’’ said õpilased vastata 6 palli süsteemis, kus 1 tähendas ’’Ei oska toime tulla’’ ja 6 tähendas ’’Oskan suurepäraselt toime tulla’’. 29,2% vastanutest hindasid oma koolistressiga toimetulekut 5 ja 6 palli süsteemis, 5,9% vastanutest hindasid 1 ja 2 palli süsteemis. Sellest võib järeldada, et 4/5 Loo Keskkooli gümnaasiumiõpilastest oskavad hästi toime tulla koolistressiga. Täpsema ülevaate vastustest annab joonis nr 11. Joonis nr 11. Õpilaste hinnang koolistressiga toimetuleku suhtes Küsimusele ’’Kas oled otsinud kuskilt abi koolistressiga toimetulekul’’ oli vastanuid 53. Selgus, et 83% ei ole abi otsinud ning 17% on. Täpsema ülevaate vastustest annab joonis nr 12. Joonis nr 12. Abi otsimine koolistressiga toimetulekul 22 17% 83% Olen otsinud abi Ei ole otsinud abi
4)Ebaviisakas käitumine klientidega Kui öelda kliendile "ei", siis tegelikult tema vajadus jääb ju ikkagi püsima ja see ajab teda raevu. Ja siis visatakse veel õli tulle, öeldes talle, et "ärge rääkige minuga sellisel toonil". Või "mina ei pea selle asjaga üldse tegelema". Pretensioonikas kliendis nähakse pigem kõige ärarikkujat kui võimaluse pakkujat. Siit küsimus: "Kellel on õigus öelda kliendile "ei"?" 5)Vastutusest möödahiilijate ajastu "See ei ole minu rida" või "see ei ole minu töö" on vastutusest möödahiilijate kreedo. Need inimesed, kes vastutust võtavad, on nii haruldased, et tihtipeale saavad nad selle eest preemiaid. Nendest kirjutatakse lausa artikleid. Siit küsimus: "Kas inimene, kes võtab vastu pretensiooni või kaebuse, tegeleb sellega või vähemalt jälgib selle käiku kuni lõpuni välja?" 6)Oluliseks peetakse vaid kliendi rahulolu Rahulolu on tegelikult lojaalsuse kõige madalam vorm. Rahulolev klient käib igas
Seega peab nõustaja olema teadlik oma maailmapildist. Avatus Nõustaja ja nõustatava vahel peab valitsema avatud suhe. Nõustaja räägib sellest, mida mär- kab ja tunneb, ning annab vajalikku infot. Konfidentsiaalsus Tulemusliku nõustamise eelduseks on usaldus. Nõustatava jaoks on oluline teada, et kõik, millest vestluses juttu oli, jääb tema ja nõustaja teada. Nõustajana tuleb endalt küsida, kas mulle meeldiks, kui minu kohta antakse teistele sellist infot. Objektiivsus Nõustaja poolt esitatu on fakte kirjeldav, mitte hinnanguline. Samuti on oluline, et edastatav teave oleks täpne ja ajakohane. Professionaalsus Nõustaja kasutab meetodeid, mis on legaalsed (näiteks litsentseeritud testid) ning mille kasutamiseks on tal õigused (litsents, läbitud koolitus vms) ja oskused. Nõustaja teab oma oskuste ja pädevuste piiri ning selleni jõudes saadab kliendi edasi vastava asjatundja juurde.
Konspekt raamatust: Brain-Powered Weight Loss: The 11-Step Behavior-Based Plan That Ends Overeating and Leads to Dropping Unwanted Pounds for Good 2017 by Eliza Kingsford Töölehed (tähistatud Pealkiri 3 stiiliga) on allalaetavad: https://www.elizakingsford.com/brain- powered-weight-loss-resources/ Kollased numbrid tähistavad track’e audioraamatus keskkonnas Audiobooks. Allajoonitud asjad on võimalikud affirmatsioonid või viited nende koostamiseks. Vabandan osade eest, mida ei osanud tõlkida ja võimalike kirjavigade eest mõlemas keele. 1 Sisukord Sissejuhatav kokkuvõte........................................................................................................................4 I samm – otsus muuta elustiili..............................................................................................................4 Healthy obsession.......................................................................................................................
annavad väga suure ja tähtsa panuse selleks, et mina saaksin olla edukas ettevõtja! Mina ettevõtjana See aasta on mulle ettevõtjana palju kogemusi ja teadmisi juurde andnud. Tänu projektidele olen näinud erinevaid ettevõtteid ja saanud tunda ettevõtte võlusid ja valusid omal nahal. Oma õpilasfirma asutamine oli mulle väga oluline kogemus. Meid visati justkui pea ees tundmatusse vette. Muidugi tegi see mulle ainult head. See arendas minu loovust ja pani mind aktiivselt teistega koostööd tegema. Ei ole nii, et sa lihtsalt teed õpilasfirmat. Sul on vaja äriideed, vajalikke oskusi idee elluviimiseks, vaja luua oma müügistrateegia jne. Minu rühmal ja kindlasti ka teistel rühmadel ei olnud äriideed kiired tulema. Üle kivide ja kändude saime sellega hakkama. Ja kui idee oligi leitud, oli vaja mõelda, kuidas seda valmistada, kui palju see kasumit tooks ja miljon muud asja
Naerata , sest elu ei vääri pisaraid. Sina oled ainuke, kes suudaks mu taas naeratama panna, aga sa ei hooli minust. HIRM: Hirm on meie kõige suurem vaenlane! Minu suurim hirm on see, et võin su kaotada. Hirmust püksipissimine pole veel midagi, hullem veel oleks, kui ei pissiks. Vabandust, aga ma olen nii hirmunud, et pillasin su südame maha. Hirm on see, kui sa ei suuda teha midagi mida sa tahad. Elama hakkame me alles siis kui ületame oma hirmud. Sa kardad? Tere tulemast minu maailma. Hirm pimeduse ees ei muuda seda, et ma õhtuti väljas käin. Hirm valu ees ei muuda seda, et ma seda kunagi tundma ei peaks. Ma kardan jälle haiget saada, sa oled lubanud et ma ei saa, kuid ma pean seda tihti kuulma ja tundma. IGATSUS: Kõige hullem viis kedagi igatseda on olla tema kõrval ja teada, et sa ei saa teda kunagi. Selle asemel, et igatseda vanu aegu, tuleks võtta kõik praegusdest aegadest, sest ka need muutuvad ajapikku vanadeks aegadeks ja siis on meil mida mäletada.
enda huvid ja vajadused ei ole nii olulised. Alistuva käitumisega inimene jätab vastutuse teistele. Avalik suhtlemisdistants on üle 3,5 m ja sellisel distantsil toimub väga lühiajaline suhtlemine, pikemaajalise puhul on vajalik pidev pilkkontakti võtmine. Enesekehtestav käitumine on üks käitumisviisidest, mida inimesed võivad kasutada vastuolude situatsioonis. See on omane ainult inimesele. Sellisel juhul lähtutakse põhimõttest, et minu huvid ja soovid on olulised ja sinu huvid ja soovid on olulised ja me püüame koos leida sellist lahendust, mis mõlemat osapoolt rahuldab. Sellega jagatakse vastutus kahe inimese vahel. Kehtestavalt käitudes säilitatakse enesest lugupidamine ja rahuldatakse oma vajadusi, seejuures teise inimese vajadusi ja enesest lugupidamise võimalust kahjustamata (Vadi 1996, 196). 2
3 4 ROLAND: Kui rahas on küsimus, siis ma LAURA: Ma ei saa mitte midagi aru! Ma maksan peavarju eest viietärnilise hinna. tahaksin küsida... OSVALD: Miks sa siis hääletad? OSVALD: Väga hea! Teeme nii, et sina LAURA: Juhtus niimoodi. Me tõesti küsid minu käest ja mina vastan sulle. maksame! LAURA: Jah, ma ei saagi aru, et miks te nii ROLAND: Läks meelest pakkuda, tundus, et väga... siin metsas ei maksa raha midagi. (Naerab OSVALD: Mina räägin ju „sina“. Ma olen rõõmust. Kallistavad Lauraga.) No nii, kui sulle algusest peale „sina“ ütelnud! Kas sa palju te olete mõelnud? (Võtab rahakoti. nüüd hakkad taipama? Mõtle ka ikka natuke
Kõik kommentaarid