Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Tänapäeva terve ja tubli inimene (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Tänapäeva terve ja tubli inimene #1
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-02-01 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 5 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor hhelinar Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
1
docx

Mats alati on tubli mees

Mats alati on tubli mees Mats võib tunduda eestlastele veidi solvava või iroonilise nimena. Olgu, kuidas on, aga siiani on ta tubli olnud. Aga kui tubli ta siis on? Ei tea, miks, aga kui keegi sellist nime kannab, siis kihistavad koolis küll lapsed naerda. Paljud kasutavadki seda sõna solvamiseks ja enamasti see neil õnnestubki. Kui mõelda, siis tundub seletamatuna, mis pärast? Kui kellelegi Mats öeldakse, ei mõelda midagi muud, kui talupoega. Vanasti tuli talupoeg olla saatuse sunnil. Seostatakse, et maarahvas oli oli harimatu ja neil puudusid kombed. Mis kombeid põldharides ikka vaja läheb

Kirjandus
thumbnail
20
doc

Sokratese tähendus Antiik-Kreeka filosoofia jaoks

keegi ei ole Sokratesest targem.” Sokrates kõneleb edasi sellest, et jumala niisugune vastus oli olnud talle mõistatuseks – ühelt poolt ei teadnud ta endal mingit erilist tarkust olevat, teiselt poolt ei saanud ta ka arvata, et jumal ei räägi tõtt. Sellest kimbatusest leidis Sokrates oma sõnul järgmise väljapääsu. Ta otsustas välja otsida mõne inimese, keda üldise arvamuse järgi targaks peeti, ja tuvastada temaga vestluses, et leidub inimene, kes on temast, Sokratesest, targem. Seejärel oleks ta pöördunud oraakli poole saamaks täiendavat selgitust, mida on jumal mõtelnud oma vihjega, mis Sokratest teiste inimeste seast justkui tarkuse poolest esile tõstis. Kuid kui ta proovis sellisel viisil erinevate inimestega toimida – ta kõneles riigimehe, poeetide ja käsitöölistega, mis antud juhul sümboliseerivad nähtavasti erinevaid tarkuse vorme – siis jõudis ta kõigil juhtudel samale tulemusele. Täpsemal

Ajalugu
thumbnail
2
doc

Milline naine on kangelane ?

Võib vaid ette kujutada,mida tunneb päästeameti töötaja,kui selgub,et ta polnud küllalt kiire,teda ei süüdistata,kuid mida ta ise tunneb? Just see südamevalu eristab lihast ja luust inimkangelasi,neist täiuslikest multifilmi teglastest.Batman´il ei jää mitte kunagi kurjad tabamata või maailm päästmata. Tihti otsitakse kangelasi,kellesse uskuda.Neid on raske leida,kuid kui sügavamalt järgi mõelda,siis võib absoluutselt iga inimene,kes sulle tänaval vastu tuleb olla kangelane. Sel kohal räägiksin konkreetselt ühest isikust,-naisest kes on oma suhteliselt lühikese elu ajal mitmeid kangelastegusi teinud.See naine on kasvatanud üles kaks tublit last.Üks neist õpib välismaal ärijuhtimist ning kui kool lõpetatud asub ta tagasi Eestisse,et siinset elu parandada.Teine laps töötab algklasside õpetajana,see töökoht ei ole kerge ning õpetajaid ei ole kunagi vähe.

Kirjandus
thumbnail
26
docx

Lapse areng, jälgimine ja analüüs

3 Sotsiaalsed oskused Lastega suhtlemine ei ole probleem, kuna lapsed saavad kuidagi ikka aru, mida poiss ütelda tahab. Täiskasvanud aga ei saa osadest sõnadest aru, kuna sõnade lõpud kaovad ära või väljendab ennast valede sõnadega. Käitumisharjumused on halvad. Ta arvab, et kõike peab saama jõuga võtta. Ta kisab ja käratab teiste inimeste peale olgu tema vastas, kas siis laps või täiskasvanu. Enesehinnag on lapsel hea, kuna kui joonistab ja ütelda talle, et ta on tubli siis ta ütlebki, et ma olengi tubli. Ta ei ütle kunagi, et ta ei oska. Alati proovib ja usub endasse, et saab hakkama. Meeleolu on lapsel aga vahelduv. Poiss võib tulla lasteaeda rõõmsameelselt, kuid viie minuti pärast võib ta olla vihane ja kuri kõige peale. Või ka vastupidi. Poiss mängib erinevaid mänge. Mängudeks üldiselt on sõitmine autodega autoteedel ja puslede kokku panemine. Need on põhilised mängud, mis talle meeldivad. Mängib ka teisi

Arengupsühholoogia
thumbnail
16
rtf

Seneca moraalikirjad Luciliusele

millele andume otsekui hüvedele. (13) Kaob vahvus, mis peab end ohtudes proovile panema, kaob suurehingelisus, mis saab välja paista vaid siis, kui ta otsekui pisiasju põlgab kõike, mida lihtrahvas peab suurimaks; kaob tänulikkus ja tänulikkuse avaldamine, kui kardame vaeva, kui peame ustavusest midagi hinnalisemaks, kui me ei pea silmas parimat. (14) Kuid aitab sellest. Üks kahest: kas need, mida nõnda kutsutakse, pole hüved, või on inimene jumalast õnnelikum, kuna seda, mis meie käsutuses, jumal ei tarvita. Pole tal ju tarvis meelasust, luksuslikku toidulauda, rikkusi ja kõike muud, mis inimest peibutab ja odava naudinguga ahvatleb. Niisiis tuleb kas usutavaks pidada, et jumalal hüved puuduvad, või siis tuleb just selles, et nad jumalal puuduvad, näha tõendit, et need pole hüved. (15) Lisa siinkohal, et paljugi sellest, mis tahab olla hüve, saab loomadele osaks suuremal määral kui inimestele

Haridus
thumbnail
11
docx

Ebatõhusad ja tõhusad verbaalsed viisid

Näiteks miks-küsimustele ei oska lapsed enamasti muud vastata kui „ei tea“ või siis on lihtsalt vait. Aktiivse kuulamise plussid  Laps saab võimaluse enda tunnetes selgust saada ning pinget vähendada. Segaduse ja umbmäärasuse tunne on enamasti kõige häirivamad.  Mõtete väljaütlemine muudab need selgemaks.  Lapsele on oluline teada, et tema jaoks tähtis inimene (seda õpetaja alati ka on) võtab teda sellisena, nagu ta on, ja ei hakka kohe õpetama või hurjutama („Ma ju ütlesin sulle…“, „ära muretse, kõik saab korda…“, „oled ikka laisk ja lohakas…“ jne).  Kuulaja ei paku lahendusi. Murest rääkija võtab probleemide lahendamise eest rohkem vastutust. Nii on võimalik last iseseisvamaks muuta. Laps õpib ise toime tulema.  Mure kuulamine muudab suhted soojemaks ja mõlemale osapoolele mõnusamaks.

Suhtlemispsühholoogia
thumbnail
12
pdf

Ajaleht

Ma lihtsalt ei oska oma inglikestele, kes mu ellu rõõmu ja helgust toovad, ära öelda. Rahaga on hetkel hästi, tulen toime, katus on peakohal ning see ongi mu elus hetkel oluline” Tegemist on kahtlemata väga hea inimesega, kes lihtsalt hoolib oma tütardest liiga palju, pidades neid oma elus tähtsaimaks. Lugejas võib isa Goriot 4 kutsuda esile viha, mõeldes, et kuidas üks töökas ja tubli mees lihtsalt oma maise vara tütardele laotab, teades, et lapsed ainult isa varast hoolivad. Vastupidiselt võib mõni tunda mehele ka kaasa, et maailmas on keegi selline lapsevanem, kes on lapse kasvatamisel andnud endast kõik, kuid saades vastu vaid põlgust ja hoolimatust. Kahtlemata ei saa läbinisti meest hukka mõista, sest too soovis oma lastele ainult kõike paremat, kuid liigsest materiaalsest hoolitsusest sai hoopis Anastasie ja Delphine ükskõiksus isa vastu.

10,klass
thumbnail
3
doc

Minu elu kutse

kutsele ka erinevalt- mõni lihtsalt loeb korra seda kutset ja paneb selle kuhugi sahtlisse tolmu koguma, mõni aga loeb selle hoolikalt läbi ja pingutab selle nimel, et üritusele, kuhu ta kutsuti, ka kohale jõuda ja sellest osa saada. Inimesed otsustavad erinevalt ja see on hea. Elukutse on üks nendest kutsetest, mille igaüks elu jooksul saab. Tegelikult ei esita seda kutset elu, selle esitab endale igaüks ise. Iga inimene ka otsustab ise, millal see kutse esitada ja millal see vastu võtta. Tänapäeva maailmas on keeruline otsustada, mida oma eluga pihta hakata, sest üldine suunitlus on karjääri ja edukusse ning mõtlema peab paljudele erinevatele asjadele nagu raha, elukoht, tulevane töökoht, tulevased kolleegid...Suurim surve tuleb siiski teistelt. Paljud noored võivad tunda, et tegemist on isegi nii keerulise otsusega, et nad ei suudagi

Kirjandus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun