Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Töömälu (0)

1 Hindamata
Punktid
Inglise keel - Kõik luuletused, mis on inglise keeles

Esitatud küsimused

  • Mida ma loen on loogiline?
  • Kui näiteks tähelepanu on?

Lõik failist

Tartu Tervishoiu Kõrgkool
füsioteraapia õppekava
Triin Teder Maia- Liisa Voolaid Mari-Liis Luukas
Töömälu
Referaat
Tartu 2010 Sisukord
Sissejuhatus1. TÖÖMÄLU MÕISTE2. UURIMUSED2. 1. "The cognitive and behavioral characteristics of children with low working memory"2. 1. 1. Eesmärgid2. 1. 2. Meetodid2. 1. 3. Tulemused2. 1. 4. Uurimuse kokkuvõte2. 2. " Executive function in children with high and low attentional skills:Correspondences between behavioural and cognitive profiles"2. 2. 1. Eesmärgid2. 2. 2. Meetodid2. 2. 3. Tulemused2. 3. " Developing reading comprehension: combining visual and verbalcognitive processes "2. 3. 1. Mentaalne mudel2. 3. 2. StrateegiadLõppsõnaKasutatud materjalid
2 Sissejuhatus
Valisime referaadi teemaks töömälu, mida käsitleme kolme artikli põhjal. Esimeneartikkel on väljaantud lapsearengupsühholoogia ajakirjas " Child Development " 2009.aastal ning kannab nime "The cognitive and behavioral characteristics of childrenwith low working memory". Teiseks artikliks valisime 2010. aastal ajakirjas" Australian Journal of Language and Literacy " ilmunud artikli "Developing readingcomprehension: combining visual and verbal cognitive processes" ja kolmandaks "Executive function in children with high and low attentional skills: Correspondencesbetween behavioural and cognitive profiles", mis ilmus 2010. aastal ajakirjas " British Journal of Developmental Psychology".Esimene ja kolmas artikkel on uurimused, mida teine, rohkem teoreetiline artikkeltoetab, sest madala töömäluga lastel on just probleeme tekstidest loetust arusaamisegaja tähelepanuga.
3 1. TÖÖMÄLU MÕISTE
Töömäluks nimetatakse seda osa mälust, mis hoiab aktiivset, töödeldatavat materjali,millega just konkreetsel ajahetkel tegeletakse - näiteks teksti lugemine. Ainulttöömälus saavad kujuneda uued seosed ning toimub töödeldava materjali mõistmine.Samuti on töömälu seotud inimese õppimisvõimega ­ kõrgem töömälu lubab inimeseluut materjali paremini omandada.Töömälu koosneb neljast limiteeritud mahuelemendist. Keskseim neist on komponent,mis on vastutav tähelepanu ja info töötlemise eest, samuti ka pikaajalises mälusolevate teadmiste otsimise ja esile kutsumise eest. Teine töömälu osa on fonoloogiline , mis lubab ajutiselt säilitada verbaalset matejali . See töötab kooskolmanda elemendiga, milleks on visuaalruumiline pool, mis vastutab visuaalse küljesäilitamise eest. Neljas komponent on puhver , mis seob informatsiooni.
2. UURIMUSED
2. 1. "The cognitive and behavioral characteristics of children with lowworking memory"
Uurimus viidi läbi laste seas, kellel on mingi töömäluga seotud puue . Esialgseläbivaatusel ajal leiti 3189 5-11- aastastest lastest 308 last, kellel olid väga madaladtöömälunäitajad, samuti hinnati ka kognitiivseid oskusi (IQ, sõnavara, lugemine ja matemaatika ), klassisisest käitumist ja enesehinnangut. Tuli välja, et nende tähelepanuon kerge kõrvale juhtida, nad ei suutnud jälgida oma töö kvaliteeti ning luua uusilahendusi probleemülesannetele.Suurem osa uuringutest on näidanud, et töömälu ja õppimise vahel on mingi seos.
Vasakule Paremale
Töömälu #1 Töömälu #2 Töömälu #3 Töömälu #4 Töömälu #5 Töömälu #6 Töömälu #7 Töömälu #8 Töömälu #9 Töömälu #10 Töömälu #11
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-01-09 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 40 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Mansu Õppematerjali autor
3 inglise keelse artikli lahti kirjutamine, põhilise välja toomine.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
8
doc

Toitumise ja töömälu vahelised seosed

kui palju peaks sööma. See võib inimestes suurendada soovi ja samas ka survet tarbida just tervlislikku toitu. Siiski on liigsöömine ja ülekaalulisus arenenud maades suur probleem. Mind on pannud mõtlema just olukorrad, kus inimesed üritavad pidada dieeti või luua endale uusi toitumisharjumusi, kuid mingil põhjusel see ei õnnestu. Miks on see nii? Põhjuseid on kindlasti palju, aga loengu teemadest lähtuvalt otsustasin ma uurida töömälu ja toitumise vahelisi seoseid, kuna töömälu ülesandeks on ebasoovitavate ihade ja kiusatuste allasurumine. Bryani ja Tiggermani (2001) uurimusest selgus, et ülekaalulistele naistele ettekirjutatud dieet ei mõjutanud kognitiivset sooritust (sealhulgas töömälu). Dieedil olemine suurendas kontrollitunnet enda kaalu ja söömiskäitumise üle. Samas mõjus suurem sisemine kontrollitunne negatiivselt enesehinnangule, isegi pärast kaalukaotust. Artikli autorid pakkusid, et põhjus võis olla väline tugi

Psühholoogia
thumbnail
4
pdf

Düsleksia mõju lapse tajule ja töömälule

ning, et 80%-l testis osalenud düsleksiaga lastest oli igas läbiviidud testis normaalne oftalmoloogiline funktsioon. Selgus, et oftalmoloogilise kõrvalekaldena seostub düsleksiaga vaid halb stereoteravus (halb sügavuse tajumine) ja sensoorne lähedane sulandumine (kahe veidi erineva kujutise liitmine). Düsleksia ja selle seos töömäluga Düsleksia põhjuseks on peetud eelkõige pärilikkust aga ka ajukoore kahjustust ja vaimse arengu häireid. Ühes töömälu uuringus (Perez, Majerus, Mahot & Poncelet, 2012) selgus, et düsleksiaga lastel on verbaalne töömälu halvenenud ja seda mitte ainult esemelise informatsiooni vaid ka järjekorra meenutamisel. Varasemates uuringutes on verbaalset töömälu kahjustust tõlgendatud puudulike fonoloogiliste teadmistega. Düsleksiaga laste halvemad tulemused objektide meenutamisel ei olnud autoritele üllatuseks, kuna juba

Kategoriseerimata
thumbnail
35
docx

Aine Psüühika põhifunktsioonid õpiküsimustiku küsimused

conditioning? Kuidas aitab tingimise L8, Ch 7 pp. ajumehhanisme seletada 296-297 Hebbi seadus? / How (Gleitman et al does Hebb's law (long- 2011) term potentiation) help explain the brain mechanism of conditioning? Millistel tingimustel viib L8, Ch 7 (Gl sündmuste koosesinemine keskkonnas assotsiatsiooni tekkimiseni ajus? / Under what conditions does the simultaneous occurrence of events lead to the formation of an association in the brain? 1. Millist Töömälu fonoloogiline komponent hoiab ja töötleb verbaalset informatsiooni informatsiooni. See koosneb hoidlast ja kordamismehhanismist ehk töötleb töömälu korratakse infot peas nagu sisemist häält. See aitab inimestel fonoloogiline kauem infot töömälus hoida. komponent? 2. Millist Visuaal-ruumiline komponent hoiab visuaalset ja ruumilist informatsiooni informatsiooni ning töötleb seda. See koosneb sisemisest hoidlast ja

Psüühika põhifunktsioonid
thumbnail
67
ppt

Kognitiivsed protsessid. Areng ja roll õppimisel

Kognitiivsed protsessid. Areng ja roll õppimisel Nägemine, vaatlemine Tähelepanu Taju Kuulmine, täiskasvanute kõne Meeldejätmine: Mõtlemine: ·töötlemine töömälus mälust ja maailmast ·säilitamine pikaajalises mälus pärit infoga tegutsemine * Tähelepanu, töömälu maht on piiratud * Kognitiivsed protsessid on nii kontrollitud kui automaatsed (nõuavad vähest tähelepanu mahtu, st kulub vähe energiat) ·Tähendust konstrueeritakse ·Tunnetusprotsessid arenevad ­ seda peab õpetamisel arvestama Tähelepanu · Tähelepanu on teadvuse poolt eredalt ja selges vormis haaratud objekt või mõtteahel korraga käepäraste objektide või mõtteahelate hulgast. · Tähelepanu on psüühilise tegevuse suunamine

Arengupsühholoogia
thumbnail
62
docx

PSÜÜHIKA EKSAM

Kuni 20.saj keskpaigani arvati, et mälu on unitaarne (ühtne).  Praeguseks on palju empiirilisi tõendeid, et on erinevad allsüsteemid. Peamisteks tõenditeks on:  funktsionaalne lahknevus (sh funktsioonide valikuline väljalangemine), ja  erinev neuronaalne alus (vt nt skemaatiline joonis →)  Seega on õigustatud erinevatel alustel liigitused:  materjali säilimise aja alusel (lühimälu e töömälu ja pikaajaline mälu)  eri tüüpi oskuste ja teadmiste alusel (protseduuriline, semantiline, episoodiline mälu)  teadvustatuse taseme alusel (eksplitsiitne ja implitsiitne mälu) Prefrontaalne ajukoor (lühiajaline eksplitsiitne mälu e töömälu) Hippokampus (vahendab meeldejäetava pikaajalisse mällu) Väikeaju (implitsiitne mälu, mis tähtis oskuste ja tingitud reaktsioonide kujunemiseks) esmasuse (primacy) ja värskuse (recency) efektid vabal meenutamisel, nn U-kõver

Psühholoogia
thumbnail
78
doc

Õpiraskuste psühholoogia

Vastutav õppejõud: Kaili Palts Kordamisküsimused eripedagoogika bakalaureuseeksamiks (2013) ÕPIRASKUSTE PSÜHHOLOOGIA (SHHI 03.009) 1. Õpiraskuste käsitlused. Esimene definitsioon aastast 1968.  National Advisory Committee of Handicapped Children (USA): "Children with SLD exhibit a disorder in one or more of the basic psychological processes involved in understanding or in using spoken or written language. These may be manifested in disorders of listening, thinking, talking, reading, writing, spelling, or arithmetic. - They include conditions which have been referred to as perceptual handicaps, brain injury, minimal brain dysfunction, dyslexia, developmental aphasia, etc… - They do not include learning problems which

Eripedagoogika
thumbnail
42
docx

Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused

Mis on kehastustunnetus (embodied cognition)? Traditsioonilise arusaama kohaselt põhjustab inimese käitumise aju. Paljud uurijad peavadkeastustunnetuse all silmas seda, et aju mentaalsed toiminguid mõjutab omakorda keha seisund. Juhtfunktsioonid Tähelepanu Milline on juhtfunktsioonide roll ja kus nad ajus asuvad? Juhtfunktsioonid on täidesaatvad funktsioonid, frontaalsagara funktsioonid (kas aktiveerida või pidurdada), kognitiivne kontroll ja eneseregulatsioon, töömälu, tähelepanu (millal ümberlülitada, käitumise inhibitsioon, ülesande vahetamine. Asuvad frontaalsagara prefrontaalkorteksis. Milline on põhiline juhtfunktsioonide jaotus? - Metakognitiivsed protsessid - Emotsionaalsed/motivatsioonilased protsessid Millised on tähelepanu funktsioonid? Peamine ülesanne on välja valida meeleelundeid pommitava infotlva seast olline ja hetkevajadustea kokkulangev teave. Tähelepanu

Kognitiivne psühholoogia
thumbnail
75
docx

Kognitiivne psühholoogia

neurodegeneratiivsete häirete puhul MMN on - Tähelepanueelne - Omane mitmele meelele - Funktsionaalse seisundi objektiivne indeks - Eristusvõime objektiivne indeks - Ellujäämiseks vajalik - Võimas tööriist JUHTFUNKTSIOONID TÄHELEPANU Juhtfunktsioonid – täidesaatvad funktsioonid, frontaalsagara funktsioonid, kognitiivne kontroll, eneseregulatsioon, töömälu, tähelepanu, käitumise inhibitsioon, ülesande vahetamine Tähelepanu (TP): kognitiivne selektsioonimehhanism ajus, millel on iseloomulikud piirangud (maht, ressurss) ning hõlmab iseloomulikke närvivõrgustikke, (väga raskesti tajust eristatav) William James: igaüks teab mis on tähelepanu. Teadvuse poolt eredalt ja selges vormis haaratud objekt või mõtteahel mitme näivalt korragakäepärase objekti või mõtteahela hulgast

Psühhomeetria




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun