine teatriajalugu
thumbnail
10
doc

Helgi Sallo referaat

HELGI SALLO Referaat SISUKORD SISSEJUHATUS....................................................................................................................... 3 1.1.Lapsepõlv ja noorus..................................................................................................... 4 1.2.Teatritee algus..............................................................................................................4 1.3.Autasud........................................................................................................................ 4 1.4.Isiklik elu......................................................................................................................5 2.KUULSAIMAD ROLLID...................................................................................................... 5 3.TUTTAVAD HELGI SALLOST........................................................................................... 6 4.MÕNED HELGI SALLO ÜTLUSED................

Kirjandus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun